Katt upphittad i Köping
Den som känner igen denna lilla honkatt från Köping med omnejd kan väl snarast höra av sig så att dom godhjärtade människorna som tagit hand om henne slipper leta mera. Dom har satt in annons på blocket och lite lokaltidningar mm.
Katten hittades vid en Ica butik inne i Köping.

Det var en väldigt hungrig liten tös!
jag vill varna om att ge överflöd till katter som är hungriga dom kan få en mage som säger ifrån sen, jag vet att det e lätt att ge ett hungrit djur massor med mat men för några årsen så kom det e mager katthona till oss hon bara glupska i sig maten som i-sin-tur gjorde att hon fick väldigmagknip (tugga inte maten) sen svälda trorfodret i magen så har man otur sa vetrinären att det kan svälla så det spricker i magen. Vi gav lite i taget sen ofta men hon fick magknip ändå eftersom hon inte tuggade utan bara svalde det. Även blötmat bara glupska hon i sig.
Jag hoppas att rätta ägaren hör av sig ang kissen söt var hon :)

Ja det är lätt att katter sticker såhär på sommarfronten…jag håller min tumme=)
Så underbara människor, som tog hand om henne!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

otroligt lik min Zazzagumma….
…. men hon är här hos mej…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Ja tur att hon är hos dig MariannE11, vi hoppas finna ägarna snart.
Och gör dom inte det så ska dom försöka finna ett nytt kärleksfullt hem till henne.
Dom har ju ett par katter själva…
Vilken fin kisse och hoppas verkligen att det inte är en "semesterkatt" för det är ju sådana tider nu.
Tur för lilla kissen att hon hittate till rätt människor för att få hjälp.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
hur har det gått? ingen ägare än? håller tummarna för denna söta kissetös

går inte alls bra just nu tyvärr….*ledsen i ögat*
Men det kanske är bäst också då det ju kan vara folk som skiter i katten och som släppt ut den för att sedan strunta i den. Sommarkatt med andra ord….
ja e det en sån katt så är det bara hålla tummarna på ett bra hem ska se henne o ta sig ann denna skönhet.
Puttar upp för vackra tjejen…..
Någon som vill bli av med katten inför semestern kan det vara oxå.
Har sett en efterlysning på en honkatt i Köping, men jag kommer inte ihåg vart?? Kolla KKS hemsida på efterlysta.
KKS? Där kollade jag nu….MEnar du kanske SKK?
#13 Hittade du något på KKS hemsa? Om jag bara kom ihåg vart jag såg det?
Nope…
Håll utkik även på denna sida om de kommer något där:
Kanske skulle ligga under länkar också. På sidan finns försvunna och upphittade katter inom området Västmanland.

Mia som tjejen heter fick tips av mig att sätta in en efterlysning där av ägarna. Så det kan vara den du sett=)
Kram!

Tro mig jag letar för fullt…hihihi
#11 japp, visst kan det oxå vara så att man tar med sig kattern till sommarstället å där katten villat bortsig helt. Hon är mycket söt så jag hoppas att hennes ägare saknar henne. Men denna tid för 2årsen kom ju en katthona till oss max 1år var hon supersöt kelig, det var en avdumpad katt vi gjorde ju allt för att hitta ägare även bild i lokaltidningen på anonns men inget som nappade. Jag håller tummarna för denna att ägare finns å saknar henne.
Såg en efterlysning på Föreningen Samvetet men det var en "padda" från Köping. Håller oxå på att kolla olika register om försvunna katter.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Åh tack snälla…all hjälp uppskattas=)
Varför inte sätta ut en annons på Djurskyddet Köpings hemsida. Köping har ju ett katthem…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hej. Det är vi som har tagit hand om lilla "räkan". Efter alla annonser vi har lagt ut överallt är det ingen som har hört av sig. Hon har nu bott hos oss i över en vecka. Hämtade hem henne 13/6. Hur länge ska man vänta innan man ger henne en chans att få ett nytt hem? Busfian är hur underbar som helst och förtjänar verkligen att få komma till en härlig familj eller person som har tid för bara henne.
I helgen firade hon midsommar med oss och en barnfamilj och fick bo i husvagn. Kan meddela att dom barnen älskade henne.
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Naaaa så gullig…..Ja hör du med polisen, så säger de nog att du kan betrakta katten som din. Är den inte IDmärkt, så……

Ska göra det. Hon har redan träffat några av mina kompisar, varav en är väldigt förtjust i henne. Kan påpeka att Räkan också är väldigt förtjust i tjejen. Så hon får nog flytta dit.
Ja det är ju en underbart söt katt så jag förstår om flera har fastnat för henne :) Sen är det väll 3 mån man ska räkna med att ägaren har på sig att göra sig tillkänna, men din vän kan ju ta katten men det kan vara bra å veta om dom där månaderna innan man kan räkna henne som helt herrelös. Jag tor ju inte att nån kommer att höra av sig eftersom hon är en sån katt som man dumpar då man ska åka på semester tragiskt men så är det.

Jag tror inte heller att nån hör av sig. Tjejen som Räkan kanske får flytta till är väl medveten om att ägarna kanske hör av sig. Vi får hålla tummarna. Hon skulle fundera lite extra ett par dagar.

Åh vad glad jag blir=)
Kram på dig Mia.
http://www.abc-annons.se/search.php?offs=0&sok=1 här finns några försvunna katter tror ingen var lik denna flicka
Toppen! Lycka till, kisse liten, hur det än går!

Jaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!! Min kompis i Enköping hörde nyss av sig och vill ha lilla "Räkan"!!!!! Gud vad jag kommer sakna henne. Fast det är ju skönt att det är en kompis som tar henne, så man får träffa den där lillfisen emellanåt….. Sen kan man ju alltid hoppas på att min kompis behöver semester ibland så man får sitta kattvakt!!! Slutet gott allting gott

skönt att höra :) hon är mycket söt o fin katt.

Gratulerar till ett så bra slut=)
Gratiulerar! Solsken det behöver vi alla både ute och här inne!

Nu har lilla Räkan flyttat till sin nya matte och hon kommer få det såååå bra. I och med det säger hon nu tack och hej till alla som har följt dessa inlägg
Mvh Räkan & Mia