Timjan har råkat illa ut
i dag är jag förbannad, i går var jag ute med mina katter som vanligt, bor i ett radhusområde med inbyggd gård, mycket barn finns det, men mina 3 katter är alltid ute med mig, spatserar runt lite, är bilfritt område, Timjan ligger ofta i min lilla trädgård under buskarna, Beata springer runt som om elden var lös, och Flisan kollar om andra katter invaderar "hennes" revir, så skulle jag åka och handla, går uppför en trappa jag har till min altan, och ingång, med grind, tar med Flisan och Beata, på varsin arm, eftersom dom inte tyckte att min handling var något att gå in för, kollar Timjan, som ligger under rosenbusken, väl gömd och sover, går in med motsträviga kissar, stänger grinden , går nedför trappen, ca 4 min. senare, ingen Timjan, river mig blodig på buskar, och kryper runt, putz väck, ingen Timjan, känner paniken komma, går runt gården, som ligger i cirkel, kollar varenda buske, utsträcker mig till skogen, baksidan av alla radhusen, samt har med mig torrfoder och skramlar med, 1 timme går, ingen katt, och då är paniken ett faktum, tänker på att hon är öronmärkt, har halsband, med telefonnummer, m.m. tänker däremot inte på att springa in till Zenitha, som bor tvärs över
frågar ungarna igen, om dom sett henne, eftersom alla vet hur mina katter ser ut. är ju ofta ute med dom. till saken hör att dessa änglar till barn hade jag kommit ihop mig med tidigare, då en liten tjej, 6 år ungefär, körde på Timo´n Zenithas katt med cykel, och var allmänt störig, dessa barn är inte äldre än max 7 år, och nedåt
nekande svar, så jag börja om igen i rabatten, och böjde undan vassa rosenbuskar, nu hade 2 timmar gått, drygt, hittar stora stenar i rabatten, jag menar halv hand storlek, frågar ungarna igen, hur i h-e dom hamnat där, vet ju hur min rabatt ser ut,
alla såg ut som fårfioler i ansiktet, och nu var jag inte bara orolig, utan förbannad, då kommer Timjan sakta smygande från ingenstans…. med en stor bula i pannan, och igenmurat öga,
fattar ju såklart att hon legat och sovit, och fått en sten i nyllet, och stuckit iväg av chock och rädsla, men nu har jag ögonen på ungarna, föräldrarna är också ute, och ser vad dessa änglar gör, men tycker väl att det är bara en katt….men dom har retat upp fel person,
stackars Timjan har lite mer öppet öga i dag, har tvättat med kokt vatten, ingen skada, eller reva, då jag lyst henne i ögat, och bulan börjar ge sig, hade hon varit tvåbening, hade hon haft blåklocka
men blir så arg, på vuxna som inte kan lära ungarna vett och etikett, har själv 2 barnbarn på snart 7 och 4 år, och dom skulle aldrig komma på tanken att kasta sten på djur, kan jag försäkra
i dag har Timjan varit så "mammig" legat i knä, nästan hela dagen, och jag har fått tvätta ögat, utan protester, nu har ju Timjan ändå en grundtrygghet, efter att ha bott här i 4 år, men tänker på om det hänt Beata som bara på senaste veckorna börjar visa tillit, och vill ligga i knä, och gosa, vilken tillbakagång, det blivit
Maggan47

nedrans ungar…..dom skulle då verkligen behöva lite uppfostran…. jag skickar över en bunt arga kissar till er…. stackars lilla Timjan.. pussa henne från mej…..hoppas ögat ä helt bra i morron iaf….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
jag sitter i chock, hur i h-ette kan man uppfostra eller strunta uppfostran av sina ungar?? Att inte lära dem hänsyn till djur och allt levande!! ARG!
Krama stackars Timjan och jag hoppas att hon snart mår bättre.
Lisa
Lilla fina Timjan.
Du får vara mycket nära matte ett tag så du får bli ompysslad.
Jaa man blir så förb''''d på föräldrarsom inte kan uppfostra sina telningar.
Jenna
Stackars Timjan och stackars dej hur kan man strunta i att ingripa som förälder när ens barn skadar ett värnlösa djur, finns inget försvar för.Gud så hemskt människor kan uppföra sej eller snarare sagt inte uppföra sej alls.
Nämen vilka ungar, hoppas du vet vilka dom är så kan jag komma och hjälpa dig att skälla på dom.
Stackars lilla Timjan.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Vilka ungar! Ibland kan man undra vad föräldrarna lär sina ungar och håller de inte reda på barnen dessutom… MORR!
Vilken trisst historia. Katter går inte säkra någonstanns längre verkar det som även fast man har dem under uppsikt. Tur ändå att det inte var värre.
Othello, en av våra kissar som har ett förflutet som förvildad kisse, var livrädd så fort man höll handen i en speciell position. Han hade, berättade Naquita som fångade in honom, blivit utsatt för ungar som kastade sten efter honom. Som tur är har den där rädslan försvunnit nu.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Å stackars Timjan. Hoppas ungarna lärde sig en läxa efter detta så det inte uppreppas.
//Pia

Vilka jä-la ungar! Jag skulle vända mig till källan till problemen; föräldrarna och åtminstone hota med anmälning. Nästa gång överlever kanske inte katten…
Hur blir dessa ungar när de växer upp?? Många av våra psykopater har varit djurmisshandlare som små.
Tröstekram till Timjan!
hadde jag fått tag i ungarna så hade det inte varit så roligt för dom. fattar inte föräldrar som struntar i sina ungar. såg timjan i går. lilla gumman som hon såg ut.
Jag hade tagit reda på om jag kunnat anmäla föräldrarna, för som #9 skriver, om barnen tycker som så små att det är ok kasta sten och cykla på katter (säkert andra djur med) hur blir de inte som stora. Eller iallafall tala om för föräldrarna att händer det igen, era djur eller någon annans kommer du ta det till socialförvaltningen så får de utreda deras skötsel av sina barn….sen sysslar säkert inte socialförvalningen med sådana ärenden men kanske föräldrarna hajjar till.
Jag skulle även fråga barnen eftersom de tycker det är ok att cykla på katter och så ifall det är ok att vi som vuxna backar på dem med bilar eller ifall det är fel? Få barnen att tänka till lite även om de har jorden nötter till föräldrar. Synd att man inte har respekt och djurvett som ämne i skolorna, för många av dagens föräldar tycks ju sakna det i sin livlärning iallafall
Ursäkta långt inlägg men blir så upprörd framför allt på föräldrar som inte har vett nog att uppfostra sina barn, och tycker att det är okej att skada levande ting.

