Rekorddyr kastrering!
Här kan ni läsa om varför det kom att kosta 45.000 kronor att åka Taxi till veterinären i samband med en kastrering.
Kattägaren borde nog ha tänkt på att skaffa sig en kattbur.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
HAha ja den ja….. en sån idiot.. Som jag brukar säga, den sista idioten är inte född än……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hoppas bara att de hittade katten igen…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#2 Ja det får man ju hoppas. Tyvärr förtäljer inte historien hur det gick med katten.
Sådant här kan ju faktiskt hända, därför ska man alltid ha katten i en bur när man åker bil.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vet en man som lät katten stå på två ben i sätet och titta ut genom vindrutan när han körde. Fick besök av polisen som sa han kört för fort, han nekade. Polisen frågade om han hade en katt? Ja svarade han. Då tog polisen upp ett kort ,på kortet satt han vid ratten och katten stod bredvid och tittade ut. Det var inte lönt neka utan bara erkänna och betala böterna.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
JA, alla djur bör åka i bur av något slag. Försöker dunka in det i huvet på min sambo, som låter grisiga jakthundar sitta löst i bilen. (HANS bil) i min bil är det hundförbud……
Hur ser en grisig jakthund ut? Har den knorr på trynet???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
HAHAHAHA…… Den var bra! Ok, vi säger sk*tig som f*n då och full i fällande päls!
#7 Det kan behövas en beskrivning av hur en sådan grisig jakthund ser ut. Tror inta alla av oss har haft nöjjet att beskåda en sådan. :)
Har du inte foto att bifoga?
//Lena
Nr 1. Den stinker……… OFta rullat sig i goa grejer mens den varit på jakt. Lägg till att den ofta är blöt också…..
Nr2. Allmänt full av hela skogen inklusive lera.
Nr.3 Eftersom det är en jämthund, så har hon kraftig päls. uppepå det så fäller hon just nu. OCh all den lösa pälsen lämna hon överallt i bilen… Så den bilen är tämligen sunkig…….
Husse är ju inte vän av ordning heller…..Så det ser ut så här i hans bil…..
Jag vet att man borde ha bur, men när jag åker bil med min katt ligger hon och sover i mitt knä (kör inte själv) eller innanför jackan. Inga problem där inte :) I transport buren jamar hon bara som F*N och så får hon komma till mig iallafall för hon ska bli tyst 
Kan tilllägga att jag aldrig åkt mer än tre mil med henne :)