Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 4795 ggr
Alwyn
0

Räddad i sista stund!

Inatt när jag och några vänner va på väg hem från krogen i Kista möttes vi av en katt som kom gående emot oss. Det va en hankatt och man såg på långt håll att han var vanvårdad…öronen var trasiga och när han kom närmre såg vi att ögonen rann något otroligt. Pälsen som var kort hade bildat stora tovor ända in på skinnet och han var smutsig.

Han lät oss komma fram och klappa och det gjorde så ont i våra hjärtan att se hur denna underbara kille blivit behandlad. Jag lyfte upp honom och han lät mig bära honom enda hem till mig ca 20-30 minuter därifrån. Han måste ha kommit bort…och om inte så kan hans hem inte vara värt honom. Snart upptäckte vi att han var blind, vilket förklarade hans beteende. Jag satte honom på grannens toalett sålänge med kattlåda, mat och vatten. Jag har aldrig sett ett djur så hungrigt, han slängde maten i sig så jag va tvungen att ta bort den snart därefter.

Nu ska Akutgruppen hjälpa honom med veterinärvård så att vi kan börja leta hem åt honom. Tänk vad som hade kunnat hända… stackars blind, sjuk och hungrig irrandes omkring mitt i stan. Det var nog i sista stund vi dök upp.

Ankah
0

Lille vän, ute och snurrar så… Vilken tur att han snurrade rakt på er!!!! Jättebra!!!!

Puma77
0

Å stackars liten. Men vilken tur att han träffade på er på vägen. Nu får han en chans till ett nytt liv. En bukett rosor till er.

//Pia

essut50
0

Men stackars katt, tur att ni tog hand om honom..KyssTack Akutgruppen för att ni hjälper kissen..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

martdat
0

Vilken tur att du gick ut jusst då!! Stackars kisse,,, tur att du räddade honom.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jenna-Gun
0

Men usch så hemskt.

Det var nog ödet som skickade honom i er väg.

Stor kram till er som räddade katten.

Jenna

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Du och dina vänner är hans "guardian angels"

Erika91
0

Stackars katt. Vilken tur den hade som sprang på er! Underbart av er att ta in missen! Underbart att Akutgruppen hjälper till också.

Lena
0

Men oj stackars kissen! Säger som alla andra, vilken tur att han mötte rätt personer på sin vandring. Tänk så glad han ska känna sig nu, undrar vad han fått gå igenom. Tack för att ni finns Akutgruppen!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
0

Stackars lille kisse. Vilken tur att ni kom i hans väg och att han nu får hjälp. Ett stort fång rosor till alla er som engagerar i er kissen.

Crisse
0

Sophia

Åh så glad jag blev när jag läste detta, stackars katt som är blind visserligen vet jag att blinda katter klarar sig väldigt bra men inte utomhus. En stor eloge till dig för att du hjälper honom.

Hawknestgrove
0

Lille vännen! Hoppas han blir bra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Miss_Kitten
0

Åh tycker redan att detta är en solskenshistoria. För tack vare att han fann dig och dina vänner och nu hamnar i Akutgruppens vård så kommer han aldrig behöva vara så hungrig eller tilltufsad igen.

brutt
0

Gråter av den verklighet som utspelats för många katter för att ett hopp ska tändas krävs det människor som du Sophia. Människor som inte tittar bort och som agerar utan tvekan när de träffar på ett nödställt djur.Katten hade en otrolig tur som träffade dej och nu dessutom får hjälp av den underbara Akutgriuppen.

karins
0

Vilken Tur att ni träffades, så katten får den hjälp han behöver.

Alexej
0

Utan dig hade han nog haft 0 chans att överleva. Otroligt att han klarade sig ändå tills ni hittade honom.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

Vi vill se bilder sen med jue!!!lille kise,,,

Alwyn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla! Okej, här kommer lite bilder.

Vi döpte honom till Dumbledore´s Dumle. Han är inte alls sur på bilderna utan spinner och pratar med oss. Öronen ser ut sådär hela tiden, antagligen gammal blodöra-skada eller nåt.

Alwyn
0

Stackarn!

martdat
0

Ja det är inget tvekan att han var hemlös,,, jises,,, stackars kisse, jag blir gråtfärdig,,,,,vilken tur att han har dig nu,,och din granne,,

Alwyn
0

Så himla hungrig.

Alwyn
0

Enorma tovor  :( kan inte vara skönt.

