*Låst*Del 2 Glöm inte hamnkatterna
Den förra tråden blev så lång och svår att ladda hem så jag startar nu del 2 av Kattassens inlägg.
Glöm inte hamnkatterna
Vill bara lägga en liten tråd i all enkelhet där vi trots Crisses önskan om att informationen om hamnkatterna får vila ett tag, gör oss fortsatt påminda om deras existens och inte glömmer bort Öresundskatterna!Som mitt sista inlägg i den gamla tråden löd:
Till alla - låt oss göra ett allvarligt menat försök och hitta åtminstone ett stödhem till någon hamnkatt inom kort!!!!
Kunde Maja Gräddnos, Ruphus, Vislandakatterna, Viskaforskatten, E6-an-katten i Göteborg mfl mfl. fått komma in de gångna året/en måste vi väl ändå kunna lyckas hitta något till Öresundsgänget också! På´t igen!
//Pia
Ignorera betygsättninge, blev lite fel;)
//Pia
Pm.ade Kattassen och bad henne starta en ny tråd. Men du var snabbare. hihi.
Jenna
Japp :)) Hon kan ju göra tillägg om hon vill.
//Pia

Hihi här var det snabba ryck. Jag satte del 2 först i rubriken så man ser snabbt att detta är nya tråden.
Låser du puma77 den andra då?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Den andra tråden ska vara låst.
Jag såg också det där med del 2 bra att du satte det först.
//Pia

Nu är den låst och jag satte också det i rubriken
Putt för hamnkatterna!

Puttar för hamnkatterna, jag med
Skönt med ny tråd! Putt, putt!

Åååå va ni är härliga som öppnar en ny tråd. Kanske jag kan få följa med lite, igen. Mina katter och hundar håller tummar och tassar, (nej, va jag ljuger, dom skiter nog i vilket, dom har det ju bra) men jag bryr mig.
Puss allihopa
Biskvier är nybakade i Köping för den som vill ha!!!!!!
Alla djur behöver någon som bryr sig!
PUTT!
Just nu brådskar det, som jag ser det, särskilt med att få in den sjuka katthonan i hamnen i Malmö. Vi går i morgon in i februari månad och här nere i Malmö har det oftast varit en mycket besvärlig månad rent vädermässigt. Jag var i närheten av hamnen för en timme sedan och vindarna var så isiga, stackars lilla kisse.
Nu skall Gaby försöka fånga henne i en handduk, det blir inte lätt. Hoppas ni alla håller tummarna för att den lilla katthonan trots allt skall kunna räddas. Har ni hjälp att ge hör av er!
Crisse, Gullimat och Gaby behöver allt stöd de kan få. Katthonan har redan varit ute i kylan, sjuk som hon är, alldeles för länge. Hur länge skall hon orka kämpa där ute i kylan? 
Håller tummarna och tassarna här hemma och önskar så mycket att det går att få in lilla honan så hon får hjälp 
Stackars lilla flickan, vad ska vi göra? 
Jag kämpade också men en kisse i nästan fyra år för hon vägrade gå i fälla och lådor mm, men till slut lockade en annan katt in henne i en trappuppgång. Lycka!!!! 
Så jag förstår er frustration…..jag gick igenom alla möjligheter till infångning under dessa år, och det enda jag inte testade var drop trap, för jag visste inte vad det var.
Man jag har förstått att det är svårt att ställa en sådan vid stenarna, marken måste vara jämn.
Putt för söta flickan!
putt för alla fina hamnkatterna
Putt för kissarna.
Jag pratade med Gaby innan idag och hon sa att honan ser mycket friskare ut och igår när hon var där och gav henne mat så åt hon även lite torrfoder och det har vi inte sett innan. Håkan och Mischa var inte kvar när hon kom dit och hon skrattade så när jag berättade att Håkan pratade med oss och Mischa följde efter oss när vi gick ifrån henne. Hon vet att katterna kommer fram när jag kallar på dom så hon tyckte det var lugnande att dom kom fram så någon av oss hade sett dom.
Så bra att katthonan verkar bättre. Det gäller att nu hålla ögonen på henne. Hon förtjänar så väl ett hem denna underbara kisse som dagligen kämpar så för sin överlevnad. Hoppas så att hon inom kort skall kunna fångas in och få ett hem där hon utan att riskera faror kan känna av kärlek och omtanke. Det är något visst med denna kisse som inte gett upp utan kämpat på dag efter dag.

