Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3060 ggr
martdat
0

Dödsbokatter 12 år söker hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hampus och Helge i Växjö söker akut stöd elr permanent hem då husse hastigt avlidit, ingen anhörig har möjlighet att hjälpa dem.huset ska säljas nu och de behöver någonstanns att bo, det låter akut, den anhörig jag pratat med har försökt att leta bland sitt kontaktverk men inte lyckats, De är båda kastrerade och försäkrade i agria,

De är vana vid att kunna gå ut i trädgård men de är tacksamma för en vrå, för när huset är sålt så är de helt hemlösa. 

Kan nån hjäla så maila birgitta-carlsson@hotmail.com elr pma mig här på forumet,

martdat som frilansar lite ijen,,,Hampus

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

martdat
0

Helge

Hawknestgrove
0

na… små killarna……. puttar upp!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

åhh..stackars missar som förlorat sin husse…puttar upp en så rörande och viktig tråd!

Hawknestgrove
0

Ja, putt igen! Ingen som kan ta sig an två herrar på sin ålders höst?

Ankie
0

De är ju vackra, bägge två. Någon???

martdat
0

Ja trisst när de uppenbarligen hafft en husse som älskade dem, han dog hastigt, bara 55 år gammal,,

Hawknestgrove
0

Puttar upp för de vackra gossarna!

Erika91
0

Så söta. Jag håller verkligen tummarna för katterna!

12234
0

putt!

martdat
0

putt. jag har pratat med de anhöriga och det finns verkligen ingen i deras närhet som kan hjälpa,

Sidentass
0

Stackars missar…önskar jag kunde..men jag har ju huset fullt..anhöriga är väl chockade och har fullt upp nu, men någon av dom skulle kunna annonsera bl.a. på blocket..

martdat
0

#11 Jag har anonserat på blocket åt KKS. ville inte pressa den anhörig jag talade med, även om det vart bässt om de gjore mer själva men inte alltid man klarar det när det är så mycket kring,

Jenna-Gun
0

Fanns det foton på kissarna

Var hittar man dem, på Blocket

martdat
0

#13 under kronoberg .12 åriga kattkillar tror jag jag skrev, fotona är med,

Hawknestgrove
0

Puttar upp för de fina herrarna!

Sidentass
0

#12 Det är så sant..de anhöriga kan mycket väl vara i chocktillstånd…puttar upp tråden!

Jenna-Gun
0

Men så fina de är.

Måste väl finnas någon äldre person som vill ha dem. Då de ju inte busar lika mycket som yngre kissar gör.

Jenna

Hawknestgrove
0

Puttar upp!

Ankie
0

ja puttar så att kanske någon kan hjälpa dessa innan det är försent

martdat
0

vet tyvärr inte slutdatum på detta. är ju ett kks ärende jag hjälper till med, såg på deras hemsida och tyckte inte om den bristfälliga informationen så jag ringde birgitta och hon hinner ju inte med, så jag fick nr till anhöriga och tog reda på mer och hjälpte till med anonsering. ska maila birgitta och se om hon hört något mer.

Har ett ärende till här, en katt vid namn Sune som blir frånflyttad på Tisdag,,,, 2,5 år, kastrerad. har inte gett han egen tråd för jag har inte fått tillåtelse att gå ut med den info som gör att han inte är en vanlig flyttärende. men jag kan lova att matte inte har någon talan alls i detta…

Ankah
0

Lille Sune, få han inte följa med i flytten…   Ledsen   Börjar du ta över Birgittas jobb här, Martdat? Det hade nog inte varit fel om hon fick lite hjälp, stackarn verkar helt förstörd!

MorganP
0

#20 Om du PM.ar mig var Sune finns ngnstans (vilken stad) så kan jag ju i a f kolla om det finns någon tänkbar presumtiv som skulle kunna hjälpa till via tidigare kontakter med kks. Blev ju inget resultat med VIslandakatterna men man kan ju försöka i a f.

#21 Birgitta inte reggad här.

