Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 5130 ggr
CoffeeTea
0

övergivna kattungar

Min syster har hittat 4 övergivna kattungar, vi tror de är runt 5 veckor, då de kan äta välling från skål själva. Hon har kontaktat katthem och hjälpföreningar runt om i Skåne och ingen verkar kunna ta kattungarna. Vad gör man, hon har 2 katter själv sedan innan och jobbar heltid, så hon har svårt att ge dem mat vad de behöver när de är så små. Hon har bara fått rådet att ha kvar dem till de är 12 veckor och sedan sälja dem på blocket.. Jag har 4 katter själv och min sambo vill absolut inte ha fler, så jag kan inte hjälpa henne med gusseliven.. Vi vill ju vara säkra på att de får ett bra hem, och inte slutar som sommarkatter eller ormmat!

Någon som vet på råd eller kan hjälpa henne?

[sofia-85]
0

Var bor ni någonstans?

Ledin
0

ja vart bor ni? vill oxå säga att det är jätte bra att hon trots detta tog in dom o letat efter hjälp nu är det tyvärr så att det e ofta fullt på katthemen.

Hawknestgrove
0

Kan de äta välling ur skål själva, så är det faktiskit inte hela världen om de är sjölva på dagarnaOk, det är inte rekommendabelt att ta bebar från mamman inna 12 veckor, men det här är en helt annan sits. Mitt tips är, att redan nu börja ge dem lite anna föda för kattungar och ha dem för sig själva under tiden hon jobbar. Vi fick ju både Esther och Ebbis här som så små, och det var aldrig några problem med dem. Självklart så ska de inte säljas innan 12 veckor. När hon är ledig från jobet, så kan hon försiktigt introducera sina två med de små.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

CoffeeTea
0

Hon bor i Malmö. Den ena ungen verkar svagare än de andra och äter dåligt. Tror inte det funkar att sätta fram mat till dem och de ska klara att sköta sig själva. De kryper ner hela dom i skålen när de äter om de inte passas. Trodde att katthemmen prioriterade så små kattungar.

Crisse
1

CoffeeTea

Eftersom jag inte kan skriva ett pm till dig så kanske du kan skriva ett till mig. Eftersom jag bor i Malmö så kan jag kanske ordna något för att hjälpa till. Skriv ditt telefonnummer i ett pm så ringer jag upp.

kattassen
0

Här på Hittekatter har vi fått mycket information om den jobbiga situationen i Malmöområdet. Det verkar vara många hemlösa katter där och just nu i synnerhet små kattungar. Jag tror att de få katthem och organisationer som verkar där har mer än fullt upp. Även om de säkert prioriterar kattungar så är det nog så att det är kris med platser överhuvudtaget.

Det finns en tråd här som är skriven av en person i Malmö som kämpar för katterna där nere och enligt hennes beskrivning verkar det vara näst intill ohållbart.

Det allra bästa vore dock om ni kunde hjälpa dessa småttingar nu i starten på bästa sätt och försöka introducera en vuxen katt hos bebbarna så snart som möjligt. Man kan ju också försöka annonsera efter en kattmamma som kanske förlorat sina små eller har mat över.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja en amma vore faktiskt det allra bästa. Naquita?

kattassen
0

#7 Jag tänkte också på Naquita

(ja inte som amma själv då förstås…Flört utan hennes kära mamma-kisar)

Hawknestgrove
0

HAHAHA! JA jag menar också rött och målar blått…..

Crisse
0

Är det kattungarna som är upphittade i en vedhög på landet? Isåfall så har jag ditt telefonnummer.

CoffeeTea
0

Ja, hon har hittat dem i en vedhög på landet. Hade ju varit bra om hon kunde fått hjälp med den svage om inte annat. En amma hade varit perfekt.

chrisse-77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på katterna i fråga. De e jättesöta, men jag behöver hjälp. Jag klarar inte av att ta hand om dem.

