Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 760 ggr
[sofia-85]
0

Bamse, Björn och Blissa

Lägger lite uppdat här om katterna vi försöker fånga in nu. Denna kolonin har jag hållt på med tidigare men eftersom gårdskolonin var med hotad fick jag ta dom först. De har ju alla fätt stödhem nu. 12 vuxna och 5 kattungarGlad så där gick det väldigt bra.

Tyvärr har denna koloin gått ute ganska läne nu i kylan och det verkar ha tagit på de stackars kissar mkt,.. de kämpar på men de måste in i värmen. 1 av dom, Björn verkar ha ett fel i munen på något sätt vet inte vad än. Men tungan hänger ute. Lilla Blissa har ett stort sår på magen vet inte vad det kommer ifrån men hon måste in snarast. Bamse verkar frisk men tyvärr tror jag att "han" är gravid. Alltså inte alls en hane som matare angivit. Så om nu han skulle få barn ute så e det ute med dom eftersom de inte får vara där dom är eftersom de bygger om där. Jhag har innan räddat en skadad kattune härifrån med en skadad ben.

Imorgon ska vi försöka fånga in nån av dessa… så håll tummarna för oss. Dom kommer få komma in i värmen här hos mig :) med mat och mys. De kan dom acra värda har varit 7 minus här nu… Håll tummarna för oss..

[sofia-85]
0

Vi8ll bara tillägga att om nån vill vara stöhem för några av katrer här så pm:a gärna mig… :) Katterna kommer vara kastrerad, vaccinerad och id märkta innan de komme rut i stödhemmen. Och besiktade :)

essut50
0

Vi håller tummarna och tassarna att nån vill komma in i värmen idag.

Tack för att du ställer upp för dom..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Marga
0

Oj, ja det låter verkligen som om dom behöver komma in. Du är verkligen tapper som kämpar dag ut och dag in för alla dessa katter!

Sidentass
0

Åhhh….arma missar..håller hårt i tummarna för att dom snart är inne i värmen..så fint allt du gör för missarna…

huskatt08
0

usch, stackars missar…håller alla tummar o tassar för att du får in dom i värmen snart.

Stor eloge till dig för allt du gör för alla utsatta missar.

snickan
0

Vad du är duktig och snäll att du kämpar för dom stackars kisser

[sofia-85]
0

Måste tyvärr medela att vi inte sg någon av pissarna imorse men en tant som vi pratade med sedan hade sett Bamse vid maten. Det var 6 minus här inatt. hemskt att katter ska behöva gå ut så där. Dessutom fick vi in ett "tips" om att en av katterna tidiagre haft en ägare som bor precis där men de slängde ut den för de tyckte den mjau för mkt… Vi ska prata med dom imorn

[sofia-85]
0

Äntligen är lilla Blissa inne… Hon gick i fällan idag!!! vad lycklig ja blev… Hmm låter kanske konstigt men hon har ju ett stort sår och behöver vård. Tyväårr gick hon i fällan på söndag så det blir veterinären imorn. Hon verkar ha ont man kan inte röra henne än hon är super rädd ännu. Men hon har ätit, en massa. Hon va så hungrig lilla gumman…

martdat
0

gick det bra hoss veterinären? vad sa han om såret?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Bumbis
0

Stackars Blissa och stackars överig missar i kolonin, Hur har det gått hos vetten?

mymlanbus
0

Hur gick det med lilla gumman?

[sofia-85]
0

Jo det gick bra ändå… Bättre än väntat. Hon gick att ta i ganska bra idag så veterinären fick se på henne. Jag klappade henne och hon började till och med spinna :) KAnske av rädsla men hon verkade väldigt lugn mot då hon kom in.

Han trodde att hon på något sätt skurit sig han tvättade rent och tyckte det skulle få självläka. Det hade redan börjat läka ganska bra. Vi ska tillbaka om en vecka och kolla det.

Så detta var en bra dag för lilla Blissa :)

Bumbis
0

Härligt att allt ser bra ut för Blissa! Glad

Hon förstår säkert att hon äntligen får hjälp, därför spinner hon!

martdat
0

låter inte så farligt då. ska du smörja med nått på såret elr det ska va som det är?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[sofia-85]
0

Nej jag fick inget att smörja… Finns det nåt du tycker e bra? Ja har inte haft katter med sår så innan. Han sa att om hon skulle börja klia eller så kan vi sätta på tratt. Eller om det inte är bra när vi ska tillbaka så fpr hon antibiotika.