Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 1059 ggr
Engla
0

Roligaste leksaken

Har era katter någon favoritleksak? Ängla är totalt galen i sin tunnel och han är tokig i ett par möss som vi har fått. My är också glad för tunneln, medan Blixten är hur coollugn som helst.Oskyldig

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

MariannE11
0

Julia älskar att ligga i lektunneln eller åka kana med den så dom andra stirrar efter ufot som kommer farande..

laserpekarmusen är uppskattad av nästan hela bunten… härligt att se tassparader…

möss på tvären och på längden… speciellt KKSmössen är poppis… Zazza tjockis kan tumla runt länge med en sådan..

vippor….

för Julia framförallt räcker det med en hårsnodd….vet inte hur många hon försnillat från mej… numera så är mina hårsnoddar inlåsta av NÅGON konstig anledning….Flört

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Sidentass
0

pennor.. o åter pennor….av någon anledning försvinner dom alltid här, katterna kommer alltid fram när jag löser korsord, dom är mej behjälplig i kryssrutorna genom att försöka fånga pennan när matte skriver, den är god att sätta tänderna i!

Hade för länge sen fjädervippor i långa snören, dom fanns att köpa på utställningar. Katterna blev tokiga! För att "spara" lite på vippan hade man den i skåp då och då, som resulterade i att dom satt utanför o jamade, gav sig inte förrän härligheten togs fram igen.)

Sidentass

Lena
0

Saga gillar blåa leksaksmöss. Pälsaktiga ska de vara också. Hon brukar ta ett lekpass precis när vi gått och lagt oss. Då jamar hon medan hon leker med mössen. Linus och Tristan Tåren lerker med brödclips och lite av varje. Häromkvällen spelade de hockey med ett brödclips och hade riktigt kul. Tessie är den mest kräsna - en fjädervippa får dock fart på den lilla tjejjen. Då blir hon blixtsnabb och gör sitt bästa för att mörda vippan. Tessie har även lärt sig av mamma Saga att man ska jama när man leker med möss. Det gör hon någon gång då och då.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MariannE11
0

när jag nästan var kattlös (= hade BARA 3 st) så var det vita möss som gällde… jag hade en viltfärgad som låg och dammade i ett hörn medan alla dom andra vita bara var strimlor…hur kan färgen avgöra så?…. nu när det kommit liiiiiiiiiiite fler katter med i bilden så spelar färgen mindre roll som tur är…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Lena
0

#4 Katter uppfattar ju färger annorlunda mot vad vi människor gör. Nu kommer jag inte riktigt ihåg exakt hur det var ställt. Tror att blåa och gröna färger uppfattades bra. Vitt borde också vara en färg som "utmärker" sig. Våran Saga leker helst med blå möss som sagt. Men Linus giller vita bättre. Men ibland är det pälskvaliten eller att det skramlar om musen som gör den intressant.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tigrou
0

Tigrou leker bara med möss som det skramlar om. De andra struntar han i. Fast det bästa som han tycker om att leka med är nog när han tar in levande möss, det är bara det att när han tröttnat på att leka så hoppar han upp på bänken för att äta och låter oss ta hand om lekkamraten.

Lena
0

#6 Det kan jag tänka mig är mindre kul! :) Inte alltid som vi mattar och hussar vill leka med levande möss och råtta. De är roliga katterna.

//Lena

Tigrou
0

#7 Ja tänk att man älskar dem lika mycket vad de än gör, det är bara att sucka och sedan börja jaga. Den värsta sorten är hoppmusen som vi kallar den då den hoppar upp bakom allting. Den är inte alltid så rolig att jaga klockan 3.00 på natten bakom ett element medans Tigrou mätt och belåten går och lägger sig i våran uppvärmda säng. Han är för härligCool

Lena
0

#8 Jag kan se scenerariot framför mig! :) Vid tidpunkten Kl. 03:00 kan ju sådant vara ganska befriat från humor, men i min tankebild blir det jättekul! Här hemma är det mest blåfärgade leksaksråttor som jagas. Eller "spielmuis" som vi säger på Holländska (spelmus - fritt översatt). ;)

//Lena

Hennum
0

våra katter leker inte så mycket, förutom med varandra.. annars är dom ute och jagar råttor.. dom stackars små näbbmössen dom bara dödar för skojs skull… :/  men ibland kan man ta ett långt grässtrå och så hoppar dom o springer efter det… :) jag fascineras alltid över hur viga och starka dom är..

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Sidentass
0

förutom pennorna som jag här ovan nämnde som poppis grejer, har vi förstås dom levande bytena! Härligt tycker missar att bolla med en nyfångad råtta, ödla eller en fågel! Sen har dom en matte som har svårt att se på när levande djur får agera leksaker. Ibland har jag varit så grym att jag bett lillhusse eller husse att avbryta lidandet på bytet i fråga, vilket med all säkerhet inte varit allt för uppskattat hos jägaren! Mattar kan vara hopplösa ibland…

Sidentass

Sessan1
0

Här är det leksaksmöss som gäller, och som Sidentass säger, så är det pennor som är "poppis"  här oxå :)

Kram/Sessan1

Lena
0

#12 Apropå pennor ja, våran Tristan Tåren blev galen i en IKEA blyertspenna för ett tag sedan, den försvann sin väg den också…

//Lena

Destany
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

detta e en av favvo leksakerna

Lena
0

#14 Ser kanonkul ut! :) / Lena