Blir så ledsen varje gång jag tänker på det!! :(

Crisse
0

Christina det här löser vi. Jag har en mamma som kan hjälpa till och jag går hemma hela dagarna så jag kan stödmata om inget annat. Jag ringer dig så kan vi se hur vi ordnar detta bäst.

chrisse-77
0

oh, det låter bra. Bir så glad. :) Jag kommer sova av och till hela dagen eftersom jag ska jobba i natt med men det är ok att ringa när du vill ändå. Bara det blir bra för kattungarna så kommer det att lätta en sten från mitt bröst.

Men jag menar vad jag sa finns det ngt sätt jag kan hjälpa på så ska jag försöka att göra det.

Crisse
0

Christina

Jag skall till veterinären med Kasper kl. 2 och sen ringer jag till dig.

Sidentass
0

#13 Underbart om det kan fixa sig…vilka otroligt charmiga små troll:-O)

chrisse-77
0

Ja, om du bara visste hur söta och gosiga dem e. :) Jag är verkligen glad att dessa organisationer finns och människor som bryr sig om djuren. Vilket jobb det ligger bakom, guld värt!!!

Det gör ont i mig att jag inte kan behålla dem, men det finns ingen möjlighet för mig tyvärr. Så jag hoppas verkligen att de får ett underbart liv hos ngn kattvän. Gråter

chrisse-77
0

Ja, nu har jag lämnat över dem till Crisse. Det kändes skönt att de kommer att kunna få den vård de behöver samtidigt som det så klart är oerhört sorgligt att skiljas från dessa små underbara liv. Men jag kan jobba natten utan att vara alltför orolig. Så TACK!!!!! En sten har lyfts från mina axlar.

Men jag vill verkligen ha uppdateringar för att se att det går bra för dem och att de klarar sig trots sin nuvarande malnutrition och dehydreing.

Crisse
0

Ja nu har dom nappats så att jag vet att dom får något i sig, vällingen blandad med mjölkersättning, majsvälling, näringstillskott, druvsocker och lite olja och naturligtvis har dom fått extra vatten eftersom dom är uttorkade. Dom ser ut att vara mellan 3-4 veckor och den minsta väger inte mer än 250 gr så här gäller det att få upp vikten. Dom har blivit kissade och mår nu bra och har fått en egen bur som dom nu sover gott i så blir det mat igen om en timme. Det här skall nog gå bra.

Simson
0

Härligt Crisse!!! Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

sokka
0

Har dom fått hjälp? jag har två katter, en på 1 år o en på dryga 8 månaderna. 2 honor som e väldigt mammiga av sig, slickar varandra o den ena skriker o vill para sig, kanske kunde tatt sig an dom så dom fick de lite bättre…?

Bara ett förslag, vi bor i GBG.

Lucy
0

#21Inte säkert de hade tagit emot dem. Nu behöver ungarna lugn och ro. Dem har det bra hos Crisse.

Om dina honkatter är ej kastrerade, så kastrera dem. Det kan du göra när de löpt klart.

sokka
0

#22, jaha visste inte att dom hade fått hjälp läste mest i början av tråden.

Mina honkatter är innekatter och ska så förbli då vi tyvärr bor i lägenhet på andra våningen. Därav ser jag just som dagsläget ser ut ingen anledning till det.

Lucy
0

#23 Ingen anledning till att låta bli att kastrera. Mina honkatter och många andras är innekatter, men ändå kastrera vi, för de kan rymma och sen tar det mycket på katterna att löpa om och om igen. Det är heller liksom ingen "trevlig" katt som går i löp en gång i månaden.

Ledin
0

:) ja kastrera dom så får du sova o jag kan säga så här ju äldre dom blir ju värre blir dom, har dom itne skrikigt högt än så vänta du hehe ursh jag vill inte byta med dig. Ta alla fördelar med kastrerad katt det finns inte ett - utan bara en mass ++++ :) kan oxå säga att grannar kan störas av en skrikande katt. men det är ju givet vis din ensak.

sokka
0

# 24,25..

Ja, jag tycker vi ska låta denna tråden handla om vad den handlade om,övergivna kattungar.

Anser mig inte vara för ingrepp i onödan som jag anser att detta är för min egen vinnings skull.

Har både sociala, trevliga och mysiga katter och kan kanske tänka mig ta ungar på dom någon gång, tills jag är säker tänker jag därför låta dom vara osteliriserad, och jag hoppas mitt beslut kan få vara vad det är, mitt beslut.. :)

Huvudsaken var att kattungarna fått hjälp!

