3 katter vräks 15/8
Suck. Jag har inte varit aktiv här på ett tag, men vissa minns kanske en granne jag skrivit om tidigare som inte tagit sådär jättebra hand om sina katter.
Den grännen har nu blivit vräkt från sin lägenhet och katterna behöver allltså nya hem. På ett sätt är det ju bra att katterna får chansen till nya, bättre hem. Det vore ju underbart, men det är kort om tid och goda hem med plats för fler katter växer inte på träd. Själv ska jag flytta upp till Skellefteå, till ett studentrum, snart, men kanske min sambo kan tänka sig att ta in en av katterna. Han bryr ju sig också om dem.
Den första av katterna jag vet är Musse, en stor, svart hane med lite vitt. Jätterar och sällskaplig och piper sött, men samtidigt jättestark och slagskämpe när det kommer till andra katter, åtminstone hanar. Han är vår kisses nemesis, så honom kan vi inte ta in hur mycket vi än tycker om och bryr oss om honom. Jag önskar verkligen att han skulle få ett bra hem, men jag är rädd att han är den mest svårplacerade. Just för att han inte är purung, är korthårig och i en impopulär färg. Men han är underbart rar och fin med barn dessutom.
Den andra är en sköldpaddsfärgad honkatt, mindre, men också lite rund. Väldigt sällskaplig hon med. Tidigare var hon närmast klängig på alla människor, vare sig de uppskattade hennes närvaro eller ej. Desperat efter att någon skulle ta hand om henne och ta in henne tycktes det. Hon är lite semilånghårig och med lite halvintryckt ansikte, så man kan väl tänka sig att någon varit oansvarig med sin perserkatt. Hon är väl mer poppismaterial, lilla Mysan.
Den tredje vet jag inte, men jag tror det är den yngsta av dem. Den har inte fått vara ute. Jag tror det är en honkatt och som jag förstått är alla kastrerade utom innekatten.
Jag ska nog ta och tala med grannen vid tillfälle. Jag fick veta detta nu på kvällen. Jag vet inte om hon vet att det var jag som anmälde henne till MoH förut. Kanske hon inte vill ta emot min hjälp att placera katterna. Usch, skräckscenariot är att katterna sprids ut bland hennes knarkarpolare och får det ännu värre eller att de lämnas kvar här ute.
Om någon vet någon som kan tänka sig att ta emot en eller flera av katterna, hör av er! Så ska jag se om jag kan få dessa katter till nya trygga hem där de slipper vara utelåsta i stormväder osv. Å, hoppas detta får ett lyckligt slut.
Oj vilken mardröm - jag tänkter på tidspressen och situationen runt omkring det hela. Annars är det naturligtvis det bästa att dessa katter får nya och bättre hem.
Håller tummarna att allt löser sig på dessa få dagar som det handlar om.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
*håller tummarna och puttar*

*puttar*…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Putt-- också för kissarna. Måtte de kunna få hem.
#0 Antar att du redan haft kontakt med alla katthem osv. Tänkte att det kanske kan gå genom polisen om det är en vräkning? Flera katthem i Stockholmstrakten har ju ett samarbete med polisen.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

*putt*…
putt

#5 Jag vet att de har hört med åtminstone något katthem. Jag har försökt få tag på henne. Gått dit och ringt på och lämnat lapp i brevlådan med telefonnummer, men jag har inte hört av henne än. Skulle ju kännas bäst att prata med henne först. Men huvva, klockan tickar..

hoppas du hör av henne snart…..
Det är verkligen akut. Tiden löper snart ut. Ingen som kan öppna sitt hem för kissarna?!

Glada, glada nyheter! Musse och Mysan har fått nya hem. Mysan bor kvar här i trakten och Musse har flyttat till skärgården. Popcorn, som den tredje katten heter, ska vi testa om han kan bo här. Jag var hemma hos deras matte ikväll och jag får lov att säga att hon verkar vara en betydligt bättre matte än jag fått uppfattningen om förut. Det var skönt att se.
Imorgon kommer min sambo hem och då ska jag prata med honom och se vad han tycker om att ta in Popcorn. Eftersom jag kommer bo i Skellefteå de närmaste 3 åren är det ju upp till honom. Men jag tror Popcorn och Paprika skulle kunna komma överrens och det vore ju fint med en kattkompis. Om de nu kommer överrens vill säga. Man lär ju inte hinna se det till på fredag, men kanske lite vartåt det barkar iaf.
De hade tydligen kollat med en himla massa katthem iaf, men tja, vi vet hur hur situationen alltid är på katthemmen..
Härligt!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Det låter underbart :) Hurra!
Underbart!

Så bra!!!
#11 Vilken lättnad att det har löst sig för katterna! Bra jobbat! Håller tummarna att det kommer att fungera med popcorn! :)
//Lena