Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 458 ggr
kattassen
0

Mimmi behöver visst nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fann denna akuta annons på KKS hemsida. Visst är det Crisses lilla Mimmi som nu behöver nytt hem som det verkar! Oj det brådskar visst oxo!

Kopierat från KKS 6/12:

"Mimmi finns i Göteborg och söker permanenthem. AKUT AKUT AKUT Uppdat 4/12-08: Mimmi och kattkompisen Dora behöver akut komma till annat hem då stödhemmet ska flytta och inte kan ta med henne. Mimmi är nu tam och söker ett permanenthem. Det började så här: Mimmi och hennes 2 bröder blev dumpade i Malmö hamn när dom var ungefär 4 veckor gamla och bara lämnade åt sitt öde. Dom hamnade i en kattkoloni där det fanns en dam som matade dem, så där hade dom tur. Mimmi var ca. 8 månader när hon togs in i stödhem. Hon är kastrerad, öronmärkt, vaccinerad och avmaskad. Har du möjlighet öppna ditt hem för söta Mimmi och erbjuda henne trygghet."

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Caitlin
0

Hej!

Det ser ut som det kommer att lösa sig Glad

En av Lisbeths bekanta i Göteborg kommer ta hand om Mimmi permanent. Dora får följa med och stanna tills permanent hem förhoppningsvis vill ta hand om henne såsmåningom.

kattassen
0

Å vad skönt. Lilla Mimmi låg oss lite varmt runt hjärtat när berättelsen om henne kom upp här första gången.

Härligt att hon blivit så tam och go också!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Crisse
0

Men Sagatjejen hade ju precis flyttat. Det är skönt att höra att Mimmi äntligen kommer till ett permanent hem och jag hoppas att det ordnar sig för Dora oxå även om jag tycker det är synd att dela på dessa tjejer då dom har blivit bästa kompisar.

annebeate
0

Lilla Mimmi, som jag brukar kalla "Crisses Mimmi". Önskar henne allt gott i det nya hemmet. Mimmi är en av de katter som jag särskilt fäst mig vid. Jag önskar också att Dora och Mimmi fick leva tillsammans framöver. Det skulle säkert innebära stor trygghet för bägge.