Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2936 ggr
Lena
0

Artikel om din/dina hittekatter?

Skulle du vilja få en artikel skriven om din/dina hittekatter?

Ta i så fall kontakt med någon av oss inom medarbetargänget så hjälper vi dig.

Artikeln kan t.ex berätta om katten/katternas bakgrund och hur den har det idag. Hur den kom till dig. Om det varit några svårigheter för den att anpassa sig och hur du/ni kom tillrätta med det. Bilder är alltid trevligt.

Du kan skriva artikeln själv eller lämna in en text som vi sedan bearbetar till en artikel.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

Puttar upp den här idén får vi se om ni tycker den är intressant.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0

Puttar också. Ska försöka ta mig tid och putta ihop någonting .

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Alexej
0

Nu började jag med en av mina hittekatter:

Lucy- en skygg katt?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

SaraC
0

Kan påta ihop en om min lilla, om det är av något intresse Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Bumbis
0

Puttar upp, hmmmm, det finns många stackars att skriva om….

Puma77
0

Eros; visst är det av intresse:)

//Pia

Bumbis
0

Nu går det även att läsa om "Alva - en övergiven katt".

/Bumbis

Lena
0

Vad bra att ni är produktiva!

SaraC
0

#6 Ska se om jag kan knåpa lite jag också då Glad

Lena
0

#3 & #7  Jättefina berättelser som ni har skrivit! :)

Jenna-Gun
0

Har oxå nått på g. Men är osäker på i vilken grupp/kategori den ska ligga.

Sidentass
0

Tess…var en hittekatt som kom att betyda något alldeles speciellt för mej…tycker ni jag ska försöka författa något om vår relation som kom att bli mycket stark med tiden..`?

mymlanbus
0

#12. Jaaa, gör det :) nu väntar vi :)

Sidentass
0

#13 Ska ta itu med det efter helgen om inte förr…när jag var ute o gick, o samtidigt höll på att frysa huvudet av mej..kom jag att tänka på min allra första hittis som jag tog hand om, Felix..så vi får väl se vilken kisse jag börjar att skriva om..Glad

Lena
0

Vi gör om dem till artiklar sedan. Lägger dem under Hittekatter iFokus. Om någon vill skriva en artikel själv så hojtar ni bara till.

Kul att kreativiteten flödar! :)

Jenna-Gun
0

Då har jag skrivit om Sara.

Fagddu
0

Kan inte någon Medarbetare länka till de nyskrivna artiklarna här inne så blir de lättare att hitta? :)

Puma77
0

Bra idè fagddu, ska se vad jag kan åstadkomma tillsvidare.

//Pia

Fagddu
0

Underbart Puma! :)

attvaraellerintevara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HeJ! Vi blev med en underbar liten hittekatt för snart 3 år sedan. Hon kom till oss i ,halvt ihjälfrysen och svältande en av de kallaste dagarna vi hade då i januari. -17 grader ute…Hon klev in i källargluggen och hittade kattmaten jag ställt där,för jag visste att det fanns en hemlös katt ute,vi hade hört någon skrika och jama.Eftersom vi hade tre katter och en hund då så hade vi fullt upp.men…en av våra hade försvunnit flera månader innan och som vi letat… ni vet hur det är, är man djurvän så är man…

Den lilla svarta fick fart mot källaröppningen när hon såg mig komma,men vände sig om och skrek,ja skrek riktigt på hjälp… Jag är ej snabb utav mig,men  jag fick tag i henne och på den vägen är det…hon var ej större än min hand…

Hon blev nerbäddad i en mjuk låda i tvätt och torkrummet som var varmt och skönt,fick mat och vatten och en egen låda att kissa i.allvarligt talat vi trodde ej att hon skulle överleva,men mot alla odds så gjorde hon detta.

Vi har annonserat och vi har efterlyst hennes matte eller husse,x fler,så till sist gav vi upp..vi fick icke ett svar,jo någon ringde,men nej.det var inte hon…    Nu har vi flyttat ifrån orten och bor på ett annat ställe ca 5 mil ifrån..och tänk hon har anpasssat sig här också och till o med fått en liten beundrare.Hon har givit oss kärlek och vi ger henne kärlek  och  vi vill inte vara utan henne för allt i världen..

Hon är världens sötaste lilla katthona och vi älskar varann djupt. Vår hund vallar in henne när hon inte kommer hem,detta har hänt några ggr.de respekterar varann och är båda familjens kelgrisar.vår hund är en omplacering och är en ängel i ordets bemärkelse…

idag är hon en välmående katthona på ca 2,5-3kg,

Hon var vuxen när hon kom till oss,för när vi lämnade in henne till veterinären på hälsokontroll så visade det sig att hon var steriliserad redan.

