Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 663 ggr
Sidentass
0

varit hos vet

Vi har idag tagit Berlioz till vet. För några dagar sedan trodde vi att han fått återfall med sin förstorade urinblåsa eftersom han var så öm nedåt i kroppen när man rörde honom. Sen visade det sig att han trots allt kunde kissa och inte verkade ha några problem med det till vår stora lättnad. Känner sedan på svansroten..vilket han inte alls tyckte om..där hade han rejält ont vilket gjorde att vi ringde till jägarvallens djursjukhus för en undersökning. Två bitsår och hög feber..så han blev satt på penicillin..förr har vi alltid gett katterna antibiotika i tablettform, men den medicin vi fick idag är i form av sprutor som man för in i gapet..nu hoppas vi innerligt att den (dyra!!!) medicinen ska hjälpa så att såren inte blir varfyllda och att vi måste åka för dränering..

Puma77
0

Lille plutten. Håller tummarna för ert lilla lakritstroll.

//Pia

Hawknestgrove
0

Usch, ja jag vet, alltid något sk*t, när Arne sprang ute. Varje månad nåt nytt elände.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

mymlanbus
0

Oh… lille missen då. Hoppas att det går bra med medicinen.

Kram

essut50
0

Hoppas han kommer att må bättre snart. Han är så vacker.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Jenna-Gun
0

Ja hoppas att han blir bra nu.

Jag föredrar flytande medicin  till kattena.

Jenna

Sidentass
0

Tack för alla kryapåsig-hälsningar!!

Vi ska börja medicinen först idag, eftersom han fick sin dos via sprutor hos vet igår. Enligt vet skall den här pastan vara smaklig för katter, den lär ha smak av lever.

mymlanbus
0

Hoppas att det går bra då… gillar Berlioz leversmak då?

MariannE11
0

lycka till med medicineringen…..han ser så himla mysig ut…..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Elisabet-E
0

Så otroligt vacker Berlioz är!!!!!!!! Föll som en fura! Jag älskar svarta katter mest av allt och Berlioz är en riktig supersnygging. Hoppas han kryar på sig!

Sidentass
0

Berlioz sänder nospuffar till er alla o blir mallig o glad över de fina komplimangerna..han är en riktig äkta keeeeelgris..tänk för fem år sedan så satt man  o nappade honom…hans mamma omkom då han endast var två veckor gammal..därför ser han mej fortfarande som surrogatmamma o snuttar gärna..

#7 Tror jag säkert att han gör..han är en glupsk misse som man ser på hans gedigna kroppshydda:-)

Lena
0

Hoppas att det går bra med medicineringen. Katter har ju bra läkkött som tur är och brukar svara bra på pencillin behandling.

Han är jättesnygg Berlioz och påminner om vår katt Othello.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
0

lycka till och hoppas medicineringen går bra, Berlioz är så snygg Maggan47

Sidentass
0

H,hi..Berlioz gillar inte att ta sin medicin!! Tänkte att jag skulle försöka lura honom genom att bre på pastan på en ostskiva (han är glupsk o matglad den mannen!) men där fick matte tji..katten nosar på osten o känner att det är något lurt med den. Så vi får ta upp katten i knät..en håller i o försöker att öppna gapet, den andra får spruta i  omgångar..först ser han ut som en 1 årig bäbis som första gången äter själv..med kladd runt munnen som jag sedan petar in med fingarna..

antagligen har man inte kommit på rätta knepen än..men vi kämpar på!!

Hawknestgrove
0

Ja du får kleta in det på honom, tydligen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....