Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1001 ggr
Cammo
0

Puma, hittekatt i Skåne!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er!

Jag fick ett nödrop här ikväll från en vän i Skåne. Hon har tagit hand om en jättefin ung hankatt, ca 5 månader. Han behöver akut komma till ett nytt hem eftersom hon inte har möjlighet att ta hand om honom själv bla för att hennes egna missar inte vill acceptera honom.

Puma finns i Landskrona eller Malmö, jag återkommer med definitivt besked om orten.

Finns det någon som kan hjälpa?

Kram Cammo

Lena
0

Oj en sådan fin kisse! Håller tummarna hårt att det ska lösa sig även för denne herre med nytt och bra hem!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Här har man ytterligare ett tillfälle då man önskar att man hade många rum i bostaden att placera behövande katter i..åtminstone som en tillfällig lösning tills ett varaktigt hem kan hittas…

Håller hårt i tummarna för att det hela ordnar sig snart…Puma är ju en skönhetsmisse o blir säkert till stor gläjde för dom som får äran att dela sitt liv med honom!

Sidentass

Hennum
0

åh.. så fin.. synd att pappa inte vill ha fler katter :(

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Mettan
0

FlörtHej!

Mettan här. OM ni visste vad han är go och kelen. Han är helt underbar, men jag KAN ju inte behålla honom. Min 5-åriga honkatt Spott, vill var ifred och det får hon inte. Ludde (2½-årig kastrerad hankatt) protesterar genom att sätta sig och bajsa utanför lådan EN gång om dagen. Ludde äter ju specialfoder för sina urinvägsinfektioner och det får Spotty också äta. Sätter jag fram annan kattmat, vill Ludde äta den och det får han  inte. Jag har helt enkelt inte råd heller att ha 3 katter, som äter det dyra fodret. Det kostar 490:-- i månaden och jag klarar inte mer än 1 säck på 6 kg. Puma måste kastreras också, och det kan jag inte, för jag måste ha min egen medicin, som denna månaden går på ca 1500 kronor.

Puma ska nog vara antingen hos någon där han får vara ensam katt, eller tillsammans med en annan katt i 2-årsåldern. Önskar jag kunde ha honom kvar, men det går ju tyvärr inte.

MEN en sak ska jag göra och det är att fotografera honom så mycket som möjligt, så har jag lite minnen kvar av honom i alla fall.

Hälsningar

Mettan, Spotty, Ludde och lille Puma

Lena
0

#4 Snällt av dig att ta hand om honom tillfälligt nu tills han får ett annat hem. Vi har en särskild avdelning här i forumet som heter Katter som söker hem. Försöker kopiera över Cammos inlägg där för då är det lite lättare att hitta det. Sedan kan det även vara bra att lägga in annonser på www.katter.nu och www.katt.nu som båda har välbesökta annonsforum för hittekatter.

Håller tummarna hårt för Puma!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"