Hawknestgrove
0

Den bästa gåva du kan ge dina katter. JAg lovar!

Crisse
0

Det är nog tyvärr för sent för den minsta kattungen. Han kämpar just nu för sitt liv och jag tror inte han orkar mer än en liten stund till. Jag sitter här med honom i famnen och han är knappt vid medvetande, han är alldeles uttorkad och jag kan inte få något i honom nu längre det hade nog gått för långt. Dom andra 3 leker på badrummet och har precis ätit lite så jag hoppas att dom skall klara sig bättre. Den här lille hade tappat sugförmågan redan då jag hämtade honom men såg ändå relativt pigg ut men jag tror dom är det fast dom svälter ihjäl. Jag skall försöka att få i den här lille en droppe vatten varje kvart så länge där är liv i honom så får jag se om det hjälper.

Crisse
0

Jag får inte ens i honom en droppe vatten han sväljer inte. Man känner revbenen på honom, där finns inget hull överhuvud taget. Nu känner man sig ganska maktlös , det enda jag kan göra är att sitta och se på hur livet rinner ifrån honom.

chrisse-77
0

Nä, gud min lilla sparv. Denna kära lilla sak som ville slå och bita på min näsa. Sitter här på jobb och tårarna flödar. Förstår att du har gjort ditt bästa och jag e glad för att den inte är ensam. Men det känns tungt i mitt hjärta.

Crisse
0

Han visar fortfarande lite liv så jag skall ringa min kompis nu så att vi kör iväg till veterinären. Jag har suttit uppe hela natten med honom i famnen och jag kan inte få i honom något.

essut50
0

Stackars lilla kisse,Gråter Vad skönt att du kunde ta kattungarna.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

essut50
0

#26 Tänk om, det finns så många hemlösa kattungar överallt varför ska man skaffa flera..

Kat08ja
0

Stackars liten :(

Jessica77
0

Jag skulle rekomendera en medicinspruta till barn att spruta vatten in i sidan av munnen….så kanske han sväljer….funkade iaf på en av mina kattungar….

Hoppas han klarar sig för han e jätte fin…

Crisse
0

Jag har precis kommit hem från veterinären, den lille lever fortfarande och nu har han blivit uppvätskad och fått en penicilinspruta och om han överlever till imorgon så skall vi tillbaka och ge honom mer vätska. Han är mer eller mindre medvetslös så jag vet inte hur det går. eftersom jag inte hämtade ungarna förrän mot kvällen så kunde jag inte åka iväg med dom för då hade veterinären stäng. Jag skall försöka att sova lite nu och hoppas att han inte behöver mig under den stunden, jag får väl sova i korta perioder hela dagen om jag skall orka hålla mig vaken en natt till.

Kittekatten
0

Lilla plutten, kämpa på! Tack för att du finns där för honom Crisse.

chrisse-77
0

Oh, sparven e lite seg. Jag hejar på min lilla sparv och håller mina tummar att det går väl för honom och hans syskon. Verkar de andra klara det, det var ju en till av de svarta som var slö igår. Sparven var ju ändå ganska pigg igår även om så klart den minsta och sköraste. Lilla hjärtat, kämpa på! Kyss

Tack för att du ställer upp!! Jag vet att det tar på krafterna, men du är helt underbar som gör detta.

Hawknestgrove
0

Ja jobba på lille vän…. Ok, har vi fått en ny liten Sparv här inne?

chrisse-77
0

Han fick i sig lite vatten med en spruta här igår, han var då den som var lättast att ge med spruta. De andra gillade inte det så mkt men han svalde då. Så jag tror att han har starka överlevnadsinstinkter, jag bara hoppas att det är tillräckligt för honom. Usch, det är så hemskt att känna sig så maktlös. Känns så hemskt att jag inte kunde ta hand om dem bättre den lilla tid de var hos mig. Har stora luckor i kunskap och ingen tid när det gäller att ta hand om så små katter. Men det är ju skönt att du kunde ta dem så snabbt ändå, så de har en chans.

