Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 369 ggr
Radisa
0

tigerharen "stödmagneter"

Nu kan man köpa jättefina kylskåpsmagneter och samtidigt bidra med pengar till djurhemmet tigerharen! magneterna, och hur du beställer, hittar du här: http://tigerharen.org/shop.htm

Lena
0

Men det låter kul! Jag sparar nämligen lite på kylskåpsmagneter med kattmotiv.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

Himla coola magneter!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Radisa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

blir de popluära kommer det säkert fler motiv. De var inte allt för dyrt med tryckningen. Och då kanske det blir ett kattmotiv;) Det har ju varit lite dåligt med det hittills. Men jag spånar på flera!

Lena
0

#3 Vi älskar även vovvar och dessa snyggingar på magneten är ju underbara. Blir så gråtmild när jag tänker på hur svårt de haft det tidigare och att de nu ska få nya hem. En gång var jag på Landvetter när det kom vovvar från Spanien som hämtades av sina nya mattar och hussar. Det var härligt att se.

Hur mycket brukar det kosta att adoptera en vovve från Estland? Vi hoppas kunna bosätta oss på ett hundvänligt ställe så småningom. Min sambo har haft mycket hundar.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Radisa
0

Jag älskar verkligen just den bilden på vovvarna. Det är som att de förstår att de är på väg till nått bra som kan hålla sig så lugna under resan. Bilden är från när vi hämtade 5 hundar och allihopa fick samsas i en 4 bäddshytt. Men som tur var blev resan bara mysig och vi kunde utan problem ligga och vila tillsammans med hundarna(man blir rätt trött av av att åka färja i ett dygn). 

Hämtar man hunden själv är kostnaden 2200:-. Tar man genom oss på tigerharen tar vi 3000:- då det kostar oss en del med både bilresa och biljetter på färjan.  + ytterligare 1000 om man väljer att kastrera, vilket jag rekommenderar, det är bra för hunden och det blir dessutom mkt billigare än att få det gjort i sverige. Bara kastreringen kostar här lika mkt som hela adoptionsavgiften!

Lena
0

#5 Det är ju förmånligt måste man säga och så hjälper man en vovve också. Jag menar om det skulle gjorts i Sverige med rabies vaccin och tester kostar ju det flera tusen.

Vi får återkomma när vi bor som vi vill för vovven.

//Lena