OT Engla är hittad död..
Och samme man har erkännt Pernilla mordet.
Tänker på deras anhöriga.

Jag såg det på TV. 
Känner med de anhöriga….
VARFÖR?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

varför en 10 årg tjej .så sorglt

J a detta är djupt tragiskt, hela vår familj reagerade starkt när beskedet kom ut på nättidningarna.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

var tyvärr väntat,,, stackars mamma,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ja, jag trodde inte heller att hon skulle komma hem levande, även om man hoppades på av hela mitt hjärta.
Undrar vem mer han har mördats. Det vore skönt om Helenamordet i Mariestad skulle bli löst.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Så förfärligt tragiskt.

Man vill bara gråta. Tänk vilken tragiskt slut på ett kort liv. Mamman måste ju tänka så mycket på detta att hon blir galen.
Jag blir så arg på den som har gjort detta att han borde få det hårdaste straff som finns.
Jenna:(
tänker på vilken rädsla och ångest lilla Engla måste ha haft. usch, mår illa vid bara tanken. Må de slänga ner karln i en håla och kasta bort nyckeln för gott!
Visst hade man i baktanken att hon inte skulle vara i livet men ändå var beskedet oerhört tragiskt när man väl fick det. Så oerhört hemskt och vad hon måste ha kännt och tänkt de sista minuterna i livet. Vad hon var tvungen att vara med om och allt får en att må illa. Så sjuka människor som måste förgripa sig på små oskyldiga 10-åriga flickor och även pojkar är bara för mycket.
Det värsta är också att ofta så spelar det ingen roll vilket straff de får för de käner ingen ånger eller har någon förståelse alls så hur ska man straffa såna sjuka människor. Säger bara en sak, fram med saxen först och främst.
Lider så oerhört med de drabbade.
//Pia

Jag orkar inte tänka på vad han gjorde med henne innan han dödade henne Åhhhh 

Det övergår mitt förstånd att det finns så många som bara tänker med det dom har mellan benen och sen använder det på barn.
FY FN!!! Skulle jag skriva mer vad jag känner så blir jag utslängd från Hittekatter.. CENCUR!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

En tröst är att det blir inte nådigt för gubbslemmet när han checkar in på kåken. Sådana står inte högt i kurs.
Men han kommer väl att "skyddas" och "vårdas"…
F*n ta hionom.
Jag är så arg att jag ser rött

men som jag förstår så verkar han ej kunna våldta , pernlla våldtog han alldrg,menjag hoppas han blr våldtagen fängelset…
Man mår mer och mer illa av att förstå hur sjuka människor kan vara som går lösa i vårt samhälle tills de begår mord. 
Inte är det underligt att man är rädd att vara ute i samhället.
Allt kan hända var som helst

Så fruktansvärt tragiskt. Tänker på de stackars flickorna och deras familjer.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Ja, undrar vem mer ha gett sig på….l Som flera säger, han bör nog akta sig för att tappa tvålen i duschen…..Men en sån turi allt elände, att någon fick honom på bild! Annrs hade ha gått lös fortfarnade.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det är så tragiskt det här. Hoppas han som gjort detta aldrig någonsin kommer ut igen. Så det upprepas fler gånger. Tänker på vilken ångest hon måste haft de sista hon upplevde i livet. Och på hennes föräldrar hur fruktansvärt det är att mista sitt barn på detta sätt. Tänder ett ljus för Engla

Tyvärr kommer ju han att sitta på kåken med andra pedofiler, då dom inte kan vistas i samma fängelser som andra interner, på grund av hotbilden mot dom, och varför det, vad har dom gjort mot sina offer, varför ska dom skyddas, som inte visat någon misskund själv, nej, häng ut dom på kåken, och låt dom ta sitt straff, kunde skriva mer, men blir bara censurerad, mia tankar går till Englas familj, förstår att för dom är det svårt nu, hoppet är ju det sista som överger en, och det är borta
Maggan47

