Vad pysslar ni med?
Så alla kattälskare, vad pysslar ni med, förutom att umgås med era katter? Själv jobbar jag på ett gruppboende för människor med funktionshinder, jobbar också som projektledare för www.mediaboom.karlskrona.net src="http://katter.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" /> en tidning som görs av tjejer och killar md olika funktionshinder. Och så arbetar jag med en tjejcirkel och läser handikappvetenskap på högskolan i Kalmar. Tycker om att vara med min sambo, mina vänner och syskonbarn. Älskar shopping och resor!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jag jobbar som projektledare inom äldreomsorgen i stadsdelen Majorna i Göteborg. I mitt uppdrag ingår att utveckla stödet för anhöriga samt bygga upp det frivilliga arbetet i stadsdelen. Kom tillbaka till Sverige i våras efter att ha bott i Amsterdam i nästan 4 år. Min sambo är från Nederländerna och har nu precis flyttat till Sverige. Vi bor i den lilla byn Alvhem 4 mil norr utanför Göteborg. Intressen förutom katter är fotografering, film och min favoritstad är Venedig.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vi har en egen liten firma, med betoning på liten, som sysslar med inspelning av musik. Min del i det hela är en sagoproduktion, ingen lysande business, men i alla fall kreativt arbete! Tyvärr drabbas jag av alla nerdragningar inom barnomsorgen som köper mina "produkter"…
http://web.telia.com/~u92108870/
Familjen består av mig och min man och våra…snörvel…utflugna pojkar. (snörvlets förklaring är att vår 15-åring precis flyttat till Växjö för att gå gymnasiet där)och så våra fem missar, varav tre har hittekattsbakgrund!
Så det är vad jag pysslar med!
Cammo

jag jobbar som frukt o gröntansvarig på en livsmedelsaffär…trivs rätt bra där EGENTLIGEN bara jag fick jobba i mitt eget tempo och fick tillräckligt med tid att hinna med allt. Dagarna går väldigt fort iaf och när jag märker att jag inte hinner med så får jag sänka på ambitionskraven och verkligen se till att inte beställa mer än det jag hinner med. Jag har jobbat mycket helger förut men nu har jag rytit och sagt att jag inte orkar eller har lust, så nu ska jag bara jobba var 4:e helg.
Vid sidan om driver jag ett eget företag med sambon, nätverksmarknadsföring. Det är jättekul och inspirerande. De pengarna hoppas jag kommer att växa så jag kan uppfylla min dröm: rädda hittekatter.
Sen är jag akuthem, då jag har turen att ha ett rum till övers. Idag ska det flytta in tillfälliga hyresgäster där, en tam kattmamma och en 3 månaders unge. Längtar så till dom kommer. Eftersom dom är tama så blir deras tid här förhoppningsvis kort.Tur dom kommer ikväll så jag har tid att göra allt här hemma som ligger efter. Fast det hinner jag ju inte heller för det är så mycket som sackar efter här. Måste ju dessutom mysa med missarna mina.Jobbigt att vara ledig 
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Jag jobbar som förhandlande ombudsman vid ett stort fackförbund. Är mest ute på olika företag och förhandlar om dagarna. Det kan vara allt från uppsägningar, mobbing, trakasserier, arbetsmiljöproblem, löneindrivningar mm.
I övrigt går min tid till katter både mina egna och katthemskatterna och så försöker jag umgås med mina utflugna barn ibland såklart.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Hej där
Jag är ju sjukpensionär pga näthinnelossning som jag fick 1994. Jag jobbade tidigare på ett tryckeri som tryckte allt från tidningar, böcker och reklam. Men det jobbet kunde jag inte ha kvar då jag fick nedsatt syn. Min ögonläkare ville att jag skulle ta sjukpension men jag ville inte det. Men efter att han övertalade mej så blev det så till slut. Jag får inte lyfta så mycket som en liter mjölk en gång för då kan näthinnan lossna igen.
Min syster tog 1998 datakörkortet och när hon var klar, så slängde hon kurspärmen i mina armar och sa, den här vill jag aldrig se mer. Ville jag inte ha den så kunde jag slänga den.
Datorer var för mej något som msn kunde sabba allt med. det kunde bara bli fel med sådana maskiner.
Men hur som helst så började jag titta i pärmen och när jag läst i den i två veckor, Ringde jag min son,och sa, fixa mej en dator och det snabbt.
Jag läste böcker och alla hjälpavsnitten på de olika programmen. Lärde mej hur alla funktioner funkade.
När jag hade haft datorn ett halvår så skaffade jag ADSL och så var jag ute på nätet. I augusti i fjol köpte jag en ny dator, med två hårddiskar.
Efterhand som jag lärde mej mer så fixade jag min egen hemsida och det år så kul att mickla med den.
Skulle jag inte haft datorn så skulle livet vara trist.
Det händer ju att jag blir utan internet någon dag ibland, och det är fasen så tråkigt.
Med datorn kom intresset att skapa bilder. Men synen gör att det är lite besvärligare. Men det finns ju bra funktioner för det med.
Jag bor på landet med min man och 7 katter.
Jag är jämtlänska har tre barn varav två i livet.
En liten tjej som jag är mormor till, tyvärr så träffas vi alltför sällan.
Jenna
Jag jobbar som vårdsamordnare för en vuxenpsykiatrisk akutavdelning i Trollhättan. Det innebär att jag samordnar arbetet runt patienten med primärvård, kommunens psykiatri, psykiatrisk öppenvård samt psykiatrisk slutenvård och givetvis anhöriga. Det blir mycket brev, fax samt telefonsamtal hela dagarna men även vårdplaneringar med patienten och dessa enheters repressentanter och en del resor runt om i upptagningsområdet som består av 15 kommuner.
Dessutom så sköter jag en del av stambokföringen i min kattklubb, Kustkatten och är på väg att ta över den helt.
//RolfH

