Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1562 ggr
zickan
0

Långhårig katt sökes

En tjej på mitt  jobb i västerås söker en till katt. Ska vara en långhårig kattungs hona. Blandras spelar inte så stor roll.
Fick ingen summa som den borde ligga på.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Alexej
0

Var bor hon?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

zickan
0

i västerås någonstanns. vet inte riktigt. kan kolla om några timmar när jag är på jobbet igen.

Lena
0

Hur ställer hon sig till att ta hand om en lite skyggare katt? Måste det absolut vara en kattunge? Är hankatt helt omöjlig?

Det finns en del långhåriga hemlösa katterna i trådarna här, vet dock inte hur det är med just långhåriga honkattsungar. Crisse i Malmö har t.ex en del kattungar. Naquita jobbar med en stor kattkoloni i Ronneby. I Göteborg finns det också mycket hemlösa katter i olika kolonier som Kusten arbetar med. Det viktigaste när man söker en katt och redan har katt är att hitta en katt som passar in med den/dem man redan har. Ibland kan det därför vara en nackdel om man låser sig vid ålder, kön och utseende. (Bara ett litet tips på vägen).

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

zickan
0

Jo det var de kraven hon hade tyvärr. Långhårig men behövde inte vara renrasig. Hona och under ett år, hellst unge.  Har redan norskogskatts hane som ska kastreras snart.

Alexej
0

Bara hon inte tänker börja med blandrasavel… Det finns redan för många som håller på med det!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

zickan
0

citerar: "har redan en norskskogskatt hane som ska kastreras snart"

zickan
0

Skicka hellst PM!!
Jag jobbar väldigt mycket nu kommand tid. Kommer troligen glömma kolla av denna tråd.

Lena
0

#6 Det låter ju betryggande! :) Vi är nog lite miljöskadade på det här forumet. Tyvärr möts vi ofta av skuggsidan vad gäller kattägarskap och det färgar av sig, ibland lite för mycket.

Hör lite med henne hur hon ställer sig till skygga katter. En ungkatt blir i regel tam ganska snabbt om man tar sig ann den. Dock vet man inte om det blir knäkatt av den.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0

Det är lättare om du kan presentera henne lite mer.

Hur ser hennes familjebild ut? Ivilken ålder är barnen.o.s.v.

Hur bor hon ? Varför vill hon ha en katt till ?

Hur gammal är den hon redan har?

Hur länge har hon haft skogskatten ?

Hade aldrig sålt en katt utan att få svar på flera frågor.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

zickan
0

Nu känner jag inte henne så jätte bra.  Kanske träffar henne på torsdag igen.
Hon är 23år?. bor med sin kille. Inga barn.  Hanen de har var fullvuxen. Vet inte åldern men ska kolla. De ville gärna ha en hona för att de redan har en hane. Var kul att variera lite. Hanen ska kastreras innan. Vet inte om de har beställt tid redan eller inte.  Hon hade inte så brottom att hitta en till katt. Jag erbjöd mig bara kolla runt.
Vet inte om hon haft skogis innan den hanen.  Ville ha unge för jag uppfattade det som att de hade köpt hanen när han var vuxen redan.

Sedan om jag skulle hitta en katt som jag tror de skulle vara intresserad utav så skickar jag ju givetvis över henne nr. Kan man ställa alla frågor man vill. Men först måste man ju hitta en katt.
Nu har det kommit ut flera nya annonser på blocket. Kanske hittar nått där.

zickan
0

#8 hitte katter genom föreningar har väl kontrakt på att de inte får avlas med?
Det har jag för mig ha läst på alla katthems sidor.

anebit
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här finns en långhårig katt som behöver komma in. Ingen unge förståss men kan ju vara ganska ung ändå.

Nytt AKUT avlivningshot i Skåne

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ledin
0

allså detta med unge det tor jag itne är så viktigt för om hon sen tänker till lite så gör hon en gudahjälp om man tar en vuxen kisse med :) En sak till kan du ju säga att tar hon en genom (kattverksamhet) slipper hon tänka på att man måste kastrera honan sen utan detta är ju redan gjort. :) För oavsett ålder kommer ju den utgiften sen förr lr senare.