Hawknestgrove
0

Puttar upp för Sune och de andra två……

martdat
0

Skulle ringt runt i går efter stödhem men mitt nät funkade inte på hela em och kväll, ska till AF i dag , ska ringa runt lite när jag kommer hem, Pratade med tjejen som har han i går och gav lite tipps, hon ska ringa mig senare i dag, hon verkade jättetrevlig, Hon sa att om någon kan ta han ett tag tills hennes boende kan lösa sig så att hon kan få hem Sune igen så vore hon överlycklig, han är hennes lille ängel sa hon.Jag misstänker det kan ta max ett år tills hon kan ha han ijen, men det är en gissning.

martdat
0

Ahhh, nu blev det rörigt, Sune snodde tråden,,, hm, Jo dödsbokatterna söker fortfarande hjälp.

annebeate
0

PUTTAR  FÖR  DÖDSBOKATTERNA  HAMPUS OCH HELGE  SAMT KATTEN SUNE

#25 mardat, Sune skulle kanske läggas upp på en särskild tråd, dödsbokatterna försvinner i tråden och deras ärende är kanske än mera akut rent tidsmässigt. Går det inte att få fram någon tidsaspekt betr.dessa katter?  Finns det någon tråd på www.katter.nu?

helenaroth
0

Puttar upp jag också.

Ankie
0

putt

martdat
0

Har talat med 12 åringarnas anhöriga,och hon kan mata dem maj ut i allafall, innan juni lär inte husförsäljningen vara färdig.

Sunes matte ska se om hon har nån i närheten som i allafall kan mata han en tid, hon ska höra av sig till mig på måndag.hon vill ju helst ha han tillbaka så hon ska fråga runt ännu mer i sin närhet,

Erika91
0

Jag håller tummarna för Sune och dödsbokatterna! Detta måste lösas! Vad jag önska att jag kunde hjälpa till.

destiny
0
martdat
0

har jag missat att skriva att de är ett kks ärende,,,,

Jenna-Gun
0
Hawknestgrove
0

Puttar för alla tre!

Ankie
0

puttar

martdat
0

putt fär pensionärerna. de kan ha många år kvar om de får chansen,,

Sidentass
0

putt, putt, putt!!

martdat
0

De kan eventuellr åka nån dag upp mot stocholm och lämnas på vägen Nässjö/Jönköping, Linköping, Norrköping, Södertälje.
kanske nån kan möta upp i stocholm så en hjälpande hand måsste inte finnas i växjö trakten,

Ankie
0

putt

Erika91
0

Puttar upp!

Ankie
0

putt

Hawknestgrove
0

Så det finns transport, men ingen som kan ta de två söta?

maggan47
0

puttar upp Maggan47

martdat
0

#42 Ja det är Birgitta på kks som åker det hållet ganska offta, det är hon som är förmedlare, jag hjälper till i den mån jag kan, själv har jag problem att köra vidare långt pga fobier mot bilkörning,,,, jo, så är det,,,

självklart kan man titta på transport åt annat håll om nån kan hjälpa men skrev ut det jag visste,

har ringt runt i går em efter kks listor med folk här men inget napp,

martdat
0

Har hämtat dottern på ridskolan nu, passade på att hänga upp kks rivlappar där ihop med en handskriven lapp om killarna och mitt nr, hoppas på napp, det var några som var nyfikna och läste när jag var där men ingen som tog lapp, hängde upp i min trappuppgång med, bor trevligt folk med katt här, vågade docinte skriva ut mitt nr där, har redan nog med folk som vill dumpa katter hoss mig så fort de tröttnatt,

Ankie
0

puttar för dessa igen, ingen???

Hawknestgrove
0

Ja, små killarna…. Hallå!!!!!!!!

Erika91
0

Puttar!

Hawknestgrove
0

putt för Hampus och Helge!!!!!

Ankie
0

putt för dessa fina herrar

Ankie
0

putt

12234
0

putt!

Erika91
0

Puttar!

Ankie
0

Ja, vi puttar allihop. Någon??

martdat
0

jag har inte fått någon napp alls, har inte hört från birgitta men hon hade hört av sig om hon hittat nått. Nån har rivit ned min kks lapp i trappan i dag men såg att något tagit en rivlapp i går, hoppas,,, har fått mail från någon som ville ha kastrerade honor till ladugårdskatter, mailade om killarna men det var inte intressant,,

Hawknestgrove
0

synd…. puttar upp för de två fina herrarna….

Erika91
0

Ja det var synd.

annebeate
0

Nog måste det finnas hem åt de stiliga kastrerade katterna Hampus och Helge.

Du som vet med dig att du skulle kunna öppna ditt hem för bägge eller en av dem hör av dig innan det är försent.

Hawknestgrove
0

Putt för dessa fina killar!!

Ankie
0

Puttar igen, ännu finns det chans på båda dessa vackra gossar…

Hawknestgrove
0

Ja, för de behöver väl inte avlivas?

martdat
0

om de inte fått ett hem när huset ska tillträdas är det nog kört,,, den som verkligen älskar dem är ju död ,,, det är hans X som kontaktat kks och jag får inte henne att ta dem, har försökt, inte ens tillfälligt.