Miss_Kitten
0

Men lille då, stackars kisse, han ser hemskt tilltufsad ut..Gråter

Alwyn
0

Höger kinden är som en stor avullen bula…han har nog ganska ont  :(  otroligt att han spinner endå.

Skönt att veta att han snart får vård.

Onikan
0

Åh stackaren!

Många varma kramar till er!!!!!!
Kissen hade sannerligen tur.

brutt
0

Oh, vad den katten gått igenom kan man bara gissa sej till.Eftersom den spinner och inte verkar skygg måste någon ha haft hand om honom tidigare.Om det är så att någon dumpat den skulle den personen tvingas att titta på dessa bilder och åtalas för djurplågeri.Kanske en bild att skicka till Eskil Erlandsson vår jordbruksminister som inte ansåg att det är nödvändigt med åtgärder.

martdat
0

hoppas att det går att hjälpa han med svullnaden i kinden, ser inte alls bra ut, vad ont han måsste ha,Gråter

karins
0

Lilla kise Vad har han gått igenomGråter Så skönt att han nu får vård. Kramar till er och Kisen!

annebeate
0

Lille gubben, så svårt att han haft det.  När skall han till veterinären, i morgon?

brutt
0

Hoppas vi inom sin tid får uppdateringar hur det gått hos veterinären och vad som händer.

emjon
0

Vilken lycka för lilla kissen att ni råkade komma i hans väg. Jag gissar att svullnaden i kinden är en böld som kommer från någon dålig tand och det gör nog väldigt ont. Han känner nog nu att han kommer bli omhändertagen.

Om jag bortser från vanvård så väcker han otroliga minnen och så lik vår  Caesar som vi fick hjälpa till regnbågslandet.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Alwyn
0

Ja vi ska ringa veterinär imorgon, hoppas de har tid med honom redan då. Jag skriver så fort det händer något.

Hawknestgrove
0

JA, vi får höra , han ska väl till vet i morgon?

Hawknestgrove
0

lelle gubben, så ynklig han ser ut! Väldigt lik MR MAffig(Bamse)

Ankah
0

Ja, jag hoppas att denne herre kan få lite hjälp av veterinären och sedan ett lugnt och trevligt hem där han kan ha det bra och bara må gott. Lille gubben!

Alexej
0

Fy, vilka bilder! Gråter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

solweig
0

stackars katt. hoppas han får det bra nu. hoppas att du får en tid hos vet i morgon.

maggan47
0

men vilka hemska bilder, och det säger en hel del hur denna kisse haft och har det, vilken tur att han nu får hjälp, lillgubben som är så tilltufsad av livet Maggan47

12234
0

Fantastiskt fin!

anebit
0

Men lilla gubben, en sån tur att du stötte på Sophia…..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

elena
0

Oj, stackars katt. Säger som övriga, tur att du kom förbi. Man blir tårögd.

Lena
0

Han är jättefin kissen. Blir så ledsen när jag tänkter på vad han måste ha gått igenom, men desto gladare att veta att han har fått hjälp nu. Så bra ändå att han är så lätt att handskas med lilla gubben. Det gör det ju så mycket lättare nu när det blir behandlingar som behöver genomföras.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sagolika
0

Hur går det med Dumle? Har han varit hos veterinären? Håller tummarna för gossen.

Alwyn
0

Vi har fått veterinärtid ikväll kl 21, och sen har jag hittat ett jourhem åt honom ifall han går ihop med hennes honkatt. *hoppas* Skriver sen å berättar hur det gått.

Tack Akutgruppen!

Ankie
0

Vilken enorm tur denna kisse hade som träffade dig!!

anniii
0

Stackars lilla katt! Vilken tur han hade som hittade er. Vill inte tänka på hur det skulle gått annars för honom. Hoppas att han hittar ett eget hem snart! Stort tack till dig Sophia_doos!!!

Erika91
0

Jag håller tummarna!

annebeate
0

Håller också tummarna.

Simson
0

Tack och lov att det var du, Sophia med vänner som kom den vägen just då!! En vacker katt som är värd ett bättre öde än att vara ut/bortslängd! Nu kan han få en chans! Tack Akutgruppen! Lilla gubben!! Man gör inte så mot blinda!! Kan tänka mig att bölden gör ont! Tandproblem…säkert. Både gråter och är glad över denna tråd. Gud så blandade känslor.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

#43 Håller tummarna så hårt jag kan för att allt ska gå bra i jourhemmet samt hos veterinären!

