Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3570 ggr
Magda
0

Hörby-ungarna

nu är de här de svarta sötnosarna, de stinker rätt ordentligt och har bajs mellan trampdynorna..

tror ej de är 6 månader.. ser mer ut som 15-16v nu har jag inte jättekoll på kattungar men Ninni tyckte inte heller att de såg så gammla ut

men de är lugna, tama och jätte lätta att hantera, kunde inte se några loppor och löss iallafall.. snabbkollade öronen och ett öra ser lite skitigt ut.. men hur ser man om det är öronskabb eller bara smuts?

tyckte mest det ser ut som det smuts som samlas i vaxet i vår hunds enorma trattöron och fastnar *Bläää*

de sitter i badrummet nu i väntan på ett bad!

kommer att fota dem med sambons mobil idag så fort jag hinner..

dessa gosbollar söker ju egna hem med! kanske något för någon som adopterar en skygg unge och vill ha en kompis som hjälper den att lita på folk?

de ska vaccineras så snart vi får råd med!

Det är en fortsättning av tråden: "Avlivningshotade kattungar"

destiny
0

Låter ju inte bra att kattungarna är skitiga! Katter är ju som alla vet  renliga av sig så är dom så skitiga kan man undra hur dom haft det… Skrikandes Tur dom kom därifrån. Ser fram emot bilder.

Alexej
0

Säger som destiny…

Smuts i öronen går att tvätta bort, skabb kommer tillbaka.

Profender hjälper både mot mask och skabb.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Magda
0

#2 vad är profender? får man det hos vetten?

Alexej
0

Ja, det är receptbelagt. Men effektiv. En droppe mellan öronen…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Magda
0

#4  då ringer jag imorgon och hör om han kan skriva ut eller om vi måste in med dem dit då..

Hawknestgrove
0

Åh de kommer nog att lukta mycket bättre när de är rena och fina!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

annebeate
0

Så glad man blir över Magda och Ninni som handlade så resolut. Ninni körde i väg och hämtade kissarna i Hörby trots halka.Glad

Jag tycker det låter så rart med "Hörbyungarna". ser fram emot bilder på dem.

Magda
0

#7 ett stort tack även till dig annebeate som betalade bensinen!

Ankie
0

Så bra att de äntligen är hemma hos dig. Detta var meningen ska du se, att du skulle rädda dessa katter. Nu väntar vi på kort på dessa svarta skönheter.

martdat
0

ja skönt att de är i säkerhet, var det gammalt bajs de hadde på sig elr har det hänt en olycka på vägen?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Magda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer första bilden på katterna.. de ser faktikst större ut på denna bilden än de gör i verkligheten… vad tror ni.. är de 6 månader?

japp gammalt bajs är det en del på tassarna.. transportburen var hur ren och fin som helst.. visst, de skulle kunnat varit på en extremt ostädad låda precis innan de gick i transporten, men jag såg lite intorkat på klorna med på honan.. det såg inte fräscht ut, har inte kunnat bada dem än.. men hoppas hinna under kvällen..

och jag tror det är öronskabb de har efter en undersökning med ficklampa, alla öron är smutsiga men ett är geggigare..

anebit
0

Tur dom är hos dig nu!   Tack för att du tog emot om!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ankie
0

men så fina katter, ja du de ser ju stor ut på bilden men jag skulle då tippa på 6-7 månader. Vet hon inte när de är född hon som hade de?

Magda
0

#13 det vet hon nog men hon har inte svarat på ngt mer mail och när Ninni hämtade dem så slängde hon bara över dem och stängde igen dörren!! de fick iinte ens komma in och stoppa ner katterna i buren utan det fick de göra  utanför…

men då stämmer det kanske med att de är 6 mån då? de är bara typ hälften så stora som de kattungar som jag haft hemma innan i den åldern..

Hawknestgrove
0

Kolla tänderna!  Då vet du om de är över 4 månader.  Sicken morrhoppa till människa! USch!

OCh annebeate, du är ju bara för gullig!

Magda
0

#15 vad ska man kolla efter på tänderna?

annebeate
0

Vilken stil när Ninni skulle hämta dessa små söta kissar. Känns oerhört skönt att de kommit bort från det hemmet.

anebit
0

Herregud, va människan inte ens tacksam över att dom fick komma till ett hem i stället för att bli avlivade.   Skrikandes

Man slutar aldrig att bli förvånad över människosläktet…….

