Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1490 ggr
Atiz
0

*Låst*SkåneKatten - November del 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Atiz
0

Först av allt vill jag tala om att vi idag, har polisanmält de kränkningar som vi fått mottaga på förra tråden "SkåneKatten" - November"

Sen vill jag/vi ödmjukast undanbeda oss mer sådan "pajkastning".

Vi vill genom denna tråden, ärligt och uppriktigt kunna berätta om vårt arbete med hemlösa katter.

Vänligen

Atiz/Alice, Eva och Kim

Atiz
0

Idag har vi fått ett mail från Eslöv. Det är en tjej som matar fyra kattungar utanför sitt jobb. Hon vill ha hjälp med att ta in dem. Vi funderar här fram och tillbaka om vi har någonstans att placera dem. Min lägenhet är lite trång eftersom jag redan har fyra vuxna o och en halvårs unge.

Atiz
0

Sen jobbar vi vidare med att hjälpa Crisse med hennes TNR-projekt i Sorgenfri. alla katterna har ju inte kommit in ännu och Chrisse har ju fullt upp med öresundskatterna.
Dessutom har jag varit just där ihop med kvinnan som är kontaktperson och letat efter den lille röde ungen men tyvärr har vi inte sett den.

Crisse
0

Ja det är tur att hon själv sätter ut fällorna eftersom katterna inte syns till somliga dagar och bland sitter dom bara och tittar på dom. Det är tur att ni kan hjälpa till med det.

Atiz
0

Lilla Arisu blir stadigare o stadigare på benen.
Hon blir oxå mer social. kommer ut i hallen på morgonen när jag kommer från jobb för att hälsa med ett litet mjau. Det går fortfarande inte att lyfta upp henne för då blir hon stressad och hoppar ner, men hon älskar att bli klappad och kan inte få nog av det.

Atiz
0

#4 Kvinnan i huset lägger ner ett jättejobb men nu när föreningarna har köpt en egen fälla så blir det lite lättare för alla parter

Crisse
0

Ja jag får åka bort till henne och hämta en fälla varje gång jag skall till hamnen.

Atiz
0

ja… det är ju besvärligt. Det är samma sak för oss när vi behöver vår fälla, fast vi köpten en fälla till så nu blir allt enklare.

figaro59
0

Det var en söt kisse på bilden.

Atiz
0

#9  *L*   Jag tycker att båda bilderna är fina med söta kissar

Atiz
0

figaro59

Har du egna katter?

figaro59
0

Ja, 2 stycken medelålders. En långhårig hane och en korthårig hona.

Atiz
0

Trevligt…. *L* Vill du ha fler??

Atiz
0

För alla er som missat det så kan jag berätta att Lilla Blå flyttade i måndags till sitt nya hem.
Han kommer att få det jättebra. Han kommer, när han bott in sig, att kunna å ut och springa runt på stora område.
Han kommer dessutom att bli otroligt bortskämd… det har jag redan sett bevis på!

Visst är det så en liten kattunge som startat sitt liv som utekatt ska få lov att leva resten av sitt liv?

Atiz
0

Lille Blå

figaro59
0

Nej tack, det räcker än så länge.

figaro59
0

..o den andre…

Atiz
0

# 16

Okey… annars kan du höra av dej  Flört

figaro59
0

Säkerligen. God natt nu alla kattvänner.

Atiz
0

Åhhh vad dom är fina…
Är det en padda???

Fagddu
0

Vilka fina rödisar i inlägg 0. Vilka är det? :D

Atiz
0

Det är Roy & Roger. Dom är halvårs gamla nu men jag tycker bilden är så fin.

figaro59
0

Kul namn. Vilken mack har de ihop?… :-)

Atiz
0

Hur kan man göra så här med katter?

Atiz
0

en gång i kvaartalet måste man måla om katten för att den ska "hålla sig fin"

Atiz
0

Inte nog med att kattstackern ser hemsk ut…
Tänk på all färgpigment den måste få i sog när den tvättar sig. Det kan inte vara nyttigt.

Atiz
0

Jag behöver väl inte säga var dessa påhitt kommer ifrån?

martdat
0

Nä men vilka galningar, färga en katt! nä, tror inte heller att det e nyttigt,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

lilo-nova
0

Alltså hallo vad sjutton är det här!FörvånadSkrikandes

kattassen
0

#24-27 Usch vad osmakligt!

#27 De kommer väl inte från Skåne i allafall hoppas jag - för då hade väl siamesen varit gul och röd;-)

Detta land…. suck…

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Imasy
0

Jag tror faktiskt inte att de har målat katterna med färg och pensel ;)

Däremot så finns det dem som är riktigt grymma i photoshop tex ;)

kattassen
0

#31 Jo jag var inne på att det förmodligen var photoshopade bilder, men det finns många dårar i världen…

På bild 27 ser man ju vecken i pälsen -riktigt skickligt fejkat om det nu är så.

Atiz
0

Jag för min del tror inte att det är fejk. har fått bilderna i ett mail med följande text..

Too much money and not enough brains.

