Svart/vita vad e felet?
Jag har ju en liten kattunge här hemma hos mig nu, Meliz. Hon är en sån underbar katt. Social och modig :) En liten tuffing. Många har mailat och vill ha men när ja säger henne backar dom. "Hon e ju svart" säger dom.
Vad är det för fel på svart vita? Och helsvarta? Tycker hel svarta katter e hur vackra som helst. Och svartvita med dessutom. Förstår om man typ ar 5 svartvita att man kanske vill ha en annan färg då men de flesta har bara en katt eller ingen innan.
Tycker det e så dumt, att man bara kollar färg och inte kattens personlighet
Håller med, själv skulle jag kunna tänka mig en hel drös med svarta lakritskolor:)
//Pia
Fel….finns väl inge fel på dem snyggingarna 
#2 Hihi nej ja vet men ja undrar varför folk tycker så…

Om jag skulle gissa så tänker de nog att svart-vita katter inte är så speciella eftersom de är så vanliga och dessutom typisk bondkatt.
Men jag håller med er om att det är ju främst personligheten som man går efter, jag har med ingen av mina katter letat efter en speciell färg utan snarare efter en speceill katt.

jag har 2 svartvita..deras personligheter är underbara!!!
Nej det kan nog inte det ;)

Tror också att folk tycker att svart/vita katter inte är tillräckligt "ovanliga" och speciella i sina utseenden. Därmed inte sagt att det stämmer men eftersom man alltid kan se att de svarta och svart/vita är svårplacerade måste det ligga något i det.
Man dömer helt enkelt "hunden… katten" efter håren.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Visst, svarta och svart/vita kanske är vanliga men det spelar ju ingen roll (tycker jag iallafall) Det är personligheten man ska gå efter, och inte färgen. Jag tycker faktiskt att det är jättefint med en riktigt kolsvarta katter :) Ibland är det dessutom praktiskt med svarta katter, hur många här blir inte galna på allt katthår på sina svarta tröjor..? :P
Här är min svart/vita katt Mimmi :) Hon har dessutom inga öron. Hon var hemlös och hon hade förfrusit öronen så dom ramlade av.

Svartvita katter gillar jag starkt, då det ofta blir så personligt ojämt. På ett vis kan jag nog tycka att solida katter är tråkigare - men å andra sidan har jag ju en svart Wille härhemma (fast han börjar få måååånga gråa hår) och sötare nalle med alldeles runt ansikte får man leta efter. Att han dessutom jagar alla gäster med sin vänlighet är ju bara ett plus och jag kan lova att det varit flera vänner som man fått visitera innan de lämnat mig.
Jag tror det helt enkelt har att göra med att svarta katter har svarta strån = väldigt synligt på ljusa kläder.
Men vita katter vill de ju ha och vita syns på svarta kläder ;)

Kan vara att svarta katter för otur med sig! 
Ja, så sa de förr i tiden!
Den myten tror de säkert på fortfarande år 2008!
Har bara svartvita eller svarta. Med undantag för sara som är brunstrimmig .
Inget fel alls med dem.
Jenna

Tror också det är att svart/vita kissar anses tråkiga för att de är så vanliga… jag skulle gärna ha en helsvart liten panter, men som jag sagt tidigare i inlägg, i mitt fall får det nog bli katten som hittar mig istället. :)

Men anses verkligen svartvita som tråkiga? Jag trodde det var de svarta som var det jag… Sedan, vit katt? Huvva… Jag föreställer mig när katten inte förmått få sig själv gnistrande vit och blir gulldassig… Fast det kanske bara är jag som har en c.rex med vit mage som får dessa problem och nojjar. Sedan, såklart, är min katt vit, svart eller grön (katt som har vandrat under utedass med alger på *don't ask*) så är den ju ändå miiin. Och miiiina katter verkar ju bli det oavsett vad jag sagt om saker. Fast nästa får gärna vara svart-vit harlekin *drömmer*

#17 Ja du kan ju se på de flesta katthemmen vilka katter som suttit längst. Det är tyvärr de svarta och de svart/vita.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
På vårat katthem är det två grå/brun randiga och en sköldpadda som har suttit längst. Sköldpaddor tror man ju är eftertraktade men hon har varit där sen hon var kattunge 2004 och kattungar brukar ju gå åt annars. Konstigt tycker jag..
Man ska inte vara som andra.Man ska ha en personlig stil. Barnen ska helst ha namn som ingen annan har.Ska man ha katt ska den helst inte se vanlig ut den heller. Dvs helst ej svart-vit, svart eller grå och brunrandig.Men har den svartvita katten en ovanlig teckning-då kan det gå bra ändå.Eller om den är långhårig förstås.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Jag fattar inte heller varför svarta eller svart/vita katter anses mer svåra att utplacera. Alla katter har sin charm, oavsett färg.
Jag har aldrig tittat på färg eller håranlag när jag valt katt, jag har tagit de som varit i störst behov av hjälp, eller också har de valt mig/oss.
Om färgen avgör sitt val av katt anser jag att man är rasist.
Det kanske bara är jag som bor i Stockholm som tycker svarta katter är läckra, precis som svarta kläder, skor, bilar, möbler etc. Stilrent, vackert, alltid modernt. Varför skulle inte svarta katter passa in en sån livsstil? Cool helt enkelt. 
Vad sägs för övrigt om en sportbil i gråtabby?
(flyg nu inte på mig, jag älskar verkligen båda mina svarta katter för deras personlighet också!)
Oj och jag som har 5 svart/vita katter som jag skall leta upp permanenta hem till, fast jag har inte haft några problem innan med att få ut dom. Jag har själv en helsvart och en svart/vit och tycker att dom är väldigt vackra.