//Lena

Essim
0

Har tänkt hela dagen på Dumle, snöblasket vräker ner i Stockholm, jag är så lycklig att han har fått komma in i värmen och jag är jätteglad att kattvänner går på krogen och har ögonen med sig när dom går hem.

Massor med kramar till Sophia som tog hand om honom och kramar till Akutgruppen som står bakom.

Essim

Ciiviic
0

Oooh herre min skapare va hemskt, vart helt tårögd nu ! . Vilken extrem tur att han hittade er :] .. Ååh akutgrupen som ska hjälpa till.. Hoppas på en fortsatt lyckad saga..

Berätta gärna hur det går för han : )

Ankah
0

Vad sa vet? Hur gick det?

annebeate
0

Undrar också hur det gick hos veterinären?

Alwyn
0

Veterinären sa att det va öron och ögoninflammation, annars verkar han va i bra skick. Vi ska raka pälsen lite när han kastreras sen. Först ska han läka sig lite och vila.  :-D  Han är i nya jourhemmet nu, hoppas han får stanna där. Ska köpa medecin och mat till honom idag. Det får bli Mjau för jag har inte råd m annat just nu. Igentligen skulle han nog ha något mer skonsamt för magen, vi får ta det långsamt.

emjon
0

Vad bra att han nu är kollad av veterinär och får medicin mot de onda. Det är ju brukligt att jourhemmet står för maten och det är väl bra om det blir skonsamt i början. När det gällt våra jourkatter har vi betalat allt utom själva veterinärkostnaden och på så sätt hjälper man ju föreningen.

Härligt för kissen att få vård och ett varmt ombonat hem där han får hämta krafter.

Alwyn
0

#55 Jourhemmet hade inga pengar kvar just nu och jag har ingen annan stans att sätta honom. Hon va räddaren i nöden.

Jag va precis där och medecinerade honom, och hon sa att hon inte vill att han stannar  Gråter  och att det är bäst om han flyttar så fort som möjligt. Hon är för orolig över sig andra katt och att det ska bli kaos…hon tror inte att den katten kommer att acceptera Dumle och vill inte ens försöka  *suck*
Var ska jag då sätta honom lixom???  Jag letar på och håller tummarna. Jobbigt när folk ändrar sig sådär…

Jenna-Gun
0

Så j***a trist.

martdat
0

Vad sa vetten om bulan på kinden då?

essut50
0

#56 Men vilken människa, usch för såna som inte vill försöka ens.Gråter

stellina
0

Bravo!! Tack för att ni räddade katten!!!!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#56 ingen av dina festvänner som du fann missen med som kan ta honom i några dagar iallfall?

Alwyn
0

Kindbulorna va bara från att han gått så länge som okastrerad. Han ska vaccas, kastreras och id märkas samt rakas när han mår bättre i ögon och öron. Han har fått salva och droppar för detta. Han är nu hos min granne i Akalla men hon vill att han flyttar snart…jag kan nog få henne att ha honom kvar i några dagar men inte mycket mer.

Jag har hittat ett nytt jourhem i Nyköping och kan ta honom dit om det ordnar sig mellan katthemmet där och Akutgruppen…det e inte lätt att bara flytta en hittekatt mellan kommuner sådär tydligen.

Hoppas det löser sig!

Hawknestgrove
0

Håller tummarna! Lille Dumle…..

elena
0

Hoppas, hoppas!

Erika91
0

Synd att h*n inte ens vill försöka.
Men jag håller tummarna!

annebeate
0

Lille kisse, sådan tur att han nu får vård. Var han blind eller såg han inget pga ögoninflammationen? Kunde man uppskatta någon ålder på kissen?

Tack  sophia_doos för att du kämpar så för honom.

Hawknestgrove
0

Hur går det för lille rare Dumle>?

Alwyn
0

Nu har en ny person anmält intresse som jourhem åt Dumle här i stockholm…så jag håller tummarna åter igen. Vetten sa att han inte va helt blind för pupillerna reagerar när man lyser honom i ögonen! Hoppas han återfår lite av sin syn snart.

Jenna-Gun
0

Hoppas det är en bra intressent.

Sidentass
0

Eftersom jag varit internetlös i en veckas tid ser jag tråden först nu…min spontana känsla är en sann glädje och tacksamhet över att just du och dina vänner kom i missens väg ..tror bestämt att det måste ha varit någon mening med det..så gott att misse är inomhus nu..och fått komma till vet..nu håller vi hårt i tummarna för att det ordnar sig med stödhemmet…lilla goa..stackars missen som tackvare dej får påbörja ett nytt gott katteliv!