Vi älskar henne och hennes belåtna spinnande säger allt/ Astrid/Birgitta

Lena
0

#21 Den kissen visste i vilken källarglugg hon skulle titta in! Härligt att höra att hon fick det så bra hos er.

Alexej
0

#21 Skriv gärna en egen tråd om henne eller pma oss Medarbetare så kan vi skriva en egen artikel om din katt. Då kan du fyller på med bilder!!Skrattande

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

attvaraellerintevara
0

Hej där! Jag har E-postat en bild till Lena (på vår kisse Jane,döpt efter januarimånad,) Hittekatter iFokus. Hoppas att ni kan ta den den vägen,är ej så bra på det här med foton…ännu..men ska väl bli så småningom… / Hälsningar Astrid/BirgittaSkämsFlört

Sidentass
0

#21 Vilken fin och underbar historia du delger oss..så gott att lilla misse fick komma till er, det var allt någon mening med det också!:-O)

SaraC
0

Nu har jag påtat ihop en liten berättelse, ska bara lägga in lite nya bilder som jag kan skicka med. Vem ska jag skicka till? Glad

Alexej
0

Du kan gärna skicka de till mig.

Om det är lättare gör det genom Landfreak59@hotmail.com

attvaraellerintevara
0

Hej! Kul att ni tyckte om min berättelse om lilla svarta hittekatten Jane. Jag har skickat en bild på henne,till Hittekatter ifokus/ Lena, men jag försöker väl en gång till innan jag ger upp. / Hälsningar Janes matte/Astrid

Alexej
0

Bilden är inlagd:)

Lena jobbar jättemycket och kan därför inte vara inne här så mycket.

attvaraellerintevara
0

Okej förlåt…, men jag trodde att jag misslyckats med att skicka in fotot…  är hon inte söt så säg  och underbart kelig,just nu ligger hon och myser på soffan,väntar alltid på att vi ska lägga oss till ro…

Tack och katt kram ifrån  Jane o Astrid

Puma77
0

Hon är jättesöt:)

//Pia

emjon
0

Tack för denna fina berättelse och jag blir varm i hjärtat när en utsatt kisse får hjälp och komma in i tryggheten. Kissen är en riktig liten goding.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

attvaraellerintevara
0

Yes…goding var rätta ordet! /Astrid/Birgitta

attvaraellerintevara
0

Fortsättning på min berättelse om hittekatten Jane…kommer här…Minnet av Mizzan och Tarzan,känns i hjärtat ibland,fastän vi fick tillökning strax innan de båda försvann ur vårt liv….

vår 15åriga Mizzan gick över för ca 2 år sedan,vår 14åriga Tarzan,hennes son hankatten dog strax efter ,han blev senildement…vår Jane  Jane,kom till oss precis innan åldriga Mizzan gick över regnbågsbron.

Innan dessa två vandrade vidare ,så lärde dom Jane  många saker,som att studsa på magen om vi ej snabbt nog vaknade ,gick upp och gav dom mat,tidigt på morgnarna eller krafsa under sängen ,så att vi studsade upp.De lärde henne att räkorna fick man om man såg riktigt söt ut och sitta bredvid påsen dessa förvarades i..och att det ibland fanns rå köttfärs i papperspåsarna ifrån affären,när vi hade gjort inköpen.Dessa påsar ställde vi i hallen ett kort ögonblick innan vi hade parkerat bilen i garaget…Tarzan var nämligen en mästare på att sno åt sig en klick av köttfärsen,mycket snabbt, genom att lukta sig till denna påsen med köttfärs i  och riva sönder påsen.

Jag minns  att 15 åriga Mizzan såg glad ut den dagen när vår lilla hittekatt Jane  kom till oss.Jag hade ju förväntat mig att det kanske skulle blivit tvärtom…men det var precis som om Mizzan  hade sagt,Gud så bra att du kom,nu släpper jag reviret och ansvaret till dig..varsogod att ta över…hon t.o. m. spann..  Nuär lilla Jane,ensam och hon är en älskad liten katt och så älsklig…och så älskad… Hälsningar GladAstrid

attvaraellerintevara
0

Jane ibland garnnystanen och hon njuter…        Astrid                                

attvaraellerintevara
0

Fotot på Jane fastnade inte på papperet… precis som jag…… jag gjorde väl fel,antagligen ? Gör ett försök till.. Astrid

Lena
0

#36 Bilden är antagligen sparad i fel format. Den ska vara i gif, jpg, jpeg eller png för att det ska fungera.

attvaraellerintevara
0

Tack för svar,ska försöka få någon att visa mig/ Hälsningar Astrid