Vad äter era katter?
Vad äter era katter? Mina äter Royal Canins torrfoder, burkmat (ibland) och alaska pollock.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jaaa du, det varierar just nu….vi kör uteslutande med Mjau som blötfoder men blandar i RC Convalescense S/O support till kattungarna för att få upp dem i vikt. Musse äter RC 33 Sensible, för det är det enda han tål. Floppen äter allt som står stilla nog länge. Stjäl gärna hundens torrfoder
om han får chansen. Ibland får de lite köttfärs eller kokt kyckling.
Evangeline

Royal Canines torrfoder, siluette och indoor. De gillar inte blötmat eller andra godsaker som brukar uppskattas av katter. Däremot gillar de kattuna som jag ger dem ibland som lördagsgodis. Dock vill jag inte köpa eller äta tonfisk eftersom den fisken är hotad i haven. Så de får det som sagt var sällan. Har inte många krav på livet, men att skydda tonfisken hör till en av dem. Det känns lite sjukt, men ska nog inte grunna på det nu.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Våra katter äter Hills OralCare och Hills Adult burkfoder. Sedan blir det lite godis i form av Jästex b-vitamin och Wiskas Pocket. Jag kan verkligen rekommendera Hills OralCare vilket ger tänder och tandkött bra motion. Linus hade riktigt känsligt tandkött när han var liten och fick det rekomenderad av veterinären. Det håller hand tänder i trim likaså Tessie som även håller vikten i trim med det fodret (hon går annars lätt upp i vikt). Oral Care är även fiberrikt nämligen. Saga har urinstens problem och får därför blanda torrfoder med mjukfoder. Då får de andra katterna lite Hills mjukfoder som godis. Ny kissen Tristan Tåren älskar Hills foder han också. Han åt tidigare Eukanuba.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Bozita felines kattungefoder är torrfodret som vi ger som bas nu. Sen får de Mjau blötfoder. Dessutom vill vi att de ska få prova på lite olika smaker när de är små och flexiblare så det blir lite småförpackningar av blandade smaker emellanåt.

jag har av okänd anledning mest kört med Royal Canin……till tunga gardet kör jag med Specific Febril..funderar på att börja köra med Indoor för att motverka att hela kattpatrullen blir satt på lightmat…..
Ibland äter dom blötmat…..ikväll fick dom dela på ett par småpåsar Pussy… mums sa dom…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Tjockisen får Specific fibril, honan får Royal Canin 32 tror jag det heter, och så Mjau burkmat.

Mina katter får bara royal canin.
Mina äter
Hills c/d och Mjau burkmat

Det är royal canin här också, just nu silhuettes för Vilda har börjat lägga på sig lite väl mycket runt magen efter kastreringen. Sen brukar dom få en sån liten blötfoderpåse till frukost.
Mina får burkmat morgon och kväll. Dessutom står det torrfoder framme hela tiden. Då och då vankas det också kokt fisk, kokt kyckling, kokt skinka, räkor, tonfisk och annat mumsigt.
Äter jag fisk själv blir det till att laga lite extra eftersom de så gärna vill smaka av det jag äter. Särskilt lax.
En av tjejerna gillar också grillkorv så hon brukar få när jag äter det.
Bortskämda? Näää!