Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: tips-råd
Läst 458 ggr
kennmark
0

Låst. nybliven förvirrad "kattmamma".

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej alla :]

Jag och min pojkvän havi har tagr hittat en liten misse i hans växthus som vi har tagit hand om, den är för liten för att igt kunna komma ifrån sin mamma, men mamman kommer inte tillbaka. och vi har inte hjärta att bara lämna den. Så nu till mitt probelm som jag vet att många kommer att ha kloka svar på. -HUR GÖR MAN?

Solvei är jätte duktig och kissar och bajsar i kattlådan med bra och fräch sand i . och hon sover mkt och är väldigt nyfiken och busig. Men vad äter en sån liten krabat? först fick hon grädde, sen när vi tog in henne fick hon mjölk som hon genast lärde sig att lapa i sig. hon smakade även på lite skinka som vi gjorde små bitar av. Hon piper en del, men det var innan hon fick sova första natten hos oss och en egen del av huset för bara henne, hon får mkt närhet och pussar och kramar av alla.

Men vad ska en liten misse äta? vi har ett torrfoder, blötmat i olika smaker, (hon åt det inte) det hon dricker/äter är mjölk och lite grädde i rinnnande form.  Behöver hon nappflaska? eller ska hon fortsätta att lapa isig lite i taget. För hon går knappt inte dit själv, bara om man sätter henne vid fatet. men "toa besöken" gör hon alldelses själv.

Solvei är mitt lilla hjärta och vill att hon ska må så bra som möljligt.. synd bara att jag inte kan så mkt. så jag litar på er som läser mitt inlägg!

KRAM (kolla in bifogade filen på lilla solvei)

Hawknestgrove
0

Ingen vanlig mjölk. Då får hon rallybajs. Finns kattungemat som är ok, Mjau, har ensort, somheter Föräldrafritt. Ljusgrön liten påse. Köttfärs och kokt fisk, gärna alaska pollock, den är billig. eftersom hon går på lådan, så är hon delvis avvand. Finns kattmjölk i butiken med. Ingen nappflaska. Har hon börjat äta själv och dricka, så låt henne fortsätta med det

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

Så fint att ni tagit er an den goa lilla kissen..kokt fisk brukar vara bra för små kattungemagar..kattungemat, o köttfärs i små portioner..viktigt att man delar upp det hela i omgångar så att inte missen får i sig för mycket åt gången o får ont i magen..

Önskar er allt lycka till med fina, söta lilla Solvei!

gulliver
0

Hej Kennmark!

Du har PM.

Jenna-Gun
0

Jag låser denna tråd.

Då det finns en likadan.

Jenna Medarbetare Hittekatter ifokus

Inlägget är låst för nya kommentarer