Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettertnrskygga-katter
Läst 580 ggr
Radisa
0

Enkel TNR kampanj?

Jag hade tänkt utforma ett info flygblad om TNR för Tigerharen men kom under tiden på ett sätt att enkelt öppna kommunernas ögon för TNR och att vi är många som tror på den lösningen!

Min tanke är att man gör ett flygblad med information där det "längst bak" finns ett vykort med förtryckt adress till kommunen, kort info om TNR och en uppmaning till kommunen att börja stödja och använda sig av det för att lösa sina problem med vildkatter. Nu vet jag ju att det finns flera som läst på oerhört om det här och säkerligen skulle kunna sätta ihop väldigt bra information. Så om någon vill hjälpa mig med detta så hör gärna av er till mig! Jag gör gärna grunden för ett flygblad som man sedan bara kan ändra den förtryckta kommunens adress på så det passar för det område man verkar i. Jag tänkte mig ett i svartvitt, då kan man ha det som PDF på katthemmets sida för att många ska kunna sprida det utan att det ger några större kostnader. Skickas det tex ut till alla stödmedlammar borde ju varje kommun få ett antal uppmaningar och förhoppningsvis kan det leda nånstans om katthemmen även samtidigt försöker föra en dialog. Vad tror ni?

Hawknestgrove
0

Jättebra! Kör så det ryker! jag blir den första att skicka det till mossiga Strömstads kommun!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

#2 Jag jag fått en rapport samt en del annat material från Miranda på Göteborgs Katthjälp. Jag håller på att skriva ihop en artikel om TNR som vi ska publicera här i Hittekatter sedan jag stämat av den med Miranda. Tyvärr strular min internet och tiden räcker inte till som jag vill. Jag hoppas dock att det blir klart inom ett par dagar.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Radisa
0

Tror du att artikeln skulle passa som flygblad också och skulle du vilja använda den till det isåfall? Det låter ju jättebra i vilket fall med en artikel här, då kan man ju bla hänvisa hit för information! Jag har försökt samla den information jag hittat och har också fått lite av Miranda, samt en del av "Alleycat allies" material. Men jag har inte kommit någonstans med att sammanställa allt ännu.

Lena
0

#3 Artikeln blir nog för omfattande för att passa som flygblad. Men vi kan göra ett flygblad utifrån artikeln. För att folk ska ta till sig informationen på ett flygblad bör det vara ganska kortfattat och kärnfullt formulerat.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

brutt
0

Jag tycker att broschyren "dom har rätt att leva även om de är vilda "passar som flygblad.