I kväll när stormen river....
går mina tankar genast till våra hemlösingar. Praktiskt taget hela sommaren har ju varit ett drägligt kattväder med mycket värme och lätt att leva i. I kväll är det höst! Väst- och sydkusten har ett sjuherrans storm och regnväder.
Låt oss i kväll tända ett stearinljus och skänka en extra tanke till de som inte fick komma in ikväll till en mjuk bädd.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Usch vilka skuldkänslor man får! 
Nej hur kan man glömma. Här är full storm och jag tänker på Rocky och alla dom andra katterna under stenarna i hamnen. Jag vet att där är kattungar där under och det är bara att hoppas att dom inte spolas ut med vågorna.
Visst tänker man på alla där ute. När jag tittar ut och ser hur det blåser och regnar blir jag riktigt orolig
Ja det är sorgligt att veta att så många far illa nu framöver höst o vinter.

Ja vi fick en liten försmak i går hur det blir framåt höstkanten mitt i allt sommarfirande.
#3 Crisse - mina tankar gick naturligtvis också till hamnkatterna under stenarna. Hoppas de kunde hålla sig kvar.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Dom vuxna katterna i hamnen är det nog ingen fara med för dom kan ta sig upp i tid men ungarna klarar inte av det och jag vet att där är ungar som inte är mer än 3 veckor så har inte mamman plockat upp dom så är risken stor att dom har drunknat.
#7 Usch ja stackars katter där i hamnen! Vi får hoppas att någon skyddsängel hjälpt dem att överleva ovädret.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"