OT-Usch, måste klaga lite:(
Förrut såg jag genom fönstret och såg 2 kor i min trädgård. De hade rymt från sin hage. Det har hänt förrut men då blev det inga större skador. De har en jättestor hage längs bäcken här med taggtråd. När jag gick ut fanns det 4 kor och nu när marken är så blött är hela gräsmattan förstörd. Rabatterna med, men där syns det inte så. De sprang rund som galningar när jag försökte får bort de. Bonden och jag fick in de sedan men då var det redan mörkt.
Fan, jag vill inte se trädgården imorn. Det kommer att bli så mycket arbete att fylla på alla hål efter deras fötter(hov?)
Och myggbiten blev jag också och våt och trött. Ibland skulle det vara bättre med en lägenhet i stan.
Gammal bild av mina grannar:
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Det skulle du ha tänk på innan du flyttade ut på landet ;D
I min trånga dyra lägenhet i avgasernas centrum har jag inga sådana bekymmer ;)
Hoppas att det inte blir alltför mycket jobb med gräsmattan imorrn *klapp på axeln*

Bor man som du gör vill man nog inte byta till en lägenhet i stan.
Så skulle jag vilja bo. Trist förstås med gräsmattan. På min ogräsmatta hade nog kossornas framfart inte märkts. 
Inte på min ogräsmatta heller.

Jag vill också bo så som du! Då kunde jag vara stödhem!!!
Oj då sådana besök kan vara mindre trevliga. Hoppas inte skadan är lika stor som den verkar. Livet på landet har sin baksidor.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

du bjöd dom inte på lite kaffe när du fick ett oväntat besök?….
..
hoppas dom håller sej i hagen i fortsättningen o att du får fason på trädgården….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Hehe, har bara nescafé hemma. Men bonden lovade mig köra hit ett lass med jord.
Här har en kor försökt gå i trappan (Katten Bulle klarar det bättre):
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jösses!
Hade glömt hur kofötter kan förstöra! Har växt upp på landet.
#8 Ja det ser inte vidare roligt ut! Ett kul foto blev det i alla fall. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

oj oj! Men kul att se att Bulle ser ut att må bra nu när han slipper äta bullar till lunch och middag…………….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Ja, Bulle mår riktig bra. Fast för några veckor sedan fick veterinären ta ut ännu en blykula som hade vandrat mot huden. Undrar hur många som finns kvar?

Alexej, menar du att någon har skjutit mot Bulle?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Det var efter den här otroligt dåliga artikeln att vi försökte rädda Bullen:
http://sydsvenskan.se/lund/article251329.ece
Skytten-en politiker blev, som jag vet, aldrig åtalat.
#14. Men… det är ju inte klokt! Vilken galning, varför blev inte galningen åtalad?
Stackars misse!
Åh, bra att vi fick höra om Bullen. JAg frågade, hur det var med honom för ett tag sedan. Ok, du får ett lass med jord? Inte illa. det är värt pengr det med. Sen får de väl ta och stäna lite bättre näst år. För snart så är det ju ändå dags för kossorna att gå in, eller hur?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ett lass jord betyder arbete. Och jag som är på väg att gå i ide för i år.
#15 jag blev kontaktat av en reporter för några veckor sedan som skulle göra en uppföjlning. Men inte hört något mer. Risken med blykulor är ju att de förgiftar kroppen.
#17. Om du minns reporterns namn så ring upp honom/henne och säg att du vill ha en uppföljning.
Bly är ju farligt :(
…ja, skriver som er alla andra…Skulle nog inte synas om en ko trampade runt här heller………Hoppas att din gräsmatta är i bra skick trots oväntade gäster, du kanske skulle bjutt in dom på kaffe (Gevalia)…..Kram Catfoot,