Puttar upp

jag jobbar som undersköterska i hemvården…
annars umgås jag med kompisar på min fritid..
Ja Milla är långtidsjukskriven pga whiplash,men har börjat arbetsträna halvtid på ett företag som syr hästtäcken och hundkoppel. Trivs super bra.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Och jag har haft sjukpension i snart 10 år med början med sjukbidrag 1996. Har jobbat som kontorist inom olika branscher i hela mitt liv. På grund av detta har jag förstört min rygg och på grund av det fick jag sjukpension. Kan inte sitta så lång tid framför datorn, utan att röra på mej lite, åtminstone gå ut i köket, hämta kaffe eller liknande. Min ryggvärk har lett till att jag har fått fibromyalgi och jag är på gång att Starta en sajt här på iFokus om just det. Alltför många vet inte vad det är för en sjukdom egentligen och en hel del anser att den inte finns.
Jag bor i Landskrona och trivs inte så bra. Just nu har jag ingen bil heller, så det är ganska jobbigt de dagar jag har svårt att röra mig.
Jag har 2 katter, Spotty, som blir 5 år den 9 november och Ludde som blev 2 år den 21 mars. Innan Ludde hade jag en kastrerad hankatt, som hette Findus. Han blev 7 år gammal och fick tyvärr avlivas den 31 augusti 2004. Då hade han fått paniskångest i och med grannarna, som terroriserade mej och 2 andra granner. Den slog på dörren om nätterna och jag vågade inte låta honom gå ut, eftersom de hade hotat att döda honom. I och med det fick han urinstopp och jag fick ta in till djursjukhuset i Hbg. Där fick jag vänta i mer än 4 timmar och sedan var det inget att göra, för han var så rädd att de hade svårt att ge honom smärtstillande. Om jag bara hade kunnart ordna en bil den dagen, hade jag kunnat ta mig ut till den vanliga veterinären och jag tror faktiskt att de hade räddat honom.
Findus var innekatt hela första året jag bodde här och då hade han sällskap av en lika gammal kastrerad hankatt, som vi passade. Han flyttade sedan och då försökte jag med en kattunge, Pettson, men det gick inte alls. Han höll på att ta kål på Findus, som inte fick vara ifred någonstans. Så honom fick jag omplacera. Sedan fick Findus gå ut tidigt på morgonen och sent på kvällen, när det inte var något folk ute. På morgnarna brukade han träffa en kompis, Nisse, och de stannade alltid och pratade med varandra. Sedan hppade Nisse in genom fönstret och gick till matskålen och åt upp maten som blivit över. Därefter lade han sig i soffan och när Findus kom in, var det dags för ny mat. Ja, han var en härlig katt, men det är Spotty och Ludde också. Spotty kom hit i april 2003, som sällskap till Findus. Hon hade blivit påkörd av en bil, fått svansen amputerad och låg med fixerat bäcken i 7 veckor. Hon skulle pendla mellan 2 hem, men det ville hon inte och därför kom hon hit och sedan har hon varit innekatt hela tiden.
Nu har jag kommit bort från ämnet som vanligt, men det blir så när man "pratar katt". Man slutar aldrig.
Mettan
nämen Hej Mettan då bor vi ju granne med varandra hihi,jag bor ju i saxtorp
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
jag jobbar på lab på en vårdcentral
#11 På vårdcentralen där jag jobbar har det gjorts en fibromyalgistudie.Det är läkare som inte tillhör vårdcentralen som bara lånar lokaler. Den går ut på att man" stänger av " smärtan.Smärtpunkterna lokaliseras och sedan sprutas det in sterilt vatten. Som jag förstår det kan det vara plågsamt men det verkar nycket lovande.Läkaren som nu är pensionär har hållt på med detta länge och är väldigt optimistisk.Jag vet en patient som var bra ett halvår efteråt, de andra har jag inte träffat.Läkaren har pratat om fall där han behandlade för flera år sedan och de ska fortfarande vara bra.Det finns hopp!!
På fritiden tycker jag om att vara i sommarstugan och greja i trädgården.Men den blir lite försummad nu när jag har maxantalet katter och försöker hjälpa de som är ute också.Jag har hittat ett nytt intresse i begagnatmarknaden och tycker att det är kul att stå på loppis-för katterna naturligtvis men nu hinner jag inte med det.Första gången jag stod var nästan lite chockartad när folk=uppköpare rev i grejerna som fortfarande var kvar i kartongerna.Grejerna hade skänkts och vi visste inte vad som fanns i alla kartonger.Och de som prutar fast man säljer något för en krona…
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Jag pluggar juridik, fjärde terminen, i Lund och har mitt eget företag med vilket jag jobbar inom reklam, hemsidetillverkning och sånt. Jag får kalla mig oerhört kreativ då jag älskar att både rita och skriva (www.cosmicuniverse.net så finns lite av mina teckningar ;)). Tränar också en massa ju-jutsu (självförsvar) och dans, och umgås med pojkvännen.