Stackars Englas familj, vilken chock för dom.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Så hemskt…Hade han inte kommit undan med mordet 2000 så hade detta aldrig hänt
Mina tankar går till familjen!
Fruktnasvärt ledsamt och tragiskt! Mina tankar går, som för alla er andra till familjen. Vad är det för värld vi lever i?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, vad vi önskade honom här hemma, det går inte att skriva ut här. Säger bara grisarna i "Hannibal"
Stackars, stackars Engla. Ett sånt fruktansvärt slut på ett så ungt liv.
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺

jaa. det är verkligen hemskt :( stackars lilla flicka, så ung. bortrövad från dem som älskar henne och utsatt för hemskheter inte jag heller vill tänka på och dödad. hemskt för hennes nära oxå.
jag tänker på den värdelösa psykiatrin vi har. och att man inte tar hand om folk från början som visar tecken på att kunna bli sjuka mördare, eller liknande, och ger dem den vård de ska ha. förebyggande arbete är det enda som man kan göra för att få slut på eländet i längden.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Sjuk jävel, skäms för att vara man…

Såg detta tidigare ikväll när jag satte mej framför datorn..och jag blev så oerhört förtvivlad..lilla stackars flicka..vad fick hon genomgå sina sista minuter i livet..vilken fruktansvärd ångest för henne…jag tänker på hennes arma, stackars föräldrar..hennes klasskamrater, eventuella syskon, kompissar, lärare..grannar…hur kan någonsin någon vara så grym…det känns fruktansvärt helt enkelt…

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
saxat ur krönikan nedanför artikeln om Engla
Så trött var polisen till slut på uppslag som ingenstans ledde att när tipset om 42-årige xxx från Torsåker äntligen kom in så blev det liggande i månader - orört.
Och nu är Engla död.
Alltså hade någon redan tipsat omhan som nu mördat lilla Engla.
Edit: Borttagande av namn/ Kattassen- Moderator

#31 Även vad man tycker så får man, trots att andra medier lagt ut bild lägga ut bild på 42-åringen här på hittekatter. Finns lagar att följa. Följ det och ditt tidigare inlägg är nu borttaget. Vid brott blir den ansvarige för hittekatter som blir ansvarig. Vill vi det?
aha, sorry, trodde man fick länka till nät tidningar.
Förresten, vad är skillnaden att jag länkar till en tidnings hemsida i detta fallet, men det verkar helt okej att länka till artiklar som har med katter att göra, som tex den länk jag la upp om de halshuggna katterna.
artikel som artikel, eller?

I Sverige får man inte lägga ut bilder på misstänka personer. När han är dömd. då får bild läggas ut. Inte innan. Därför måste vi följa det också, så inte Hittekatter råkar illa ut. Den tidnigen kommer nog att tvingas ta bort den, samt får säkert betala någon form av skadestånd.
Håller med om att det hela är så tragiskt, och skapar en sorg i hjärtat. Skönt däremot att Pernilla mordet nu är löst så att säga. Undrar vilka fler som han dödat.
Har tänt ett ljus för henne, visserligen elektrisk värmeljus, för jag litar inte på mina katter. Men den är fin och står framför mig. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Förutom jag haft ljus tända hemma under kvällen/även nu så tände jag ett ljus via Expressen där jag fyllde i mitt namn samt skrev en tänkvärd berättelse till de anhöriga. Vet att detta väcker känslor men ta kraften och skapa något av den som hjälper så det inte blir värre.
trodde det bara var okej att länka till tidningar /artiklar, eftersom det sker dagligen här inne.
Trist bara att han inte vart gripen när polisen vart tipsad om mördaren för pernilla mordet. Då hade kanske inte Engla varit borta idag.

de e bara att kopiera utdraget och googla?
Det är inte olagligt att publicera namn och bild på misstänkta personer innan de blivit dömda. Däremot strider det mot vad som kallas god publicistisk sed, vilket gör att alla seriösa medier avstår från att göra det.
Men det är alltså inget lagbrott, dock ett moraliskt ställningstagande.
Jag tycker heller inte det (dvs namn och bild på misstänkta personer) har någon funktion på Hittekatter.
Näe och det hjälper oss inte att få tillbaka vare sej Engla eller Pernilla.
Vänta ni snart kommer det.
"Oj vad synd det är om förövaren. Han har haft en hemsk barndom och uppväxt och……………"
Vänta och se snart är det förövaren som är drabbad
ja, tänkt att det alltid är så synd om dem. De familjer som de förstör för alltid verkar det inte vara ett dugg synd om, för de måste ju förstå, att det var så synd om förövaren…