Jag önskar inget annat så som att denna tapper kisse kommer in innan det är fösent

Jag önskar av hela mitt hjärta att honan låter sig fångas snart, men önska hjälper inte mycket när jag sitter ända uppe i Eskilstuna och inte kan hjälpa till på fältet.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#20 jo, men ibland kanske man kan köra med tankeöverföring…
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Då börjar jag tänka intensivt nu
Jenna
Håller tummarna för att det snart lyckas med att fånga in den lilla honan.
Nu har jag gråten i halsen av lycka.
Jag har precis fått ett mail från en tjej som har läst en av mina annonser på Blocket. Tjejen bor på en hästgård vid Veberöd och har även ett katthotell som står tomt just nu. Hon är intresserad av Mimmi och skriver om jag tror att Mimmi skulle trivas som stallkatt. Hon kommer att få ett rum som är uppvärmt och med sovplats men från början får hon vila upp sig inne i katthotellet. Hon skriver oxå att hon vill behålla MImmi permanent. Jag svarade naturligtvis med en gång och berättade lite om dom andra katterna i hamnen för om jag har tur så kan hon kanske ta mer än en katt. Nu får vi skynda på att fånga Mimmi så vi gör ett försök på tisdag och då provar vi med fälla, håv och handduk.

Håller tummarna.
Idag är det verkligen svinkallt
hoppas hoppas hon kan ta hand om mer än en katt.
åååå vad härligt och vilken lyx det skulle vara om hon fick gå från frusen stadskatt till stallkatt med egen varm stuga at gå in i!!
Jag har helt missat tidigare att den sjuka katthonan kallas Mimmi.
Vilken lycka om hon kan komma dit.
Då kan kanske även den andra katten som hon är tillsammans med, den var väl grå, komma dit också.
Alla på forumet måste hålla tummarna för Mimmi allt vad ni orkar på tisdag. Nu måste hon komma in!
Ja jag hoppas det och att jag får fler mail från tjejen som för övrigt hette Maya. Hon kan kanske ta Mimmis syster och gamle Timmy för dom 3 är vana vid varandra.

Men å vilket fantastiskt mail som du fått. Vad härligt om Maya kan åtminstone ta hand om sjuka Mimmi och kanske ytterligare någon katt. Ett katthotell som står tomt… Hm. vad sägs om att få henne att starta katthem…

Ligger nerbäddad i soffan med influensa och har all tid i världen att läsa spännande trådarna här på hittekatt. Nu håller jag både tummar och tår för att ni ska lyckas fånga Mimmi så snart som möjligt.
Lycka till!
Ensam - men stark!
Vad härligt om hon kunde ta några fler som får bli stallkatter med kryp in och allt. Håller tummarna
Det låter ju toppen. Håller tummarna för att ni får tag i Mimmi!
Åh..vilka underbara nyheter
vore väl toppen att få bo så. Håller alla tummar o tassar för att ni nu lyckas fånga in henne och även de andra..förstås.

Vad underbart! Hoppas hon är lättflirtat och tar några fler kissar "på köpet"… 
Och hoppas verkligen att ni får tag på kissen nu när hon har ett hem. 
#28 du kan inte höra med denna Maya som ju verkar vara kattvän om ni kan få låna det tomma katthotellet till hamnkatterna ni fångar medans de blir tillfixade av veterinär och det letas permanenthem och stödhem åt dem?
eller det kanske är långt från er? jag är sämst i världen på vart byar och städer ligger 

Jag håller tummar, att hon kan ta fler kisser från hamnen, det skulle varaunderbart
Hoppas verkligen att det kan ordna sig för någon/några av hamnkatterna! Om de så bara blir en är det ju fantastiskt bara det!
Väntar spänt på rapport hur det kommer att gå!
så härligt att det verkar som om det ordnar sig Crisse.