Varför hade hon katt överhuvudtaget när hon inte ens pussade dessa adjö utan bara slängde ut dom, tänk om dom rymt? 

Har hon tappat bort sitt hjärta?

Hawknestgrove
0

OM det är bebiständer eller vanliga vuxentänder. Både katter och hundar byter ju tänder vid ca 4 månaders ålder.OM det finns nån  liten kille så kan du ju se om klockspelet har trillat ner också, för det börjar det göra vid ca 5-6 månader.

Magda
0

#19 grabben har inga synliga "kulor" som en vuxen hane utan mer en antydan till dem, det syns ju var de ska vara men ja.. de står ju inte ut som på en vuxen.. attans att jag inte kan ha bättre minne på hur det såg ut på de andra.. tänderna ska jag kolla med..

martdat
0

#14 undrar vad hon hadde att dölja,,, låter inte bra … kanske var skit överallt om katterna var skitiga, mina har aldrig hafft bajs på sina tassar,,,, annat än om de gjort ned sig i en transportbur,,,

otacksamhet är världens lön vet du ju, men kissarna är nog överlyckliga att kommit till dig, där var de ju inte välkomna.

Alexej
0

men den kvinnan hade fler katter och skulle flytta nu eller hur var det?

Simson
0

Det var meningen att de skulle till dig. All heder till alla inblandade! Vad underbart att de kom bort från det hemmet som verkligen inte verkar ha varit ett bra hem. Skönt att de kommit till er!

De ser verkligen fina ut trots att ni säger att de är skititga. Man undrar ju hur det såg ut inne om katterna var så lortiga? Katter är som sagt var renliga av sig och gå lortiga länge vill de verkligen inte.

Med lite tvätt och vetvård kommer de att må mycket bättre och trivas förträffligt. Lycka till med allt!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Magda
0

ja här är de iaf väldigt välkommna att stanna tills det finns permanent hem åt dem..

men just nu är det öronskabbs problemet.. vill gärna köra en omgång frontline eller ngt annat lopp medel på dem med innan de träffar mina.. tycker så synd om dem där de sitter och vill ut från badrummet. imorgon ringer jag vetten och försöker tigga till mig recept utan att han sett dem, men det går nog inte..

det känns hemskt att tigga när det finns så många katter som är sjuka som behöver.. men finns det någon som känner att de vill ge en slant till skabb och lopp behandling så pm:a .. de kommer ju även att behöva vaccination och kastrering sen om de inte hittar nya hem snabbt som vill göra det själva.

vi har inte mkt pengar själva nu, men ville så gärna rädda dessa!

Magda
0

#22 som jag fattade det så finns 5 katter till i hemmet..

destiny
0

Jag har två kapslar Frontline liggandes om du vill ha dom. Går ut mars 2009.

Magda
0

#26 åå ja tack! jättesnällt! det vill vi gärna ha..

nu är de iaf badade och luktar gott! de var snälla att bada, men hade säkert inte gjort det förr :) måste vara skönt med rena tassar med.

Magda
0

fick svar från ägaren nu, men inte på några av frågorna jag ställde, hon skrev bara att de var hämtade nu och frågade om jag fått dem, så jag skrev att de bor i mitt badrum, att jag var tvungen att bada dem och att hon måste behandla alla sina djur eftersom dessa verkar ha öronskabb..

Magda
0

puttar lite, om någon söker supergosknäkatt!

oljade in deras öron nu i hopp om att få dem lite rena.. men att rensa öron på hala kattungar är inte lätt.. tänkte att oljan skulle hjälpa till att lösa upp lite men det verkar inte så…

Hawknestgrove
0

Olja är bra, det löser upp. Ta en lös ganska stor bomullstuss och "skruva" ner den i öronen, då gör du rent utan att det gör ont. Upprepa med oljeindränkt bomullstuss till det blir rent. Ofta, så tycker de att det är riktigt skönt att få bli gojsade med på det sättet…..

Danielssonsgarden
0

Vilken tur att de har kommit till dig!
Det finns ett medel som man kan droppa i nacken också som behandlar mot både öronskabb, mask, löss och ja gud vet allt. Vi fick det till våra kaniner när de hade löss men behandlade även några katter med det då vetten sa att vi kunde det. Men vad det hette, kan kolla det senare..
Annars funkar ju frontline kanon mot öronskabben.