Ärligt talat så tror jag inte det. Däremot kommer de visserligen berätta om hans bakgrund. MEn inte att det är synd om honom, utan snarare ifrågasätta varför folk som han kan gå på gatorna.
Tack, vielleicht. Kom på det idag. Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#40 usch..ja…man är mäkta trött över detta…
Förlåt att jag läger mig i, men namnet står kvar. Det bör faktiskt bort. Hur skyldig han än är, så är han ju oskyldig i lagens mening innan han är dömd
Inlägg #31
Borttaget nu
Kopierat från #31
Edit: Borttagande av namn/ Kattassen- Moderator
Jättebra! Vi får vara rädda om oss!
Oj, måste ha missat att hans namn stog i inlägget från krönikan. 
Ja, sånt är lätt hänt… MAn ser ofta inte skogen för alla träd.

Fick alldeles nyss ett SMS från en väninna:
Måndag den 14 april kl 21 tänder vi ett ljus i våra fönster för Engla och hennes familj. Skicka det här vidare så att många fönster får lysa för Engla.
#38 När det gäller att publicera namn och bild på en person är det inte tillåtet, såvida det inte är av allmänvisligt intresse att publicera det. Dit brukar man räkna större brott mot rikets säkerhet. En tidning kan bli fälld om den publicerar namn och bild på någon utan att det finns grund för det. Det hände t.ex Kvällsposten när de publicerade bild på den så kallade 33-åringen som var anhållen som misstänkt mördare av Olof Palme. Han väckte skadestånd för detta och fick rätt saftiga belopp för den sveda och värd som han åsamkades. När sedan 41-åringen (sedemera Christer Pettersson) blev anhållen höll alla tidningar en mycket lägre profil och undvek länge att publicer namn och bild.
Nederländerna har en betydligt högre pressetik än vad vi har i Sverige. Ingen tidining publicerar namn och bild på brottslingar där.
#36 När det gäller att länka till artiklar ska inte det göras helt urskillningslöst. Man bör alltid ha i åtanke så att det inte är en artikel som strider mot pressetiken. Om tidningen blir fälld kan det även få konsekvenser för en sajt som denna om det vill sig illa.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#50 - Det är något av en gråzon, eftersom det i formell mening inte rör sig om något lagbrott (så vitt jag vet), utan ett brott mot tidigare nämnda god publicistisk sed. Om någon tidning bryter mot detta kan ärendet tas upp med Allmänhetens Pressombudsman samt Pressens Opinionsnämnd, vilka sedan kan ge ett utlåtande i frågan och t.ex. yrka på skadestånd.
Men det strider alltså mig veterligen inte mot någon egentlig författning.
Mer information ang. pressetik: http://svt.se/content/1/c6/69/94/61/etik.pdf
Ja, då är det bättre att ta det säkra före det osäkra och inte nämna svinet vid namn…..

Jag tror personligen inte att någon här behöver hans namn. Det står på så många ställen redan. Och sorgen och förtvivlan över det som hänt blir inte mindre för att vi sätter ut förövarens namn. Eller för att vi skriver vad vi skulle vilja göra med förövaren. Själv är jag mest ledsen över den sorg allt detta åstadkommit flera personer som mist sina nära och kära och för de som mist sitt liv på ett djupt tragiskt sätt.
Min ilska över förövaren lär inte göra något ogjort eller trösta någon i deras sorg.
Sänder en massa deltagande tankar över cyber rymden till de som blivit så otroligt hårt drabbade i detta.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja det är hemskt. Jag önska så gärna att hon hittades levande.
Imorgon rättegång gällande Engla, Idag var det Pernilla.

#55 Usch ja det är en fasansfull historia både med den ena och den andra flickan. Jag hoppas han får det straff han gjort sig förtjänt av. Orkar knappt följa detta längre. Stackars anhöriga.
#56 samma säjer jag

Ja hoppas han får det straff han förtjänar!
#56 Tyvärr finns inte i alla lägen dödsstraff, om personen inte blir dömd till rättspsykiatrisk vård så får denne det inte det lätt i fängelse då dessa brott denne gjort av förståerliga skäl är nederst på skalan bland interner.
#59 tur att det även finns "lagar" bland de mer eller mindre kriminella….fast så får man nog inte säga eller tänka så ens. Men här kan jag inte hjälpa det. Fast han lär väl placeras i nåt specialfängelse där han är skyddad från andra än sådana med samma brott så han inte ska råka illa ut.