Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttill-minnet-av
Läst 1875 ggr
Nitro
0

Det är så orättvist!

Jag skrev här inne för någon månad sen, om de två upphittade kattungarna Lakrits & Ozzy som jag tog hand om.
Lakrits självdog, och enligt den veterinären var hon helt enkelt för svag.
Samma symptom började nu visa sig på Ozzy och vi tog honom till en annan veterinär där det verkliga problemet kom fram. De är inavlade!
Både Ozzys och Lakrits nervsystem fungerade inte, och Ozzy fick somna in idag efter att han inte ens kunnat gå.

Jag blir så arg, det var världens mysigaste kattungar och så ska de behöva dö för att folk är för lata för att kastrera! Gråter

wolfie
0

Åh fy så tragiskt!Inavel..stackars kissar..ja varför kastrerar inte folk sina katter??de har det nu bra i sin himmel..kan inget annat säga..kram carina

Puma77
0

Nu är de åter igen tillsammans men det är så tråkigt med folk som inte tar sitt ansvar.

//Pia

Fagddu
0

Vad tråkigt för dig att förlora kattungarna. Gråter

Det är som sagt tragiskt att folk inte tar ansvar för sina katter.

Nitro
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är han, lilla Ozzy. :(

Tror ni det kanske finns en katt som kan passa oss? Innekatt, som trivs som det. Det är enda kravet jag har.

Fagddu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=70177103-8479-4b0a-9b26-c7ceb464fb0d&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Vad sägs om James?

Jag har annars fyra hittekatter inne hos mig men det är lite för tidigt att avgöra om de trivs som innekatter. Jag kan tänka mig att den lilla tabbyfärgade är för feg för att vara ute. Sugen? :)

SagaLina
0

Det finns en omplaceringskatt på cornish rexsidan också, den är van att vara inomhus.

Sidentass
0

Men så hemskt sorgligt o tråkigt…tänker på dej o översänder varma tröstkramar…

Nu tassar dom två fina missarna tillsammans bortom regnbågsbron där sjukdom o plågor aldrig exiterar..

maggan47
0

finns många katter och kattungar som trivs med att vara inne, har inte Naguita några, var bor du Nitro

Maggan47

Nitro
0

#8 Jag bor i Munkfors, 6 mil norr om Karlstad.

SagaLina
0

Har en liten (hmm ja 1 år) stödkisse från Sturkökoloni och hon är jätte söt! Hon transporterades därifrån upp till Stockholm där jag hämtade henne och tog med henne till Uppsala, så transport går nog att ordna.

Sedan så finns det ju hur många katter som helst på kks hemsida som är otroligt söta. Två helt underbara devon herrar i 10 års åldern som söker nytt (gillar devon….)

Vet inte riktigt hur det har gått med Industrikatterna som Nathalie har hand om de är ju också jättefina, Mercedes och Lill-Merceads är såååå vackra tycker jag.

Simson
0

Näe! Det är så orättvist! Att inte kastrera och riskera dessa oskyldiga kattungar är oansvarigt! Att du skall behöva gå igenom detta är hemskt! Styrkekramar till dig och ett stort tack för att du tog dig an dem så de fick det bra! I regnbågslandet har de det bra och slipper alla världsliga hemskheter och kan ha det bra.

Det finns massor med katter som behöver ett sådant gott hem som ditt så det är nästan bara att fundera på om du har några önskemål om färger eller ålder eller kön eller något annat. Transport går säkert att ordna på något sätt.

Önskar jag ägde en husbil…då hade jag åkt sverige runt och fraktat katter. Gjort något vettigt med pensionen.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

Men gud så tråkigt att det gick så illa med de små söta katterna! Tyvärr är det ju inte helt ovanligt med inavel i kattkolonier och i hem som inte sköter kastreringsbiten. Inte alltid det blir så här ödesdigra konskvenser dock. Tänk om folk kunde lära sig att kastrera sina katter!  

Ger dig en tröstande kram. Förstår att det känns jättesvårt nu.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lilo-nova
0

Putt

annebeate
0

Så sorgligt med Lakrits och OzzyGråter Enda trösten är att de nu är återförenade.

Naquita
0

jag har en liten kissetjej född i april, tam men försiktig mot främlingar som husse hotar slå ihjäl:(

Fagddu
0

#18 Ush, vad hemskt! förstår inte varför folk inte tar ansvar för sina pälsklingar.

Naquita
0

#19 mm han har slagit ihjäl alla kullar genom åren, och hann slå ihäl 2 yngre syskon, men denna tjej var "tingad" och nu när intressenten drog sig ur har han sagt att han "minsann vet hur man slår ihjäl äldre kattungar med":(

Fagddu
0

#20 Fy f*n för såna människor. :(

Anna85
0

Tråkigt med det som hände katterna :(

Vi har en rödtigré hittekattunge, ca 4 månader,  som trivs jättebra som innekatt, har testat ta ut henne i sele men det vill hon inte ens, inne i värmen är bäst :)

Hon är dubbel vaccinerad och idmärkt. Vi har en tråd under katter söker hem. Vi finns i Umeå.

lilo-nova
0

putt

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Har inte koll på vart du bor men i den här tråden söker en snyggis ett nytt hem

Hittekattunge söker hem, Umeå

Suck….lyckas inte få den sökbar…nån som kan hjälpa?

Ankie
0

Gick det inge bra att kopiera #24

men visst är det samma katt som Anna85 skriver om i #22 va?

Yuki
0

Nej, vad söt Ozzy var!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#25, gick åt skogen att kopiera Skrikandes

Men det måste vara den #22 skriver om

Anna85
0
#25 & #27 Ja, det är samma katt.
lilo-nova
0