Låter toppen ju!!! Ett tomt Katthotell,, mmm, hoppas hon blir sugen på att hjälpa fler hemlösingar,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lycka till på tisdag.
Det låter ju kanonbra om hon hade kunnat ta mer än en.Och tänk om! dom tre hade fått vara tilsammans, vilken lycka.
Är nu ledig tre dagar om hjälp behövs.
Jag fick ytterligare ett mail ifrån Maya men där skriver hon bara att hon vill gärna ta hand om Mimmi så den turen har vi inte att hon vill ta fler men man vet inte när hon har fått hem Mimmi om hon vill ha en till eller så har dom kanske redan någon katt innan.
Jag har precis haft kontakt med Maya igen för jag skrev till henne för att förklara att Mimmi är skygg så att hon vet om det och får då till svar att det gör ingenting det får väl ta den tid det tar menar hon för dom kommer säkert att lära känna varandra så småningom. Hon verkar ha en bra inställning till skygga katter och nu skrev jag att hon kanske längre fram kunde tänka sig att ta Mimmis syster oxå så jag skickade med dom bilder jag har på systrarna.
Håller tummarna nu för Mimmi och Mimmis syster :) hoppas hoppas!
Hoppas hoppas även jag :)))
Puttar upp hamnkatterna
Glad att Mimmi fått ett hem.
Nospuss och lycka till Mimmi.
Jenna

Putt

Skönt att det löser sig för lilla Mimmi iaf… många bäckar små. Och som sagt, förhoppningsvis blir hon så charmad av Mimmi att hon kan tänka sig någon mer lite längre fram. *håller tummarna* ;)

Jag är glad också att det ordnar sig för Mimmi
puttar upp för alla kissarna i hamnen
Håll nu alla tummarna i dag så att Mimmi kan fångas in.
Vi håller alla tummar och tassar för Mimmi!
Tänker på er idag och håller tummarna för att ni lyckas fånga Mimmi.
Chrisse77 hämtar mig om en timme. Det blåser rätt mycket men det ligger inte på från havet så då får vi lite lä från en mur. Jag hoppas att hon är där idag för det var hon inte igår.

*håller tummarna*
Hoppas verkligen det går eftersom hon nu har ett hem som väntar och allt…
Hoppas hoppas hoppas!
Jag tror inte där är någon som har missat att vi fångade den oljeskadade honan idag men nu får vi vänta med att fånga några fler från hamnen tills vi har fått reda på vad Mimmis veterinärkostnader uppgår till. Så nu blir det en liten paus och jag hoppas att vi snart kan fortsätta igen. Om inte Janne har en ägare så verkar det som att damen som har velat ha Janne innan fortfarande är intresserad så det blir nästa projekt.
Vi tror nu att dom 2 kattungarna som var kvar i hamnen är infångade. Någon hade sett 3 damer eller tjejer som förmodligen försökte att fånga ungarna och dom har inte varit synliga sen förra veckan. Det är bara att hoppas att det är seriösa människor som har tagit katterna.

Hoppas verkligen att det är bra människor som fångat kisseungarna. Men det är ändå ingen idé att måla f*n på väggen för just nu är det utanför allas vår kontroll.
Hoppas verkligen det går bra för Mimmi och Janne :)
Håller tummarna för alla kissar i den här tråden!
Nu kommer jag att lägga om taktik vad det gäller hamnkatterna. I den mån det finns pengar kvar på kontot Mimmis Kompisar efter Mimmis veterinärkostnader så kommer jag utan att samarbeta med Gaby åka ner och försöka fånga katterna och ta iväg och kastrera dom och sen släppa ut dom igen. Det går inte att försöka leta upp hem först och sen försöka fånga en speciell katt för där kommer att bli många kattungar under denna tiden och jag har inte plats att ta in några i vår och sommar. Gör jag inte så blir det säkert 50 katter där nästa vinter för Gaby har ingen annan som tar in katterna och ingen som försöker hjälpa till att hitta hem till dom då är det bättre att man iallafall kastrerar dom. Jag vet ju vilka tider Gaby matar på och jag vet var alla katterna finns så det är bara att sätta fällan och ta den som först går in i den.

#60 Ja det blir ju ett slags TNR-projekt vilket säkert kan fungera bra om katterna hålls koll på vad gäller mat och omsorg. Hoppas de kan låta sig fångas igen bara om man vill ha in någon specifik katt lite längre fram, men om de är kastrerade blir de ju också lite lugnare och kanske lättare att få sociala.
# 61
Ja det var lite så jag tänkte. Dom får ju mat varje dag och det kommer att bli lugnare bland katterna. Pojkarna har redan börjat att jaga flickorna där nere så nu kommer en tid med mycket slagsmål och skador och därför är det bättre att jag försöker fånga in dom.