Hawknestgrove
0

HA inga skuldkänslor, du har gjort vad du kunde. Du kan inte ta alla världens sorger på dig.

Crisse
0

Chrisse

Du får inte känna det som att du har missat något eller inte gjort tillräckligt för det är inte det lättaste med så här små katter och det går fort utför när dom väl är dåliga. Syskonen är väldigt pigga idag och har ätit blötmat efter vällingen i morse, som det ser ut nu så är det inget större fel på dom och jag tror att jag skall kunna få i dom så pass mycket vätska så att dom skall klara sig för dom är oxå uttorkade men inte alls lika mycket som sparven som dom döpte till Eddie hos veterinären bara för att han skulle ha ett namn. Han väger inte mer än hälften av sina syskon så han är den som det drabbat hårdast. Du vet ju inte hur länge dom hade varit utan mat när du hittade dom så tänk inte att du kunde kanske gjort mer för om du inte hade hittat dom så hade inte någon av dom levt idag.

helenaroth
0

Kissen Sonja och jag tänker på lille Eddie.

Ni är så duktiga som tar hand om dessa små liv, tusen rosor till er.

chrisse-77
0

Nä, det är sant. Hade inte jag brytt mig så hade nog ingen annan gjort det heller. Min familj sa bara  " mamman kommer nog snart". Men jag tyckte det var konstigt att ungarna satt så synligt och skrek samt försökte följa efter mig i den åldern. De satt alla mitt i den stekande solen i alla fall hela lördagen. Ingen mamma syntes. Mamman lämnar ju normlat sett inte sina ungar så länge. Jag vet inte,  som du säger,  hur länge de suttit där utan mamma. Men de var rätt så kalla när jag beslöt att ta in dem på kvällen och framför allt "Eddie" som var riktigt svag då. Men han piggade på sig lite till måndagen tyckte jag. Jag hoppas av hela mitt hjärta att han klarar det. Men det är skönt att de andra håller sig pigga.

Crisse
0

Lille Eddie har vaknat till och skriker mest hela tiden. Jag har fått i honom lite vatten och lite välling och nu har jag lagt honom hos syskonen, han får ligga där en stund så får det bli värmedyna igen senare. Nu håller jag både tummar och tår för att det går på rätt håll med honom.

CoffeeTea
0

En riktig liten kämpe, många tummar och tår hålls här med.

tiggy
0

Håller alla tummar, svansar och tassar!

chrisse-77
0

Ja, så kul !! Glad

Hoppas att det går vägen nu då. Oh vad jag blir glad. Puss på dig Eddie m syskon.

emjon
0

Vi hållar också alla tummar och tassar för att lilla sparven kan återhämta sig i den kärleksfulla vård han får.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

chrisse-77
0

Ja, för mig kommer det nog att vara lilla sparven.

Crisse
0

Jag håller med dig Chrisse, det är en liten sparv.

MariannE11
0

Håller tummarna att lille Eddiesparven piggar på sej…. han är ju supersöt… o bättre vård kan han inte få än hos dej Crisse….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Crisse
0

Jag har fått i honom mat och vatten 3 gånger sen han vaknade upp vid 12,30. Nu är han vaken hela tiden och faller inte in i koma eller vad det var. Jag hoppas att han tar sig lite till innan natten för det känns lugnare då. Men jag har gott hopp om honom och i morgon skall vi tillbaka igen till veterinären för ny uppvätskning så jag hoppas att han klarar sig till dess. Hjälp mig hålla tummarna för denna lilla sparv.

MariannE11
0

låter lovande… men jag håller allt jag har krampaktigt tills gullungen väger 1 kilo……tack för rapporten!

Hawknestgrove
0

Tack! Vi håller tummar och tassar

anebit
0

Du är guld värd Crisse!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

chrisse-77
0

Ja, kommera absolut att hålla tummarna, bara hoppas att jag inte behöver dem på jobb i natt. :)

Jag år så glad att du har tagit han dom dem , annars hade de nog inte levt så länge till. Åter igen TACK! :)

Kom igen nu sparven m syskon. Ni klarar detta!! :)

Ankie
0

Hoppas så att lille Sparven klarar av detta nu…

Crisse
0

Chrisse och alla ni andra, tror ni jag behöver sitta uppe i natt.

