Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1482 ggr
elza
0

Kan någon hjälpa

Liten kattunge fastnade i motorutrymmet

på en bil och fick stora skador!

Nu är han på sjukhus för att få hjälp.

En liten kattunge, som nu finns i kattkommando Syds vård, fastnade i förra veckan i fläktremmarna på en bil.

Den lilla kattungen - ca 16-17 veckor gammal, fick en öppen fraktur på sitt ena bakben, som inte går att rädda

Trots sin svåra skada och säkert stora lidande så kämpade denna kattunge tappert under tiden den var ute efter olyckan. Han har tagit sig fram utan förhinder, ätit och druckit och visat en stor livslust. - En riktig liten kämpe!

5-6 dagar efter olyckan kunde den person som matade kattungen fånga in honom, och han kördes då hem till en KKS aktiv som tog honom vidare till sjukhuset.

Benet var illa skadat; med en öppen fraktur där skelettet låg flera centimeter utanför skinnet. Han fick akut åka in till veterinären för att få hjälp!

I slutet av veckan är det dags för den lilla att få komma hem till sitt stödhem, där han ska få lugn och ro, och läka ut sina skador. Tyvärr fanns det ingen möjlighet att rädda det skadade benet, som kommer att plockas bort. Veterinär och djursjukvårdare, menar dock att den lilla katten ska klara sig bra ändå, och kunna få ett riktigt bra liv.

Den lilla kattens välmående är det viktigaste för oss i föreningen, men tyvärr kostar det även mycket pengar. När han ska hämtas i slutet av veckan vill veterinären att vi betalar 5000 kr kontant för den vård han har erhållit, och 30 dagar där på ska vi även betala de resterande 5000 kronorna. Hans slutsumma hamnar alltså på 10 000 kr.

Vi, och inte minst den lilla kattungen, behöver verkligen er hjälp med detta!

Om du har möjlighet att bidra ekonomiskt till kattungens vård är vi evigt tacksamma. Stora som små summor mottages med stor glädje!

Bilder och uppdateringar kommer att finnas på Kikkis sida samt insamlingssidan på www.kks.nu - där kommer ni att kunna följa den lilla.

Kattkommando Syds plusgironummer är 138 39 84-0

märk inbetalningen "benbrott"

Många och tacksamma hälsningar, Kikki och Lina - Kattkommando Syd

Hawknestgrove
0

Putt!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

Kanske något för Gunilla och mig sen framöver när Ludde Lumps räkning snart är avklarad. Vad säger du Gunilla? ska vi kolla upp denna lilla plutt sen om vi inte kan öronmärka en slant;)

Stakars lille plutt, hoppas han snart mår bra. Katter och hundar har ju en förmåga att anpassa sig med ett ben mindre förvånansvärt bra.

//Pia

SagaLina
0

Ska sätta in en summa när jag får lön jag!

Hawknestgrove
0

Ja absolut. Du vet ju vad som gått in hittills på kontot, sen går det bort lite för Traderakostnader och hälften ska ju gå till kastreringar, har ju redan lovat bort en bit därifrån till den okastrerade kissen här inne. MEn då blir det väl jättebra, om vi kan ta nästa månads Traderapeng till hälften åt dena lilla kisse?

elza
0

Tack

Jag har inte sett denna lille ännu ,men enligt Lina är han i stort behov av hjälp,, typ samma som Keyla,

Jag lovar att så klart  sätta in bilder så ni kan följa den lilla som med keyla,,

Jag vet att katten nu är opererad och att det gått bra , men som sagt det kostar 10 000 kr ,så snälla har ni några tior över så skulle den lilla behöva dessa nu,, själv kommer jag knacka dörr för att  samla några pengar,,

Mvh Mia

Hawknestgrove
0

Putt för den lilla!

elza
0

Ingen mera som kan hjälpa,,

Alexej
0

Stor eloge till KKS att de trots sina pengarproblem inte låter en liten katt gå utan hjälp och en chans.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

maria83
0

Jag har satt in en slant! Glad

Hawknestgrove
0

Ja, jag lägger väl , när mina pengar komer en liten privat slant till kissen också.

essut50
0

Har fixat en auktion med mina kattleksaker på "insamlingsuktionerna" pengarna går till kattungen..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Så bra, Essut! Var det inte nån här inne, som letade virkade leksaker? Jag tipsade om dig i tråden….

elza
0

Åååååååååååå vad glad jag blir,, vi måste samla i hop pengar själva för att r ädda honom ,, han har pått namnet Benny..

