Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 4122 ggr
Faxlin
0

Auktionsforum

Jag har slipat lite på det i talade om angående att det vart för många auktioner på sidan. Och att det kan vara bra att ha något ställe som är för auktionerna. Och att det blir lättare att hitta dem också. Jag har således kommit en liten bit på väg. Men vill nu höra vad ni tycker.

http://insamlingsauktioner.egetforum.se

Jag ska försöka komma på hur jag ändrar färgerna och sdåant. Så vi får en trevlig auktionsforum där till slut. Jag har också gjort så att det gäller fler och inte bara hittekatter. Även om jag misstänker att det är flest katter det kommer tas upp till. Men det är medlemmarnas sak att avgöra. Vill att alla ska få chansen.

Men snälla kika in och skriv gärna här i tråden om tips.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Puttar min egen tråd och hoppas att någon vill ge en komentar eller två.

Audiatur et altera pars

Simson
0

Jag var in och tittade på sidan och den ser mycket bra ut. Däremot är jag alldeles för obevandrad och okunnig om det skulle fungera. Jag lägger gärna ut min auktion där så kan vi testköra om det är intressant.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Haha, ÅSa, du har stora krav på oss! Du gjorde detta fina kl 3 i natt. Då sov de flesta av oss på söta örat! Sen i förmiddags, så snurrade jag runt i stan. Men helt klart godkänt av mig! gÄLLER BARA TT FÅ FOLK ATT HITTA DIT! Asch Caps Lock igen…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

Du är verkligen duktigt Åsa. Forumet verkar vara jätte bra.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

lenarydstrom
0

Detta är ju toppen!!! Jättefin sida, precis vad vi behöver! Min man håller med och ger högsta betyg!

majvi
0

jag trodde att det bara skulle vara själva auktionerna men det var ju mycket mer.

Vilka är det auktionsforumet vänder sig till? Många här vill säkert köpa nåt för att hjälpa ett djur och det kanske inte spelar så stor roll vad det är.Men om det vänder sig till hela fokus kanske en del inte bryr sig så mycket om vart pengarna går, men de vill t.ex ha ett halsband.Blir det många auktioner som läggs ut skulle jag gärna se att de delades upp i flera olika kategorier så att det blir lättare att hitta det man söker. Jag menar inte att det behöver vara lika många kategorier som på tradera, men någon uppdelning kanske.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Hawknestgrove
0

Ja det kan kanske växa fram, allteftersom

[sofia-85]
0

Ja har blivit medlem jätte fint Åsa :)

Lena
0

Men vad bra det blivit! Vad duktig du är! :) Man kunde sedan lägga en artikel här på Hittekatter med länk till auktionssidan.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

Tack allihopa. Jag suger i mig av alla råd ni kan komma med.
Tanken att dela upp auktionerna mer så det är lättare att hitta till exempel kattauktioner. Alltså auktioner som hjälper katter och så vidare är utmärkt. Ska fila mer på detta.
Blir så glad när ni kommer med ideér. Inte lätt när man sitter vaken i sin ensamhet och ska fippla ihop saker. hihi

Audiatur et altera pars

Puma77
0

En mycket bra start. Med tiden komer man alltid på nya saker att kunna förbättra så mycket bra gjort Åsa.

//Pia

Faxlin
0

#11: Ja men det är ju just där jag hoppas få en massa hjälp från er här inne. På tips om förbättringar. ;-)

Utan er skulle den inte ens ha startats upp.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

#6: Just uppdelning på saker blir svårare. Då skulle vi behöva ha fasligt många kategorier och det skulle bli svår navigerat. Men det är klart. Om det växer sig jätte stort så måste man kanske dela in det mer med olika varor. Nu har jag delat in dem på djursort istället. Så man kan gå in under den djursort man vill hjälpa., Men det är klart. Man bör kanske kika i de andra med. För man vet ju aldrig vart guldkornen finns :-)

Audiatur et altera pars

Wiizy
0

Blev medlem. :) ska kika på´t snart.

Faxlin
0

Skoj, kom med tips. Just nu är det rätt tomt. Me nsnart så får vi fixa en artikel om den så den är lätt att hitta till. Och så är det bara att använda den artikeln för att påminna folk om att nu har jag lagt ut en auktion eller sådant. På detta sätt hoppas jag att vi alla kan få en massa auktioner att buda på. En massa katter kan få hjälp. Och det inte blir sjuttio trådar här inne om auktioner.

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Ja jag blev medlem med en gång. Så min lilla junikisse ska alltså gå via den sidan i stället?

Puma77
0

Jag har en på g som jag tänkte lägga ut där. Tänkte den skulle gå till Sofias vanfårdskatter. Har precis tagit bilden så det kommer upp senare.

//Pia

Kat08ja
0

Jättefint :) Bra jobbat!