JosephineF
0

Sophia, jag har publicerat ditt ursprungsinlägg och ett av korten på Dumle i min blogg, hoppas det var ok! Annars plockar jag bort det förstås! Det här var verkligen en berättelse som berörde mig! Tack för att du finns!

Alwyn
0

Ja det är okej, bara bra att folk får läsa om hur illa katter behandlas…så de slutar tro att katter klarar sig själva.

Bra Jossan

emjon
0

Hoppas nu att han får komma till ett jourhem där han får stanna tills nytt hem har hittats. Tycker synd om kissen om han skall komma in i flyttkarusell för det är aldrig bra för någon kisse.

Hawknestgrove
0

Ja,lille Dumlegubben…. Då finns det hopp för hans syn! Hurra!

Alwyn
0

Jag tycker det ser mkt positivt ut för killen. Nya jourhemmet ringde mig nyss och de kan ta honom nästa vecka. Hon förstod att det skulle ta tid att hitta hem åt honom och sa att de tom kanske kunde se att han stannar. De har inga andra katter   :)

Sidentass
0

#75 Åhh..det låter ju verkligen hoppfullt..underbart helt enkelt:-))

Jenna-Gun
0

Snyft  blir så rörd

Så skönt att det ordnar sej för den lille kissen.

annebeate
0

Så gripande och så skönt att han inte är blind. Ser verkligen mycket positivt ut för honom.Glad

martdat
0

Hoppas att han får börga se ijen!! lille gubben , man vill bara krama om honom, blir så lessen när jag ser bilderna,,, hemska är att han inte är själv om detta öde,,,,

emjon
0

Vilka härliga nyheter och en kisse som blivit så misshandlad mår nog extra bra att få vara ensamkatt åtminstone till en början.

Det låter mycket hoppfullt för kissen.

Hawknestgrove
0

Sånt blir man glad av att höra!

Simson
0

Sophia och Akutgruppen: Jag satte in en påskpuss till Dumbledore's Dumle nu innan jag flyger till Blåkulla!!

Glad Påsk på er alla!!!

Julian kollar så jag skrivit rätt… =)

Jenna-Gun
0

Jag följer med.

Jenna

JosephineF
0

Sophia, du uppdaterar väl när du vet om han får stanna i nya hemmet eller inte? Det här är en otrolig solskenshistoria!

karins
0

S å skönt att han inte var blind! Håller tummarna för Dumlekillen!

MelindaS
0

Stackars katt. Vad tufft han haft det. Det syns på korten. Du är guld värd och gjort ett jättejobb sophia_doos! Ett jättestort påskägg är du värd!!!!

Kramar Melinda

Alwyn
0

Tack, ja det känns som en solskenshistoria. Jag berättar hur det går när han flyttat dit.

Lena
0

Underbart att höra att kissen inte var helt blind och att det inte var några infektioner i kinderna. Sedan att det även finns ett jourhem som väntar gör ju allting ändå bättre. Precis sådant som vi böehöver få läsa ibland. God exempel med sol i sinnet! :) Tack för att ni finns där uppe i Stockholm!

//Lena

hanna64
0

Håller verkligen tummarna att det löser sig för stackars kattenLedsen

Puma77
0

Men gud så söt han är lille plutten. Han kommer att bli så fin så när han får tid till att läka och bli frisk. Tänk vilken chans han fått till ett nytt liv tack vare er nu.

//Pia

Alwyn
0

Idag fick killen ett bad…eller en dusch snarare med shampoonering och allt. Nu e han så fiiiin och han va jätteduktig. Snart flyttar han till nya jourhemmet. Hans syn blir bara bättre!Tänk så bra det kan gå. Det finns hopp för alla stackare trots allt.

Hawknestgrove
0

Så skönt att höra!

anebit
0

Helt underbart!

[Liinda]
0

Man blir både glad och ledsen av att läsa något sånt här! Men jag säger samma som många andra att det måste varit ödet som gjort att han kommit fram till just er! Jag tycker så synd om honom och jag hoppas att det går bra för honom i det nya jourhemmet!

Kitty41
0

gud så söt han var! Lycka till!

Erika91
0

Underbart att höra!

Jenna-Gun
0

Har du inga fler foton på honom.

Kram jenna

Erika91
0

Ja det skulle jag vilja se!

Engla
0

Vilka änglar ni är och vilket sött namn på honom!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hawknestgrove
0

Hur mår den lille tussen?

anebit
0

Hur mår lille Dumle?  Ser han bättre och bättre?     eller?