Hawknestgrove
0

Men finns inga stödhem hos KKs helelr förstås…..

martdat
0

jag har ju tyvärr redan två stödisar, kan absolut inte tänka tanken ens, min gamla Miss mår dåligt som det är pga gästerna

Hawknestgrove
0

Åh, så sorgligt…. Putt för två fina herrar….

martdat
0

#63 nee, det är ju ett kks ärende jag bara såg på deras hemsida och erbjöd mig att hjälpa till lite så hade de hafft stödhem så hade de inte ropat på hjälp,,,

Hawknestgrove
0

Åh, pojkarna, puttar……..

annebeate
0

AKUT                                  AKUT                                         AKUT

För Helge och Hampus  måste det  någonstans i landet  finnas hem som kan ge dem den kärlek och omsorg som dessa fina kastrerade och försäkrade katter så väl förtjänar. Inte skall väl Helge och Hampus behöva dö. Det brådskar verkligen nu.

Hawknestgrove
0

Puttar jag med!!!!!!!

Darkmoonia
0

När säljs huset-kan ju alltid fråga runt lite….

annebeate
0

Det har tidigare sagts i tråden att vi hade maj månad på oss att hitta ett hem. Vet inte om det fortfarande gäller.

Är det så martdat? Har du förresten fått mitt meddelande? Blev klydd när det  skulle sändas iväg  för en liten stund sedan.

martdat
0

hm, nä inget medelande men jag kom inte in på sidan nyss så det vart väll nått strul, ja anhörig (hans X) har sagt att maj månad kan hon mata sen 1 juni kan det tänkas att nya ägare tillträder,,, jag bad henne fråga om de var intresserade att överta pojkarna men tror inte hon vågar fråga, hon har min mailadresss och mitt nr och mail te birgitta så hoppas att hon hör av sig om något händer,,,

Erika91
0

Synd att inget hem har hittats till dessa fina herrar ännu. Jag håller tummarna hårt! Ligger det inne på SKS också?

martdat
0

#73 japp

annebeate
0

Jag har letat efter Helge och Hampus hos KKS. Var finns de? Borde ligga under Akuta katter.

martdat
0

ja de ska finnas på akuta katter, det var där jag såg dem, sid 4 akuta katter

annebeate
0

Ser dem nu, alltför långt bak. Borde finnas alldeles i början  eftersom det verkligen brinner i knutarna nu. Mardat, gå det inte att ordna med dina kontakter med KKS?

martdat
0

#77 de hamnar längre bak ju fler andra ärenden som kommer in, tror inte man kan göra något tyvärr åt det.

emjon
0

Så frustrerande och dessa två killar har ju alla odds emot sig och skulle verkligen behöva lite tur nu.De som går i kattankar vill ju ha kattungar som det finns gått om. Sedan går vi mot fel tid på året då det blir sommar och semester.

Det är väl inte fel att fråga de nya ägarna utan bara förklara hur det ligger till är de inte intresserade så säger de ju nej.

Tänkte på en anna sak finns det någon PRO grupp där ni bor? Det kanske finns några pensionärer som skulle vara intresserade av att ge killarna ett hem. Kanske finns det någon lokal där de träffas och det går at sätta upp lapp om kissarna. En kisse i sin bästa ålder vad kan bli en bättre vän att förgylla tillvaron med.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

martdat
0

Jo det finns det, har iogt i samma lokaler och kamratstödet så jag vågar inte riktikt. inge illa ment men jag tror att det finns många där som kan tänkas impulsköpa katt och sen klarar de inte av det,

Hawknestgrove
0

Hm… förändras läget, om man betalr in förmedlingsavgift till KKs för de två? Jag kan tänka mig att göra det i så fall….

Darkmoonia
0

#81 hänger det bara på förmedlingsavgift kan jag tänka mig att bidra med en liten slant…

martdat
0

#81 #82 kan tänkas förändras om man hittar någon som vill men inte har råd men jag tänker även på att de ska ha råd att HA katt..

Darkmoonia
0

#83 det är så sant…

Hawknestgrove
0

Ja, men just som eventuellt stödhem, i så fall tills det kanske löser sig….. Bra, då är vi i allafall två, som kan tänka,oss att stötta ekonomiskt med förmedlingsavgiften!

emjon
0

#80 Nej då jag tar inte illa upp och förstår dig också delvis.  Impulshandlingar och inte klara av det kan nog många göra oavsett ålder. Det har vi väl sett här bara under de senaste månaderna.

Hawknestgrove
0

Jag tänkte på just enkom PRO

martdat
0

Som stödhem behöver de inte betala förmedlingsavgifft.