Låter inte som att de har haft det speciellt bra hos den förra ägaren!
Man undrar ju hur de andra fem katterna har det.

Jättefina är de ialla fall!

Magda
0

#31 är det stronghold du menar? vet att jag fick det till marsvinen för ett par år sedan när de hade skabb…

jo jag undrar med hur de andra katterna har det..

-------------------------------------------------------

Nu har jag döpt kisarna till Salmiak och Lakritstroll (Salmiak är honan)

Magda
0

upptaget hela tiden hoss vetten idag med.. är det ingen som känner en snäll vet som vill skriva ut Stronghold utan att kolla på katterna? har läst på lite om medlet nu och det verkar vara effektivt mot det mesta, även mask…

kattassen
0

#33 Läste någonstans att man kan köpa Stronghold receptfritt i Estland. Känner du någon som skall dit?Flört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Magda
0

#34 Hehe.. nää  tyvärr inte..

hur pass smittsamt är öronskabb egentligen :( Lakritstroll öppnade badrumsdörren och hann hälsa på hunden innan jag såg honom och fick in honom igen..

Hawknestgrove
0

#35 så farligt är det ju inte. Så synd. en av mina veter här uppe i Strömstad har Stronghold hemma och till försäljning på mottagningen. Du kan ju ringa henne! Pmar telefonnumret till dig.

Magda
0

#36 tack så mkt :) provar att få tag i våran vet. en gång till imorgon men annars så ringer jag henne!

Marga
0

Haha, har Puma sett vad katterna heter? Flört

Magda
0

fick Advocate utskrivet, för vetten sa att det skujlle vara bättre för så unga kissar.. men jag har ingen erfarenhet av det medlet..

#38 va? vad har jag missat?

Magda
0

kom just på att jag ju droppat Frontline i nacken på dem redan.. måste fråga vetten om man kan använda Advocate samtidigt..

de är så otroligt HALA dessa små katter, nu håller de till i sovrummet eftersom badrummet inte kan hålla dem inne!! har dessutom läst på lite mer om skabb och det verkar ju sjukt smittsamt?? tur att mina egna ska til vet. om 2v för vaccinering igen så får han kolla deras öron med då..

Magda
0

de är  så sjukt gosiga dessa katterna *s* hanen är nästan för gosig ;) sover  under täcket och spinner.. de verkar inte särskilt beroende av varandra heller.. så de går bra att dela på :)

Magda
0

nu är iaf Advocate för 442kr inhandlat *bläää* men de ska bara ha vars en pipett av det så en paket hade räckt, men det e ju bra att ha om våra egna skulle få.. vet inte om jag borde droppa alla katterna fast de inte har skabb,har ju ändå inget till hunden, så jag väntar nog till efter vet. besöket

Marga
0

#39 Förlåt, det är bara det att Puma77 som skriver mycket hät älskar svarta katter (precis som jag) och brukar kalla söta svarta katter för lakritsgodis och liknande. Tyckte bara det var så roligt att katterna faktiskt var döpa till namn som har med lakrits att göra Glad. (Hon har en tråd som heter mina trollungar eller nåt sånt)

Hawknestgrove
0

Putt för de små så de får nya hem vad det lider!

Magda
0

#43 hehe! då kanske man ska bjuda in Puma77 till denna tråden och fresta med massa bilder på Lakrits ungarna :P Oskyldig

ska försöka fixa kameran så den funkar så att vi kan fresta alla Lakrits älskare så att missarna kanske kan få hem :)

Magda
0

j*a kameran funkar inte.. jag vill ju ha snygga bilder så att jag kan lägga upp annonser..

och Lakritstroll är FÖR gosig för mig.. ska upp i huvudet och mysa och vara med när jag ammar sonen och gosa mitt i natten *s* snälla! kan ngn adoptera honom innan han gosar ihjäl mig :P han har lite längre päls och är lite mindre svart än syrran.. lite mer röd i det svarta och med lite vita stickelhår om man tittar noga *s* så helt lika är de inte..

det börjar bli dax för kastrering av dem med *suck* ska fråga vetten om han har ngt bra paketpris på kastrering, vacc & id.. jag hoppas på att kunna lägga ut lite cd skivor och diverse saker på tradera och få ihop en slant till detta, för vi har inte råd

Magda
0

ååå har ingen en superbillig digital kamera att sälja??? missade just värsta mysbilden när våran bebis pussade kisen på näsan och Lakritstrollet han bara spinner fast han blir hårdhänt klappad av 7 månaders buse Eric..

chigak
0

Vi har en digitalkamera till salu. Måste kolla upp vad det är för märke och hur många megapixlar den är på. Den är ca 3 megapixlar. Vi vill ha 600+frakt om du är intresserad?

