Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 2849 ggr
karins
0

OT Ha en bra onsdag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här skiner solen..så idag kanske man kan vara ute utan att bli blötCool Ser att det kanske kan bli en del äppelkaka till hösten..Ha en bra dag nu alla Hittekattsvänner! Hmm..min Mamma fyller 85 år i dag. Skulle åkt de 17 milen till Skåne och gratulerat, men har ju ingen pålitlig kattvakt :(

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=eb0e68aa-b804-4e49-b769-41f84e545fae&Filename=Juni25 001.JPG)

Kat08ja
0

Ha en bra dag allihopa!

Idag ska jag ut och fotografera när det för en gång skull är fint väder, men det får bli senare ikväll först ska jag till veterinären med Ayasha för hon ska kastreras :)

mymlanbus
0

Det är strålande väder här idag och vi ska till landet för att planera Smulles rastgård :)

Ha en fin dag alla

Kat08ja… hoppas att kastreringen går bra, håller tummarna :)

Jessica77
0

Här är det oxå fint väder…..får hoppas att det håller i sig……måste ha lite värme nuuuuu !!!!!  Cool

Sidentass
0

#0 Vilken härlig bild..o visst är det roligt när man får ha kvar sina föräldrar i en så pass hög ålder, vet hur det är med kattvaktsproblematiken..din mamma förstår dej säkert.

Idag får jag besök av min 90 åriga far o hans kompis från Örebro, vi ska fara till norrköping o titta på fiskeby där han växte upp som liten, därför kommer jag inte kunna vara närvarande vid datorn här i dag..

Jenna-Gun
0

Kan jag inte få lite av ert fina väder.

Vi har så mycket att göra ute inför släktkalaset på lördag.

Här blåser det småspik

Jenna:(

snickan
0

Här är soligt men det blåser lite, ska gå till kolonin och se om det blivit mer nya blommor.

Ha en fin dag allihopa

snickan

Hawknestgrove
0

Så vackra bilder på äpplena! Ja, vi hoppas på äpplen i mängder i år med. Kom inga förra året. Vi har i ett "fult" syfte…. Älgen……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Imasy
0

Själv ska jag snart åka och vaccinera min kisse. Vart lite panik med nya vacc-reglerna från Sverka om man ska ställa ut.

Ska fota min söta lilla katt vagn så får ni se hur man transporterar katt i stan ;)

karins
0

#4 Jo det är roligt att få ha sina föräldrar kvar så länge. Min Pappa fyller 86 år på Fredag. Jo dom förstår..Men hade varit roligt att vara med…dom gör så god SmörgåstårtaRäcka ut tungan

#7 Ja det verkar bli ett bra äppleår, så älgen får många äpplen i magen…Flört

#8 Åå det vill vi se…hur man transporterar katter i stanCool

Engla
0

Jag är på jobbet nu. Sprang in en snabbsväng hos frisören på lunchen, för att få topparna klippta. Men, Karin, här i Karlskrona är det inte alls lika fint väder som på landet! Cool

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Dakrish
0

Mmmm… äpplen. Jag samlar ju på äppelpajsrecept… funderar på om det är olagligt att göra äppelcider hemma?

Vi har strålande solsken idag… jag som ska skura golv!

Fick lite mer nyheter om Motor (som nu heter Norton), han mår hur gott som helst, är riktigt kelgo och äter torrfoder. Känns bra, fast saknaden är enorm…

karins
0

#10 Kan tala om att solen gömmer sig mer och mer bakom molnen :(

karins
0

#11 Jag gjorde vinbärsvin en gång, på svarta bär, Men det drack min salige man upp innan det var klart. Fick aldrig smaka om det blev bra :(

Hawknestgrove
0

Hej Dakrish! Hah, Norton! Alltså inte Triumph eller HD? Äppelvin eller äppelcider är inte olagligt att göra. Titta in på Vin i Fokus och ställ frågan där! Kanske nån kan tipsa dig!. Rätt mycket duktigt folk där inne. Hm…. Hm….(självberöm luktar illa, va?)