Jag är mitt emellan två jobb kan man säga. ;-)
Annars går större delen av tiden åt till att vara på iFokus, mycket här och mycket inne på min egen sajt.
Sedan har ju djuren sin tid här hemma, fast ofta så samanför man tiden med gos antingen vid tvn eller vid datorn. så mysigt med en sovande katt eller iller i knät när man sitter här och skriver.
Hästarna är det lite svårare att hålla på med vid datorn, så då kommer jag ut i alla fall. Sedan har vi gammelhunden som tar lite tid, men numera är han mest nöjd över att bara lunka runt liksom.
Ja, fyra hemma boende barn tar självklart sin tid det med. Och ja, sover gör jag ytterst sällen, så jag hinner med mitt nya intresse som är att gravera glas också. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Trevligt att höra vad ni pysslar med! 

Jag går 3e året på gymnasiet… samhälle… jätteroligt är de. i år har vi bara roliga ämnen. filosofi, religion, psykologi, historia o sånt.. :) bättre kan de inte bli! :P
på fritiden läser ja böcker, tränar agility me vovven, går en qigong kurs, spelar keyboard och ska förhoppningsvis börja med lajv snart. träffar dessutom min pojkvän och kompisar. samt tar hand om djuren här hemma såklart. o så skriver ja endel, och ritar o lite sånna saker. tycker om att tälja.
jag är häxa oxå… men det hör ju inte till fritiden direkt… det är ju till stor del ett sätt att leva.
håller med… kul o se vad det är folk pysslar me :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hennum; Låter som spännande ämnen. Psykologin minns jag var väldigt intressant och historian också, även om den läraren som vi hade, ställde alldeles för höga krav. Har du några planer vad som händer efter studenten?
#16 Instämmer det är jätteintressant att höra vad ni alla pysslar med. En sak är klar det finns många strängar på våra lyror. Och om vi lägger ihop alla talanger, kunskaper och intressen så kan vi erövra världen!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena; Det var mkt bra sagt!
Jag har varit mamma ledig till min son Leo 1 år gammal men den 6 november ska jag börja jobba som hästskötare igen i vårat egna företag som sysslar med travhästar. Vi har ca. 20 hästar förtillfället så det blir inte mycket till fritid.
Jag har bara en katt förtillfället och det är min älskade Tigrou 4 år som är född i Paris där jag jobbade för några år sedan. Det var en självklarhet att han skulle flytta med hem till Sverige när vi längtade hem.
Sedan försöker jag komma iväg på några shettisutställningar varje år också så man får träffa alla trevliga människor som skriver på Shetlandsponny sidan.

