Faktiskt lite ledsen idag
Nu är det snart 10 mailet jag får om att jag skulle skjuta katter. Detta började när jag hade hämtat Mel, Engla och Max. Det känns fruktansvärt hemskt att få såna här mail. Ja har mått så dåligt över Mel men det enda rätta var att avliva han. Och självklart gjordes det hos en veterinär. Jag skulle ALDRIG ALDRIG låta skjuta en katt. Det hoppas ja att ni vet. Personen som har mailat mig säger att hon/han är aktiv medlem här inne. Och har läst allt om den skjutna katten här inne (katten som inte alls blev skjuten). Så nu vill jag bara klargöra att jag inte har skjutit nån katt och ja ber denna personen sluta med mail. Annars kommer ja att få byta mail adress och det vill ja inte.
Den som har nåt problem med mig kan väl pm:a istället!
Oj, har du fått ännu fler sen vi pratade sist?!
#2 Ja tror 8 stycken till… vet inte om det är samma person men det borde det vara
Är det samma mail adress?
Kan inte du pm:a mig dom? ;)
Men Herregud! hur fungerar folk? Du räddar ju livet på hur många katter som helst och tack vare dig slipper katter bli skjutna! Visst människor borde använda sina små grå, och vad gör personen själv för att hjälpa?
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Men vad i hela fridens namn är det frågan om…förstår att du blir mycket illa berörd..du som gör allt för att hjälpa katter..
Sörjer med dej över att du var tvungen att låta avliva Mel…ibland är de besluten de rätta när sjukdom inte går att bota…
Men detta började väl redan innan du fick Mel, eller hur?
Att skicka otrevliga mail om och om igen är inget annat än trakasserier. Skickas mailen till någon annan också eller är det enbart till dig? Ibland måste djur avlivas för att inte förlänga ett lidande men beslutet att det ska ske är alltid svårt att ta.
Men jösses gumman. Den personen känner verkligen inte dig och att anklaga på ett sånt sätt är ju bara förmycket. Fegt rent ut sagt. Fattar inte var h*n fått det ifrån att du skulle ha låtit skjuta han.Du mådde tillräckligt dåligt som det var i det fallet så varför ska ngn trakassera dig med falskheter.
Kramar från oss.
//Pia
Detta är mail som är riktade enbart till Sofia om jag har fattat det rätt, med påståenden som inte är sanna.
Det har bla stått ungefär "Varför skjuter ditt stödhem katterna ni får in?!" Men det är ju just det att inga katter har skjutits som har varit i Sofias vård. Den katten som avlivades var så misshandlad/vanvårdad att han gick inte att rädda, men han blev avlivad med spruta av veterinär.
Dessvärre verkar det vara någon som har varit här på hittekatter väldigt länge… :(
Det är ju helt sjukt. Om det är ngn som varit på hk så länge borde ju den personen veta hur mycket Sofia värnar om katterna.
//Pia
Mmm, man kan ju tycka det, för jag har förstått det som att denne person vet en hel del annat om Sofia och hennes katter/stödhem mm.
Och för att veta det så måste man ha varit här inne ett tag, om det nu inte är så att denne mailar bara drog lott om vem som skulle trackasseras och snokade reda på allt som Sofia har skrivit här inne då förstås…

Träd fram, elaka människa!
Ja kan inte längre se mailen… nu är det bara tecken som står men första gången var det en mail adress. Pm:ar dig Jennie!
Det började där under tiden med Mel efter att ja skrivit det här, och det var bara här ja skrev det först så personen måste ha läst det här inne.
I det första mailet stod det ungefär så här
Jag vet att du skjuter katter i ditt stödhem. Jag undrar hur ofta detta händer? och varför du inte hjälper katterna istället. Skamligt att såna som du får hålla på med djur.
Typ nåt sånt inte alls kul, på senaste har det varit mer hotfulla mail

Men vad är det för människa!?
Jag har ju bara räddat katter hela tiden från att bli skjutna skulle ja sedan ta hem dom och skjuta dom. Hur tänker folk?!
Det kan inte vara så att det är någon i din närhet, inte ngn som du känner så men kanske haft ngn slags kontakt med när det gäller katter. Dessa var ju ändå vanvårdskatter. Du förstår vad jag menar. Personen ifråga kan ju sen fått nyss om att du är med här och har kollat in utan att behöva skriva.
//Pia
Jag säger som jag alltid brukar tänka…det finns stollar till allt! :(
Sofia… försök att släppa det där… du vet att du inte har gjort fel!
Byt mailadress och lämna bara ut den till dina närmaste.
Var rädd om dig!
Hade det varit så lätt… Det är min stödhems mail… alla som har köpt katt av min har den osv.
Ajdå… ja, då förstår jag att det inte är så lätt… men du kan göra en extra… med bara en extra siffra eller bokstav bakom.
Läs inte mailen som du får… försök att låta bli… eller skicka dem (vidarebefodra) till någon annan vän som du litar på… och se till att de blir sparade.
Man kan till slut… när man har tillräckligt med bevis… anmäla för trakaserier, det är faktiskt förbjudet att göra sådär! MORR!
Kram
Jo ja borde nog ha sparat alla men när man blir så ledsen så tar man bort utan att tänka på det!
Bry dig inte om mailen Sofia, du gör ett bra jobb med dom utsatta katterna. Tänk vilka j-vla människor det finns, usch för dom..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Den människa som skriver och skickar dessa mail har inte en aning om vem du är och vad du gör. Jag, och många med mig, tycker att du är en fantastisk männsika och att du gör ett underbart arbete för alla dessa hemlösa och vanvårdade katter.
Vidarebefordra nästa mail till polisen och kopiera in mailets "header" så att de kan ta reda på vem det är. Det vederbörande håller på med är trakasserier och det finns ingen som helst anledning till varför du skulle låta honom/henne fortsätta med det.
Kram!
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
Kan det inte vara så att du har blivit tagen för en annan Sofia.
Kanske det är någon annan som skulle haft dem.
Bara en tanke.
Skit i mailen bara. Men spara dem noga i en mapp .
Jenna

