Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 721 ggr
snickan
0

Mina hankatter är lite lustiga

I bland ligger dom och sover tillsammans sen vaknar någon av dom och börjar tvätta den andra. Det går bra i början tills det blir bråk, jag tror att Ville har inte gett upp än, att få bestämma över den älde katten Oden. han var bara kattunge när jag tog honom snart 4 år sen. Men jag tror att det är bara lek, dom slåss aldrig  på riktigt

snickan
0

en till bild

mymlanbus
0

Så fina de är… vit och svart… ohhhh… me like!

snickan
0

Den tredje katten Ella hon är mer för sig sjäv, men hon kommer bra överens med killarna. I bland sätter hon i gång att springa och hon kan hoppa högt, det kan inte dom andra

mymlanbus
0

Oh Ella var himla söt hon med Kyss

snickan
0

Men jag lyckades få en bra bild på Ella och Ville

snickan
0

Tack mymlanbus, tänkte presentera dom lite

mymlanbus
0

Oj, har de alltid varit sådär sams? Var det svårt att vänja dem vid varandra?

anebit
0

Å. så söta fina katter du har snickan.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

snickan
0

#7 Nej det var inte svårt.  Det var först Oden, då hade jag min hund också, men hunden fick cancer, när hon var 12 år, hon finns inte mera Sen skaffade jag Ella till sällskap till Oden. Och sist tog jag Ville när min sons katt fick ungar kunde inte motstå den vita långhåriga kattungen med dom vackra blåa ögon, tyvärr är han döv, men klarar sig bra som innekatt

Lena
0

De är jättefina dina katter! Har ju följt Ville sedan har vara liten kattunge. :)

Det du skriver om känner jag igen från våra egna katter. Det är inte ovanligt att katterna mäter sig med varandra. Tror att det ständigt pågår som en liten kamp om vem som ska bestämma. Det brukar alltid vara den äldre katten som är herre på täppan. Men de yngre försöker gärna ta över och brukar då bli satta på plats av den äldre. Oftast går det ganska lugnt tillväga men ibland kan det bli lite hårdare tag.  Det här är helt naturligt beteende bland katterna och inget man behöver oroa sig över. Om man skulle haft okastrerade katter tillsammans skulle det dock ha blivit hårdare stridigheter.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Vilka fina bilder på dina missar!

Hos oss är de Bamse som tagit över rodretn nu sen Josefin somnade in, men det skedde inte smärtfritt..först skulle dom bråka, han och Berlioz..vilket ledde till vet besök o mediciner..men han är på bättringsvägen nu!

Gosnos till ditt härliga gäng!

snickan
0

Javisst är det så, som du skriver Lena, att det är den äldsta som bestämmer, men Ville vill så gärna testa i bland, men han får ge sig.Oden blir 10 år nu på hösten, och Ville är snart 4 år. Kommer du ihåg Donna, henne som jag tog då, när min särbo tog Oden, då fick jag Oden när Ingvar dog. Men Donna fick jag ha bara 8 månader, hon måste ha fått någon skada då när någon hade slängt henne över staket till katthemmet i Gråbo hon hade fått missfall då. Den kissen glömmer jag aldrig, hon var inte bara vacker, hon var speciell på alla sett.

#11 Hoppas att Berlioz mår bra nu, Josefin var så vacker kisse, så fina färger.

Här är en bild på Donna, hon hade så konstig päls, jag vet inte hur ska man beskriva det, halva hårstrå var vit och topparna mörka.

snickan
0

Här är bilden

snickan
0

Ett bevis till att Ville är lite rolig, för jag får inte dammsuga, om jag inte gör det på honom först, han lägger sig framför hela tiden.