Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1192 ggr
Kvadding
0

Löst: Hjälp omgående!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår fick jag ett samtal från en gammal klasskamrat, hon hade "räddat" en kattunge som skulle dränkas…. men kunde ej själv ha kvar den hemma pågrund av allergi… jag sa att hon skulle höra sig för.. och om hon absolut inte fann någon annan så skulle hon ringa mig… så det slutade med att jag fick ett samtal om att ingen kunde ta den.. så då fick jag rycka in….

Så nu sitter jag här med en liten mise, osäker på hur gammal den är, är endast på besök här nere i Klippan(skåne), hos min far så han blev ju mindre glad när jag tog in den, problemet är att jag åker till Danmark på Onsdagkväll… och jag måste finna ett hem till katten innan dess…

Vad jag kunnat se så är katten en liten hona, hon hade med sig en salva (Gucithalmic) som ska smörjas i höger öga 2 gånger dagligen mot infektion… fick inga uppgifter om detta gjorts hos den ursprungliga ägaren, men det ser lite irriterat ut fortfarande så jag fortsätter behandlingen…

Så finns det någon där ute som skulle kunna ta emot denna lilla katt?… Helst i Skåne, men går även att fixa skjuts upp till Göteborg eftersom jag åker upp dit igen den 18:e när jag kommit hem från Danmark.

Lena
0

Oj stackars liten! Bra att du tagit hand om den så länge. Hoppas någon här som redan har kattungar kan förbarma sig över den lilla sötnosen.

Att dränka kattungar är förbjudet enligt lag. Man skulle med andra ord kunna polisanmäla den förre ägaren.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kvadding
0

Jo, att dränka någon varelse huvudtaget, stackars liten.

Vet att den kommer från en missbrukarfamilj, när den kom igår luktade den som en gammal askkopp :/

Fagddu
0

Stackars liten misse. Hoppas du hittar ett bra hem för den. *håller tummarna*

Kvadding
0

Ja jag med… glömde säga att hon går väldigt bra ihop med hundar då vi har 2 stycken och dom tycker hon är jättespännande :)

mymlanbus
0

Jaha… och jag finns ju i Norrköping *suck* man är alltid på fel ställe vid fel tidpunkt :(

Misan
0

Hur gammal är den tror du?

Kvadding
0

jag har ingen aning då jag inte haft kattungar sen jag var liten… men den är väldigt liten iallafall…

Misan
0

Du har pm.

Kvadding
0

Du kan inte läsa detta meddelande ännu

För att läsa meddelanden måste du först aktivera din personliga sajt. Klicka på Min sida högst upp till höger för att starta aktiveringen.

Så står det när jag försöker läsa det…  förstår inte riktigt hur dom menar… :S

Kvadding
0

nu har jag aktiverat och läst

Kvadding
0

*Puuttt Putt*

MariannE11
0

är absolut ingen expert men de bilder jag sett skulle jag gissa på 8 veckor….men det är en rätt desperat gissning…..

*puttar samtidigt*….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

mymlanbus
0

putt

Fagddu
0

#5 Jag kan ta katten på tåget till Linköping i mitten av septmeber om du vill möta upp. *försöker fresta stackars mymlanbus* Om du vill kan jag fånga en kisse från barackerna utanför mitt jobb så kan den få sällskap också. *håller tummarna*

Crisse
0

Jag har inte kunnat använda internet på 2 dagar och har därför missat detta. Det är klart att jag tar katten. Jag kan möta upp på Malmö central imorgon kväll när du är på väg till Danmark. Jag har redan katter med ögoninflammation så jag har mediciner hemma. Du kan gå in på min sida där står min mailadress.

Lena
0

Det är svårt att bedömma ålder bara genom ett foto. Men med tanke på att han fortfarande verkar ha helt blå ögon bör han nog vara under 8 veckor.

Bra att det verkar lösa sig!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Fagddu
0

Bra Crisse som löser allt på en gång. Skrattande

mymlanbus
0

Ok… Crisse, du är en pärla, som alltid… eloge till dig! Och en kram till Fagddu som rädda kissar också!

Fy f*n va ni är bra!

/Malin

Fagddu
0

#18 Säg bara till om du vill ha en annan kattunge. Har som sagt tre under boden har utanför, med mamma och allt. *försöker verkligen hitta hem åt dem också*

Crisse
0

# 19

Jag vet inte om det var mig du menade men jag svarar iallafall.

