Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2019 ggr
Ankie
0

Katt dränkt med kätting

Jag vill varna, det är bild på katten i artikeln.

http://svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=134860

Engla
0

Fruktansvärt!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jenna-Gun
0

Gggggggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Finner inga ord.

annebeate
0

Så fruktansvärt. Stackars lille söte kisse.Gråter

Simson
0

Det vågar jag inte titta på utan kommenterar rakt av FY F-n!!! Och håller med Jenna: Finner inga ord! Skrikandes

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

natanoy
0

det kokar..nu jävlar kokar det..(man får säga så när det händer såna här saker)

maggan
0

FY…., jag vet inte vad.

fenix82
0

pojkstreck då skullle inte jag vilja vara deras föräldrar fy och tvi…sätt en kätting på dem istället…

lilo-nova
0

Vilka j?kla människor det finns! Har de ingen skam i kroppen?? Hur kan de utsätta någon för detta? De kan inte ha någon spärr, & de kan inte känna kärlek över en levande varelse! Vad är det för p*ykopat???Skrikandes

evamojje
0

Oh det brinner i huvudet av ilska. Någon i denna by måste veta något. Varför visar ingen civilkurage nog och säger ifrån???

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

karins
0

Gråter

Tramsa
0

Det där är inte normalt pojkbus. Den eller dom som gör såna saker mot djur behöver hjälp.. seriöst. Fy fan..

catfoot
0

Jag vågar inte titta, men efter alla kommentarer förstår jag att det är fruktansvärt…Så jag vill bara gråta å skrika ut min vrede å sorg över oss människor som gör så här mot våra djur….Mord i blick återigen hos Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Chimney
0

isch… börjar ju gråta av tanken på hur katten måste ha försökt rädda sig…

jag skällde ut min kompis för att ha dränkt en kattunge som var påkörd och halvdöd. när hon berättade om hur den stretat emot storbölade jag…

ta dom till veterinären för faaan >_<

siberlina
0

fy  fasen    ,jag klarar    ej av att  se  bilden, men dom som jort det kommer få  igen,

Lena
0

Vad ska man säga? Finner inga ord för de känslor jag får när jag tar del av tidningsartikeln. Att ha fritt utegående katter blir visst bara mer och mar farligt verkar det som. Antalet starkt störda individer verkar öka. Vad döljer sig i huvudet på en sådan gärningsman? Vad blir nästa steg? Den som ger sig på oskyldiga djur är inget annat än ett kräk av lägsta rang. Frågan är vad som får människor att bli sådana ynkliga monster? Tyvärr verkar katten vara det djur som det är mest legitimt att ge sig på i det här landet.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kamrat
0

Kommentarerna gör att jag inte vågar läsa artikeln. Jag klarar inte av att se sånt.

Det borde vara hårdare straff för vanvård och att döda djur. Det känns som att det är legitimt att avliva katter själv hur man vill och det är även katter som drabbas värst av "random" våld känns det som. Förakt, avsky och hat är bara början på vad jag känner.

elina85
0

Människor är de värsta som har hänt denna jord! Tänk vad mycket bättre det hade varit utan människan…Både djur och natur förstörs, djur skulle aldrig behandla varandra så här, vissa säger att vi människor är mer intelligenta än djuren…jag tror inte det!

Man kan bara hoppas att alla får vad de förtjänar i slutändan.

mymlanbus
0

Vågar inte läsa… kan bara tänka mig… Gråter

Kat08ja
0

Fruktansvärt :(

Losvan
0

Känner ilska avsky och förakt. STACKARS katter.

brutt
0

De som gjorde detta mot ett vanmäktigt djur kan även göra samma sak mot en vanmäktig människa.Ingen respekt för andras känslor eller rätt till sina liv finns där.

Avskyvärt brott!

[imaginepeace]
0

Stackars söta helvita kisse :(

Ankie
0

ja det är så fruktansvärt…Gråter Det var ju inte bara den katten utan det var ju några till som oxå hade plågats på samma ort. vad ledsen jag blir

maggan47
0

läser inte heller artikeln, vet vad människors ondska kan leda till, förstår inte vart vi är på väg, ett samhälle utan empati, av den uppväxande generationen, vad blir det, jo, när dom får makten som vuxna, blir väl gamla återinförda på fattigheset, eller ättestupan återinförs, för jag har svårt att tro, när man läser olika artiklar om djurplågeri, att det är normalstörda människor som gör detta, eller, finns det bra störda kvar, och så ett fåtal kattfreak Maggan47

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=2c0d589d-36d1-499f-b4ce-a17d08efbd92&Filename=kvinna med gevär.bmp)

catfoot
0

Ja, man undrar vad barnen får lära sig hemma, för att sen växa upp å bli monster..För någonstans måste ju detta sjuka beteende komma ifrån…Jag har en brorson som bor här, ja det vet de flesta..När han började kom hit vid 3-4 års ålder, han var jättedum på kattern, han slog dom med pinnar å kastade sten på dom, katterna var livrädd honom…Men han visste då inte bättre, för ingen hade lärt han umgås med djur. Idag är han ett helt annat barn, häromdan räddade han en liten mus från katternas klor, undrar vem som han lärt sig det avOskyldig…..Å katterna sover gärna i hans säng..

Å ett annat skrämmande exempel, är igår när jag var vid havet å badade, tre stycken 13-15 åriga killar….Gick å fångade småfisk, å hade någon slags plåga långsamt döda fisk på…Skrek att du ska dö en långsam å plågsam död…Jag blir rädd, vilket djur är det nästa gång, kanske en katt…Varför lär inte vi männsikor umgås med djur på ett bra å sunt sätt..

Jag skäms återigen för mitt släkte…/Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....