Erika91
0

Ja hur mår han?

Kat08ja
0

Hoppas att det går bra för kissen.

Jenna-Gun
0
Simson
0

Dumle-gubben! Hur går det för dig??

Simson
0

putt…

Hawknestgrove
0

Ja putt här med hur går det

Dakrish
0

putt från mig med!

Alwyn
0

Det går bra för Dumle-gubben! Han ser bättre och det verkar gå frammåt. Ska och hälsa på honom i nya jourhemmet snart.

Hawknestgrove
0

Tack för infot! Lycka till med den lille!

Erika91
0

Vad roligt att läsa! Jag önskar också honom lycka till!

Hawknestgrove
0

Nåt nytt på Dumlefronten?

Simson
0

Försökte hitta Dumle på akutgruppens sida…finns han där? Vet ni något mer om hur det är med han?

Mizzi
0

Oj vilken solskenshistoria man blir ju alldeles rörd, tårarna rinner.

Han är just en sådan misse som går rakt in i hjärtat på en Kyss

Vilken lycka att han fått det så bra lilla Dumlegubben .

Är också nyfiken på hur det gått ……….

carrrrrooooo
0

Guud vad bra att ni hittade honom.. han kom verkligen i bra händer det märks:).. hoppas att han får ett bra liv framöver…..!. det är bra att människor som du finns:)..

Kramar CArro

Hawknestgrove
0

JA hur går det för Dumle?

Bumbis
0

Det kanske finns en nyare tråd än den här, men jag måste få höra hur det fått för Dumle-gubben.

catfoot
0

Oj, hittade denna tråd nu, har missat en helt..Ja, naturligtvis sitter jag å gråter av sorg å glädje…Undrar nu naturligtvis hur det gått för kissen…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Bumbis
0

Ingen som vet hur Dumle har det?

Nu har vi fått rapport om Adam Tensta och Hilding Vilding, men vill gärna veta hur Dumle har det!

Bumbis
0

Puttar fortfarande för gullepojken Dumle!
Fortfarande ingen som vet hur han har det?

annebeate
0

Undrar också hur det gått.

Alwyn, hör av dig!

Bumbis
0

Jag känner mig tjatig, men vet någon hur Dumle har det idag?

Alwyn
0

Nu ser jag att tråden är upputtad. Jag kan tala om för er att älskade Dumle inte finns idag. Han fick ett jourhem där han hade det mkt bra, men snart fick han ett Epelepsianfall och klarade sig inte. Självklart väldigt sorgligt och tråkigt, nog tycker jag han kunde fått en chans till ett lyckligt liv. Åt minstone fick han känna kärlek på slutet.

Jag fick inte veta något om detta, varken från Akutgruppen eller de som hade honom, trots att det va jag som hittade honom och sökte efter hem. Fick veta det på omvägar långt efter. Känns som ett svek.

R.I.P Dumbledore´s Dumle

anebit
0

Å det var tråkigt att höra    Gråter,     han kunde väl fått leva några år till och känna på hur skönt det är att ha ett alldeles eget varmt och kärleksfullt hem med gott om mat.

Men så får vi också tänka att vilken tur att du fann honom så att han slapp dö ute alldeles ensam nu lider ha iaf inte mer.

annebeate
0

Lille gullige  DumleGråter Trösten är att han fick sluta sina dagar omgiven av kärlek. Tack Alwyn för din omtanke om honom.

Bumbis
0

Tack för svar Alwyn, även om det var ett ledsamt besked Gråter men som anebit skrev så fick han i alla fall komma in i värmen och få äta god mat och uppleva snälla människor.

Han slapp att sluta sina dagar ue i sin ensamhet.

Ha det så bra i kattimlen Dumle!

Sidentass
0

#123 Men åhh vilken sorglig nyhet…men tänk att du kom i Dumles väg..vilket ledde till att han fick känna sig älskad ända till slutet..förstår så väl att det känns för jobbigt att du inte fick veta det hela på en gång..nu har Dumle fått frid..han kan nu både se o känna det gröna mjuka gräset bortom regnbågsbron…lilla kisse-vännen..

Kram

Sidentass

essut50
0

Men åh va tråkigt att hör om Dumle. Nu är han i Regnbågslandet och har det bra.

Fagddu
0

Tråkigt att höra, men han fick iaf vara inne i värmen sina sista dagar. Det är alltid något att glädja sig över.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.