minns hur en barndomskatt som var den första hemlösa jag träffat på var när han kom… han var livrädd för allt men framför allt rädd om man gick på grus….då kutade han så fort han kunde för att undgå att få sten kastad på sej….kan meddela att han sen i lugn o ro blev världens keligaste kisse och efter ett halvår fick vi stänga dörren när han var inne… först när han kom in så var dörren tvungen att vara öppen o han själv skulle ligga så han såg dörren…
hoppas att föräldrarna får hjälp att fatta hur fel deras ungar har gjort o visar dom rätt väg istället…. annars kan vi allihopa komma o backa på alla ungar vi ser… ja inte Zenithas då….kan vi ha röda prickar på fram o baksida på dom så vi inte backar på dom?…nämen allvarligare talat. usch o fy…..stackars lilla Timjangumman!
Kasta sten mot katter är ju något som förekommer både bland barn och vuxna. Det var ju det som hände när Akutgruppen räddade våra jourkissar och några av deras syskon dog.
Det är oerhört tragiskt att många föräldrar idag inte lär sina barn hur man skall uppföra sig. Barn behöver lära sig både respekt för djuren och även andras egendom. Lilla Timjan var ju hemma på sin egen tomt och inte ens där skall han kunna vara trygg.
Förstår helt enkelt inte varför en del skaffar barn när de inte har varken tid eller intresse för dem.
Hoppas att Timjan mår bättre nu och vi sänder tröstekramar både till Timjan och matte.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Usch o tvi..jag finner inga ord för folk som gör på detta vis..är man i dom här barnens ålder så borde dom ha lärt sig hemifrån att respektera andra..vara snäll o ödmjuk mot människor och djur! Man blir rent ut sagt folkilsk..o jag vet inte vad jag hade tagit till med i ren vrede..ibland känns det som att man inte kan ta ansvar för sina handlingar..risk finns för att ,man hamnar på Hinseberg om man skulle bli vittne till övergrepp mot djur..
Hoppas av hela mitt hjärta att Timjan kommer att krya på sig snart..
Översänder många mjuka nospuffar till Timjan och tröstekram till hennes matte..
ÅH så vidrigt. Lilla tijan, krya på dig….. Nä, utemiljö är inte alls säker för någn kisse…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
i dag blev det veterinärbesök för Timjan, har jobbat hela veckan, och tvättat ögat med kokt vatten, samt hållt koll på bulan, men i morse, ledig dag, såg jag att det rann var, ur det stängda ögat, och när jag öppnade ögat, för att tvätt, var blinkhinnan framme, stackars liten, så ringde veterinär, och fick komma direkt, han undersökte ögat efter att ha bedövat, men ansåg att bulan över ögat är det primära, och själva ögat sekundär, så hon fick 1 cortisonspruta, samt en annan antiinflammatorisk, samt ögonsalva morgon och kväll, fram till nästa fredag, då det är återbesök, nu får Timjan inte gå ut, för att väl ute, rullar hon sig i sanden, och med ett skadat öga, fullt med salva vill jag inte det, och dom 2 andra får vara inne som sympati, vilket dom inte alls gillar, men jobbar bara helgen nu, sedan semester, ska bli så skönt…. Maggan47
#11 Bra förslag- Kanske kan stimulera fram någon sorts slumrande empati o inlevelseförmåga, samt ge föräldrarna lite kalla fötter för vem vill ha sina barn i de registrerna. Vuxna med störningar började väl ibland sin bana med djurmisshandel. Kan ju vara bra för föräldrarna att veta. Sedan kommer det att bli en eller flera räkningar från vetrenären+ skadestånd till katten för sveda värk o eventulla men. Brukar bita bra för dylikt folk. Säger --- ------ för sådant folk. Många föräldrar idag tål inte att andra tillrättavisar deras barn då de gjort fel - vad tror ni det leder till. Var nyligen några livets ordare i grannskapet som inte tålde att grannen tilllrättavisade barnen som red häst i deras trägård.
Stackars lilla Timjan, hoppas hon blir bra snart.

usch människor har verkligen blivit osympatiska och grymma…:(
Det är ju såna här gånger man vill sjunka till samma låga nivå och kasta sten tillbaka 
Hoppas lilla gumman mår bättre snart, och att hon törs vara ute i fortsättningen, och då utan att bli misshandlad.
jag tror mig veta vilka ungar det är o jag har även pratat med föräldrarna, men dom tar inte till sig det jag sagt. mina katter har oxå råkat illa ut men inte lika som timjan

Några barn runt vårat område kastade sten på våran hund när han låg och sov i bakluckan på våran bil, kopplad. Min pappa gick helt enkelt ut och upplyste lugnt att nästan person som kastade sten på hunden skulle han personligen spika upp på våran port. De gick inte i närheten av vårat hus sen.
Tycker du ska låta veterinär kolla på detta bara för få det på papper sedan gör du helt enkelt en polisanmälan. Fattar de ej vad du säger så får man gå annan väg..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
23# kunde inte säga det bättre själv, journalutdrag på skadorna borde vara ett bra tillägg till anmälan + foto.
22# Bra gjort av pappa!!!!! Handfast markering o fegisarna vågar inget mera. I grupp blir endel småttngar riktiga marodörer o gjör saker de inte skulle våga ensam. När supportergänget inte är närvarande är det oftast bäst i prata om, man inte tar det direkt. Ofta de svaga o egentligen rädda som försöker imponera på kompisarna.
idag var det återbesök för Timjan hos veterinären, och ögat har inte blivit markant bättre, trots ögonsalvan, och noggrann tvätt, så det blev operation, fick långsam narkos, då hon ätit frulle hemma, och spydde upp alltihop innan, som vanligt är,
inget skräp eller något kvar i ögat, men ett sår på hornhinnan upptäcktes, så fortsatt salva, och det tar tid att läka, så lillskruttan kom hem lite vinglig, fortsatte spy, och slockna sedan högst upp i klösträdet, som jag raskt lyfte ner henne från, ville inte se henne tippa över kanten på vingliga ben, men nu vill hon bara bli buren, så det är vd jag gör, har henne i knät eller på armen
Maggan47
lilla snurpan, satt precis och funderade på hur hon mår, Stackars liten. Hoppas att du går upp med veterinärräkningen till föräldrarna och betalar de inte så polisanmäl.
Tröstkramar
Lisa
Men lilla gumman då, vilket elände 
Skickar kramar och hoppas att lilla gumman snart blir bra igen
Jag hoppas hon snart ska bli bra igen, lilla tösen
//Pia