Puma77
0

Jag ser inte att man kan infoga bilder i inläggen.Gråter

//Pia

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Puma, fattade fel….. Jo, man kan väl ägga in bilder där med? Insert picture går väl?

Hawknestgrove
0

Du får plocka bilder från exempelvis Photobucket. Väl då varianten IMG och klistra in. JAg har gjort ett prov…..

http://insamlingsauktioner.egetforum.se/forum/viewtopic.php?p=5#5 

Puma77
0

Jag är medlem i ett annat eget forum. Där finns det precis inunder inläggsrutan en länk där man kan trycka för at lägga upp bilder från sin dator. det var det jag menade.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja, här får man koppla till länk från typ Picasa eller photobucket eller Flickr

Puma77
0

På mitt andra forum hr vi postimage som kommer upp. Vet inte om det är ett tillval man kan ha. Kanske lite lättare än att först lägga in den på flickr som jag har och sen föra över till forumet. Skulle vara skönt om man kunde föra över från datorn direkt.

//Pia

Hawknestgrove
0

Du kan även ta den från picasa! Den är suverän. Där har du alla dina bilder!

anebit
0

Nu är jag också medlem…….  Jättebra idé….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Faxlin
0

#16: Ja det vore bra om vi körde juni kissen där istället. ;-)

Audiatur et altera pars

Engla
0

Vilken kalasidé. Jag tror att det kan bli jättebra.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hawknestgrove
0

Bra. Tänklte faktiskt att låta den behållningen gå till Katt i Norr…… Får väl börja sticka katten också….

Faxlin
0

Passa på och gå in och buda. Vi har auktioner på forumet för kissar i nöd.

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

LAgt ett litet börjabud på örhängen

Hennum
0

tycker den var jättefin! hejja hejja! :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Ciiviic
0

Nu ligger det lite mera i detta forum ;P

Jenna-Gun
0

Men var¨får man tag i Picasa eller photobucket eller Flickr?

Är det nått av dem som är på svenska.

[sofia-85]
0

Ja kan skriva om det i kattbladet med :)

Faxlin
0

#35: Ja men vad snällt. Vi har ju för flera djursorter där, inte bara katter också. :-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

#34: Ciiviic skrev jättebra och förklarade inne på forumet. Och lade med länkar med.

Audiatur et altera pars

Jenna-Gun
0
Lena
0

Vad bra att auktionsforumet kommit sig igång!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

Nu ska snälla sofia hjälpa mig med lite snyggare layout och förhoppningsvis fixa så det blir enklare att lägga in bilder till auktionerna också.
Efter det så är det väl dags att fixa en artikel om detta forum och hänvisa alla auktioner i framtiden in dit. Eller vad säger du Lena?

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Puma77
0

Ja jag kan länka från mina sidor sen också. KKS-salutorget och dem.

Jag hade en auktion som jag tänkte lägga ut men nu har jag en till variant som det kanske är mer uktuellt med. Ska fixa det sen när eftervärken av migränen försvunnit. Kanske under morgondagen. Har ingen bild än heller.

//Pia

Hawknestgrove
0

Hawknestgrove
0

HAr för mig, att Picasa går att få på svenska…

Jenna-Gun
0

ok  ska googla på det

Faxlin
0

Nu är det fixat  så du kan ladda in bilder direkt från din egen dator. Behöver inte tjaffsa med andra sidor eller något. Den har också fått sig en ansiktsupplyftning över lag. Så kika gärna in och säg vad ni tycker. Jag startade förumet för alla djur i nöds skull. Och specifikt för alla hittekatter.

Audiatur et altera pars

Kusten
0

Kanonbra och FINT forum Åsa!

Puma77
0

Nu har jag lagt in auktionen därinne så kika gärna. Här

Glömde säga att det var skitläckert.

//Pia

Lena
0

#47 Ser jättebra ut! Nu gäller det bara att få fart på det hela så att alla som brukar bjuda här hittar till auktionssiten istället.

Myntamöss i Sverigestuk går ju inte av för hackor! :)

//Lena

Puma77
0

puttar upp. Det går lite segt.

//Pia

Highlandertess
0

Det där ser jättebra ut! Tyvärr så måste jag undvika sidan ett tag framöver då jag inte har något att spendera över huvudtaget….om jag då kollar på grejer blir jag bara "sjuk" :-/

Jenna-Gun
0

Den är jättefin sidan.

Gillar färgen

[sofia-85]
0

Åsa önskade lila som är hennes favorit färg :)

Puma77
0

Lila är snyggt och du fick till det riktigt bra. Du e duktig du Sofia.

//Pia

Faxlin
0

#52: Är så glad att du kunde fixa den lila. Måste ju smyga in min personliga smak någonstans liksom :-) Du är guld värd som hjälper till med detta.

