Praktisera på katthem?
Jag visste inte riktigt vart jag skulle placera frågan, men ni får placera den i en annan kategori om jag har satt den fel.
Praktiseringsveckorna den här terminen närmar sig och jag har funderat lite över vart jag ska jobba någonstans då. Jag skulle vilja göra något med djur som jag känner är givande. Helst skulle jag vilja bidra med något, känna att jag gör nytta och lär mig något(önskar ju att bli veterinär i framtiden). Då kom jag att undra om det är möjligt praktisera som 'volontär' på ett katthem för ett par veckor? Då är ju inte problemet om de faktiskt accepterar någon som volontär(det tror jag nog), utan om de faktiskt kan ta in någon som är så ung som 14 år? :/
Jag är starkt djurintresserad och skulle väldigt gärna vilja hjälpa till, så det känns ju lite tråkigt att jag skulle nekas praktikplats pga att jag är ett år under vanligaste minimiåldern. :( Kan jag tänkas få praktisera ändå, tro?
Hoppas på snabba svar. :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Hej!
Olika katthem har olika regler för om/hur man tar emot praktikanter och eventuella åldersgränser. Jag vet inte var du bor någonstans, men mitt tips är att du kontaktar det katthem som ligger närmast dig och frågar om du kan få praktisera där.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Katthemmet jag jobbade på tog in unga praktikanter. Så är du intresserat, hör av dig till närmaste katthemmet. det är alltid givande att få en inblick hur ett katthem arbetar.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus