Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1411 ggr
Alexej
0

10 katter utanför Örebro!

AKUT
Tio katter utanför örebro behöver hjälp! Har blivit vanvårdade och söker nu hem AKUT! Katterna har rinninga ögon, så bör inte träffa andra katter innan vi vet att de är okej. Katter i olika åldrar. Kan du hjälpa en kisse, som jourhem eller permanent? Kontakta Frida frida.livlinan@live.se eller på 073-8204807

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Firinella
0

Oj, ännu fler katter som behöver hjälp. Det tar aldrig slut, suck! Puttar för kissarna…

huskatt08
0

Kan Örebro katthem hjälpa till med dessa katter tro?

Marga
0

Putt

chigak
0

puttar

Hawknestgrove
0

OJPutt så fler ser!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

forrest
0

Ledsen.. hoppas verkligen att det ordnar sig för dem. Örebro katthem finns ju i Örebro och Spinnhuset i Hallsberg. Jag har funderat på att prova att bli jourhem. Åt ev. då en kattunge till att börja med.. då vi redan har en 7årig kattflicka att ta hänsyn till (hon är oxå en katt som farit illa)

Är det några kattungar bland dem? (ung 12v -3mån)

martdat
0

#6 fick detta på min mail med, tror inte att den som skickat mailet är medlem här utan man får använda kontaktuppgiffterna i inlägg 0.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

anebit
0

putt för dessa katter.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Issa
0

8 in till Örebro Katthem idag. En liten rödtigré hane cirka 8-10 v. med ögoninflammation. Vi får kolla upp mer vad det kan vara.

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni är underbara i Örebro. Om jag kunde skulle jag krama er allihopa!!!

Men var är de andra 2?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

forrest
0

Vad skönt! Glad Örebro katthem gör ett helt otroligt fint arbete

hoppas bara de två sista oxå får hjälp..

Till Issa:  jag har mailat lite med Örebro katthem då jag ville ha mera information först kring att bli jourhem innan jag fyllde i ansökan. Men jag fyller i den och finns här om den lilla kattungen behöver ett jourhem, efter att hans små ögon är uppkollade givetvis. Jag bor i Lindesberg så befinner mig inte så långt ifrån Örebro.

catfoot
0

Örebro katthem, vilken insats..Kramisar från Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Issa
0

En kisse blev kvar p.g.a. att han for in under en husgrund och vägrade komma fram. Får göra nya försök få tag på den. Några fler sågs inte till, men det vet man aldrig om det kan komma fram fler.

#11 Att vara jourhem i Linde går alldeses utmärkt.

forrest
0

#7  Till Martdat: Tack för informationen! Jag är ny här på iFokus så har inte riktigt förstått hur allt går till härinne..Skäms

Jag blir väldigt berörd då jag läser allt bla härinne på hittekatter.. jag har länge känt som jag bor ofta på fel ställe för att kunna hjälpa alla fina och goa katter. Men har idag anmält mig som jourhem åt Örebro katthem så ja, är det meningen så kan jag hjälpa på det viset tills vidare ivarjefall. Känner som andra jag såg härinne hade skrivit, att bodde man annorlunda så kunde man hjälpa mer. Men jag (vi) får fortsätta tro på att drömmar faktiskt slår in Glad

Sänder massa kärlek till alla katter och alla fina varmhjärtade människor som arbetar Så mkt! för att missarna ska få det bättre.

kerstin2181
0

Heja Örebro katthemSkrattande

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

martdat
0

#14 lungt, du kan ju inte veta vad vi andra får i min mail Flört

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

essut50
0

Vad bra att Örebro katthem kunde ta dom..Ni är värd massor av rosor tycker jag..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Issa
0

Det går tyvärr inte att lägga upp katterna på vår hemsida ännu då "papperskvarnen" ska mala först så de blir formell överlåtna, men de kommer upp så småningom. Tack för ni heja på oss! Det känns tungt ibland men det brukar reda upp sig till slut. Tack även till Livlinan som flaggar lite extra för katter som vi inte kan pressa in.

Mison
0

Heja Örebro!!! Vi flyttar till våren, så kanske vi sen kan ha lite plats för att bli jourhem.. hoppas!!!!!

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Issa
0

#19 Välkommen att hör av dej!

Mison
0

#20 det kommer jag göra ABSOLUT!! har inte möjlighet idag, då jag har trängre och dessutom 3 katter själv och dessutom 2 hundar. Man behöver ju ett litet "eget" utrymme, åtminstone i början om man tar en liten misse som jourhem, men det hoppas jag kunna få

Vi flyttar nog in under maj månad. Och vi kommer bo ca 4 mil från örebro…..

