Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 386 ggr
Emma_Rosa
0

Hjälp Sigge Måns!!!

Finns där en vänlig människa som kan hjälpa katten Sigge Måns från en hemsk kall vinter, jag har matat honom sedan i somras och har nu avmaskat honom och byggt honom ett hus men han behöver ett varmt hem. Han är cirka 1 år, svrat med vita tassar + vit framme vid bröstet, jätte fin verkligen! Jag har själv fyra katter så jag kan inte hand om honom själv annars hade jag gjort det. Han är lite skygg men med lite tålamod kommer han säkerligen bli din bästa vän.

Snälla hjälp mig att hjälpa Sigge Måns!!! Han finns i Malmö. MVH Emma Eriksson emma_rosa123@hotmail.com

[helenal]
0

jag vill gärna,men vet inte om det funkar emd mina andra hankatter vill inte att mina redan så lugna katter ska bli vilda och ilskna om de kommer ngn ny in…

Engla
0

Har du provat med katthem? TYp www.kks.nu www.katthemmetkompis.se

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Ankie
0

Hur går det för Sigge Måns? Något nytt hem?

Lena
0

Stackara Sigge Måns! Jättebra att du hjälper honom finna ett nytt hem. Förr eller senare ska det säkert ordna sig.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Ambrosia]
0

För att en katt ska komm ain på ett Katthem måste du först ringa till dom om informera om katten och sen kommer han förhoppningsvist komma in på deras väntelista och sedan få en plats, när den är hans "tur". Kan du inte ta in honom till dig så länge och ta hand om honom tills hans får en plats på något katthem i Malmö? Det börjar ju bli riktigt kallt nu.

Om du är allergisk, så prova att ha hanom i ett lite större rum (ex vardagsrummet) och gå ut med honom på dagarna, plus klappa honom med vantar och borsta honom ute. Jag är själv allergisk, men grejar att bo med katt 3 veckor i månaden, hos min Särbo. Och hon Katten Tuss, är min ögonsten och ja det funkar bra.

Med Vänlig Hälsning

Ambrosia

[Ambrosia]
0

Läste nu att du radan hade katter. Men ibland tror jag nästan att katter är mer förståndigare än vi och förstår om någon annan katt eller människa mår dåligt och vill hjälpa till.

Jag tror denna katt sökt sig till dig för att han känner att du är den som kan hjälpa honom på hans första steg på vägen till ett nytt hem.

Ta det till dina tankar och tänk att här är en själ som utsett dig som har ett stort hjärta och att hjälpa honom en bit på hans livsresa. Dina andra katter har det ju bra, så låt honom komma in till er och ha det bra en tid, tills han får en plats på ett katthem.

Prova även att berätta detta för din kattvän som du "hittat" ute, och se han förstår nog mer än du tror.

Lycka till!

Med Vänlig Hälsning

Ambrosia

[helenal]
0

tänk vad myckt arbete katthemmen måste ha… va hemskt om det är fullt överallt.. är det lätt att få sålt katter sen när dem väl är i katthemmen? kommer katt intressrade varje dag för att hittta just sin katt!