Crisse
0

Det tror inte jag.

Puma77
0

Åh så bedårande. Verkar vara pigg nu.

//Pia

MariannE11
0

MIN MIN MIN….**slåss med Puma om vems kissemissunge det är*…

vad glad jag blir över att se gullungen så alert!… så glad att jag kan spriiinga……Ledsen… *sucka*…

Ledin
0

vilket jobb du gör med dessa å jag håller tummarna hårt för alla små!

Crisse
0

Ja han ser pigg ut men han är väldigt trött men jag tror att han har kommit över den värsta faran. Jag får i honom lite välling varje gång kanske 5 ml och så några droppar vatten och det får jag nog vara nöjd med så här långt. När jag åkte till veterinären med honom i morse så trodde jag aldrig att jag skulle få honom med mig hem igen för då hade han varit i koma i 10 timmar så jag trodde det var kört. Jag är så glad att det går på rätt håll men man vet aldrig om det kommer ett bakslag och det måste jag vara beredd på, för denne lille är så uttorkad så det är det värsta jag har sett och sen väger han inte mer än en 1,5 veckas kattunge trots att han är ca. 4 veckor. Jag skall ta en bild på honom och ett av hans syskon så skall ni se skillnaden.

MariannE11
0

pussa från mej….. o Jullan….jag håller tummar o allt jag ser för parveln….o ett jämförande kort vore toppen… men pussa först!

Pysslan
0

Håller alla tummar, tassar och tår jag kan hitta här. Så söt liten misse.

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Crisse
0

Ha ha det var inte det lättaste att fotografera en nyfiken kattunge men här är en bild som visserligen inte är så bra så att man kan se skillnaden.
![](../ShowFile.aspx?BinaryId=a58d0c27-8997-4d25-8513-af28edc8effe&Filename=00004 (kopia).jpg)

anebit
0

puss    Kyss   på dig du lille krabat….   DIN  tid är inte ute än…..

Lucy
0

Hoppas han klarar sig! Bra du kämpar!

chrisse-77
0

Oh, den är så söt. Den ser lite bättre ut om man kan lita på foto i ögon och päls nu. Jag har lagt ut lite bilder på kattungarna på mitt fotoalbum här oxå.

Ja, tror nog att du ska kunna sova lite i natt.

Sparven får många pussar. Ja pussa från mig med och på dem andra oxå.

Gud vilket jobb du gör det är så bra.

Crisse
0

Nu har jag matat och nattat alla mina 9 små bebbar och pussat dom från er. Jag tror jag kan lägga mig och sova några timmar och sätta klockan på 4 för att ge lilla sparven mat och vatten. Jag är helt slut efter förra natten då jag satt uppe med den lille för att se till så att värmedynan var varm hela tiden och att han låg så att han fick luft och hade fria andningsvägar om han skulle kräkas eller något. Jag lyckades sova en timme på dagen och det känns nu jag känner mig som 100 år men det är klart jag är ingen tonåring längre då hade jag kanske orkat sitta uppe i natt oxå.

Hawknestgrove
0

Vilken skillnad på bilderna……

chrisse-77
0

Ja, sov gott och så håller jag tummarna för att det blir en bra natt för de små bebisarna.

chrisse-77
0

Oh, vad jag saknar dem. Om det bara hade gått att ha dem ihop med Pyret. Men Pyret mår dåligt av andra katter så jag kan ju inte. Ja, jag hade ju inte kunnat ha dem nu ändå med tanke på att de kräver mkt omvårdnad i dagsläget. Men de luktar så gott och e så söta och gosiga. *suck*

Hur har det gått i natt med dem? Har du kunnat sova ngt? Jag hoppas det både för din skull och deras.

Crisse
0

Jodå jag har sovit i natt. Vet ni vem som mötte mig när jag öppnade badrumsdörren i morse, jo lilla sparven kom skrikandes för han var hungrig. Jag tar det som ett gott tecken på att han kommer att klara av detta. Nu skall vi köra ner till veterinären, dom tror säkert inte att det är samma katt.

emjon
0

Underbart och lilla sparven är nog en överlevare.