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

HAha, jag funderar på att göra humlor i nationalitetsfärger. HAr ju gult och blått, gult och rött, blått och vitt, blått, rött, vitt……..rött och vitt, så det kan ju bli svenska, danska norska finska spanska franska/engelska humlor……

Hawknestgrove
0

Jättebra ju! Fint Åsa…..

Jenna-Gun
0

Bu för hundar :)

Jenna

Puma77
0

Pruttar för fullt.

//Pia

lenarydstrom
0

Först en himla massa beröm till Åsa!!!! Det här är ju så proffsigt som det kan bli!  Kyss

Kan man inte lägga in auktionsforumet under rubriken "Länkar"  här på sidan?

karins
0

Är åxå medlem..men att lägga in bilder där kommer jag nog inte kunna göra :( Då kan jag ju inte lägga ut någon Auktion där…

Puma77
0

Men Karin. Nu är det mycket enklara att lägga in bilder inte svårare än här inne.

//Pia

Faxlin
0

#60: Vi har ju tack vare snälla sofia fått så lätt att lägga in bilder nu så det är inte svårare än här inne. sofia har fixat det mesta där så allt blir enklare och enklare för er att lägga ut auktioner.

Audiatur et altera pars

karins
0

Så man kan lägga in bild direkt från sin dator utan att ha Picasso el. photopocket el. något annat jag inte begriper…får väl in och testa lägga in bild…Fin sida Åsa! Snyggt med lila ;-)

Jenna-Gun
0

Min älsklingsfär är oxå lila.

Puma77
0

Japp det har Sofia fixat nu Karin;) Ett tips kan dock vara att se til att bilderna inte är alltför stora som man laddar upp. Det blir svårare att se annars. 800X600 som härinne är lagom tycker jag.

//Pia

karins
0

Jag har testat lägga in bild nu..jag klarade det..hoppeliskuttGlad

Faxlin
0

#63: Tackar för berömmet, även om Sofia ska ha äran för utseendet.

#64: Då bör du som mig vara nöjd med färgvalet :-)

#65: Japp visst är hon duktig. ;-)

#66: Såg det. Du ser vad lätt det var nu :-)

Audiatur et altera pars

[sofia-85]
0

Åsa stod för det vackra färgvalet! Det ska ju vara lätt när man lägger upp bilder det med photobucket e ju skit jobbigt :)

Jag har lagt upp två auktioner nu JIPPIE

Hawknestgrove
0

Åh, Sofia, är det du som har varit där och trollat…

Puma77
0

Pruttar igen

//Pia

blondifire
0

jättebra forum,blivit medlem nu medGladhar ni lagt upp den på sökmotorer o tipsat andra kattforum?

S*Winsnes Wilda

Faxlin
0

#71: Nepp inget sådant ännu. Forumet är väldigt nystartat. Så allt är liksom i start groparna ännu. Det har liksom bara börjat snurra igång och det sker saker hela tiden nu. Knappt så jag fattar det själv fast jag var den som startade det :-)

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Lagt in tre nya nu…..

Hawknestgrove
0

Åsa, det är bra jag inloggad nu…. JAg har gjort  tre nya, plus att jag har utlovat en perversitet…..

Faxlin
0

hehe, du är för härlig Gunilla.

Kan med glädje se hur auktionerna dyker upp. Känns hur bra som helst. Kan tänka mgi att det i slutet av månaden komemr ta bättre fart på budandet också.

Audiatur et altera pars

Puma77
0

Pruttar igen

//Pia

Kusten
0

Lagt ut ett par till auktioner nu. Hoppsan! :)

Puma77
0

Var inne o såg dem Kusten. Helt underbara.

//Pia

Faxlin
0

Så roligt att se alla era fina auktioner.

Audiatur et altera pars

Lena
0

Vad bra att det börjar ta fart lite mer nu med auktionerna! :)

//Lena

Hawknestgrove
0

HAha, kolla vad perversa Gunilla har gjort!

Puma77
0

Nu är det 40 min kvar på sverigepaketet.

//Pia

Hawknestgrove
0

Hehe, nu har jag varit ine och busat igen…..

Hawknestgrove
0

Bigless
0

Flyttar upp

Lena
0

#84 Den var kul den Åsa Illern! :) Fantasi och uppfinningsrikedomen är det minsann inget fel på.

//Lena

Jenna-Gun
0

Åsa Illler var en snygging.