Engla: jag vet inte alls!!! :P velar mellan psykolog, socionom (eller, ja.. kurator), bibliotekarie, eller nåt helt annat… gärna nåt där man hjälper människor eller djur.. utomlands hade inte varit fel heller.. men ja får se.. har ju hela livet på mej :P
Lena: ja, de låter som en utmärkt idé! :P hehe.. jag e me…
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Jag är copywriter (reklamskribent) och manusförfattare. Jag jobbar även med konsertsäkerhet för Ema Telstar, oftast i Stockholm.
För x-antal år sedan så bestämde jag mig för att använda min kunskap till att hjälpa djur (utöver att älska och sköta dem). Med hemsida, marknadsföring med mera. Då var jag allergisk mot katter och andra pälsdjur. Men sådant har aldrig stoppat mig. Hellre nysningar och klåda än ett pälslöst liv. Immuniserade mig för idag så tål jag i princip alla katter :-). Är idag tyvärr sjukskriven då jag fått MS. Men satsar på att ta mig ut i verkligheten för sjukskriven tänker jag inte vara hela livet.
Har en bra familj. Är gift med världens bästa man sedan 10 år. Han har två barn sedan tidigare som jag har ett mycket bra förhållande med. Sonen byggde bland annat vår rastgård på hemmet! Min mamma blev jourhem för en kisse och behöll honom, min bror arbetar mycket aktivt med hemlösa katter och inställningar till dem. Övriga släkten hjälper till på ett eller annat sätt med hemlösingar. Så det är djurälskande i varenda gen hos mig.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag är högskoleutbildad journalist med erfarenhet av både dagspress och tidskrifter. Har också liten inblick i:
Radio-, tv-, utrikes-, ekonomi- teknik-politisk journalistik. Debattartiklar har en särskild uppbyggnadsform som jag också studerat.
Övriga akademiska meriter är bl a psykologi, sociologi, vetenskapsteori, fysiologi, pedagogik mm på den femåriga Psykologutbildningen vid Stockholms Universitet.
Andra jobb jag haft är inom Idrottsförbund, på Resebyrå och dåvarande PBU (Barnpsykiatrisk mottagning)men också tuffare jobb som spärrvakt vid t-centralen (medan jag studerade),
i disken på sjukhus, en liten mysko redovisningsfirma med bokföring osv.
För några år sedan flyttade jag ut på landet och har ändrat livshållning helt och hållet. Jag söker kvalité, djur, natur, poesi, litteratur och eget (litterärt) skrivande samt det enkla livet bortom den enorma ytligheten och konsumtionshysterin som jag tycker råder i vårt samhälle idag!
(((Hälsningar Soulway)))

Soulway: Medievärlden är spännande så spännande…
Engla: Vilken fin och härlig journalistisk produkt ni gör. Poesisidan värmer så fint! Media är spännande. Kanske speciellt den media som inte alltfår hårt styrs av den sk "redaktionella processen" och där det kreativa inslaget får blomma ut!!!
Soulway
Jag jobbar inom äldreomsorgoen men ska plugga till sjuksköterksa sen, Annars på fritiden umgås jag med mina underbara kille,mina katter,kompisar,festar m.m
Jag och min pojkvänn som har ett eget företag har varit tillsammans i två år,båda är 19. Vi flyttade hit för två månader sen,och direkt när jag fick reda på att vi skulle bli sambos övertalade jag honom att skaffa katt:) Jag hittade en annns på blocket,ch åkte dit dagen efter. Uppfödaren var väldigt seriös och dt fanns två katter kvar(tiger och zorro) som ej var tingade. De va då tre veckor när jag hälsade på dem. Jag föll direkt för zorro en sån tuffing! Men efetrsom jag hde svårt för att bestämma mig sa david ta båda! Jag sken som en sool!
jag väntade nio veckor sen fick jag mina älsklingar:)

Soulway: Media är bra då människor och djur som inte har något röst i detta samhälle får säga sin åsikt.