Hoppas Timjan snart blir bra igen! Kramar!
Usch vad hemskt! Stackars lilla skruttan!
Jag hoppas verkligen att du polisanmäler händelsen, både barnen och deras föräldrar behöver lära sig vad som är rätt och fel och att respektera andra levande varelser och andras tillhörigheter.
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺

Kom nyss hem från landet och får läsa om vad lilla gumman råkat ut för. Fy sjutton så dåligt en del föräldrar uppfostrar sina barn.
Jag har 5 barnbarn och ingen av dem skulle komma på tanken ens att skada ett djur.
Hur mår lilla Timjan i dag?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Stackars Timjan att det skulle bli så envist med ögat. Hoppas nu att ögat läker.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Lilla kissen… Ja ta du och tryck upp räkningen från veten under näsan på föräldrarna till ungj*******a…..
stackars lilla missen, jag tycker du skall kräva av föräldrarna att dom skall betala räkningarna för det som deras barn har gjort så kanske dom får sig en läxa
Malin

Stackars liten Timjan. Hoppas hon blir bättre snart.
Och hoppas att det går att polisanmäla barnen. Prick i register och lite skadestånd + betalda veterinärräkningar biter precis där de ska för föräldrarna.
Håller tummar för Timjan på torsdag. Hoppas vet har fel.
Håller tummarna och tassarna här hemma för Timjan..
Tänker på er och hoppas veterinären har fel.
lilla söta Timjan.
Ja det här var förskräckligt och vi får verkligenhoppas att Timjan blir helt återställd.
Klart att det ska polisanmälas när någon med uppsåt skadar ett djur.
var tillbaka till veterinär i dag, då ögat inte vill bli bra, och knölen i pannan inte gått ner, utan snarare blivit större, samt att jag märker att Timjan inte var sitt vanliga jag, utan medtagen, ville inte äta och dricka, utan vara med mig eller i garderoben. Hos veterinär togs alla möjliga blodprover, samt röntgen och ultraljud under narkos, igen, stackarn, en vecka sedan bara samt nya röntgen, vet. kom och hämtade henne, efter att ha tittat på bilderna, ville ha fler, och efter 3 timmar, kom han in, allvarlig, och sa, att prognosen är inte bra, men vi ska ta biopsi på torsdag, på knölen, och 10 dagar tar det svaret, visste vad som väntade , när han sa, att Timjan till 99% har skelettcancer i pannbenet, och operation utesluten, har fortfarande inte fattat det, klamrar mig fast vid biopsin på torsdag, och möte med onkolog, den 1% som finns, att det är något annat min vet. hade aldrig varit med om att en katt fått cancer just där, då jag frågade, om hur det i samband med en olycka kunde utvecklas så fort, hade han inget svar på, allt hände ju på ett par timmar, och det är en extremt ovanlig cancerform enligt vet. varför skulle just Timjan drabbas ![]()
nu har hon för alla eventualiteter, fått stark smärtlindring, varje dag, och som sagt biopsin på torsdag, skulle aldrig låta den möjligheten var oprövad, utan resten av mitt liv, fundera över, vad det skulle kunna vara, men som vet. sa, en svampinfektin där, är extremt ovanligt, finns nästan bara i Amerikanska södern
klamrar mig fast, så länge det finns liv, finns det hopp, även om det bara är fråga om 14 dagar
Min lilla silversessa är ju bara 5 år, min lilla lilla sötis, som alltid varit så mammig, och som sagt, hoppet är det sista som överger en, och alla tummar och tassar som finns vill jag att ni håller för att den 1% veterinären sa, ska vara något behandlingsbart
Maggan47 som fortfarande inte fattat
28 augusti fyllde Lucas perser 20 år, 29 november dog Lucas, 30 december flyttade Beata in, Golden shaded perser

Å gumman! En hel hög av tröstekramar till dig, Maggan!! Självklart håller vi tummarna för den procenten!!! Kram vännen!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Håller tummar och tassarna och hoppas med hela mitt hjärta att veterinären har fel
Många kramar
Malin

Lilla gumman, hoppas verkligen att veterinären har fel………
Tänker på er och håller tummar och tassar……..
Håller alla tummar och tassar jag kan hitta!
Hoppas, hoppas, hoppas att veterinären har fel och att lilla gumman snart är återställd.
Usch vad hemskt… jag hoppas verkligen att det är något som kan behandlas.. Sån fin tjej hon är!!
Om vi alla här inne tänker på henne och ger 1% chans.så plussar vi ihop dem istället så borde det bli mer än 100%!!
Många krya på sig kramar till lilla Timjan!!!
Kan inte annat än hoppas att veterinären har misstagit sej!
Styrkekramar och vänta och se!