Hawknestgrove
0

Nä, men det var det jag tänkte på, att den som lämnar en katt till KKS, den får betala förmedlingsavgift, eller hur? SÅ det var i de banorna jag tänkte. IFall det skulle vara lättare att få dem under beskydd och trygghet, om deras förmedlingsavgift var betalad. Det är ju friska katter

martdat
0

#89 nu fattar jag, hehe, Nä det är inga problem, blir de förmedlade så skickar den anhöriga vidare fakturan till den som har hand om dödsbot, det var inga probvlem sa hon. kks har ju redan tatt på sig ärendet men kan ju inte fakturera förens de har ordnat stödhem elr permhem.

Ankie
0

puttar för dessa herrar och hoppas så att det löser sig

Erika91
0

Puttar jag med.

Hawknestgrove
0

Men lever de under avlivningshot? Två så fina friska killar…..

martdat
0

verkar så, eftersom hon jag talat med vägrar ta in dem och inte hittar nån själv, hon har inte sagt ordet rakt ut men hon kan ju inte släppa dem lösa mitt i stan heller..

annebeate
0

Någonstans i  vårt land borde det finnas hem för Helge och Hampus. Verkligen fina katter.

Du som vet med dig att du  själv skulle kunna ställa upp och ge Helge och Hampus ett fortsatt liv hör av dig! Om inte  du själv kan känner du kanske någon som skulle kunna bli Helges och Hampus räddare. Inte skall dessa katter  behöva dö.

Tiden börjar rinna ut…….

Hawknestgrove
0

Ja, det vore för hemskt. Friska fina kissar, visserligen till åren men ändå…..

martdat
0

12 år e ingen ålder, Mini är 12 och hon är hur pigg och social som helst, var en kille här häromdan o fika som jobbar i djuraffär, han trodde att hon var 2 år,,

Hawknestgrove
0

Ja 12 år är inte farligt. Min lilla pyssa blev 17. Men de sista fyra då märktes det, att hon tacklade av, liksom. men som sagt, fina friska försäkrade killar Putt för dem!

martdat
0

#98 ja det är trisst när de börgar "se" gamla ut, Miss börgar se gammal ut, har gått fort , hon är 15 år bara,,

annebeate
0

Jag gillar äldre katter och tycker Hampus och Helge ser så gulliga ut. De kan säkert glädja en ny ägare ett bra tag till.

Hawknestgrove
0

Ja absolut! men var finns de ägarna? Antar att du testat på Blocket redan…..

martdat
0

#101 japp Blocket är de på, borde uppdateras,

Hawknestgrove
0

Gör det… Kostar väl 10 kr tror jag?

martdat
0

30 när det e två bilder tror jag, göra det lördag morgon i såfall så de som bara helgläser ser det lättare.

Hawknestgrove
0

Aha, ok, det var väl väldigt länge sen jag la in någon ändring på en blocketannons….

Ankie
0

putt

Jenna-Gun
0

Var på Blocket kan man hitta annonsen

martdat
0

kronoberg. ligger nog långt bak nu,

Erika91
0

Kanske Thessan_87s farmor kan ta hand om dessa? Jag har länkat till tråden, fast hon ville ju i och för sig ha en.

Hur går det med Sune?

martdat
0

#109 Sune har jag inte hört ifrån, hans matte skulle ringt mig förra måndan men gjorde det inte,

Erika91
0

Hoppas det löst sig för Sune då!

martdat
0

Har uppdaterat Blocketanonsen nu under kronoberg, Blocket har möblerat om och skaffat fler kategorier sen den las in så min anons hade hamnat under katt och hund tillbehör,, grrr!!

Hawknestgrove
0

Det tycker jag du ska ersättning för. Kalrt som f-*natt man inte hittar djur under tillbehör1 Ring dem! Puttar samtidigt upp både för Sune Helge och HAmpus!

martdat
0

#113 min tankegång med, denna anonsen har ju inte birgitta godkänt så jag får stå för den själv, skitirriterande, jag tänkte ju att dyker de upp tidigt när man söker på katt så kanske man inte behöver uppdatera men de dök ju inte upp alls! skitblocket. orkar nog inte ta itu med det dock, mitt liv e rörigt nog som det är,,, ja hoppas att de kan räddas. ,,

Hawknestgrove
0

Puttar upp!!!!!