#60 låter som en förnuftig taktik!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Körde Gabby t. hamnen igår.Hon har kännedom av Ischias och ont i ett ben, det var också dimmigt och regnade småspik.
På vägen mot stenarna mötte vi Håkan gående ifrån stenarna. Hon vevade ner rutan ock kallade. Släppte av henne och vi körde på andra hållet. Ser då honom galopperande mot Gabby.Han följde henne som en hund till matstället där också Mischa var. Han mjauade och visade mycket intresse för henne. Inga ungar syntes.
Den grå honan var inte på plats.
Dom tre svarta är alltid vid huset. Janne visade också mycket intresse för den honan. Han lyfter lite på det ena benet, så det är nog inte helt läkt
Det är parningstid. Uppmanade Gabby att börja ge p-piller genast, tills dom blir kastrerade.Får se om hon gör det.

Funderar på om det finns något släktskap mellan Mimmi, den grå honan och Charrez. Vet att han tog hand om honorna när dom var små. Den grå honan påminner lite om Charrez, dom är lite ljusare grå ytterst på tassarna.
Vet du Crisse hur det är med det?
Nej jag vet inte men det kan du fråga Gaby om.

Hon har ju inte riktig koll på allt själv,trodde du visste. Skall fråga henne nästa gång.
Hur var det i hamnen idag då?
Crisse… jag tänkte om du ska fånga in och kastrera kissarna, ska du tatuera dem i örat så att du vet vilken av kissarna som är "klar" redan då… eller hur gör man?
#64, vad sött att Håkan har sånt förtroende för Gabby!
Man blir så rörd och önskar så att någon kunde upplåta sina hem till dessa katter.
Katter som varit ute så länge som Håkan brukar bli riktiga "soffliggare" bara de får komma in i värmen och få lite omvårdnad.
Tacksammare katter än de som varit ute länge får man leta efter…

Putt putt för hamnkatterna.

Skulle vilja ta hand om åtminstone en katt som far illa, men föräldrarna ställer sej i vägen..
Puttar
Puttar upp. Styrkekramar till alla vid hamnen

Puttar upp igen…

Tycker att alla ni som jobbar vid hamnen gör ett jättejobb. Synd att det är svårt att hitta bra hem åt alla, men då är iaf TNR det bästa alternativet. Skickar massa styrketankar åt ert håll. :)
puttar
Gaby har för första gången sett den långhåriga katten i hamnen idag som en dam har sett vid 2 tillfällen innan. Det är inte en unge men kanske en ungkatt och hon säger att den är jättevacker. Jag hoppas verkligen där är någon som äger katten för vi behöver inte en katt till där nere.
Nu har jag lite mer att gå på när det gäller dom 2 försvunna kattungarna. En man som var på promenad med hunden hade sett 3 kvinnor och en man med fälla och transportburar. Jag förstår att det är en kattförening men jag tycker att det är dålig stil att dom inte säger ifrån att dom har fångat katterna så att Gaby slipper att leta efter dom och oroa sig. Gaby tror att hon träffar mannen imorgon och då skall hon fråga hur dom här personerna såg ut och sen är det lätt att räkna ut för där är bara 2 föreningar som skulle tänka sig att åka dit och fånga dom kattungarna.

ja, det låter ju verkligen lite konstigt att inte info Gaby för de borde ju veta att hon matar där. Om de hittar bra hem till dem så e det ju bra , men man kan ju säga ifrån i alla fall så att Gaby inte behöver oroa sig för dem.
Kan hoppas på att det är en kattförening så att de blir väl omhändertagna.

Men vad man har förstått vill vissa bara ha långhåriga katter, och då undrar jag hur seriösa dom är. Taskigt mot alla som arbetar i hamnen att skapa sådan oro
Ja nog låter det lite konstigt. Trodde alla föreningar visste att du jobbar för fullt med dessa katter, så det låter som någon mer oseriös förening som varit i farten. Det kom väl folk från en förening förra våren och bara plockade långhåriga ungar, och lämnade resten…. om jag minns rätt?
Under all kritik att inte kommunicera med Gaby och de som slitit i evigheter där utan bara skapa oro över vad som hänt med katterna. Hur svårt kan det vara att prata med andra? All vill ju katterna väl (får man hoppas) och då kommer ju ingen hindra att en kisse får ett varmt hem.