Han påminner mig om min änglaknodde som var döende och utdömd av veterinär. Jag låg två dygn på sängen med kissen i halsgropen och en babyfilt över honom. Steg bara upp för att få i kissen vätska mat till mig och toabesök. Vi fick 15 underbara år tillsammans och jag glömmer honom aldrig.

Lycka till idag hos vetten och väntar på uppföljning om sparven.

chrisse-77
0

Ja, det låter som lilla sparven. Han gjorde det här också, kom springande på morgonen, började att bita på tårna i väntan på annat. Hihi. Ja detta är en överlevare. Så kul att han tagit sig igenom den värsta krisen. Sen inser jag att det e ju en väg ännu, men åh vad underbart. :) Första natten på jobb denna veckan som jag inte gråtit över de små kattungarna. Hihi!

Skulle vara roligt att höra vad vet. sagt?

Kat08ja
0

Hoppas att han klarar sig och att allting går bra :) Väntar på uppföljning.

Crisse
0

Hemma från vetten.

Idag blev det ingen vätska för i och med att han har börjat att äta så tycker han inte att det behövs. Däremot fick jag 5 sprutor med mig hem som jag skall ge honom i nackskinnet och det är penicilin. Han har gått upp 40 gr. på 2 dagar och en del av det är vätskan han fick igår så det går på rätt håll.

Jenna-Gun
0

Han kommer att blir en stor o ståtlig herre vad det lider. Med detta kämpaglöd så går det nog.

Så skönt att han hamnade hos dej.

Kram Jenna

Ankie
0

Härligt att det verkar gå bra….

chrisse-77
0

Ja, jag är också glad att du tog hand om dem när du gjorde. Det var verkligen i sista stunden, annars hade de inte klararat det.

Det syns att han mår lite bättre rent fysiskt. Bra kämpat  Sparven och Crisse. Tack för att du inte ger upp. Kyss till alla kattungar!

Crisse
0

Jag visade aldrig den värsta bilden på sparven, men det kan jag göra nu så förstår ni hur illa ute han var.

helenaroth
0

Vi håller tummar och tassar här för kissungenGlad

Kusten
0

Oooh vad man blir glad av såna här ljusa vändningar - hoppas det håller i sig! Du är en äkta guldvarelse Crisse

Ledin
0

oj han såg inte alls pigg ut förstår mycket väl hur illa ute han var men nu har det allså vänt å lutar å ett bra slut tackålov för det. Du får en jättekram för ett sånt fint arbete du har gjort med den lilla o övriga småttingar med :)

Crisse
0

På den sista bilden var han redan medvetslös och så såg han ut hela natten. Jag hoppas att han inte har fått några skador för han var trots allt medvetslös i 14 timmar

Jag avslutar min rapportering på denna tråden och går över till min egen tråd där jag kommer att fortsätta berätta hur det går för bebbarna. Så ni som är intresserade kan gå in där. Det är lättare att att skriva på bara en istället för att hoppa från den ena till den andra.

Crisse
0

Ledsen

Lilla sparven blir svagare och svagare och det som såg så bra ut. Han andas väldigt tungt och är helt slapp i kroppen. Han vill inte äta nu och bara ligger stilla.

SamanthaJones
0

Nej! vad hemskt! Men ge inte upp! Kämpa lilla piaff!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

chrisse-77
0

nej!!! Han får inte dö nu. Jag trodde det var så bra juh. Gud, sparven kämpa på, snälla du klarar detta!

Kat08ja
0

Nej! kämpa på ge inte upp. Hoppas att han klarar sig.

chrisse-77
0

Mitt hjärta brister!!! Gråter Sparven kämpa!!

Crisse
0

Jag tror inte hans lilla kropp orkar mer och han har själv gett upp . Jag har bäddat ner honom i min säng med värmedyna under honom och jag försöker hela tiden få i honom vatten med druvsocker i. Det blir nog en lång natt.

chrisse-77
0

Jag jobbar denna natten också och kommer att hålla mina tummar och hoppas på att han klarar detta. Han kommer att vara i min tankar,  så kan man av ren tankekraft få ngn att kämpa så hoppas jag att han känner det!! Puss Sparven och visa att du är en överlevare. KyssGråter Crisse du är fantastisk, hoppas att det går !!!