Ankie
0

putt

Hawknestgrove
0

JAg med! Hallå, ingen som kan ta hand om fina HAmpus och Helge?

martdat
0

ser mörkt ut ja, jag har inget hört från varken anhöriga elr birgitta på kks så jag antar att läget är oförändrat,

Erika91
0

Jag håller tummarna då att det har löst sig!

martdat
0

Håll nu tummarna gott folk!!! Jag har nu fått ett mail som verkar seriöst från några som kan tänka sig vara stödhem åt killarna!!!! Ska ringa dem i morgon bitti prio 1!!! åhhh, nu kan man inte sova knappt jue, tänk om de kan räddas nu.!! åhhh hoppas hoppas,,,,

Jenna-Gun
0

Jaa verkligen hoppas.

Hawknestgrove
0

Åh, tänk om det vore så väl!

martdat
0

Ja , jag kollade telnr mot hitta,se och då ligger det ca 5 mil härifrån, rimlig sträcka, attans att jag inte har stödhemskontrakt hemma, jag vill ju åka dit med dem i morn,,, ja ja det kanske ordnar sig med det,

Hawknestgrove
0

Finns väl n ågon som kan maila dig? HAr inte Naquita? Hon är väl vaken? Elelr någon anna som är från KKS…

martdat
0

Vet inte om det går att skicka på mail,, vore ju bra, men behöver ärendenr, jaja, en sak i taget, 1 ska ringa på mailet jag fick , 2 om allt känns bra för alla ringer jag anhörig och hör när katterna kan hämtas, 3 allt e bokat ringer jag birgitta och så är det klart sånär som kontrakt men skickas de omgående så blir det ju klart i veckan,

Hawknestgrove
0

Hoppas allt går i lås!

Darkmoonia
0

Håller tummarna, det vore underbart!!!

martdat
0

Underbart stödhem! utbildade djurvårdare. De hämtar själva på fredag! Anhörig börgade gråta i luren när jag ringde och sa det. då känns det verkligen att man gjort nått bra och att det var värt jobbet. jag börgade med att gråta. De är helt införstådda med att det kan ta tid att hitta permamenthem och det känns som bland det viktigaste, jag intervjuade dem supernoga om allt, Deras inställning är toppen, de ska vara innekatter men det ska nog gå bra. Ja allt känns helt enkelt underbart, Jag ska själv vara med vid överlämnandet.

Jenna-Gun
0

Så fantastiskt bra . Härligt att de tår leva vidare och ha det bra..

Jenna 

anebit
0

Åh, vad jag gråter av glädje att det ordnar sig för kissarna..

Bra jobbat martdat…………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

martdat
0

vill att det ska va fredag i dag jue,,,

Hawknestgrove
0

Då är det hundra då? Åh, så glad jag blir!

Darkmoonia
0

Vad glad jag blir!!!!!!

Ankie
0

detta är ju helt underbart, mina ögon tåras av glädje!!!

Faxlin
0

Underbart med lyckliga avslut.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

martdat
0

#132 Ja det ska va 100!! om ingen naturkatsrof inträffar! Har talat med Birgitta så att alla papper är på g till mig nu så jag har dem innan fredag.

Hawknestgrove
0

Synd att jag inte har någon skumpa hemma, hade nästan varit värt det….

Leffe
0
emjon
0

Underbara nyheter att kissarna nu är räddadeGlad

Erika91
0

Underbara nyheter!! SkrattandeKyss

kattassen
0

Ja det var verkligen glada nyheter! Bra jobbat martdat!!!Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

annebeate
0

Vilken underbar nyhet!Glad Nog är det så man blir alldeles tårögd. Helge och Hampus får fortsätta att leva tillsammans dessutom hos utbildade djurvårdare. Inte kunde det ha blivit bättre!

Du har lyckats igen martdat!

maggan47
0

vilken lycka, Maggan47

lenarydstrom
0

Åh, så skönt! Då kan jag gå och lägga mig nu och sova lugnt….Kyss

martdat
0

Nu är de levererade! Hampus fick panik i buren och försökte bryta sig ut så jag fick köra dem hem, kunde inte riskera att han kom lös på bussen. Men väl framme i lägenheten så tog han det lungt och gick och kollade, det känns jättebra,

Hawknestgrove
0

Åh, puss på de båda fina herrarna!JA man kan aldrig varna nog för utbrytarkungar och vanliga transportburar…. Snöre eller spännband är att rekommendera!

martdat
0

Har fått mail från stödhemmet att allt går bra, de har fått sällskap av ytterligare en kisse, en hittekatt. så det som står på kks stämmer inte alls, de är kvar i sitt stödhem och har vart hela tiden,,,,,var tvungna att maila dem då det stod att de sökte stödhem akut, blev lite orolig där ett tag, pusst,,,

Fagddu
0

Vad skönt att det fanns någon som kunde ta in dem iaf. Det var skönt att höra att det ibland löser sig efter frenetiskt sökande. Go martdat! :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.