Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 339 ggr
vanessa
0

Hjälp med bok

Hejsan alla som är mer mindre trötta än jag. Jag skulle ta reda på namnet till personen, samt namnet på boken som handlade om en hittekatt (eller om det var fler). Det var ett foruminlägg om det här. Superviktigt, så snälla om ni hittar den diskutionen här så kan ni väl säga till. Pretty please?

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Solveig
0

Menar du den här? Jag kopierar:

Bra barnbok

Jag vill tipsa om en bra barnbok som handlar om sommarkatter och medmänsklighet. Läs för barnen och tipsa dagis/lekis.

Den heter Ensammast i världen, Magda Eggens har skrivit och Tord Nygren illustrerat. Den finns säkert på bibblan men kostar bara lite över hundralappen på Bokus och Ad libris

vanessa
0

Tusen, tusen tack för hjälpen. Det var den. Bugar och niger glatt.

Vanessa

vanessa
0

Kanske ska förklara varför jag ville ha den. Djurskyddet Sverige håller på att förbereda en kattkampanj 2007, samt en utbildning till barn i djurskydd. Berättade om boken för dem och de blev eld och lågor. Misstänker att det kan bli någon intressant utveckling av detta.

Vanessa

majvi
0

Hitta katten sålde den boken ett tag, de fick visst en summa för varje bok som såldes.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.