Puttar för hamnkatterna
Putt

Putt för hamnkatterna!
putt

Vi får inte glömma dom andra hamnkatterna i vår omsorg om lilla kämpen Mimmi.Hon hade sett en svart ungkatt igår, men var osäker om det var en av Miscas ungar.
Pratat med Gabby idag ang. P- piller. Hon sa att hon hade gett honan vid huset piller i fredags. Uppmanade henne att ge dom andra honorna också och skriva minneslappar när dom får. Hon lovade att göra det, men, jag vet inte, har ju inte känt henne så länge.
Gullimat, vet du om någon anmält sig till crisse att ta hand om Mimmi tillfälligt?
Nu får Gaby börja medicinera Håkan i hamnen. När jag pratade med henne idag så sa hon att Håkan är så förkyld och ögonen rinner på honom, tur är att jag har penicilin hemma. Jag skall till Landskrona idag och hämta mat till katterna och om vi hinner kan vi köra ner till Gaby med maten och då samtidigt ge henne tabletterna till Håkan så får vi hoppas han blir bättre.
Stackars Håkan är han snuvig igen? De är väl ständigt våta om pälsen….de får aldrig känna sig varma och goa….det är så sorgligt .
Hoppas i alla fall att ni som vi har sol i dag. Även om det är kallt så värmer ju solen lite grann.
Puttar för hem till Håkan och hans vänner.
puttar för hem
puttar
Idag har Chrisse 77 och jag varit i Landskrona och hämtat 30 kilo torrfoder till hamnkatterna så finns det mat ett tag till dom.
Alla katterna var på plats i hamnen när Gaby var och matade dom och Håkan har börjat få sin penicilin idag så nu skall han väl bli av med förkylningen.

Hoppas verkligen att Håkan blir av med sina förkylning. Inte lätt att bo vid hamnen, jag hade nog varit dödssjuk för länge sen, även om jag bodde i en lägenhet där…
Stackars lille Håkan. Hoppas han snabbt kryar på sig.
Putt för alla kissar i hamnen.
Krya på dig Håkan!

Hoppas att Håkan kryar på sig

Hoppas nu att Håkan kan krya på sig, det gick bra sist han fick Antibiotika.Önskar så innerligt att man kunde hitta hem till dom alla.
Diskussionen med Gaby ang. P-piller verkar ha gett resultat. Igår fick Mimmis syster och Mischa p- piller och i fredags fick ju honan nere vid huset. En god början.
Man blir så sorgsen i själen när man läsar här.
Hur kan jag hjälpa dej Crisse.
Tänk om Sverige vore fyrkantigt i stället för låångt.
Då kunde man kanske nå med hjälp.
Kramar om er som kämpar så för katterna.
Den dagen du skriver att nu är alla hamnkatterna inne. Så ska jag gråta glädjetårar en vecka.
#102 Instämmer till fullo Jenna!
Usch, hörde precis att det ska bli snöstorm i Skåne i kväll, hoppas kissarna kan värma varandra och hitta en vindskyddad plats…
Svarar här för jag kan inte skicka på min e-post. Så bra att maten från Båstad kom fram till hamnkatterna till slut! Smaklig måltid kissemissar ner i hamnen !!!! Behöver bra mat nu när kylan kommer till Skåne.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Vi hämtade 45 kg sammanlagt för Christina hade köpt 30 kg som hon menade att jag oxå skulle ta av till mina katter. Jag har 7 katter på gården som bara får torrfoder så det kom verkligen till nytta. Tack för att du skänkte maten till våra katter när du själv har många att mata.
Gaby har kvar Advance foder och Mjau sen innan som hon nu blandar med Sjöbogårdens foder. Jag tog 15 kg Hills så jag köper ett billigare foder och blandar med så har katterna mat ett bra tag framöver.

Vi har snöstorm i Skåne idag. Tänker på hamnkatterna och speciellt dom som bor i stenarna. Hoppas dom förflyttar sig längre bort mot husen och hittar något vindskyddat ställe.

Ja, kallt , kallt! Kan verkligen hoppas att de hittat ngt vindskyddat ställe. Brrrrrr

Det har kommit väldigt mycket blötsnö här i Lund så jag kan bara tänka mig hur stackarna i Malmö har det…
Tänker på kissarna bland stenarna 