Magda
0

#48 tack för erbjudandet, men det har vi tyvärr inte råd med :) får jag 600 kr över så lägger jag hellre dem till kastreringen av dem…

Magda
0

här kommer en ny bild på Salmiak, alla bilder är tagna med mobilen så de är inte jättebra..

Magda
0

Här kommer överkeliga Lakritstroll som sover med tillfälliga husse!

tuska
0

jag har nyss inhandlat en ny kamera, du kan få min gammla digitalkamera om du betalar frakten då ??  Pm:a mej. din adress så ska jag försöka få iväg den till dej.

kan jag lägga den i en vanlig sån där postpåse tro ??Obestämd

Magda
0

#52 ååååå oj! så snällt av dig! pm:ar direkt :)

Lena
0

De är riktiga snyggingar dessa kissar. Svårt det där med åldern! Om katter inte fått ordentligt med mat och levt under svåra omständigheter kan det påverka tillväxten ganska rejält. Inavel kan även göra att katterna inte blir så stora i växten ens som vuxna. vad man kan se är om de bytt tänder. Det brukar ske runt 4 månaders ålder.

Vad bra att du tog hand om dem! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Magda
0

#54 ja det är svårt, men efter att ha fått lite tid att studera dem så  tror jag att de är 6mån iallafall.. hankatten är nog så gott som könsmogen.. hans urin luktar inte sååå värst skarpt än. men hans "kulor" har trillat ner de senaste dagarna och han kurrar och mjauar och så..

ja jag är verkligen glad att vi tog dem så att de slapp dö, nu är det bara det svåra kvar.. hitta egna hem åt dem..

Hawknestgrove
0

Ja vi kör väl på här inn eoch så får du prova på Blocket!

mymlanbus
0

Va roligt att du får en kamera, då blir det många bilder vi får se på kissarna :)

Magda
0

#56 &#57 ja när kameran kommer blir det många kise bilder och då kan jag ju även lägga ut annonser lite var stans!

det är så roligt att vi ska få kamera och tuska är så himla snäll och vägrar ta ens en liten slant för den!

Magda
0

#56 &#57 ja när kameran kommer blir det många kise bilder och då kan jag ju även lägga ut annonser lite var stans!

det är så roligt att vi ska få kamera och tuska är så himla snäll och vägrar ta ens en liten slant för den!

kappa
0

# 59

tuska är även hon en självklar kandidat till Månadens medlem Glad

En generös och givmild människa bland många andra här!

Hoppas det blir många fina bilder och lycka till med de fina ungarna.

Har själv en kolsvart stödkatt hemma.

Hon är däremot mycket större Glad

tuska
0

Jag gör inte rätt för att vara en månads kandidatSkrattande

Kameran är på väg men hittade inte instruktions boken min slarver. Du kanske är duktig på att fixa ta foto ändå, Ja du kan filma oxåSkrattande

Att dyka upp lite här och där när mitt hjärta får för ont av sjuka missar, är jag ingen hjälte för Skäms

Magda
0

#61 nu är du iaf en hjälte för oss eftersom snygga bilder kommer att göra stor skillnad i letandet efter hem åt katterna Skrattande

jag klurar nog ut hur kameran funkar rätt hyffsat utan instruktionsbok med :) det brukar ju vara liknande symboler på de flesta kameror, direkt när den dimper ner så kommer jag bildbomba med bilder på alla våra misar ;)

kappa
0

# 61

Du har varit drivande i flera trådar då du månar om kissarna!

Tänker på bla på Maja Gräddnos som skulle kommit till mig, men som slutligen och lyckligtvis fick ett stödhem på närmare håll med sin familj.

Alla här behöver känna sig viktiga Flört Alla gör det de känner att de orkar och kan!

Själv så har jag nu en prima svart donna som stödkatt, och hoppas innerligt att hon också en dag ska få en alldeles egen familj!

Hon är en av Kustens katter Glad

Ha en bra dag alla!

tuska
0

ja just ja…. skickade 2000 till Maja gräddnos och kompai.

men det blev inga julklappar från mej i år, så det va många som fick LÅÅÅÅÅÅng näsaSkrattande   Alla har ju allt varför köpa onödiga prylar.   Hela julhelgen gottade jag mej med tanken att jag gjort någe bra för julpengarna.

