Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 6489 ggr
CuteJessika
2

Kattungar i Finland

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har trots vår allergi tagit hand om två honkatter, den ena var dräktig när hon kom till oss. Hos förra ägarna blev de hotade med avlivning så det slutade med att vi byggde ett litet "katthus" och en rastgård till honkatterna. Nu har vi 3 (av 4) oreserverade ungar hos oss som väntar på goda hem. De är 7 veckor gamla nu, så de är leveransklara i mitten av november. Hur gärna vi än skulle vilja ha alla ungarna är det ju omöjligt p.g.a. vår allergi Gråter Därför vädjar jag till er att hjälpa mig att hitta hem till dem! Jag tycker att det verkar vara väldigt svårt att hitta seriösa nya ägare till dem, men här borde det ju vara möjligt hoppas jag! Glad

På bilden är honan, de två andra är hanar (grå-svartrandiga lite långhåriga) Mer bilder får ni om ni frågar mig Skrattande

Vi bor i Finland, 150 km norr om vasa.

Alexej
0

Vad söt kattungen är. Vi har medlemmar från Åland här, men det är ju så svårt överallt med alla katter. Bästa är alltid att hitta någon i närheten. Häng upp lappar där det finns många människor, typ affär,vårdcentralen eller bibloteket. Har alltid en bild av katterna med och tar betalt för dem. Är de vaccinerade? Jag hoppas du hittar ett bra hem till sötnosarna!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vanessa
0

Vad du är snäll som räddar katterna. Börja med att vaccinera dem, grundvaccin med 3-4 mellanrum. Sedan gärna en chipmärkning. Och så annonserar du på de ställen som man annonserar i Finland. Priset för dem ska kunna täcka kostnaden du lagt ut på dem. Och silar agnarna från vetet.

Skriv gärna personligt om dem, hur de är samt kanske hur ni räddade dem eler varför. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

CuteJessika
1

Ingen här som är närmare än åland? Fundersam Vi ska vaccinera dem vid 9 veckors ålder, och vi kommer att ta betalt för dem. Vi har satt upp lappar, men alla säger bara "ingen köper en katt när man kan få gratis" så det är väldigt svårt att hitta bra hem till dem här Ledsen På kattforum.se hittade vi hem till en av dem Skrattande men det finns ju ännu 3 oreserverade kvar..

Satte med en bild på ljusaste hanen.

CuteJessika
1

Tack för era tips :) Vi har försökt sätta ut på finska sidor också men inget napp.. Men vi ska fortsätta att försöka och hoppas att någon vill ge dem ett bra hem!

En bild på den mörkaste hanen också Glad

Alexej
0

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

http://hittekatter.ifokus.se/Links/TrackLink.aspx?LinkId=31c1e7ae-e84e-49ce-be0f-525f8fb2069f&Url=http://groups.msn.com/Svenskahuskatten

Här kan du gå in! På Svenska huskatten finns en tjej, som är från Finland och hon är kanske mer känd med de finska kontakterna. Hon är jättego tjej! Svansakuten heter hon där! Du kan även PM till henne där inne! Hälsa från oss på Hittekatter i fokus!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

teddykaniner
0

kan hjälpa dej annonsera (A) www.torget.fi

& www.findit.fi

Med vänlig hälsning,
Jenny

kattassen
0

#7 Är detta aktuellt fortfarande? Såg att tråden var över 1 år gammalObestämd

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Fagddu
0

Hade varit kul att veta hur det gick för de små söta kattungarna. :)

CuteJessika
0

Hejsan :) Allt slutade bra, vi fick kattungarna sålda med hjälp av finska annonser.. Alla fick goda hem där dom är vaccinerade och kastrerade :) Nu bor kattungarna i Kristinestad, Tammefors, Vasa å Hangö (alltså folk från hela Finland kom för att köpa dem) Skrattande

Hawknestgrove
0

Härligt att höra!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Fagddu
0

Vad skönt att det löste sig så bra :)