Hoppas lilla Timjan klarar sig.
Stackars liten kisse. Krya på dig!
Tröstekramar
Timjan är så vacker.
Jenna:(
Nu håller vi våra tummar och ber att det ska gå att behandla.
Hur mår Timjan idag? Går det bra att ge henne sin tablett?
Nospussar från oss i Kungsör..
det är smärtlindring i sprutform, och Timjan är så tålig, hjälper till med att hålla upp halsen, så jag sprutar direkt i munnen, i morgon klockan 8, ska jag lämna in henne för biopsi, hämta henne på kvällen, och sedan 10 dagars väntan på provsvar, tur jag har semester, även för Timjans skull, hon är så kelig, och vill bara vara nära hela tiden, stryker sig och spinner, lilla lurvtassen
Maggan47
Stackars lilla gumman, håller alla tassar för att hon snart ska bli bra, hoppas att det blir positiva besked av biopsin.
Lisa
Ja det är tur att du har semester Maggan för Timjans skull.
Tur att hon är bra på att ta flytande mediciner.

jag håller alla tummar o tassar här…. såg Timjan en snabbis igår o tyckte ändå hon såg rätt pigg ut för detta hemska…men det är kanske medicinerna som får henne att må bättre… tycker att det är bra att du har semester så du har tid att pyssla om henne… o hon om dej…..hoppas innerligt på att det är svampar som spökar….
puss från alla oss….

Hoppas Timjan visar sig vara behandlingsbar ändå, trots alla dåliga odds. Hade ingen aning om att en smäll mot huvudet kunde starta såna förändringar i skelettet. 
Då får berätta vad som händer.
Krya på dig Timjan!
Håller tummarna och tassarna här hemma för Timjan idag. Hoppas allt går bra.
Nospussa henne från "kusinerna" Pontus och Milou..
Håller tummarna oxå idag. Tänker på dig och Timjan.
i dag har Timjan legat inne hela dagen, veterinären har skickat iväg delar av bulan på biopsi, jag trodde att dom med biopsi, menade , sug med spruta, och få upp vätska, men han har öppnat hela bulan, och skickat iväg, och sytt ihop, så nu är Timjan en olycklig trattfröken, och kommer att vara det i 10 dagar, innan stygnen tas, och vi förhoppningsvis får svar på biopsin, veterinären förklarade ang. slag mot huvudet, och vad som kan utlösa olika cancer, samt andra sjukdomar, att eftersom katter är små djur, kan det gå väldigt fort, men han är å andra sidan helt frågande till henne, och vad som är vad, och jag hoppas såklart, att det är något behandlingsbart, annars kommer jag att söka vidare, har väldigt svårt för denna diagnos, eftersom allting hände de timmar Timjan var försvunnen
Maggan47
i dag har Timjan legat inne hela dagen, veterinären har skickat iväg delar av bulan på biopsi, jag trodde att dom med biopsi, menade , sug med spruta, och få upp vätska, men han har öppnat hela bulan, och skickat iväg, och sytt ihop, så nu är Timjan en olycklig trattfröken, och kommer att vara det i 10 dagar, innan stygnen tas, och vi förhoppningsvis får svar på biopsin, veterinären förklarade ang. slag mot huvudet, och vad som kan utlösa olika cancer, samt andra sjukdomar, att eftersom katter är små djur, kan det gå väldigt fort, men han är å andra sidan helt frågande till henne, och vad som är vad, och jag hoppas såklart, att det är något behandlingsbart, annars kommer jag att söka vidare, har väldigt svårt för denna diagnos, eftersom allting hände de timmar Timjan var försvunnen
Maggan47
Lilla söta Timjan. Vad du får stå ut men bara för en massa snorungar.
Nospuss lilla trattfröken
Jenna:(
Stackars lilla Timjan, hoppas du kan äta med tratten..
Lilla gumman…. skickar massor med nospussar till missen och en kram med massor med styrka till matte
60.Håller med dej om svårigheter med den diagnosen som veterinären först gav.Lider med Timjan och dej över vad ni får gå igenom.
Lilla vännen!
Vilka eländiga ungar som orsakat dig så mycket lidande!

Stackars lilla trattkatten. Finns nog inget så miserabelt som en trattkatt.
Hoppas biopsin visar något användbart. Krya på dig Timjan!
Men lilla snuttan, nu hoppas vi att det ska gå bra.

Lilla gumman - håller tummar i tassar även här - man blir så ledsen. Hoppas hoppas du blir bra igen. De är ju våra fyrtassiga håriga barn, och när sådant här händer gör det ont…. Styrkekramar till dig Maggan - tänker på dig
Tänker på er och håller tummarna för att det skall gå bra för lilla söta Timjan.
Stackars vackra Timjan….Tänker på dig och matte och håller tummarna…Kram Marie

Men Maggan!
Läste detta först nu. Så förskräckligt!!
Tänker på er och här hemma håller vi alla tassar och tummar för vackra Timjan.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Men herre gud! Hoppas hon blir bra!
Trattfröken blev, fröken av med tratt, och jag höll på att kreverera, åt alla hennes försök att bli av med den, åkte till slut till veterinär, efter rekommendation, och införskaffade en rullkragens Rolls royce, måste ha varit det, med det priset, 319;.
men den sitter bra, och inga protester från Timjan heller, utan nu äter hon, samt är framme och är med på ett annat sätt, lätt att förvara också, uppblåsbar innerring, ta ur luften, vik ihop, tar ingen plats, så i långa loppet är det värt det, kan ju låna ut till behövande katter
Maggan47

allt klär en skönhet…..visste inte att det fanns en lyxvariant…..men nu Timjan får du OCH matte sitta o vila…. hoppas det blir bra väder så ni kan sitta ute under parasollet….
Åh vilken lycka för Timjan att bli av med tratten..Vilken smart ide med kragen..
vilken finkrage honhar fått. lycka till.