Magda
0

men tuska 2000kr!! du är en hjälte ju!!!

jag tycker att alla som är härinne och engagerar sig så i de hjälplösa katternas öde förtjänar så mkt beröm och mååånga rosor!!

skickade just ett mail till fd ägaren till kisarna och frågade om hon kunde berätta när de är födda.. börjar oroa mig att det ska vara bråttom med kastrering..

honan är rundare än hanen.. men hon är å andra sidan mindre, kompaktare i modellen och mkt mer kortbent så det kan ju vara så att hon bara lagt på sig nu när de fått ordentligt med RC kitten… har aldrig hört om en 6 mån som löpt och blivit dräktig, de honor jag haft har kastrerats vid ca 10 mån…

men jag är iaf nojjig.. vill ju inte att en kattunge ska få ungar precis..

ska ringa vetten under veckan och höra vad han tar för hela "paketet" med vacc, kastr och id.. och om han kan tänka sig dela upp betalningen..

kappa
0

tuska-

Hellre lägga pengar på nåt vettigt, och framförallt till de människor som gör så mycket för våra hemlösa katter. Där kan man alltid vara säker på att pengarna kommer dit dom ska. Alla är ju härinne och redovisar och vi får konkreta besked vad som händer Glad

Magda-

Hoppas att det löser sig med betalningen hos vettten. Du får uppdatera så vi vet hur det går med kastrering.

Tror att 6-månaders även de kan bli dräktiga, men inte vanligt…?

essut50
0

#65 Kanske kan ha en insamling till kattungarna här på forumet.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

tuska
0

Magda nu väntar vi på fotoCool   

Fotona på mina katter som va i kameran kan du radera, det va jag som kollade kameran innan jag sände den till dej.

Magda
0

har tagit några foton.. men ska fota mer idag :) men just nu är det dags för frukost och sen ska jag på Bvc med sonen ;) så ni får ge er till tåls några timmar iallafall.. :P

Magda
0

här kommer ett par bilder :) var bara tvungen att prova om jag kunde lägga in dem Lakritstroll först

Magda
0

Salmiak

nej jag har inte rullat i marsvinsburen och spridit spån över dett ny dammsugade  golvet

jaja jag SKA dammsuga säger Salmiak

tuska
0

Sista bilden va du stadig på handen, den bilden blev jättebra

Fina svarta katter må jag säja.

kappa
0

Jättefina kissar!

Och en väldigt bra kamera Glad

Jag har två hemma som älskar att ligga mitt i hålet som blir när man rullat ihop dammsugarslangen på golvet.

Dina ser också ut att njuta av dammsugaren Skrattande

gulliver
0

Helt underbara kissemissar Glad.

Magda
0

ja Lakritstroll har så fin färg, randig fast han är svart.. och Salmiak är så liiiten och söt!

här är en bild på dem med sonen.. missade precis att fota när de stod på vars en sida om honom med tassarna på hans gåstol

Magda
0

Lakritstroll har en intresserad av sig, men hon bor i Falköping… lååångt.. jag fick för mig att det var i Falkenberg först.. men Falköping är väl ännu längre till och med…

Hawknestgrove
0

Åh inte så mycket längre. ÄR hemmet bra, så spelar det väl ingen roll……Bara de är på det klara med, att de får åka tillbaka med katten om det skulle strula.

Du ska inte bli ställd och kanske få en snäsig kommentar om att "då får du väl komma och hämta katten då".

Bränt barn skyr elden………Länge sedan, men jag minns…..Gråter

Magda
0

Lakritspuss!

mymlanbus
0

#78. Men vilken söt bild :)

Hawknestgrove
0

Åh så guligt!

essut50
0

#78 Åh vilken underbar bild…Kyss

Magda
0

här ser man lite färgskillnaden.. det syns inte så mkt på riktigt.. bara i bra ljus.. synd att bilden blev lite suddig..

Magda
0

AAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!! kastrera kastrera kastrera nuuu!!! tydligen så löper damen för helt plötsligt så bet Troll tag i hennes nacke och det såg iaf ut som att de parade sig.. i min säng… :( så får vi inte tag i "vår" vet under nästa vecka så ringer vi en annan.. måste se om det finns ngn som inte är så dyr.. och iaf ta flickan först.. kan vi få ett bra paketpris så får vi ju ta båda.. jag kan nog ta lite av mina körkorts pengar sålänge.. men de måste jag ju stoppa tillbaks sen om jag ska få det j-a kortet ngn gång..