Puma77
0

Verar som ja vunnit en auktion. Väntar på kustens vinnarmail bara;)

//Pia

Kusten
0

#88 U got mail Flört Grattis, både till dig och essut som vann den 18 juni. :))

Puma77
0

#89 Tackar. Har fört över pengarna redan och skickat ett mail till digFlört

//Pia

Kat08ja
0

Nu vet jag inte om jag ska ha en egen tråd för detta eller om det är ok att jag skriver här. Jag har startat en auktion på Tradera där jag säljer flera handgjorda kort 5kr per kort går till Top Cats Akutgrupp resten går till mina jourkatter här hemma mjölkersättning, mat, sand osv.

Så om ni är intresserade av handgjorda kort och samtidigt hjälpa nödlidande katter så kan ni gå in via länken och titta på alla auktioner under mitt namn Katja.H fungerar det inte så säg till http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=67188157

Hälsn:Katja

[sofia-85]
0

#91 Katja du kan lägga över din auktion i forumet nu. Jag har gjort en ny kategori som heter Tradera auktioner :)

[sofia-85]
0

Ni som är medlemmar på kattforum.se kan gärna gå in och putta upp min tråd där om forumet. Eller så kan ni skriva något bra ;)

Kat08ja
0

#92 Tack så mycket =)

Kat08ja
0

Några smakprov av min handgjorda kort som finns till salu kika in under Tradera auktioner. Där kan du läsa mer vilka autioner jag har på tradera. http://insamlingsauktioner.egetforum.se/forum/viewtopic.php?t=41

smakprov 1 http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=67187003

Smakprov 2 http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=67187938

Finns massor av handgjorda kort till salu till. Till förmån för Akutgruppen samt mina egna akutkatter för att täcka kostnader som mjölkersättning, mat, sand osv osv:) 

Kram:Katja

Puma77
0

De är jättefina.

//Pia

Kat08ja
0

#96 tackGenerad försöker komma på olika sätt att hjälpa Akutgruppen samt, mina egna akutkatter nu har jag köpt in allt material själv vilket inte är gratis så korten är rätt så billiga om man tänker efter.

Hawknestgrove
0

Hehe bjudit på kortet!

Kat08ja
0

#98 Du är för snäll. vilket kort bjöd du på? det syns inte på Tradera än? :)

Hawknestgrove
0

Handgjort kort sovande katt nr.32- stöd hemlösa katter

Kat08ja
0

#100 ok, jag fattar du har ett annat användarnamn där :) hihi…Då är det rätt :)

Hawknestgrove
0

Puttar upp tråden! Vi har en del där inne som går till kissar och inte att förglömma, till illrar!

emjon
0

Puttar upp tråden så den inte blir bortglömd

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

Ja kom in och kika och bjud på Junikatten, exempelvis!

[sofia-85]
0

Puttar upp så ni inte glömmer gå in… Jag har bland annat lagt upp en kokbok för katter på tradera. Det kan ni läåsa om på forumet :)

karins
0

Ja och alla som vill bjuda på den stickade katten till förmån för Sofias katter, så ligger den på långa auktioner :-)

Bigless
0

Puttar upp för att upplysa om Hittekatters auktioner.

Lena
0

Ja jätteviktigt att alla får kännedom om detta forum! :)

//Lena

Hawknestgrove
0

Ja gå in och bjud på kissar och på Åsas Iller!

majvi
0

Finns det ingen möjlighet att ha auktionsforumet på en fast plats på startsidan? Om det inte fungerar så bra med insamlingarna kan åtminstone en del som behöver pengar lägga upp auktioner men det är många gånger som denna tråden inte syns.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Hawknestgrove
0

Kunde förtjänas en plats bland länkar i alla fall….

anebit
0

putt

emjon
0

Idag har jag lagt ut en auktion på en CD- ljudbok med kåserier av Herman Lindqvist "Tacka katten för det". 

Det är till förmån för de kissar som Kusten hjälper.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Bigless
0

#110 Går inte att klistra trådar utan man får putta upp och när den blir får lång får man väl skapa en ny tråd. Bland länkarna borde den i a f ligga om den inte redan ligger där.

karins
0

Ser inte att den ligger bland länkarna? Tycker Auktionsforumet ska ha en plats där!

Jenna-Gun
0

Det kommer.

anebit
0

Har lagt in adressen under Länkar  nr 04.  Om den skall flyttas nån annanstans så får Lena göra det.

anebit

mymlanbus
0

Nu har jag registrerat mig… nu ska jag bara fatta galoppen också :)

Jenna-Gun
0

Ja  den måste synas bättre.

Puma77
0

Nu har jag lagt in en aution för Misse på Örebros Katthem.

Här 

//Pia

Hawknestgrove
0

Verkar gå bra, Puma! Duligger rdan högre än min påse med lördagsgodis!

Hawknestgrove
0

Puttar upp för lilla fina auktoionsforumet….Det börjar ju närma sig månadsskifte…..

[sofia-85]
0

puttar upp ja med som kommer lägga upp lite mer tradera auktioner under kvällen

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.