Crisse
0

Chrisse

Jag försöker göra allt jag kan för denna lilla sparv som har berört mig något enormt dessa 2 dagar som han har varit här. Jag skall kämpa med honom hela natten.

Sagolika
0

Tänk på att inte lägga kattungarna på värmedyna! Det torkar ut dem. Det är bättre att de ligger på fleecefiltar. Är det KMR du ger dem? Den är bäst utav modersmjölksersättningarna.

Låter det knäppande om andningen? För då kan det vara lunginflammation.

Lycka till med kattungarna! Håller tummarna.

Sagolika
0

Hur går det med Eddie?

Crisse
0

Det var veterinären som sa att han skulle ligga varmt eftersom han snabbt tappar värmen då han är så mager och det har jag börjat med ikväll när han blev sämre och hade jag inte lagt honom på värmedyna häromnatten när jag satt och vakade över honom så hade han nog inte levt idag eftersom han blev iskall så fort jag tog bort dynan.  Han får penicilin sen igår och jag har fått till 5 dagar med mig hem. Det låter inte när han andas. Det är RC kattmjölk som jag köpte hos veterinären så jag litar på att den är bra. Tack för alla dina tips Sagolika.

karins
0

Det gör ont i mig när jag ser lilla Sparven :( Kämpa på du lilla.

MariannE11
0

Eddieponken…..jag håller tummarna för dej….. du har så mycket att ge till en husse/matte om du klarar dej igenom detta….puss på dej gubben!…. jag har förlorat mitt hjärta till dej!

Jenna-Gun
0

Jag ber för den lille.

Crisse
0

Eddie eller sparven som vi kallar honom piggnade till lite efter vattnet med druvsocker i som jag har fått i honom, men det är nog inte mer än 5 ml. Jag la honom hos syskonen en stund och när jag kom in och skulle titta till honom så låg han ensam på golvet utanför buren så nu har jag packat in honom i en fleecefilt och lagt honom i sängen igen så får vi se om det hjälper bättre.

martdat
0

Hoppas att han klarar sig,,,,,,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

anebit
0

Jag ber också för lilla sparven!       Kyss

chrisse-77
0

Jag kommer att tittat in här när jobbet tillåter. Hoppas av hela mitt hjärta att sparven bättrar på sig igen. Jag har verkligen oxå förlorat mitt hjärta till denna lilla krabat. Håller tummarna och kommer att försöka föra över positiv energi!!

MariannE11
0

jag hoppas innerligt att SparvEddie piggat på sej igen….

chrisse-77
0

Hur går det? Ledsen

Kat08ja
0

Jag hoppas han mår bättre…

emjon
0

Vi håller tummar och tassar hårt för lilla Sparven

Crisse
0

Han lever fortfarande och har klarat halva natten utan min hjälp. Jag har nu börjat ge honom blötmat som är som mousse och då blandar jag i mycket vatten. Han vill inte ha något alls varken att äta eller dricka utan kniper igen munnen men jag ger mig inte utan får in en smula mat så får han skjölja ner med vatten, jag får kanske i honom en kvarts tesked men det är iallafall något så att magen vänjer sig vid mat. När han fick välling igår kväll så var det precis som han tyckte det var äckligt för han började klökas och sen kräkte han upp vällingen, blötmaten behåller han. Så vi kämpar vidare både sparven och jag. Han ligger precis nu innanför tröjan på mig och sover så gott men i natt har han legat i en transportbur inpackad i filtar men jag var rädd imorse när jag tog bort filten för att titta till honom jag visste ju inte vad som hade hänt under natten men han reste på sitt lilla huvud och tittade på mig och då började jag faktiskt att gråta.

kattassen
0

#110 Å vad fint du skriver om lille Sparven. Hoppas hoppas att han vill pigga på sig med hjälp av lite mat i magen.

Väntade med spänning på morgonens besked om Sparven, vågade knappast öppna tråden.. men skönt att han kämpar vidare i alla fall.

Kat08ja
0

Skönt att han kämpar.

emjon
0

Jag är också så spänd på vad som händer med lilla Sparven som berör mig in i hjärteroten.