Magda
0

imorgon ska jag ringa veterinären och höra vad vaccination, kastrering och idmärkning kostar. men jag skulle verkligen behöva hjälp att finansiera det hela så jag tänkte ha en liten insamling här och kommer att redovisa i tråden vad som blivit gjort! vill ni hjälpa oss så pm:a!

tack till mymlanbus som redan satt in en slant till detta Kyss

mymlanbus
0

Håller tummarna för att det finns fler som skänker en liten slant så kastreringarna kan bli av :)

Kram

mymlanbus
0

puttar

Magda
0

här kommer lite bilder!

Marga
0

#84 PM-a ett kontonummer så kommer det ett bidrag…

Hawknestgrove
0

ja till mig med.. en liten slant i all välmening

Hawknestgrove
0

ja pma kontonummer till mig med.. en liten slant i all välmening kan jag väl skicka

Magda
0

pm:ade er igår kväll, men nu kommer inte jag åt mina pm.. har ett oläst så jag hoppas det funkar snart! är nyfiken ju Flört

Marga
0

Ser att jag har PM men det kommer upp Error in server application eller nåt sånt när jag försöker öppna det. Jag försöker ikväll igen.

Magda
0

Gamlegårdens djurklinik har erbjudit sig att bjuda på öronmärkning av dem

om vi kastrerar och vaccinerar hos dem..

då blir det 1150 för honan och 700 för hanen..men då måste vi hitta ngn som kör..

Kaminski tar 1375 för hona (id, vacc & kastr)

och 875 kr för hanen (samma)

dit kan vi ta oss själva..

men i vilket fall som så är vi ju i behov av pengar :(

Magda
0

såhär ser det ut på kontot nu:

essut 200kr

mymlanbus (eller katterna stog det men tror det är mymlan bus ;) ) 200kr

Gunilla.H 50 kr

alltså 450 kr! en del kvar att samla in.. men en bra början :) alla små tior ni kan avvara hjälper.. måste ju iallafall få flickan kastrerad omgående..

mymlanbus
0

Ja… det är från mig, skrev katterna Skäms och tänkte att det inte spelade någon roll från vem det var Glad

Hawknestgrove
0

Puttar upp, så vi kan få flickan kastrerad!

Marga
0

500:- pytsade jag nyss in ..

Kusten
0

Puttar för kastreringshjälp till tösa. Önskar jag hade kunnat hjälpa till.

Magda
0

tack så jättemkt Marga, det har inte kommit in en men klockan är ju bara 6 på morgonen än :)

då finns det 950kr på kattkontot när Margas pengar trillat in Skrattande

min mamma ställer upp och kör dem till gamlegårdens djurklinik (något motvilligt, men hon gör det iaf Flört) vi ska bara få någon tid när hon är ledig..

Magda
0

Margas pengar är nu inne!

alltså finns 950 kr! jag ska höra om vilka dagar mamma kan köra och sen i nästa vecka höra om det finns ngn möjlighet att få resterande belopp på faktura.. det hade ju varit bra att få båda fixade så att de blir klara för nya äventyr och nytt hem!

iFokus surfande lakritstroll

Magda
0

har satt ut kisarna på blocket då jag inte hört ngt mer av den här inne som var intresserad, satte ut dem för en - två timmar sen kanske och där är redan en intressent på killen!!

mymlanbus
0

Såg annonsen :)

Magda
0

#102  ok :) var den  bra?

vad tycker ni? har jag satt för högt pris på dem?

