Jag bara måste visa er....

Vilken fin kisse!

Pälsen och husses skägg matchar ju perfekt :D

Haha javisst gör det yavannaKementari *S*
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

En rolig grej med Labolina är att hon va en sån pälsboll när hon kom hem till oss…sen så blev den nästan kortare igen pälsen under tiden hon växte och "lejonmanen" försvann för att sedan helt plötsligt dyka upp igen 
Jättefina bilder!
Du har en spännande "Min sida".
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Vad söt hon är! Är hon verkligen kompis med råttorna???

Vilken underbar liten madam! Bild 4a är ju bara så härlig!
Hur går det med kompisskapet med råttorna numera?
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Jättefina bilder på underskön kattdam! Vilken tur att ni kunde rädda henne! Kul att hon var kompis med råttorna!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
underbar liten kisse, vilken tur för henne att få komma till er, och R.I.P hennes stackars små bröder, som nu finns på andra sidan regnbågsbron Maggan47

#14 Jaa *ler* Hon älskade mina hanråttor och kröp alltid in och la sig i deras hängmatta tillsammans med dom.
Nu har jag inga råttor kvar. Sista herren gick över regnbågsbron för nån månad sen och jag har inte skaffat fler sen dess eftersom det är så jobbigt att dom lever så kort tid och dessutom ofta får cancer, mycoplasma eller nån annan sjukdom =(

Ni kanske har hört talats om Bodils Minicirkus? Är från henne Labolina kommer. Man tycker att en sådan människa ska ha koll på saker och ting men icke.
Jag arbetar för att Gbg stad inte ska låta denna madam visa upp sin Cirkus här i stan pga hennes djurhållning men det är tyvärr lättare sagt än gjort =(
#19 Tråkigt värre! Ja man tror ju att det råder ordnade förhållanden i dylika kretsar. Men så är det tyvärr inte alltid. Vet att det förekommit stora röda katter i den cirkusen.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hon var också här i Skara och visade upp sina djur på skolan. Har inte själv sett henne, men nu har jag fattad att man inte ens kan lita på bra djurhållning inom småcirkusar.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Näe man kan dessvärre inte göra det. Det var 5 kattungar som var med utan mammakatt…de fick dela bur med minigrisarna som stal all mat när det var matdags. T.o.m. länsveterinären tittade på kattungarna och kunde konstatera att de var för unga för försäljning (max 5 veckor gamla) undernärda och fulla med mask. 
Av dessa 5 små pälsbollar så var det bara min lilla Labolina som överlevde.
Vet att det är fler som reagerat och försökt agera gentemot denna dam…men det är svårt. Vi borde ha det som dom har i USA en speciell enhet som har hand om djurmisshandel, vanvård mm. Man kan bara hoppas att något sådant kommer utvecklas alltså.

va fin hon är , helt underbar.och vilka fina bilder…
Bara så jättesöt.
puss på nosen
Jenna

En så fin liten överlevare….jättesöt

Mm hon är helt underbar faktiskt *skryta* En mycket speciell dam, väldigt tillgiven nästintill påträngade *S* Och hon älskar allt och alla!

#4 Herregud vilken häfftig bild!!

#28 oj oj vilka härliga bilder, jätteroligt att få se:) Inte ofta man får se kärleksbilder på katt och råtta tillsammans;)
Men………Har alltid trott att den minicirkusen har varit bra och med god djurhållning! Så vad hade hänt?????? Så besviken jag blir…….Blev hon anmäld????
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gunilla.H Anmälan var på G sist jag hörde något om det. Det var nämligen en annan kvinna här ifrån Gbg som tog en annan av Labolinas brödrar och inte heller han klarade sig. Saken är den att det är lätt anmäla henne…men dessto svårare att få något att faktiskt hända vad gäller hennes djurhållning.
Mitt mål är att denna kvinnans cirkus ska läggas ner eller ändra utformning. Hon turnerar ju land och rike runt varje sommar….i en liten minibuss som hon knör in alla djuren i. Och det är (vad jag har kunnat se på hennes turne schema) ganska många veckor som hennes djur får bo i bussen. Hon har ju alltid med sig minst 3 hundar, 3 katter, 1-2 papegojor minigrisar osv.
Jag trodde oxå att denna dam var bra med djur. Hon är inte otrevlig på något sätt det vill jag inte påstå tvärtom, väldig gladlynt av sig. Visst hon är duktig på att dressera djur men hon har nog lite mer än vad hon kan hantera. Reagerade starkt på hur hennes Bullterriers såg ut oxå…dom har ju problem med exem rent genetiskt och hennes två var inga undantag, men det var inget hon behandlade. Och sen så tvingade hon sin ena "bulle" att göra något fel (hon ville inte men hade inget val, mattes ord är lag!) för att sedan kunna skälla på henne och få henne att skämmas. Jag led så med hunden som inget annat ville än att vara mamma till lags. Såg inte alls det roliga i det "tricket" =(
Trist……..Tack för infot……..Hoppas anmälan gör nytta!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mmm, jag håller alla tummar och tår! Ska kontakta kvinnan som gjorde anmälan nu i vecka och kolla.

vilken sötnos!
hAha, verkligen ett charmtroll

hon passar verkligen att heta labolina
Uppdatering:
Nyheter

Bodils minicirkus får kritik av Djurens Rätt och djurskyddsinspektören
- Bodils minicikus borde få djurförbud. Djuren fraktas runt över hela Sverige sommartid och sitter i små burar utan att ens ha tillgång till vatten, säger Sara Asteborg, etolog på Djurens Rätt. Hon har fått många samtal om Bodils Minicirkus.
Nu har även djurskyddsinspektören reagerat och gett cirkusägaren ett föreläggande. Det är inte tillåtet att förvara djur i små burar över natten. Hon noterade även bland annat beteendestörningar hos katterna och att det inte fanns vatten i hundarnas bur.
Filipsstads tidning skrev en artikel om kritiken mot Bodils minicirkus och där säger Bodil att hon inte tänker följa föreläggandet eftersom hon anser att reglerna inte är för djurens bästa.
**Mer läsning med bilder:
**Djurskyddskritik mot Bodils minicirkus, Filipstads Tidning
Författare: Lise-Lott Alsenius
Publicerat: 2008-08-15
Ändrat: 2008-08-15

Den kissen var helt underbar söt! Påminner om mitt Monster lite. :)
Och vilken tragisk bakgrund. Hoppas som sagt att det händer något med denna cirkus.
Vad är det för ras?
Men vad är detta! Stackars djur som måste sitta i sådana trånga burar och inte kan röra sig fritt. Nä sätt åt na och ge djuren frihet!
#36 Det har hållit på i många år kritiken mot den cirkusverksamheten. Verkar ju onekligen ha sina brister. Frågan är varför inget mera händer?
//Lena
Det har jag min husse och matte att tacka….om inte dom tagit hand om mig så hade jag nog gått samma öde till mötes som mina brorsor tyvärr gjorde. RIP mina söta brödrar!