Allt pryder en skönhet och vacker är hon även med krage!
nu har hon haft tratten i 2 dagar, och inga försök att få av den, utan när hon sover, vilar hon kinden, eller hakan, mot den
så skönt att se att det fungerar, då hon MÅSTE ha den
Maggan47

Det var verkligen en söt "tratt" Och hon ser inte alls så miserabel ut längre. Jag får nog skaffa en sån ifall min katter måste ha tratt igen. Vilket jag verkligen hoppas att de slipper. :)

hur går det för lilla timjan??kramen sandra
just nu har Timjan inga bra dagar, vill inte äta, eller dricka, utan nobbar allt, jag ger, i natt har hon vandrat hela tiden, runt runt, och satt sig en liten stund, sedan upp igen, får ju maxdosen smärlindring varje kväll, så där finns inget mer att ge, inser att Timjan är svårt sjuk, ögat inte bättre, och bulan lika stor, i pannan,
så jobbigt att vänta till på måndag, för återbesök, men inga provsvar finns innan, tar ju 10 dagar för biopsi, gick ut med henne en liten stund, hon var inte så värst intresserad, utan ville gå in, jag ville mest se hur hon klarade trappen, då jag inte sett henne på övervåningen något, och i går hoppade hon ingenstans, som alltid ligger i sin vagga på klösträdet
Maggan47

Vad sorgligt att höra att hon mår så dåligt. 
Har hon ingen favoritmat man kan muta henne lite med? Förstår att det måste vara hemskt för dig att se hur dåligt hon mår hela tiden. 
Stackars lilla Timjan, håller tummarna att hon börjar äta snart.
ska iväg och ladda upp med tonfisk i vatten, samt makrill i tomatsås, är det jag vet att hon gillar, annars gillar hon sheba och dylika gourmerätter, men inte nu
Maggan47

Usch så sorgligt, blir så ledsen att läsa om lille Timjan…… Vi får vänta på provsvaren…………….
Lilla gumman då… hoppas att hon gillar tonfisk i vatten, det gillade Smulle när han matvägrade en sväng…
Håller tummar och tassar för lilla gumman!
Kramar
Malin

Stackars söta Timjan, lider med dig Maggan!
Samtidigt har inte ilskan lagt sig riktigt, jä-a ungar och deras ignoranta föräldrar!!
Men lilla pluttan, stackars liten….

Hoppas hoppas det vänder.
Tänker också på Timjan och hoppas också så att det skall vända.
Ja lilla gumman… hoppas det går bra!
Tänker i dessa dagar mycket på Timjan. Undrar så hur hon mår.
Ja hur mår hon lilla snuttan?
vi var ute i förrgår, och då åt hon lite gräs, samt drack vatten ur fåglarnas skål, samt slapp kragen, då hon inte rör såret eller ögat,
sedan dess har det regnat, och vi inte kunnat gå ut, så just nu är det inget bra, vill inte äta, utan vänder bort huvudet, har köpta allt från sheba till tonfisk, makrill i tomatsås m.m , nope, ska köpa Hills A/D IMORGON, KÄNNS SOM OM JAG PROVAT ALLT
uppe och går ett par gånger per dag, inte mer, återvänder sedan till sin igloo, som just nu är hennes trygghet, ligger ofta och tittar med sitt friska öga, får Metacam varje kväll, och kan bli slö av det, men jag höll upp med det några timmar, och hon var oförändrat ointresserad, mitt i eländet har beata fått diarre, henne är det lätt att hitta genom att följa bruna spår, har ju alltid varit matglad, och nu när det dukas upp delikattesser, blir hon alldeles kollrig, så lilla bulimitjejen, äter, spyr, bajsar, återgår till äter, samt fortsättningen som ovan
på Måndag får vi förhoppningsvis provsvaret om biopsin, samt stygnen ska bort, är så nervöst att vänta
Maggan47 som är glad att ni bryr er, kram
Har hon fått tagit av sig tratten nu? Lille gumman. Men vad jobbigt när hon inte äter något……..
Om du kokar fisk åt henne då?
finns inget jag inte kokat, eller stekt, det enda i matväg, jag inte provat är infångade möss, att tratten åkt av, beror på att hon inte bryr sig om såret, eller försöker klia, vet inte om det är dåligt, eller bra…men hon var väldigt bekymrad över kragen, så jag testade, märker jag att hon börjar klia åker den på igen
Maggan47
Ja då blev det värre, vill hon inte ha så vill hon ju inte. (vad svårt)
Hur länge har hon inte ätit på då?
Ja du väntan är inte rolig. Det är bättre att veta direkt nästan än att gå och fundera. Vi få hoppas på det bästa för katten och för dig man är ju liksom själsfränder på något vis, det är ju de som gör vardagen till fest.
Lilla gumman… 
Skickar en kram
Stackars lilla Timjan! Har du provat a/d våtfoder? Var det enda jag fick igång en av mina kissar med. Åt inte på en vecka men det slank ner.
ska köpa det i morgon, alltså hills a/d, nu är det 2 dagar, som hon bara ätit ett par teskedar på, samt några munnar vatten, så provar allt nu, kram Maggan47 som suttit ute på altan, för nu ville Timjan ha frisk luft, och gick fram till ytterdörren, så där har vi suttit, jag i fleece,morgonrock, Timjan i päls, så ingen frös, och då ville lilla damen gosa, strök sig mot mig, spann, jag fick kamma henne, och hon tyckte det var så skönt, har alltid gillat att bli kammad, och det är toppen, med tanke på långhår
Lilla söta Timjan, när du maggan beskriver hur ni sitter ute på altanen tillsammans så kan jag riktigt se framför mig hur älskad Timjan måste känna sig. Väntan är snart slut och jag hoppas, hoppas….

Stackars Timjan. Så jobbigt för dig att bara vänta. Tänker på er båda. Kram
i dag var vi hos veterinären, och fick svar på Biopsin, som skickats till Cambridge, och svaret var att det är en elakartad tumör i pannan, och ej går att operera, går från sidan av pannan, ner mot ögat, därför hon inte öppnar ögat, dålig prognos med andra ord,
veterinären frågade om jag ville att dom i Cambridge skulle finkontrollera biopsin, en kostnadsfråga såklart, men det vill jag, fråga är om det är B eller T celliga cancerceller, vilket tydligen är om dom är snabbväxande, eller långsam växande , det svaret skickas till en onkolog på Ultuna, som sedan tar kontakt med mig, så länge hon dricker, äter (foderspruta, Hills A/D) men framförallt inte har ont, ska vi avvakta, hon drar sig inte undan heller, utan gillar att gå ut, i trädgården, dricker med förkärlek fåglarnas vatten, som sagt, hålla koll på tumören, så att den inte växer , och nu ge Metacam varannan kväll, cellgiftbehandling är uteslutet, bara en plåga för henne, så vi är hemma och bara tar det lugnt nu, vet ju att det är en fråga om tid
ingen kan svara på, om slag eller kast har utlöst det hela, men jag vet ju att innan hon kanske blev träffad, av stenarna, såg ju inte händelseförloppet, bara stenarna i trädgården, var hon fullt frisk, sedan försvann hon i 2 timmar, och kom tillbaka med skador, varav sår på hornhinnan som hon opererat, kan ju inte vara en tillfällighet men nu är det bara att ta det lugnt, och hålla koll, på hur det utvecklas, dvs. hur fort det går
Timjan är ju bara 5 år, alldeles för ung, men livet är inte rättvist, vi vet ju det min lilla silversessa, vi sitter mesta tiden på altan nu, tills jag börjar jobba, hon gillar att ligga i knä, lilla gostrollet mycket ledsen Maggan47
Har inga tröstande ord som hjälper, vill bara ge er bägge en jätte stor tröstkram.
Lisa

Ohh
nej vad hemskt! En kram till er!
Ordlöst…sanslöst och vansinnigt orättvist… 
Kramar till er båda

*stor jättekram till alla tjejerna*….blir lessen att det inte var en slum svamp istället…..hoppas du har någon som du kan luta dej mot?…. i vilket fall som helst är jag nu övertygad om att Timjan har världens bästa matte som ställer upp i vått o torrt….
Detta var väldigt väldigt tragiskt för Er båda. Mycket mycket sorgligt
. Väldigt vacker katt.
Sänder många kramar till Timjan och dig. En mera kärleksfull matte kunde inte Timjan ha.

Jättehemskt att höra. Jag lider verkligen med dig och silvertimjan. 
Stackars vackra Timjan
. Finns ingen rättvisa. Lider med er. Tröstekramar till er.
Åh, så ledsen för din skull! OCh lilla Timjan förstås också…..
Finner inga ord … 
Det är så orättvist!
Stackars Dig :-( Kan inte ens föreställa mig hur Ni känner Er…
Jag tänkte på en sak angående det med om slaget kunde utlösa cancern.
Jag hade en kusin som var en friskkärna hela sitt korta 12-åriga liv. En sommar åkte han på semester med klassen och där spelade dem olika spel och lekte hela dagarna. Allt var frid och fröjd till en dag när dem spelade footboll. Min kusin slog i knät. Följande dagarna svulnade knät mer och mer. Värken blev outhärdig. Alla trodde att det skulle gå över (det var ca 25 år sedan…) men inte. Efter två veckor åkte dem med pojken till sjukhuset där det visade sig att det var cancern i knät. Benet amputerades ovanför knät för att försöka rädda pojken. Eter en månad kapade dem resten av benet. Efter två månader var han död…
Enligt läkaren var det just slaget som utlöste cancern som vilade latent i kroppen….
Usch vad tråkigt…lider med er. En tröstens kram till dig och en stor nospuss till Timjan!
Stackars lilla Timjan! Tröstekramar!

Ta hand om varandra! Mina tankar går till er…

Åh så hemskt! Många Tröstekramar till er..

Så ledsen för er skull……..
har hört samma sak, att et slag kan få en latent cancer att accelerera, och eftersom Timjan bevisligen var frisk, innan allt startade i trädgården, och när vi kom till veterinär, var ögat skadat, och opererades, sår på hornhinnan, och när det inte blev bättre, utrednngen startade med röntgen, och sedan biopsi, knölen fanns ju i pannan, från början, men ögat var det väsentliga från start, jaja, min lilla gumma, som inte vill äta, hon är uppe och går, jättegosig, men rynkar på söta nosen åt mat, foderspruta med Hills A/D får hon, uppblandat med vatten, och det går bra att ge henne, har henne som bebis i knäet, och vänder upp munnen, hon sväljer, hur ofta ska hon ha denna spruta med mat, för att inte torka ut, någon som vet kram Maggan47

Jag hade aldrig hört att cancer kunde accelera på det sättet. Men det är ju bra att veta iaf.
Hoppas det nya resultatet ger lite hopp. Många tröstkramar

*puttar upp för Maggans fråga*…
dag har Timjan inte rört sig ur fläcken, utom när jag gett henne mat i fodersprutan, Hills A/D med vatten, i kväll ringde veterinären hem till mig, och frågade hur det var, blev tvungen att säga att det var inte så bra, då sa han att fler provsvar kommit, och hennes cancer är en ovanligt aggressiv sort, som sprider sig in i hjärnan, och vidare ner i ögat,
jag lyssnade bara, började svamla något, om att vätska upp henne, m.m, ja ni vet, stod helt still i huvudet, men han säger bara, det är dags nu, att släppa taget, välkommen hit i morgon kl 9.00. jag blev helt stum, satt där bara och skakade, tänkte, så illa kan det inte vara, inte i morgon, ska jobba imorgon, första dan efter semester, kan inte, vill inte, jag försökte då säga, på fredag, blir det bra, nej, han var helt saklig, men kände med mig, såklart, har ju skött Timjan hela tiden, nu kommer hon att få ont, och smärtlindringen kommer inte att hjälpa, det är dags nu,
och nu sitter vi här Timjan och jag och inväntar morgondagen, det var inte så här det skulle sluta, min lilla silversessa och jag skulle få många år tillsammans, Timjan från Örebro katthem, som jag valde ut på nätet, efter att ha letat runt länge, fastnade jag för henne, och kände direkt, här är hon, och alltid varit mattes lilla tjej,
Maggan47 som bara gråter, men känner ert stöd![]()

Tänker på dig och Timjan inatt och imorgon bitti.
Timjan som är så söt och gullig, man blir så ledsen…
Kommer ihåg när vi åkte och hämtade henne från Örebro, hon ville inte alls bli infångad.
Tänker på dig och Timjan 

#116 ja en ungdomskamrat till min pappa dog mycket ung. Han fick cancer i hjärnan och den utlösande faktorn var att han cyklade omkull och slog i huvudet. Så min tanke ar hela tiden varit att slaget måste ha utlöst detta.
Stackars er Maggan47. Tröstekramar till er och er lilla silversessa.
//Pia
Stora tröst- och styrkekramar till er båda! Jag tänker på er. Jag miste själv min katt efter 17 års tid för 2 år sedan, jag sörjer honom fortfarande varje dag.
Du verkar ha varit den perfekta matten och gett henne det bästa av det bästa i detta livet, det är tur att det finns folk som du, så att några katter får det liv som de förtjänar.
Finns inga ord någon kan säga nu som kommer få er att känna er bättre, men jag är helt säker på att Timjan kommer att få det jättebra i sitt nästa liv.
Kramar igen till er båda!!!
Blir helt stum och fruktansvärt ledsen över hur detta har utvecklat sig. Så oerhört tragiskt att detta skulle hända lilla Timjan och jag förstår att du befinner dig i chocktillstånd över att få ett sådant besked. Samtidigt har du en bra veterinär som också vet att för Timjans bästa är det dags innan det går helt överstyr med smärta. Nu kan du ge din älskade kisse den sista kärleksfulla handlingen och hon behöver inte ha ont mer. Kanske är Lucas den första hon träffar när hon kommer till regnbågslandet och de kan uppleva gamla minnen.
Sänder många varma tröstekramar till dig i din svåra stund.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
jag var med maggan till vet med timjan. det var så fint. vi satt där länge o prata om timjan. nu får hon träffa lukas o dom andra katterna. kram till maggan.
Jag blir ju såå ledsen för eran skull. Mina tårar rinner när jag läser det du skriver, stackars dig och lilla Timjan. Vad livet är orättvist ibland. Såå orättvist!!! 
Men din vet verkar vara bra som säger till dig att nu är det dags, för att ta ett sådant beslut själv är inte lätt. Det blir nog lätt att man drar ut på det hela då.
Tänk på att din lilla tös haft det bra hos dig och du har haft det bra med henne. Det finns ingen i hela världen som kan ta ifrån er det ni har haft ihop, er kärlek tillsammans. Jag känner så mycket med dig Maggan47.
Kramar om dig och lilla Timjan.
Sov i ro lilla Timjan
Tröstkramar till dig Maggan
/M
Sov gott Timjan
//Pia

Saknar ord, tänker på er.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Jag känner med er
Kramar om och gråter med er.
Lilla Timjan ha det skönt i
regnbågslandet.
Jenna :(

Men kära värld..jag finner helt enkelt inga ord..nu idag när jag tagit del av denna så oerhört sorgliga och rörande historia finns mina tankar hos dej Maggan..är tårögd och känner från djupet av mitt hjärta med dej…Timjan..vackraste lilla misse fick den mest kärleksfulla omsorg och omvårdnad av hennes matte än i det sista..
Känns som att Timjan alltid kommer att vara med och beskydda dej från en annan dimenstin..
De varmaste tröst och styrkekramar..
Sidentass

Åh så tragiskt………….. Finner inte ord för vad du går igenom nu.
Vet att inga ord i världen kan tröst dig nu…… Kram!

Känner med dig, mina tankar finns hos dig och hos Timjan

Stackars lilla Timjan. 
Hon hade iaf den bästa av alla mattar i slutet av sitt liv.
Kramar

Å Maggan vad tråkigt! Jag har suttit och hoppats in i det sista. Lilla Timjan, en av alla stjärnor på natthimlen. Hon hade iallafall en underbar matte som älskade henne. Stor kram till dig. Vi finns här för dig.

Sov gott lilla Timjan, Kommer inte att glömma dig fastän jag inte har haft förmånen att känna dig. Tröstekramar till dig Maggan, tomrummet är stort, vet att det kommer att sitta i länge. Men nu behöver hon inte lida mer, och hon har som sagt haft en fantastisk matte .
tack för alla tröstande ord, känns som om jag suger i mig dom som en svamp, har varit en lång natt, som mynnade i gryning, Timjan uppe och vandrade, jag med henne, och efter oss Beata och Felicia, Beata som alltid satt upp en tass, blixtsnabbt mot tjejerna, lät nu Timjan nådigt buffa på henne, och följde henne uppmärksamt med blicken, själv ville jag bara vrida tiden tillbaka, men vi åkte iväg, och min lilla tjej var så lugn, försökte vara det också, för hennes skull, mest i chock skulle jag tro, fattade liksom inte, att detta var sista resan, och härifrån , hem utan henne, hon somnade in i min famn, la sig tillrätta, och det gick fort, vägen till regnbågsbron var kort för henne, men så lång för mig, kan inte fatta att hon är död, vem ska nu sitta hos matte, på morgonen, och gosa, ligga på mattes mage, och säga åt dom andra, vänta på er tur, det är du och jag matte, eller hur, busa runt i trapporna, hon var så full av liv, blev ju bara 5 år, och 1 månad, vet att ni vet hur det känns, tack Jasse för dikten, säger precis hur det var, men tomheten, när ska det sluta eka i mitt hjärta, det som är kvar, en bit tog hon med sig, och en bit tog Lucas och före honom Sara, sa till Timjan att Lucas möter dig vid bron, och många andra små, nu friska katter finns det där R.I.P lilla Timjan, den enda kryddan du behöver
Maggan47
När tiden kommer…
När stunden kommer och jag blir skör och svag
Och smärtan gör att jag inte kan sova
Fatta då det beslut som måste ske
Den sista striden kan inte vinnas.
Du kommer att vara ledsen, det förstår jag
Men låt inte sorgen hindra dig
För denna dag, mer än de andra
Måste din kärlek och din vänskap klara prövningen.
Vi har fått så många fina år tillsammans
Du vill inte se mig lida ytterligare
När tiden kommer, snälla låt mig gå.
För mig dit någon tar hand om mig
Och var med mig ända till slutet.
Håll mig hårt och prata med mig
Ända tills mina ögon inte ser mer.
Jag vet att med tiden kommer du vara OK
Och att det är en godhet som du gjort mig
Trots att min svans viftat en sista gång.
Du har räddat mig från nöd och lidande
Känn ingen sorg
Över att det var du som fick fatta detta beslut
Vi var varandra mycket nära under alla dessa år
Låt dig framförallt inte invaderas av sorg.
… din kompis på fyra ben
som tackar dig för att du gett mig ett sådant fint liv!

Så ledsamt
Sov i ro Timjan. Många Tröstekramar
Vad mina tårar rinner när jag läser det du skriver.
Sov nu i ro du lilla Timjan………..
Tänker på dig Maggan, vet hur svårt det är…
Nu är Timjan i regnbågslandet och träffar Lucas, Sarah och Tusse.
kram på dig.
Mina varmaste tankar och sån fin dikt…lilla gumman,nu har hon det bra. Saknaden är stor, det förstår jag…..
Älskade lilla Timjan finns nu i det vackra Regnbågslandet där hon utan smärta springer omkring på de vackraste av alla ängar tillsammans med Lucas och många många andra älskade och saknade kissar, för att en dag åter möta sin matte.
Många tröstekramar till dig maggan som så kärleksfullt tog hand om Timjan.

Usch vad ska man säga lider med dig.
Många röstekramar! Tack för att Timjan fick ett så kärleksfullt hem!

Sov gott Timjan…..o du Maggan vet vad jag tycker hoppas jag…..så lessen för din skull….
Oj så ledsamt att det var så illa med Timjan. Vi hoppades ju alla att ögat skulle bättra sig och allt bli som vanligt igen. Som andra skrivit här uppe hade Timjan den bästa av mattar och fick ett underbart kattliv. Det förmedlar en värme som lever kvar länge.
Livet är inte rättvist och blir inte som man tycker att det ska. Ödet går inte att diktera och än mindre att förstå. Skickar massor av tröstekramar till dig.
Kram Lena

Livet är inte rättvist. Livet är hårt. Ibland för hårt.
Sitter här och läser med tårarna strömmande nedför kinderna och lider med dig. Så svårt att mista en vän och partner. Det gör så ont!
Timjan slipper ha ont mer och kan springa i full fart bekymmersfritt med alla våra andra regnbågskatter. Hon har det bra nu och ser med tacksamhet ner på dig och de dina.
Många tröstekramar till er alla! Smärtan kommer kanske aldrig att gå över men den kommer att miska i styrka och till slut bli lyckliga minnen av Timjan!
Men fy, detta tråkiga har jag helt missat :(
Stackars lilla Timjan :´(

Å jag hoppades också att det skulle vara en positiv nyhet när jag öppnade denna tråd ikväll.
Men ack vad tragiskt det blev. Jag gråter med dig Maggan och säger bara som alla andra ovan, tröstekram till dig och sov i ro lilla Timjan! Nu är smärtan över.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Mina kattänglar Lucas och Timjan, en kompis gjorde denna bild, är ju bara ett halvår sedan Lucas vandrade över regnbågsbron,
Maggan47
Men så fin!!!!!
Så omtänksamt av din kompis att göra denna fina bild.
Tröstekramar till dig! Stackars lilla Timjan 

Åh nej vad ledsamt, vackra Timjan
, blir så ledsen för din skull Maggan. Jag vet precis vad du går igenom, min Rasmus fick somna in för tre månader sedan och det gör så obeskrivligt ont och saknaden är enorm. Ja du vet ju det efter Lucas!
Tänker på dig. Massor av tröstekramar från mig // Incan
#159 Vilken fin bild! Sådant värmer att få i en så svår stund.
//Lena
Oh vilken fin bild…
I min minneslund på hemsidan
putt

så oerhört fint de har det i din Minneslund, tack Jenna-Gun
Timjan var född 27.7.03 och död 27.8.08
ska maila uppgifterna till dig, tar allt en dag i taget just nu, känns så oerhört nära allting, och är ju inte en vecka sedan, sorgen tar sin tid, och mina andra kissar sin, Flisan letar efter sin bebis Timjan, tog hand om henne när hon kom som 1 åring från Örebro katthem, tvättade och försvarade henne, fast Timjan mycket väl kunde ta hand om sig själv, men mot Flisan blev hon liten, och hon är så lugn och stillsam nu, går runt, och tittar mycket ut, sitter blixtstilla och bara vädrar med nosen, så synd om henne, gosar extra mycket nu
kram Maggan47
Jag ska lägga in de datumen.
Tröstekram jenna
den har varit en tung vecka, Felicia letar sin lilla bebis, som blev lika stor som henne nu, men i Flisans ögon bebis, som hon har tvättat och skött om i 4 år, sedan Timjan kom som 1 åring, sovit ihop, busat ihop, det är så tyst nu, med 2 tanter på 10 år, Beata är sig själv nog, Flisan försöker verkligen närma sig henne, smyger upp när hon sover, smygtvättar, men nope, Beata vill inte
och säger i från, Flisan drar sig då undan, och tittar sorgmodigt ut, hon är verkligen deppad, utan någon att ta hand om, hjälper inte vad jag gör, inte det hon vill, vill vara mamma igen, hennes bebis är död, och hon sörjer Flisan stör mig, här vill jag vara ensam, matte, ta bort henne, Beata fnyser
du kan väl stanna, så vi får gosa lite, nehej, inte det
och då blir Flisan ledsen igen, ingen bebis att pussa, och hon hänger med huvudet, så synd om henne också
Maggan47
Oh så ledsamt… förstår att hon sörjer sin bebis och svårt för matte att se det också och vara maktlös…
Kramar om
Stackars Flisan som inte har någon att tvätta..Förstår att hon är deppig.

Stackars lilla Flisan. Det är inte lätt att förlora en bebis, även om den är adopterad. :(
Hon kanske kan få träffa en ny bebiskompis i framtiden? Eller så kanske Beata ger upp till slut, för Flisans skull. *hoppas*
Blir så outsägligt lessen när jag läser denna tråd, jag hoppas verkligen dina kissar hittar tillbaka till sina goa glada jag snart så du kan få styrka ifrån dem