Alla djur behöver någon som bryr sig!

envisa
0

Har ni hört med livlinan?

Alexej
0

#14 Välkommen forrest till Hittekatter:)

Vad bra att du anmälde dig som jourhem för Örebros Katthem. Berätta gärna här på sajten hur det går för dig. Vi är alltid nyfikna och sedan är det bra för andra att läsa om erfarenheter som jourhem.

essut50
0

#22 Det var livlinan som sökte dessa jorhem, om ser vart man skulle vända sig till.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

BlackieSixx
0

Jag bor så långt bort, annars hade jag kunnat ställt upp som akuthem…

MVH
// Cissy - BlackieSixx.blogg.se

Alexej
0

#25 Finns det inget bra katthem som jobbar med jourhem där du bor?

forrest
0

#23  Tack Alexej Glad

Det gick fort att bli jour/stödhem!  Jag fick hem en liten och Såå sött Kysskattflicka på 6-8mån redan veckan därpå jag amälde mig. Lilltjejen är halvtam och ett riktigt härligt busfrö! Skrattande

Jag berättar gärna lite hur det går för oss, då det finns och jobba med, bla rädsla för händer. Glad Just nu tar vi det mest lugnt då allt är fortfarande väldigt nytt. Men hon verkar ivarjefall trivas här då hon gjorde sig hemmastad väldigt fort. :)

Det har varit ett par härliga dagar med bus och enorm glädje i hjärtat då den första strykningen/buffandet mot benet/handen började att komma. Att bli kliad under hakan och på kinden går också bra och är tom riktigt skönt när jag är trött säger den lilla ;)Hon talar med ett kutter ljud i olika nyanser vid bus, om hon tror att hon är ensam och vid hälsning. Och jag har nu de senaste dagarna fått höra små små gälla pip mjau när det är dags för fjäsk vid kylskåpet. Då skriks det, att jag får absolut Inte glömma att se henne minsann ;) Hon var väldigt smal då hon kom, men har redan blivit fylligare och rundare i kroppen. Det känns bra, fast jag tror att hon alltid kommer vara smal och liten till växten men inte mager så ryggraden står ut. Rynkar på näsan

Vår egen katttjej och lilltjejen tar ett steg itaget med varandra, då de båda är väldigt försiktiga. Lilltjejen får ju sina bus och "trots ryck" som vår kattjtej inte riktigt tycker om. Men efter lite bland annat "uppfostring" Flört så har det nu börjat att bli Lite bus t.om från vår katt. det får ta sin tid tills de lärt känna varandra. Men jag hoppas verkligen att det ska fungera dem emellan..

Örebro katthem är ett katthem som jag verkligen kan rekomendera andra att bla vara jourhem åt. Jag har bara mött och talat med väldigt trevliga och varmhjärtade människor därifrån som verkligen jobbar *för tissarnas skull*

tuska
0

En katt som fått det jättebra, Tänk om det fanns fler som dej.Flört

anebit
0

#29  Tack för att du tagit hand om lilltjejen!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

huskatt08
0

Åh..så mysigt det låter..lilltjejen verkar redan trivas bra hos dig och får nog pli på dig oxå så småningom Flört

forrest
0

#30  Tack! Glad  jag önskar verkligen att fler prova att bla bli jourhem.

#31 Det är jag som ska tacka för att jag fått träffa den här fina tissen Kyss

#32 va sött.. jo, vi har det bra mysigt och nu ikväll så fick jag höra ett mera riktigt litet mjau bland alla pip som ljöd på kökgolvet Flört

Jag fick tom stryka lite på lilltjejen* Känns som köksregionen är absolut inte mitt rike längre Skrattande 

Tjejerna har gjort mera fina framsteg mot varandra idag och lilltjejen mötte t.om pojkvännen i hallen med vår katt då han kom hem från jobbet idag (från att hoppa under soffan då han satte nyckeln i dörren) så Vi bestämde vi tingar henne nu! Glad fast det inte ens har gått en vecka sedan hon kom till oss. Det känns bara så bra med henne.

**så tacksam** över att få en så fin familjemedlem.

Alexej
0

Underbart!

Men då är du lika kass som jourhem som jag är Flört.  Svårt att skilja sig från jourkatter….

Gör en egen tråd med bilder om du har. Solskenshistorier behöver vi alla!

huskatt08
0

Åh..så härligt..ett alldeles eget hem så snabbt Skrattande

Jag skulle nog bli lika "dålig" som stödhem tror jag…behålla dom Cool