700kr?

mymlanbus
0

Tycker inte att det var för högt pris alls :)

Annonsen var jättebra :)

Magda
0

jippi nu ha två till mailat, hoppas på att någon kommer och tittar och kärar ner sig i misarna snart!!

och blir det några seriösa kattletare över när dessa fått hem så skickar jag in dem på denna sidan att leta katt ;)

chigak
0

så spännande, håller tummarna för att det leder till bra hem för godingarna.

mymlanbus
0

Håller med tummarna här :)

mymlanbus
0

putt

Magda
0

änsålänge har ingen svarat på mailen.. men jag är otålig, mailade ju dem igår :)

nu har iaf även honan blivit tokig i att gosa bebis.. får väl försöka tillägga det i annonsen om hon inte får några egna intressenter nu.. 3 st är nämligen intresserade enbart av hanen.. 2 barnfamiljer..

mymlanbus
0

#109. Varför hanen just? Vem vill inte ha en gosig hona som älskar bebisar? Kyss

Håller tummarna att du får mail :)

Magda
0

#110 antagligen för att jag skrev i annonsen att han var speciellt förtjust i barn, men nu har ju även hon blivit det..

tror dessutom att hon börjat löpa och att de paraade sig riktigt inatt.. hon låter mmmrrrrr mrrr mjauu nu nämligen och inatt lät det som att de höll på med ngt sånt.. så jag hoppas att vetten går med på att ta resten på räkning.. men  det tror jag om jag förklarar att jag ju har intresserade som ev kommer att köpa dem om de blir färdiga snart… de verkade mkt trevliga på Gamlegårdens djurklinik..

mymlanbus
0

Bra att det blir kastrering så att inte donnan blir med bebisar!

Fråga innan kastreringen om du kan betala häften nu och hälften när de är sålda… så att det inte blir problem

Kram

Magda
0

nej här ska inga bebbar få bebbar :)

japp jag ska fråga när jag ringer.. hoppas hoppas att det går bra!!

mymlanbus
0

Om det inte går bra så puttar vi som galningar här inne för att få ihop det du saknar :)

Magda
0

tack för det snälla mymlanbus :))

chigak
0

här håller vi tummarna för att de vackra kissarna får fina hem

Jenna-Gun
0

Var hittar jag kontonr?

Jenna

Marga
0

Putt!

chigak
0

putt

Jenna-Gun
0

Har pm.at dej Magda

Magda
0

#120 har pm:at tillbax ;) tack på förhand!

---------------------

nu har jag en intresserad som vill komma och titta på katt tjejen!!

en 16 årig tjej med katt intresserade föräldrar! låter jättebra iaf..

chigak
0

Hoppas att allt stämmer så godingarna får hem.

mymlanbus
0

#121. Då håller vi tummarna för att det är rätt hem som kommer för att se på kissarna :)

Jenna-Gun
0

Håller tummarna här ocå.

Jenna

Fagddu
0

När ska hon komma och titta så jag vet när jag ska fråga efter nyheter? :)

Magda
0

#125 vi har inte bestämt dag än, men i förra meddelandet frågade hon efter pris på katten.. så hon kanske missat att det stod 700kr i annonsen.. hoppas att det är en seriös människa som är intresserad iallafall…jag har svarat henne iaf..

Magda
0

yes!!! Har just pratat i telefon i typ 25 minuter med en mkt trevlig kvinna och hanen verkar helt rätt för dem, så han flyttar mest troligt till ett hus på landet som är 300 kvadratmeter stort, han blir innekatt med hemma varande matte + kattälskande hund och tonårsbarn!

har jag tur så kanske de kärar ner sig i flickan med Flört de kommer iaf hit senare i veckan!

Magda
0

pratade ju med veterinär idag med.. men de har inte tid nr jag kan.. så jag måste höra med Kaminski som visserligen är lite dyrare men han är inte omöjlig så jag hoppas på att jag ska kunna betala resterande senare.. jag ska iallafall dit med två av mina egna imorgon och ska försöka prata med honom.. det är lättare öga mot öga eftersom jag har svårt att förstå honom och höra om han verkligen uppfattat vad jag menat i telefon SkämsFörvånadSkrattande

tuska
0

Jag tror dom inser att katten behöver en kompis  hoppas det iallafall.  det verkar vara ett toppenhem för minst två katterFlört

essut50
0

Hoppas båda katterna får ett bra hem nu..Vi håller tassarna här hemma.

Magda
0

#129 ååå ja jag hoppas det.. det skulle vara underbart om de fick flytta ihop… det var iallafall tack vare din kamera som hanen får hem.. de föll pladask för bilden där han pussar bebis ;)

Magda
0

wooohoo!! kollade just min internet bank, och där står: överföring Jenna 200kr! så nu är där ytterligare 200 kr till kastrering med mera!!!

Fagddu
0

Vad skönt med ett nytt hem. En hemmavarande matte, hund OCh en tonåring är inte heller att förakta som kompisar. Men man kan ju alltid hoppas att de vill ha fler när de nu ändå har 300m2 att leka med. Flört

snickan
0

skönt att dom har fått så bra hem

Ankie
0

Så härligt, Glad

chigak
0

det låter ju toppen. underbart att det ser ut att lösa sig.