Men enkel äppelpaj, det kan du få recept på här av mig. Enklare kan det inte bli:

•  fyra till sex äpplen, skalade och skivade
  • Ströbröd/havregryn alternativt
  • margarin/smör
  • socker
  • malen kanel(kan uteslutas)

Sätt ugnen på 225 gr. Smörj en lagom stor form till äpplena. Varva äpplen, ströbröd och socker. Se till att översta lagret är ströbröd och klcika över margarinn/smör. In i ugnen med hela rasket i ca 20-30 minuter. servera med vaniljsås eller vaniljglass.

Du kan med fördel ha fädigskurna och skalade äpplen i frysen och bara tina upp. Då kan du njuta av denna enkla kaka hela året.

Dakrish
0

Ja… jag vet inte riktigt vad jag ska säga om Norton som namn. (Jag tänker genast på virusprogrammet - ett av de sämsta virusprogram som finns, förresten.) Äh, han får heta Motor här på forumet i fortsättningen också och stanna i min Avatar tills vidare. Stackarn hade ju ett dussintal namn här hemma när han flyttade: Motor, Bubba, Buddy, Mr Poopypants (Herr Bajsbyxa), plutten, pussgurka, lillfis… och så vidare.

Ska kolla på Vin i Fokus när jag kollat med min sambo om ifall jag får försöka. Vi är absolutister båda två, brukar inte köpa hem eller dricka något över 0.7%… helst inte ens 0.7%… Men jag tror jag vill göra lite sima. Sima på flaska är ju inte alls samma sak som den hemgjorda! :)

Hawknestgrove
0

Hehe, men äppelkakan kan du i alalfall göra! För sånt där hemgjort äppelvin brukar hålla en procenthalt på 12-15 %

Imasy
0

Tequila i väntan på bussen hem :)

Imasy
0

Skönt att vara hemma igen :)

Imasy
0

"Får Tequila sitta i vagnen så vill jag också det, annars är det orättvist" säger Kjell.

karins
0

Vad roligt att få se Katt på tur i stan :-) Tequila ser ju ut att ha det bra där i buren på vagnen…klart kjell oxå vill prova. Har han fått vara med Matte till stan nångång?  Mina katter sitter här och gapar..dom vill oxå till stan ;-)

Imasy
0

Ja, är man körkortslös som jag så måste man hitta på andra lösningar ;)

Burarna är ju så tunga och otympliga att man tappat armarna 2 meter utanför dörr´n.

Den där kärran har nog de flesta åkt i till och från vetten vid vaccinations dags när jag inte flörtat till mig nån snäll chaffis.

Tycker det är roligt att se folks miner när man kommer med lilla katt vagnen. Folk tittar och småler.

Ni skulle ha sett hur folk såg ut när jag var på äventyr i hudiksvall för att hämta hem skogisen ;D jag drog runt min lilla kärra på stan där och letade mig fram med min eniro karta ;)

karins
0

Haha..kan tänka mig att folk tittar :-) Jag har heller inte körkort, innan min äldste son tog körkort och jag skulle till vetten, satte jag buren i en barnvagn och körde. Det var många förundrade miner när folk förväntar sig en bebis och får se en katt…

Hawknestgrove
0

Se där! Toppenbilder på hur man rymningssäkrar burarna!

Imasy
0

Ja, den måste både rymnings säkras och inte-trilla-av-vagnen säkras ;)

Man vet ju aldrig, kanske blir mina inne-fisar panikslagna av nån fjortis som nyss fått körkort som måste vara häftig och "bränna däck" i närheten och kan skrämma dem :) Eller nåt liknande ;)

Jenna-Gun
0

Det var en bra kärra, den kan ju alla skaffa så slipper man bära.

Imasy
0

ja, jag hittade den på en second hand affär för en femtiolapp tror jag, men den är guld värd!

Har letat efter en sån i evigheter med aldrig hittat nån, så det var bara att slå till. Kan man inte rulla den är det bara att vika ihop "handtags-stången" och bära buren i burens handtag, för vagnen sitter ju fast på buren :)