Operationen har gått bra och får komma till sitt stödhem i dag,, han klarar sig galant utan benet och äter som ett monster rapoteras från sjukhuset i kalmar..

lilo-nova
0

#12 Gunilla det var i det inlägget-----> Auktionssajten!

Hawknestgrove
0

Ja just det! HAr glömt vem det var som frågade.

elza
0

Hej igen  kissen Benny gör framsteg ,, han klättrar med bara tre ben nu,, och mår bra . Lina är på väg att hämta den lilla nu,.,, rappoterar mera sedan Kram

essut50
0

Så bra att operationen gick bra..Hoppas allt går bra nu..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

elza
0

Kan medela att han nu instalerat sig i stödhemmet, han äter mycket bra och att hans stöd matte ska skicka bilder på honom,,,

som jag givetvis sätter in här..

Simson
0

Med den viljan och aptiten kommer han att klara sig galant på tre ben! Nospuss på dig grabben! Kyss Lycka till!

Ser fram emot några foton!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Ja, nu är ju Ludde Lumps räkning klar, så då kör vi nästa månads halva till lilla Treben! KAnske så blev det även över lite från månadens?

elza
0

Tack alla kommer bilder innom kort

elza
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här h ar ni den underbara killen som varit utan ben i många dagar utan att någon hjälpt honom, Nu har han fått hjälp

srödmatte säger att han blir bättre och bättre för var dag som går,,

Hawknestgrove
0

Så fin! Kan inge medis lägga bilden direkt i inlägget också?

Puma77
0

Vilken sötnos.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja Puma, nästa månads halva Tradera är väl vikt åt denna going?

lilo-nova
0

Jag sätter in några korta auktioner, hoppas nu att det blir några bud! Flört

lilo-nova
0

Här är Min första auktion åt denna lilla killen!

Ett armband med ett jättefint hjärta!

Det är hur läckert som helst!Tungan ute

SagaLina
0

Vilken riktigt fin katt, handikappade djur känner jag kontigt nog en alldeles speciell kärlek för! Blir så glad att det fungerar för honom med bara tre ben!

elza
0

Har i dag  varit och träffat lilla benny .. en sådan underbar katt mm han ligger i famneb spinner konstant i timmar.. han skuttar rund på sina tre ben som om han inte gjort annat.. han äter och njuter av att få komma in i värmen,,Han är underbar

lilo-nova
0

Jag kommer lägga ut en ny tub med tandkräm för katter!

Pengarna kommer att gå till denna kissen! Putt!

lilo-nova
0

Puttar!

lilo-nova
0

Puttar!

elza
0

tack för att ni tänker på honom,,

Hawknestgrove
0

Ja och det kommre pengar från Tradera, det lovar Puma och jag!

elza
0

tack för pengarna

lilo-nova
0

En summa på 50 kr kommer inom kort till lilla killen!

Fler auktioner kommer upp inom kort!

lilo-nova
0

Detta halsband ligger ute nu!

Pengarna går till denna kissen!

lilo-nova
0

#27 Detta armband vann Gunilla för 50 kr!

Pengarna är skickade till Kks "benbrott"!

elza
0

Snart kommer nya bilder

elza
0

Tack alla för de insamlade pengarna, vi har fått in pengar till räkningen….

Fagddu
0

Vad skönt att ni har fått in pengar till lillkissen :)