Magda
0

japp! skönt att det löser sig för en av dem iaf, jag får jaga vidare efter hem åt honan när hon är kastrerad och klar…

Simson
0

Vilka fina kort på vackra kissar! Vad de verkar vara barnkära och barnet kattkärt! Kyss

Hoppas de får bra hem nu när du fått intressenter! På katterna då menar jag! Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

martdat
0

Har  tjejen med kattälskande föräldrar hört av sig ijen?

Magda
0

#139 nej har inte hört ngt från någon av de andra som var intresserade..

anebit
0

Härligt om det ordnar sig för åtminstone hanen, hoppas att dom tar hans syrra också

Säg att det är roligt för katter att ha nån att leka och brottas med.

Magda
0

WIIIE idag 1700 hämtas Lakritstroll till sitt nya hem med vettiga bra kattmänniskor som själva står för kastrerandet och det andra som ska göras (hon kommer att informera mig om vilken vet och dag idag så att jag vet att det blit gjort, kan även få se kvitto sen om jag vill..) ,

så alla bidragen går till Salmiaks kastrering, vacc och id som blir av på måndag kl 0900!! har fått in 1150 det kommer att kosta 1500 (dyr vette men enda vi kan åka till själva) så har ngn en liiiten slant till över så blir vi glada.. själv lever vi på väldigt små marginaler denna månaden..

tuska
0

Det va mej en jädrans dyr veterinär, Salmiak är ju en haneFörvånad

Magda
0

#143 nej Salmiak är honan ;) Lakritstrollet är hanen..

Fagddu
0

Vad skönt att en har fått hem. Det blir ju lättare för er då. :)

Lycka till lilla Lakritstroll! :)

tuska
0

Så kanske det va jaSkrattande

Det va väl lite brådskande oxå att få henne kastrerad efter som hon kan va dräktig, med sin bror då eller hur va det med släktskapet dem mellan ?

Ska kastrera 3 flickor snart.  en vet. tar 700 kr för hona, sys då med ståltråd.

en vet. tar 1200 (djursjukhus)  de syr med stygn som går bort av sej själv.

Magda
0

japp så är det.. men måndag blir det av med kastreringen.. han syr också med tråd som går bort själv..

det blir rätt skönt med en ungkatt mindre, de är ju himla livliga och galopperar om nätterna + att det kostar ju en del extra med mer sand & RC kitten..

mymlanbus
0

Underbart att en av kissarna har fått hem, nu hoppas vi på tur med nummer två också :)

kraaam

chigak
0

Så underbart. Härligt att det löst sig för en av dem redan. :)

chrisse-77
0

Lilla lakritstrollet, så söt!! Hoppas att det går bra i det nya hemmet för honom. Han e ju bara så kelig och söt.

Ankie
0

Grattis Lakritstroll till nya hemmet!

Magda
0

Nu har de hämtat honom och USCH vad tungt det är att lämna bort honom! de är verkligen underbart trevliga människor som han flyttat till men jag är så ledsen för syrran som blivit kvar här.. jag sa till dem att om han blir för deppig så får de komma och hämta syster yster med..

de var inte så sugna på två katter men kanske om han inte trivs utan henne..

jag är även lite ledsen för våran son Erics skull som kommer så bra överens med Lakrits.. men lämnar jag inte bort dessa två så kan vi inte hjälpa ngn annan katt och vi har ju inte råd med 6 egna katter iallafall just nu… Eric har ju Ramses iallafall :)

usch jag kan nog inte vara stödmatte.. man ska väl inte gråta när en katt får ett underbart nytt hem..

Gråter

tuska
0

Jag vet hur det känns  FY ATTANS..Gråter

Varje gång en unge ska ifrån mej efter 12-14 veckors jobb å gossande så får jag separationsångest så innivassens

Jag har bra kontakt med kattungeköpare annars skulle jag inte klara av det. Får ständigt mail och foto.

Fagddu
0

Kan bara föreställa mig hur det är efter 12-14 veckor. Vi hade ju Lundakatterna här innan de fick åka till Alexej, och jag saknar dem fortfarande. Jag skulle nog inte heller vara en bra stödmatte… katterna skulle nog fastnat här istället…

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.