Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 5853 ggr
[sofia-85]
0

Kattunge med stor mage

Lilla Morris är super svullen i magen… han e ju väldigt smal annars. Man känner alla benen. Men magen är jätte stor. Vad kan det här bero på? Han äter normalt och har varit på toa…

Fagddu
0

Kan de inte svälla upp i magen om de har mask?

Sen är ju vissa kattungar väldigt bolliga i magen… mitt Monster såg ut som en tennisboll med fyra tunna ben, men sen växe han i sin mage. :)

[sofia-85]
0

Haha okej… ja detta är en liten tennis boll. Jag avmaskade han den dagen han kom i förrgår så det kanske inte har verkat än

Crisse
0

Jag skulle tippa på att det är mask precis som min Tunna. Det kan ta någon vecka innan du ser skillnaden när han är avmaskad.

[sofia-85]
0

Okej va bra… Tack…:)

Har aldrig sett så här stor mage vet att de kan bli svullna av mask men man ser det väl tydligare när dom e mindre med..

Naquita
0

Ja, typiskt maskangrepp e just mager med uppsvälld mage och äter som en häst.

[sofia-85]
0

Funkar banminth bra då eller behöver vi ett dundermedel?

Naquita
0

#6 e de en kattunge duger Banmith oftast, så små katter har ofta inte hunnit få de andra mask-arterna.

[sofia-85]
0

Va bra… det var det han fick han e ju bara 10-11 veckor

Danielssonsgarden
0

Mask är min första tanke också. Våra vildkattungar har blivit likadana så de ska börja avmaska idag.
Här är problemet bara hur jag ska få i dem det utan att sabba förtroendet. Hanen vet jag nog, för där kan jag blanda det i blötmat men honan äter inget annat än torrfoder så där får jag luska lite..

Fagddu
0

Kanske en litet smörgåspålägg i små bitar och sedan efter ett tag lura när maskmedlet?

[sofia-85]
0

Ja la det bara i blötmat och han slängde i sig det :) Men så här lätt går det ju inte alltid

Danielssonsgarden
0

#10 Hon äter inget sånt alls, vi har försökt tidigare att ge dem rester och lite sånt men inget går. Inte ens skinka och leverpastej.
Så henne kanske jag får ta till sprutan och spruta in det i munnen ändå. Tur att det är hon visserligen eftersom det är hon som är tamast.

Danielssonsgarden
0

De tidigare vildkatterna har ju ätit allt som man gett dem men inte denna madonna inte.

Hawknestgrove
0

Hm, för att slippa det problemet i fortsättningen, vore det inte bättre att kastrera dina förvildade katter?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Danielssonsgarden
0

#14 Är inte mina förvildade katter, så helt plötsligt för att man har vildkatter inne så är det en annan som låter vilda katter springa vind för våg? Måste ha kommit till fel forum inser jag..
Kan nån leda mig till rätt forum där det handlar om just hittekatter och hemlösa katter för jag verkar ha hittat helt fel?!

Imasy
0

Har jag missat nåt eller? :)

Vad kommer kastrering in bland avmaskningen att göra? Ser jag glest eller har det blivit en felpostning? :)

Kittekatten
0

Danielssonsgarden: Har du testat lite kokt vit fisk eller tonfisk? Jag har också en som är skeptisk till en hel del, men fisk går i.

Alexej
0

Kan vi inte slutar kalla skygga katter för vildkatter?

De enda vildkatter i Sverige är lodjur. Vildkatter (Felis silvestris) försvann för cirka 6000 år från Sverige.
Men det finns skygga och rädda katter i Sverige, herrelösa katter som övergivits eller fötts ute av herrelösa föräldrar.

Danielssonsgarden, det här är en sajt för hemlösa katter:)

Kan du inte skriva en egen tråd och berättar om dina katter?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puma77
0

#15 Ja skriv gärna en egen tråd om katterna där du tar upp probemet. Det an vara lättare att hitta om någon söker något speciellt men det kan också vara lättare att någon med bra tips kan se denFlört

//Pia

[sofia-85]
0

#18 ja tror ibland i alla fall ja har av dålig vana att skriva vildkatter utan att ja tänker vad ja skriver :)

[sofia-85]
0

Har aldrig sett så mycket mask i bajs som från lilla Morris BLÄ va det är äckligt med mask…. Skönt att se att där var mask så man vet att det är det som är problemet i alla fall

Hawknestgrove
0

Ja, jag kan inte hjälpa, jag är enig med Alexej att det finns inget som heter vildkatter. Har man dessutom tagit på sig matning av katter, så är även katterna personens ansvar, det är vi alla eniga om?

Således, så är väl det  viktigt, att i förebyggande syfte, se till att du slipper mera förvildade katter?

För du pratar ju om VÅRA vildkattungar. Då är det väl du som sett till, att de har kommit till?

OCh förvildade katter är inte alltid lätt att maska av, i synnerhet inte om de är finsmakare.

Så för att mota Olle i grind, kastrera de förvildade kattena och inse, att de faktiskt juridiskt sett är dina och ditt ansvar att de mår bra.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....