Önskar jag kunde åka till Hamnen, (med en stor yllefilt), och ta alla i Famnen
Jaaa vem önskar inte det. Det är inte vidare bra väder där nere nu.
:(
Usch, för & vara i dessa kissars päls i denna snö… Tänk när det smälter….
Hur går det nu?
Har alla kommit in? Vilka/hur många finns kvar?
Jag tror där är 12 katter kvar i hamnen men det finns inga hem till dom. En del av dom finns på min sida i fotoalbum om någon är intresserad att hjälpa en av dom.
Ett sätt att skilja TNR"fixade" katter från de okastrerade som används på en del håll är att samtidigt som katten kastreras så klipps ett hack i vardera örat. Det syns på rätt långt håll och påverkar inte katten i övrigt. Att komma intill en mer eller mindre vildkatt för att leta efter örontatueringar är snudd på omöjligt.
Utan TNR skulle katterna dels fortsätta föröka sig ohejdat, dels vara för många för att det stödfoder som läggs ut ska komma alla till del. Bara de starkaste kommer åt maten.
Med TNR kan honorna slippa föda 2-3 kullar ungar per säsong, hanarna behöver inte revirstrida lika mycket, konkurrensen blir mindre och med tiden kan de kanske fångas in till utplacering igen. Visst det låter hemskt att sätta ut katter till hamnlivet igen efter kastrering, men vilket val vill man göra: TNR och en begränsad grupp katter (som INTE ökar) går ute, eller INTE TNR och det blir en ohållbart ökande grupp katter som går ute, och som inte tar slut?
Visst vill vi ge alla katter möjligheten till ett hem - men man måste acceptera den ohållbara verkligheten också…
En stor eloge till er alla som jobbar med hamnkatterna! Ni är fantastiska!
Där är ingen katt i hamnen som blir utan mat. Katterna bor inte på samma ställe utan hon matar just nu på 5 ställen varje dag där mindre grupper bor. Det behövs inte göra något klipp i örat eftersom vi känner katterna där och kan se på långt håll vilken katt det är, alla katterna har namn och kommer när man kallar på dom så dom är inte svåra att känna igen.
#116. Så bra att ni har koll på kissarna, eloge till er som jobbar så med dessa kissar
Kraaaam
/M
putt
Puttar för alla dessa ÖResundskissar!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
putt för katterna som är ute i kylan nu.

Den grå honan ( Mimmis syster) är nu ensam kvar i stenarna på detta ställe. Hon kommer meddetsamma när hon hör Gabys röst och mjauar, Hon tränar henne att äta på samma sten som Mimmi, för hennes förhoppning är att vi skall hitta något hem till henne också.
Så, är där någon som kan ta in Mimmis syster?
Puttar för Mimmis syster och ett ömsint hem för henne
Katterna i hamnen är ständigt i mina tankar. Så kallt nere vid stenarna. Hoppas nu Håkan är på bättringsvägen.
Hem behövs för dessa fina katter, som dag efter dag, månad efter månad, kämpar där ute i kyla, regn, snö och blåst. Låt dem få komma in i värmen och få känna av kärlek och omtanke i ett eget hem. Många minns säkert hur vi här på forumet kämpade tillsammans för Vislandakatterna och hur alla katterna, som var fler än i hamnen, blev placerade. Vilket engagemang här på forumet! Låt oss göra om samma sak. Om du inte själv kan ta emot någon katt är det inte omöjligt att någon i den umgängeskrets kan ta emot någon av katterna.
Sätt gärna in ett bidrag till Haga Veterinär AB
PG 352414-7 märk talongen Mimmis Kompisar.
Naaaw, blev helt förtjust i Elvis =0) Ett sånt litet charmtroll *s* Jimmie var ju också supersöt!
Puttar för hem till kämparna i hamnen!

Puttar också för Mimmis syster, och för dom andra med
Putt på dej Mimmis syster
puttar för hem till alla kissarna i hamnen.

Det är inte lätt att behandla en sjuk utekatt. Gaby matade extra mycket i tisdags, eftersom väderprognosen visade på snöoväder onsdag.
Håkan var inte på plats tisdag, så han har endast fått Antibiotika en dag.
Det blir att börja om igen. Hoppas han var där idag

Upptäckte att Crisse också har satt in en bild på henne på Mimmis tråd, men hon är vacker så hon tål att tittas på
#132. Henne kan man titta på många gånger, en sån fin katt 
Puttar för alla vackra kissar i hamnen

Mimmis syster hon är jätte vacker kisse, det är Mimmi också
Hopas hamnkatterna vet hur många vi är som hejar på att de ska få det bättre! 
Jag brukar berätta det för Gaby så jag hoppas att hon har med sig den känslan ner i hamnen så kanske katterna kan känna det.
#137 Hoppas det!!! 

Är det två trådar på hamnkatterna?

#139 Jag låser denna tråd nu och så kör vi vidare i Crisses