Jag håller med alla ovanstående, och spara alla mail om det kommer fler till polisanmälan!
Tack alla!
Eftersom hon/han skrev att de varit inne på våran hemsida mossemarken så har ja svårt att tro att vi blivit ihopväxlade.
Kanske nån som vill förstöra för mig. Känns bara konstigt man gör ju bara sp gott man kan.

ta inte åt dig, du vet ju själv vad du gjort och inte. du gör så himmla mycket bra så lägg energi på det i stället för att bli ledssen. även om det självklart känns tufft,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ok då tänkte jag fel, Man kunde ju hoppats.
Men stå på dej annars för andra det.
Kram
Sofia vänder ut och in på både sig själv och sin plånbok för att kunna hjälpa utsatta katter till ett bättre liv.
Du som skickar dessa otrevliga meddelande till henne borde skämmas! Gör något vettigt själv och klanka inte ner på den som verkligen försöker.
Sofia behöver all energi hon har kvar till att orka fortsätta hjälpa våra fyrbenta vänner, så sluta upp med att trakassera henne!
Att Soffia skulle skjuta katter är en så otänkbar handling att jag inte ens skulle kunna drömma det.
Kram Sofia.
Jenna

Det går ju att läsa här och även ta reda på det mesta om medlemmarna, utan att själv vara medlem. För övrigt håller jag med om polisanmäla, Det är något som händer alltför ofta via internet. De inbillar sig tydligen att de är anonyma.
Jag skulle polisanmäla… det är ju förtal och lögn!
MORR va arg jag blir… dumma människor!
Trisst att du har blivit utsatt för den här typen av tråkiga anklagelser. Vad man bör göra - och som andra redan skrivit - är att spara alla mailen och sedan göra en polisanmälan. Polisen har sedan metoder för att ta reda på identiteten på den som angripit.
Många tror de är helt anonyma på internet och tar sig därför friheter som de aldrig skulle ha vett att göra om de stod öga mot öga mot personen. Men det går att spåra det mesta. Därför ska man alltid bete sig som folk även på internet.
iFokus rekomenderar inte att vi lägger ut våra emailadresser, telefonnummer och andra kontaktuppgifter öppet på forumen. Det bästa är att bara ge ut dessa till dem man verkligen litar på och då via PM. Tyvärr finns det illasinnade människor därute i cyberspace som lever på att såra andra och att ställa till bråk. Synd - kan man tycka - att de inte kan använda sin energi på något mera fruktbart. Varför blir folk elaka? Det är ju mycket roligare att vara snäll.
//Lena Sajtvärd Hittekatter iFokus
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja jag brukar inte lägga ut min adress och telefonnummer. E.mail om ngn frågar. Men då jag tog över lite av Morgans saker så var det ju lite tvunget så det fick gå. däremot har jag satt stopp för mina telefonnummer även om det idag gå att få tag i ganska lätt i alla fall.
Ibland kan det ju vara ganska svårt att vara anonym på ett sånt sätt och det är tråkigt då när det finns, ursäkta nu men idioter till att bara vara ute efter att såra och prata osanning.
//Pia
#0 Polis anmäl du. Kanske gör inte polisen så mycket men allt vi gör på nätet är inte hemligt. Allt som går från din burk har en IP adress som polisen kan få fram och se vart den går. Lite knepigt är det dock ifall IP adresserna är dynamiska, dvs de återanvänds på olika datorer, men jag är säker polisen kan det med. Som tex när jag sänder nåt från jobbet så ser man att det kommer härifrån men inte generellt från min burk, däremot kan it folk här gå in mer i detalj och se det…..men sånna skydd har ju inte privatpersoner på sina datorer som stora företag bekostar inte. Lycka till
Jag lägger aldrig ut nåt så men min mail finns ju ute… alla som köpt katt har ju den osv. Ja hoppas det kommer lösa sig har inte fått nåt nytt sedan ja la det här i alla fall
#36. Var rädd om dig och hoppas att mailen slutar att komma nu!
Annars vet du… spara och lägg i en mapp och gör en polisanmälan!
Kraaaam
säger som alla andra spara mailen, och skicka till polisen, vilken sjuk människa som skickat dessa mail, ska nu veta at du har människor omkring dig, som vet vad du gör för alla dessa katter, så bry dig inte om dom, men lägg dom i en särskild mapp kram Maggan47