Små tips för ifokusanvändare!
Bilder
Vill du ha med en bild klicka på "Bläddra" höger om bifogad fil. Om din format inte stämmer kan du formatera om till gif- eller jpgformat med hjälp av Paint.
Högerklicka på bilden, redigera, arkiv, spara som med rätt format.
Vill du ha bilden med i inläggen, öppnar den i inläggen, högerklicka, kopiera, stäng fönstret.
Gå in i din inlägg genom hantera inlägg under din Avatar (inom 1 timme), redigera inlägg, kopiera in din bild.
Ofta blir den för stor….
då högerklicka du på den. Nu finns det små fyrkanter rund den. Klicka på fyrkanten i högra, nedersta hörn och dra den inåt tills den gråa rullistan under försvinner. Justara bilden lite med hjälp av fyrkanter så att proportioner stämmer.
Publicera, färdigt!
Länkar
Vill du länka skriver du ett ord, tex hittekatterifokus. Blåmarkera ordet. Sedan klicka du på kedjan som finns i listan över din inlägg (mellan nummerlistan och upplöst länk och saxen). Nu får du upp
Länkadress:
[Länk till tidigare inlägg eller bild…](javascript: LinkDialog.linkToPrevious(); void 0;)
Länktext:
I länktexten står ordet som du blåmarkerade och i länkadressen kopierar du in länken.
Infoga länk, färdigt!
Länken får du genom att högerklicka, blåmarkera, kopiera adressen högst uppe, tex http://hittekatter.ifokus.se/
Hur får jag nu en länk i min inlägg till en klickbar länk?
Jättelätt. Bara mellanslag efter länken, då blir texten blå och klickbar.
Vad jag använder ofta? När jag har läst en lång tråd klicka jag på i och kommer snabbt upp till inläggslistan.
Fler kortkommandeo finns under Navigera med tangentbordet i nya iFokus!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Puttar upp!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Äsch jag får det inte att funka
Hur gör ja om ja vill få bilden så den syns här i inlägget?
Högerklickar du på bilden och väljer öppna i nytt fönster.
Minimera fönstret så det inte täcker hela skärmen.
Välj hantera ditt inlägg- redigera inlägget
Klicka så markören hamnar där du vill att bilden sen ska vara.
Ta fram fönstret med bilden och dra över den till inlägget.
Spara inlägget.
//Pia
ÅÅÅhhhh nu kan ja! Tack Pia du e bäst!!
Du går in i din inlägg och klicka på bilden så att den bli stor. Sedan högerklicka du på den, välj kopiera, stäng bilden. Går in i din inlägg genom Hantera inlägg under din Avatar, reigera inlägg, kopiera in bilden (Ctrl+v), förminskar vid behov, publicera.
Ibland men inte så ofta
Det vra inte så svårt när man får kläm på det va?
//Pia
Bravo!
Hann inte se ditt inlägg Alexis :) Ni skrev nog samtidigt men tack för en bra tråd i alla fall ;)

Putt