Bra och billig veterinär i Gbg
Jag har fått en ansökan till Billy och hon som har fångat katterna ska ta dom till Blå Stjärnan för kastrering. Det skulle kosta 1300 men det måste finnas nån billigare i Gbg? Eller.. Hon bor föresten i Kungälv om ni kan rekommendera nån där…
Hade för mig att nån veterinär i Gbg hade gratis kastreringar i juli månad..

Ingen aning. Puttar upp!

Hur många katter var det då som skulle kastreras?
Hon kan höra med Göteborgs Djurskydd - de kan ibland ge bidrag till kastrering.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

När v kastrerade Vega kostade det 1000 kr + 100 kr för tatuerningen, Smådjurkliniken var det. Nu har de iofs semestrstängt, det kan ju ställa till det att det är mitt i sommaren, men större kliniker såsom Västra Djursjukhuset och Smådjursakuten borde ju ha öppet ändå.
Putt för Sofia!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Partille djurklinik tar 940 kr för honkastering, 540 kr(tror jag) för hankastreing, vaccinerar man i samband med detta kostar det 190 kr/st, chippnings i samband med detta kostar 100 kr/st. Dvs vaccinering, chippning och honkastrering kostar ca 1250 kr, några hundralappar mindre för hankatter.
Smådjurskuten har haft kampanj där man fick id-märkning, kastering och chippning för strax under tusenlappen.
Vad jag hört tar inte blå stjärnan emot "vildkatter", endast i undantags fall?
Hos husdjurhälsan i högsbo fick vi paketpris för våra hittekatter, tror det var 2 honkasteringar, 1 hankastering, 10 id-märkningar och 20 vaccineringar för 5-6000 kr (tror jag, det är lite mkt att hålla ordning på och det är inte jag som pratad med dem) Men som sagt de gav oss generösa rabatter till hittekatterna.
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Gratis kastrering har jag bara hört att de har i stockholm under juni-juli…
Ja partille verkar bra. Har dessutom hört goda vitsord om dem. Blå Stjärnan? näää, gå inte med på det. Dyrast i stan….. kräv att hon/han ringer runt och kollar lite.

Jag tycker om partille, jag brukar gå dit med mina katter. de ger 100 kr rabatt för varje extra katt/åtgärd man gör på samma besök och de är trevliga att ha och göra med, fast det kan ibland var lite flumigt där, det går en massa "konstigt" folk i korridorerna och tittar in i behandlingrummen. Har man varit för undersökning/utredning så är återbesöken billiga mellan 200-300 kr.
Medan återbesök för svullet/varigt sår efter kastrering på smådjursakuten kostar som en hel undersökning över 500 kr bara för att titta fem minuter på såret och säga "ja det läker ju bra, tvätta såret hemma", vid tredje återbesöket betalade jag dock "bara" 350 kr. En kastering på ca 1000 kr blev i slutändan ca 2500 kr, tack och lov för försäkringen.
Då tycker jag att det lutar åt Partille. Blå Stjärnan är ju något man tar till i panik…..

Jo, blå stjärnan är inte billiga, min andra katt låg inne i två nätter, röntgades 2 ggr, undersöktes några ggr av vet antar jag, slutsumman blev över 7000 kr, och jag vet fortfarande inte vad som var fel, någon infektion trodde de. åter igen tack och lov för försäkring.
Jag har ialla fall tjänat in mina försäkringar ett par gånger om.
Små djurskliniken i Majorna går jag alltid till. Smådjurs akuten undviker jag som pesten….
Jag har också fått ett väldigt gott intryck av Partille Djurklinik. Har bara varit där en gång för vaccination, men de var helt fantastiska med mina (före detta) skyggisar, och det känns ju väldigt betryggande. Jättetrevliga och billiga dessutom, betalade 400 kr för vaccinering av två katter.