Jag bor i en liten lägenhet och jag har ett ställe jag kan sätta vuxna katter på och det är min balkong men den platsen har jag vikt åt Rocky som nog snart kommer in. Så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med mamman men jag hoppas att det löser sig på något sätt. Har du tagit kontakt med kattföreningarna i Malmö och Lund ?

mymlanbus
0

#20. Det finns flera kissungar där som behöver in också

Chimney
0

vilken sötnos..

var finns hon nu?

Solstickan
0

#18 Hur gamla är kattungarna? Klarar de sig utan sin mamma eller måste de komma in tillsammans till ett gemensamt hem?

Fagddu
0

#20 Det var inte dig, Crisse, utan mymlanbus jag riktade mig till, hon verkade nämligen liten sugen på en kattunge och jag ska ändå till hennes hemtrakter om lite drygt en månad. Men tack för ditt svar och ja, har kontaktat KKS, Kattjouren och Rädda Katten. Alla verkar ha intagningsstopp. :( Men jag försöker med lite mer personlig kontakt. *försöker hålla hoppet uppe*

#23 Solstickan: (Antog att det var mig du pratade med då TS löst sin situation) de tre kattungarna är nog ca 14 veckor och kan nog komma iväg utan sin mamma. Jag försöker hitta hem till dem, men som vanligt när man är kattengagerad så är ens bekanta redan kattägare och har ingen plats för fler.

mymlanbus
0

#24. Du har pm

Crisse
0

Hallå Kvadding vad händer. har du hittat ett hem till lilla katten?

Chimney
0

hon påminner om min arista som försvann :(

jag har ingen bil, så jag kan inte hämta den här lilla, annars hade jag gjort det :(

mymlanbus
0

putt

Crisse
0

Jag har inte hört något om kattungen så hon måste fått hjälp med den men då kan man skriva det.

Kvadding
0

Har kvar det lilla busfröet… jagar min kinesiska nakenhund här hemma o försöker visa att det är hon som bestämmer nu haha.

Ringde precis en från Katthjälpen i Malmö, jättetrevlig tjej som kunde ta den.. men då måste jag hitta skjuts ner till malmö, för jag åker inte inom malmö imorrpnbitti utan inom Helsingborg/helsingör….

har hört runder med nära o kära om dom kan ta den.. men verkar lite knepigt.. i "värsta" fall så får den stanna här hos pappa de dagarna jag är i Köpenhamn (tills på Söndag) så får jag helt enkelt ta med den upp till Gbg tills det har löst sig… men det tror jag varken min pappa eller min sambo blir så glada för… men "tyvärr" så har dom inte så mycket att säga till om. haha

Kvadding
0

så? ingen som ska till Malmö idag?

Crisse
0

Då behöver du inte min hjälp då?

Kvadding
0

Nej om det inte var du som ringde innan, (verkar finnas många bra malmöbor)… nu är det bara problemet att finna skjuts till katten ner till Malmö idag… ingen som har "vägarna förbi"?

Kvadding
0

*Puuttttt*

Sidentass
0

Men du milde,,,hur kan man någonsin ens snudda vid tanken på att dränka en sånhär liten krabat..som andra nämnt här ovan är det enligt lag förbjudet att göra så. Så skönt att du tagit hand om missen..puttar upp tråden för lilla misse-hjärtat..

Kvadding
0

GODA NYHETER ALLESAMMANS!!!!

Min väninna hade hört runder bland bekanta, och där var en mamma och hennes dotter som jättegärna tog hand om henne! Dom bor i en stor villa ute på landet intill en skog, och det var min högsta önska för katten. Så dom var precis och hämtade henne!

Tack för alla som skrivit och ställt upp här! men nu är allt löst och det slutade lyckligt!

Fagddu
0

#36 Superroligt att höra! Skrattande

lilo-nova
0

#36 Kul att höra!!!

Crisse
0

Det var roligt att det löste sig för den lilla.

Malindjur
0

oj va kul att höra att det har gått bra

Malin

Lena
0

Det var goda nyheter att läsa att lillkissen fått sig ett hem nu. En hemsk historia som fick ett lyckligt slut.

//Lena