Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 631 ggr
Groda
0

Bajsar utanför lådan

Vad kan man göra när katter kissar o bajsar utanför lådan. Även om lådan är alldeles ren så gör dom utanför. Vissa katter har varit rumsren men sedan börjat göra på golv o saker som kläder sängar m.m.

anebit
0

Här har du en artikel som du kan läsa.

När katten inte är rumsren

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Atiz
0

Vilken ålder har katterna?

Lena
0

Om jag fattar det rätt har du flera katter som inte längre är rumsrena? Är de kastrerade? Det kan räcka med att en av katterna inte är det och börjar bli könsmogen, det kan trigga igång även de andra. Så här års när dagarna blir ljusare är det mycket hormoner som sätts i rörelse hos våra katter.

Läs artikelen som #1 tipsar om. Där står en hel del om varför katter inte är rumsrena och vad man kan göra åt det. Som kattägare gäller det att vara lite som en detektiv. Försöka se om något har hänt eller förändrats i samband med att katten/katterna började kissa/bajsa på fel ställen. Väldigt ofta handlar det om en prostest mot något. Om man kommer på vad det är och sedan åtgärdar det brukar problemen försvinna.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Endel katter brukar vilja ha en låda att kissa i, och en annan för att bajsa i.och det kan vara lite svårt att lösa när man har många katter i hushållet.

Vår Mari har en tokig idé, hon brukar bajsa precis utanför lådan..därför tror jag att hon valt att endast ha sanden till att kissa i.

Hawknestgrove
0

JA vad du alltid får tänka på är, att det aldrig nånsin är kattens fel, att den går utanför.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

catfoot
0

Hej Groda…trist med katter som gör sina behov utanför lådan..oftast en protest mot nått, nya katter, ny miljö eller nyheter i familjen..

Är det katterna på Djurskyddet eller dina egna??

/Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

essut50
0

Tänkte om lådorna är för små för katterna?  Vet en katt som bajsade utanför varje dag, när jag var kattvakt så testade jag en större låda då gick det bra. Vissa katter är mer känsliga tycker jag.

Här hemma är det Milou som brukar bajsa utanför ibland. Kom på att hon sitter nära kanten när hon ska bajsa.

När vår Tusse levde så stod han och kissade så det blev urin överallt även på väggarna. Vår veterinär sa att han troligen hade stela leder så han hade svårt att sitta.

Kan du inte testa med en låda med tak? Det kanske fungerar..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Ja stort ska det vara här och låda med tak funkar inte för Arne. Då slår han huvet i taket och väljer duschen i ställeet.

Groda
0

Det är inte mina katter som gör utanför lådan, utan andra, själv har jag 9 st kissar som alla är väldigt duktiga och går på lådan. vissa av kissarna som gör utanför lådan har blivit flyttat vissa är könsmogna får prova med att kastrera.

Hawknestgrove
0

Hum, men varför komeer det kissar som inte är dina och gör sina behov hos dig? Givtvis såå måste de kastreras.

Groda
0

Det här är inte katter som kommer som kommer till mig och gör sina behov hemma mig, utan det här är andra katter som inte tillhör mig.