The book these came from said some of the paint jobs cost $15,000 and had to be repeated every 3 months as the cat's hair grows out. Must be nice to have $60,000 a year just to keep your
cat painted!

Imasy
0

Fast då undrar ju jag hur de får katten att sitta still så de kan måla, och hur hinner färgen torka innan de hinner förstöra målningen?

Dessutom så ser ju målningen ut att vara perfekt, och hur ofta ligger alla hårstrån perfekt på katten? ;)

Tror nog att om detta var sant så skulle nog säkert någon djurrätts org. ta tag i saken.

Atiz
0

Ja jag hoppas ju att du har rätt!

Debattia
0

Nu först har jag varit inne och läst trådarna om Skånekatten. Här är så många trådar och jag brukar inte hinna läsa alla. Ni gör ett superbra jobb med katterna i Malmö.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Atiz
0

Debattia

Det tackar vi för

figaro59
0

http://bethei.blogspot.com/2008/01/most-amazingly-painted-cats-you-will.html      kolla här om de målade katterna och bedöm själva

figaro59
0

http://blogg.aftonbladet.se/14814/perma/863916/       annars är de här inte så tokiga heller

Lena
0

Bilderna ser inte riktigt riktiga ut tycker jag. Men annars skulle väl allt kunna hända i den vägen. De klär ju ut sina katter och hundar så varför inte färga dem också?

#39 Gillar kattstenarna bättre. Har själv ett par här hemma.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Atiz
0

"40 Ja, jag håller med. Hoppas verkligen att det inte är på riktigt

figaro59
0

God Natt alla kattvännerr

brutt
0

Säger detsamma Sov så sött!

Atiz
0

Idag har det varit "god jaktlycka" i Crisses TNR-projekt på Sorgenfri.
2 stora praktfulla hanar som kommer att heta Salmiak och Lucifer.
Dom befinner sig nu hos veterinären och väntar på sin kastrering.
Det har varit segt med jakten på sistonne eftersom det har varit dåligt väder, pluss att folk i husen runt om har matat katterna trots att dom skulle låta bli. Men nu så hände det

Sen ytterligare glimt i den grå vardagen…
Kvinnan som är kontakten på Sorgenfri har hittat den lille röde kattungens nya gömställe, så imorgonbitti ska vi ut på jagt, Kvinnan, Eva och jag. Lyckas vi få in den så tar jag hem den till mej så får den bo i badrummet så länge.

Fagddu
0

Oooooh, stora katthanar…. mina favoriter. :)

Och mina andra favorit är såklart röda godismonster. Bara bra nyheter. Hoppas jakten gick bra idag. Jag vill se fina bilder på söta röda kisseungar och biffiga katthanar. :)

Atiz
0

Hahaha…Tyvärr så blev det inga bilder på de stora "vildingarna"

Den ene bet nog veterinären i handen Obestämd när den skulle in i transportburen.

Dom var dock väldigt glada när dom blev utsläppta igen.
Glad Dom har det bra dessa katter. God tillgång på mat och flertalet ombonade skydd.

Den lille röde visade det sej bli lite problem med, eftersom det är låst in på den gården där den har sökt nytt skydd. Men vi ger inte upp. Kvinnan som är vår kontakt ska prata med folk i det huset så att vi kan få tillgång till den trädgården oxå. Så det är bara att hålla tummarna.

Atiz
0

Jag kommer självklart fortsätta jakten på den lille röde stackaren i Sorgenfri.

Kamomill
0

Skönt att höra att det gick bra hos veterinären! Jag har nån bild på som jag skulle kunna lägga in ikvällGlad Stora, maffiga killar är det.

Fagddu
0

Stackars veterinären som blev biten i handen… men är det stora biffiga hanar så är det. :)

Hoppas ni får tag på den lille röda stackaren… han måste vara ensam i kylan.

Atiz
0

Fullt upp hela tiden. Många som ringer och vill ha hjälp med övergivna katter.
Just nu är båda våra fällor utlånade. Den ene till en kvinna som ska fånga in en skadad, som hon skall ta till veterinären för kontroll.

Den andre fällan finns hos ett äldre par som har två katter som de brukar mata. Den ene av dem går inte att handplocka. Nu ska paret flytta och vill ha katterna med sej.

Lena
0

#50 Vad bra ändå att de är engagerade och tar så bra ansvar för katterna. Sådant blir man glad över. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Fagddu
0

Håller med Lena, vad bra ändå att de vill ha med sig sina kissar. Man har ju blivit lite lätt folkilsk av alla som flyttar ifrån sina kissar så det är ju skönt att höra att det fortfarande finns folk som tar sitt ansvar. Skrattande

Hoppas det går bra med den skadade kissen också. :)

Atiz
0

Ännu har vi inte lyckats få katterna men vi ger inte upp Obestämd

Crisse
0

Hur går det här då?

Atiz
0

Det går bra att låsa denna tråd. Jag återkommer när ag är frisk och orkar med skåneKatten december.
Det finns en del att berätta…

kattassen
0

Då låser jag tråden på Atiz begäran och så väntar vi med spänning på december-tråden!

Inlägget är låst för nya kommentarer