Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1169 ggr
Naquita
0

Tjokkiz FÖDER!(sturkökolonin)

ja, precis en vecka efter att hon togs in föder hon alltså:)

min syster e hemma då jag inte går av jobbet förrän 09. allt gick så fort för tjokkiz så 2 bebbar kom samtidigt(!!) hon brydde sig bara om ena så min syster försökte ta den vars fosterhinna var kvar men de gick inte Tjokkiz tillät inte henne så den dog helt förtvivlad e hon..men vad ska man göra när tjokkiz e så aggressiv. enligt min syster har det kommer 4, 3 levande. en svart o 2 brunrandiga:)

Malindjur
0

oj va spännande men ite kul att hon är så agresiv när hon skall få hjälp

kram

essut50
0

Åh va spännande, synd om den lilla kattungenGråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Naquita
0

Nu är jag hemma och har fått hjälpa Tjokkiz lite. Hon är mycket trött och hade bara tvättat av ungarna men inte rört moderkakorna eller navelsträngen. Jag får klappa henne och rengöa utan problem. hon hade fött dom i kattlådan så hela svansen och ungarna var fulla med kattsand:( Men jag fick göra iordning allt utan protester:D

de som kommit är:

Blåsköldpadd hona

svartsköldpaddsilvertigre hona(Tuvakopia:D)

jättemörk svarttigre hane med lustiga bruna fläckar(ÄR en hane kan inte vara en hona..)

Jenna-Gun
0

Skönt att det är över och gick förhållandevis bra.

Grattis mamma katt och matte.

Jenna

Fagddu
0

Grattis till tillökningen. Lycka till med de små. :)

Malindjur
0

Grattis hoppas det går bra med dom små

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på den SÖTA blåpaddan med cremeansikte o ett creme bakben=)

Malindjur
0

oj va söt man kan vara :-)

Naquita
0

Och hela lyckliga familjen!

Tramsa
0

Den blåpaddan kanske kan bli vår istället.. *funderar* Om det fungerar med allergimedicin kommer vi ju att vilja ha en till.

Naquita
0

#10 ja, ni har ju iaf 4-5 veckor på er att fundera innan de läggs ut på hemsidan;)

Sidentass
0

Så synd med den lille missens om har vandrat till änglalandet, men skönt att allt gick så pass bra i övrigt..grattis till den lilla pälsklädda familjen!

Fagddu
0

Så små de är i början! De ser nästan inte ens ut som riktiga katter! Jag blir lite avundssjuk, jag har själv nämligen aldrig varit med från födsel. Fast bara lite, för jag ju att jag egentligen inte har tid med en hel familj. :)

Naquita
0

Åh nej! Nu när jag var o kollade till henne hade nr5 fötts, och var död:(( men moderkakan var uppäten och kattungen renslickad. nog dödfödd. Sov gott lille gosse nr 5

Fagddu
0

Vad tråkigt att höra. :(

Hoppas de resterande tre mår bättre och växer upp till stora fina missar. :)

maggan47
0

Grattis till lilla familjen, men tråkigt med de små, som inte klarade sigGråter hoppas de övriga är pigga och friska och mammakatt tar hand om dom  

Maggan47

MariannE11
0

Grattis till mamma o ungarna!… så synd för de som inte klarade sej…. hoppas få se MÅNGA bilder på dom….Skrattande

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Naquita
0

Ja, här är de små julegrisar..*ler* Mamma katt mår jättebra:)

Naquita
0

såhär stora var vi vid 5 veckors ålder, är vi inte bedårande:)

Vi finns nu i Lysekil med vår mamma i stödhem och söker ev. nya egna hem.  Vi långhåriga(givetvis) har en hel drös med intressenter(cirka 15 var) men lilla Athena har bara haft en enda!

Vackra Afrodite

Naquita
0

snygge svartsmoken Akillez. ahn har behållt den grymma blicken;)

Naquita
0

och vackra svartsköldpaddan Athena

Jenna-Gun
0

Men de är ju för söt för sitt eget bästa.

Jenna

mymlanbus
0

Men vilka gosbollar, Athena påminner om lilla Boll :) söt som socker!

Puma77
0

Men jösses säger jag bara. Kolla bara Akillez labbar. de är inte att leka med och sen den blicken.

//Pia

lilo-nova
0

De är helt underbara hela högen! Kyss

Sidentass
0

Åhhh…dom är ju nånting helt fantastiskt söta, dom små liven :-)

Alexej
0

Missade tråden innan. De är jättesöta. Men stor respekt för din syster. Det kan inte ha varit lätt. Men vad duktigt hon är!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus