Om katter som far illa
Hej jag var på ett mötte på Meros igår om hur vi ska gå till väga med katterna, och vi är en bit på väg nu,men jag återkommer med det senare. Men där träffade jag en trevlig dam som jobbar i köket, hon berättade att hon vet att det finns ett antal katter som ingen bryr sej om,och det kan vara 20 katter,som bor under en terarrass. nu kommer jag att åka ditt och kolla det här för så här får det inte vara,jag har adressen ditt vi hörs om det. Hälsar mogge9
Hej Mogge!
Inget vidare med ännu mera hemlösa katter. Bra att du tar reda på var det är och lite mera omkring det hela. Vi som bor i Göteborgsområdet kanske sedan kan hjälpas åt med att gå vidare med ärendet. Något som är viktigt är om de är förvildade eller om de verkar vana vid människor.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Skönt med folk som verkligen åker och kollar upp detta. Synd att jag bor så långt bort. Annars hade jag hjälpt till.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Toppen att du kollar upp detta!
Hoppas att det finns fler som du i Göteborg som kan hjälpa till.
Tusen kramar
Marie
Hej jag var och tittade på det här stället i går kväll, men tyvärr såg ja inte några katter,men några bilder tog jag men jag gör ett nytt försök jag ger mej inte när jag vet hur dom här katterna har det. Hej vi hörs hälsar Mogge
bRA. Vi får höras om detta senare. Som sagt, nu är ni ju några stycken i GBG, så ni kanske kan göra en gemensam aktion. Behöver du påtryckningshjälp via mail till olika instanser så vet du att du kan räkna med mig.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tack Gunilla jag vet att jag kan lita på dej när jag behöver hjälp,idag har jag pratat med henne jag fick tips om det här. Jag var på framsidan huset,katterna fanns på baksidan,så det blir ett nytt besök,men de här katterna är helt vilda,så det blir jobbigt att fånga dom,men nu har jag sagt hon måste anmäla det här,så vi får se vad som händer,jag kommer att åka dit i morgon. Hej från en trött Mogge
Frågan är, Mogge, vågar hon anmäla?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Denna länk är till en läsvärd sida
Hej Jenna_Gun,jag har för mej att jag är med i Djurens Rätt,men jag ska kolla det Jenna.
Och till dej Gunilla så är det anmält nu,vilket är en lättnad för mej nu.
Hälsar Mogge,och ha en bra dag till er alla
Hej! Idag var jag på Meros Camping och skulle se hur det hade gått för katterna där ute,och det var inte bra, det jag fick se,det var ett antal kattungar som dom inte hade talat om tidigare när vi började med det här,det känns lite jobbigt när dom inte säger som det är. Men jag ger mej inte,idag har jag ringt och talat med Åsa Ryden på Djurskyddsinspektionen här i Göteborg,och vi ska nu träffas på måndag på Meros,och nu kommer jag att vara med att se till att katterna får komma till en veterinär,så får dom bedöma hur man ska göra för dom här katterna som är mycket dåliga. Men Åsa verkar vara en människa som bryr sej om djur,så det här ska bli roligt att träffa henne,för man ska ju ha tur någon gång med våra myndigheterna,så det här ser jag som en seger för det jobb man gör för våra djur som far illa. Hälsar Mogge 20060809
Hej! idag har det varit mycket prat med olika myndigheter när det har med hundar och katter att göra som jag försöker att se om vi kan få deras uppmärksamhet på idag. Jag tycker det verkar en aning ointressant från deras sida när vi pratar om katterna på Meros,men jag kommer med mer om det senare,för det verkar vara en enda röra på Djurskyddsenheten som jag upplevde när jag hade pratat med Monica Jonsson idag,men som det är nu så tycker jag dom sköter det här dåligt,men vi får se vad det här slutar jag hör av mej. Då är det bättre när det gäller hundarna vi har pratat om,mer om det kommer när jag får svar från olika personer jag har varit i kontakt med,och det är en del som har visat sin avsky om vanvård av hundar som det här handlar om jag kommer att gå vidare med det här på mitt sätt. Hälsar Mogge9 20060905
#11 Nej det verkar inte vara så värst mycket ruter i tjänstemännen på Djurskyddsenheten i Göteborg. Tröttsamt att det ska vara så segt….. det verkar behövas en blåslampa eller två i baken på dem….. Misstänker att man inte vet hur man ska hantera det hela.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Fy sjutton. Mitt hjärta går i småbitar av att läsa ointresset som folk visar. Släng lagtexter i huvudet på dem. Ring Djurskyddet Sverige och be om råd - de brukar försöka hjälpa till med tips både juridiskt och annat ifall de kan. (www.djurskyddet.se)
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Men tjänstemännen lyfter ju lön ändå utan att göra något. så varför ska de bry sej :(
Hej Vanessa. Jag är medlem djurskyddet,och jag har varit i kontakt med dom om andra saker när vi pratar om ren vanvård om hundar, som jag oxå jobbar med idag, men jag kommer oxå att prata med dom om katterna på Meros om det inte händer något inom det snaraste,jag jagar dom varje dag nu till jag ser att det kommer att lösa se för de här katterna. Jag kommer att oxå att ta hjälp av Lena och Miranda. Vi hörs jag kommer inte att ge mej om det här.
Hej Jenna_Gun,jag håller med dej,varför ska dom bry sej,men vi kan ju sluta och betala lön till dom,så kanske dom var tvungna att göra något,för att få den lön dom har idag Jenna. Mogge9

Hej Mogge!
har miljöforvaltningen fortfarande inte kommit med förslag??? Jag måste endå ringa dom imorgon angående katten Hugo, som misshandlades till döds. Då ska jag ta upp Meros Camping också.
Har även tipsad GT journalisten som följade med igår när vi "levererade" katter till sina nya hem. Ska även ta upp det med Ingalill Löfgren från GP, hon kommer till katthemmet nästa vecka tisdag. En annan tanke är att kontakta någon i miljöpartiet som jag har fått hjälp ifrån förut.
Hör av mig så fort jag vet mer!
/Miranda
#16 Jättebra Miranda att du ringer Miljöförvaltningen samt redan varit i kontakt med tidningarna! Det behövs nog fullt pådrag för att få något gjort där ute. Som jag ser det efter vårt första besök kan mycket göras för katterna på Meros. Avlivning är definitivt inte den enda lösningen, för många katter går att rädda.
//Lena
Hej Lena Det är som du säger att många katter går att rädda,men vi har ju alla dom som inte går att rädda,och tiden går fort nu som ni vet,men det är mycket på gång så jag ger inte upp nu om ni tror det. Mogge9

Hej!
har försökt att kontakta miljöförvaltningen idag. Monica Jonsson: återanträffbar den 14 september. Åsa Ryden: återanträffbar den 18 september. Hans Borgvall: på tjänsteresa….. sen var det någon jag pratade med som hade noll koll. Under tiden tar jag emot samtal från folk som inte vet hur dem ska göra med dem hemlösa katter dom hittar överallt…. ring miljöförvaltningen kan man väll inte säga, finns ju ingen där!
En annan tanke:
Annika Schenk Sundström är stadsveterinär för Göteborg, sitter i GBGs djurskyddsföreningens styrelse.
Åsa Ryden, djurskyddsinspektör för GBGs kommun, sitter i GBGs Djurskyddsföreningens styrelse.
Är det inte jäv?
/Miranda
#19 Märkligt sammanträffande att de både återfinns i styrelsen i Göteborgs Djurskyddsförening! Känns ju inte särskilt seriöst.
Vad frustrerande att alla är borta samtidigt på Miljöförvaltningen! De gör sig inte direkt tillgängliga för allmänheten.
//Lena