HJÄLP BEHÖVS OMG!!
Fick nyss samtal från en kompis om att det finns en kattfamilj i klubbgärdet, Piteå som lever ute och behöver hem.
Familjen som har kattfamiljen på sin tomt hade varit på semester och kommit tillbaka och upptäckt denna lilla familj. Mamman ska visst vara en padda och väldigt mager, hon ska ha fött tre kattungar under familjens boda, kattungarna beräknas vara 4-5 veckor gamla.
Hon kan tyvärr inte ta in dom eftersom vi har fullt där med de tre kattungar som vi tog in för en vecka sedan som vi har i hennes lilla sovrum "blivande barnrum" som för närvarande blivit kattrummet just nu.
Jag kan dock ta in de trekattungarna hem till mig och då kan hon ta in kattfamiljen, men då kommer vi till vårat problem vi är i behov av hjälp till kattmat, kattsand osv. För husrum och värme finns, men det är lite tajt med ekonomin just nu…. tyvärr….
Eller är det Så kan någon vänlig själ offra sig och öppna upp sitt hem för denna lilla familj så skulle det vara guld värt! Det är ganska akut eftersom det börjar bli väldigt kallt på nätterna nu här uppe i norr.
sätter in en bild på en av de tre odjuren som vi har tagit in just nu.
Vi tackar för all hjälp och råd och tips vi kan få.
//Anna och Sara

Vad söt kisse!

Både tabbyteckning och padda dessutom! 
I en tråd "Vi kan ställa upp som akuthem" erbjuder sig Anna85, Kanske ej aktuellt längre men kan ju alltid vara värt att höra med henne. Hon bor i Umeå, vet ej hur långt det är från Piteå. Lyckades ej länka den tråden in här men puttade på den med så du kan se
Hej!
Tack för det, men saken är ju den att det inte ligger ngt katthem bakom detta ännu, eftersom de håller på o lägga ner det här i pite, har dock tagit kontakt med kattakuten i Boden så vi får se om det.
Hur gör man för att göra en sådan där aktion för att samla in pengar som ni skriver om hära??
Finns behov av kastrering av de tre vi har nu och sedan blir det ju aktuellt med dessa 4 inom kort??
tacksam för all hjälp, sedan är det en gode lång bit mellan ume o pite… :D
Majssan,
jag har PM:at dig.
Söta katter!
Om det blir akut kan de bo hos mig ett tag (inte mer än nån vecka dock). Jag bor i Skellefteå (eller egentligen Skelleftehamn, men det är rätt nära) mellan Umeå och Piteå. Eller om det blir aktuellt med ett jourhem i Umeå kan de "mellanlanda" hos mig om det inte går att ordna transport hela vägen på en gång.
Fast blir det riktigt akut kan de nog komma och bo hos mig i mer än någon vecka. Högst en månad dock. Som sista alternativ alltså.
Louise

Fina kissar ju!!
Ta kontakt med kattmatsföretagen och fråga om dom inte kan sponsra med kattmat och kattsand.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Jag har redan erbjudit mig på kattforum.se, men det verkar ju lösa sig ändå. Det känns ju osäkert att ta hit dem då det inte är säkert att det går att ha mamma katt här pga. vår dominanta hona, och man kan ju inte ta så små ungar från deras mamma.
Fixar det sig inte med ekonomisk hjälp från ett katthem så kan jag skänka en liten slant. Många bäckar små.
tack alla för era tankar och idéer förhoppningsvis så löser det sig, har vart i kontakt med kattakuten i Boden så väntar på ett samtal ikväll, har ju inte fått in kattfamiljen ännu, så vi får se….Hur det går *håller tummarna*
imaginepeace tack för ditt erbjudande, kan det kvar stå så är jag tacksam, ska självklart försöka lösa det så fort som möjligt men alla back up man kan ha är ju positivt.
En sista bild på den tredje och den enda killen av de tre kissarna vi har nu, iväntan på att få hem kattfamiljen i värmen.
#11 Självklart kan erbjudandet stå kvar 
Vad bra att Kattakuten kanske kan hjälpa kissarna! När det gäller insamlingsauktionerna kan du läsa om dem här: artikel om insamlingsauktioner Det finns ett särskilt forum där man kan lägga upp auktioner till förmån för hittekatter.
//Lena - Sajtvärd för Hittekatter iFokus
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hoppas att det löser sig! 

Vilken fin kisse!
Önskar av hela mitt hjärta att hjälpen är snar för missarna…tyvärr har jag för fullt med åtta katter i huset för att kunna ta in fler i nuläget..
Som det ser ut i dagsläget så väntar vi på svar från kattakuten i Boden, imorgon kommer Vildkathan att åka ut med hittekatten i Piteå och försöka få in kattfamiljen, har fått otroligt mycket stöd och tips från många av er på forumet och även på kattforum.se, så jag jobbar på så mycket jag orkar och kan och det gör även Vildkathan.
De tre kattungarna som är hos henne kommer alltså att flytta till mig i morgon vilket gör att jag hoppas på att de får in den stackars kattfamiljen som bor ute under denna boda….Sen så har jag vart i kontakt med billyshittekattsförening dock inte fått svar ännu på det, är som en back up jag försöker få kontakt med om hjälp utifall att det inte går att få ngt katthem att stå bakom oss i detta.
För närvarande så kommer jag att försöka få tag i olika kattmatsprudicenter för att se om man kan få sponsorskap från dessa, inte bara till dessa katter utan även kanske kunna få bidrag till att hjälpa andra katter i stödhem och så.
Om det blir bra resultat det vet jag inte, men det är som sagt ett tips jag fått och det tänkte jag försöka mig på i alla fall…..
SÅ det är så det ser ut just nu, så är det någon som har att av vara kattmat, kattsand så är det välkommet…..
Fortsätter att lägga upp bilder på de tre vi redan har för närvarande, så kommer det att komma bilder på katt familjen efter vi fått in de….
Nu har vi fått kontakt med Kattakuten och de kommer att ställa sig bakom den hemlösa kattfamiljen, men kvar står vi med våra tre kattungar som vi räddat, eftersom de inte var bostadslösa så hör det inte till deras kategori.
Men vi hoppas på att få hem till dessa tre och få hjälp till att kastrera de och så….
Så ser det ut just nu, åter kommer i morgon,
Som sagt är det någon fler som har mat eller sand att undvara så är vi evigt tacksamma.
En tanke som slog mig, prova fråga din matbutik och / eller zoobutik om dehar trasiga sandpåsar som de ändå inte kan sälja eller foderpåsar som också är trasiga som ni kan få. Om de inte ger er dem kanske ni iallafall kan få dem för ett väldans bra pris.
Det var ett toppen förslag, jag har mailat till butiker och företag men självklart att man kan gå in till affärer, det var inte dumt, tusen tack, det ska vi göra….
Hur går det,Majssan?
Jag väntar på att du ska höra av dig.

Putt

Hur gick det med katterna???
Jag fortsätter undra.Eftersom jag inget svar fått så hjälper jag andra istället.Hoppas det löst sig för katterna!

Putt!

putt!
Undrar fortfarande,inget har hörts varken här eller hos Kattakuten tyvärr.Håller tummarna iaf.