Crisse mitt råd till dig är att ha kissen nära dig hela tiden så mycket du kan. På natten i halsgropen eller straxt nedanför med en liten filt över för då får han både värmen och känner dina hjärtslag. Tror absolut att det var de som räddade min lilla Knodde.

chrisse-77
0

Oh lillal sparven. Ja. Jag saägr ju att du klarar detta :). Kämpa på nu.

Crisse
0

Emjon

Jag vågar inte ha honom på mig om natten för om jag somnar så kanske jag lägger mig på honom för jag är helt slut och vet inte när jag blir helt utslagen så att jag inte vet vad som händer när jag sover, men på dagarna ligger han innanför min tröja.

emjon
0

Ok då förstår jag och det är ju naturligtvis väldig jobbigt med så mycket pass och oroligt. Att sova oregelbundet är ju som att inte sova alls. Du skulle behöva hjälp av någon så du fick sova ut ordentligt för risken är du kör totalt slut på dig. Nu bor jag på fel ställe igen för jag hade gärna hjälpt dig.

Vill också tacka dig för vad du gör för kissarna och det värmer mitt hjärta.

Crisse
0

Emjon

Vad jag först och främst skulle behöva är städhjälp för nu börjar det synas att jag inte hinner med det övriga här hemma. Sparven och Mini har jag alltid ork för men inte det andra, men jag får låta bli att släppa in någon här den närmaste tiden så att jag inte får dåligt samvete för att här inte är städat. Jag tar bara det viktigaste såsom disken för där blir väldigt mycket kattskålar och fat nu när 5 bebbar äter själv. Men jag hoppas att nästa vecka kan jag få lite tid till det övriga och att jag inte behöver passa sparven hela tiden utan kan lämna honom hos sina syskon för några timmar varje dag för han kan behöva gemenskapen med dom.

chrisse-77
0

Jag förstår att det svårt att hinna med att städa, det e ju knappast ngt du behöver ha dåligt samvete för  tycker jag. Jag har haft svårt att hinna med att städa efter mina 2 katter så jag kan tänka mig att det blir en del efter så många fler. Men å andra sidan så försvinner inte skiten och det du gör nu e viktigare för stunden. Jag tror inte att det e ngn som dömmer dig för att det inte e fläckfritt hemma. :)

Hoppas att Sparvens hälsokurva nu bara går uppåt och likadant för Mini så att du kan få lite sömn så att din egen hälsokurva inte går på fel håll.

Jag får väl längta efter att få träffa kattungarna lite till ;) Men jag menar seriöst att om du behöver hjälp så finns jag inte så långt härifrån. :)

Crisse
0

Ledsen Ledsen Ledsen

Lilla Sparven (Eddie) somnade in för 10 minuter sedan. Hans pyttelilla kropp klarade inte av det längre, men dom tar säkert väl hand om honom i katthimmlen. Jag hoppas att någon av mina katter eller kattungar som har kommit dit innan hittar lilla sparven och tar hand om honom.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Lilla vännen som kämpade så väl. Du har och gör ett kalasjobb.

Jenna-Gun
0

Lilla sparven sov så gott.

Du kämpade tappert.

Har sparat en bild av dej till minne.

Jenna:(

Kat08ja
0

Sov så gott lilla vännen :(

Katja

CoffeeTea
0

Stackars lilla kisse, men han har det säkert bra nu i katthimlen.

Hur går det för hans syskon?

Crisse
0

Jag är så otroligt ledsen för att denna lilla sparv inte klarade sig, jag måste bara tänka på andra saker och hela tiden sysselsätta mig för annars gråter jag bara. Denna lille krabat gick rakt in i hjärtat på mig och jag bara ser honom framför mig när han hela tiden satt och tittade in i mina ögon när jag höll honom i famnen, han hade så fina ögon.

Hans syskon mår väldigt bra dom äter blötmat och dricker välling själv och busar och sover. Där är inget fel på dom.

chrisse-77
0

Jag vet precis vad du menar med hans ögon! Han satte sig i mitt hjärta med. Gråter

Jag är så ledsen för att sparven inte klarade sig, men jag är tacksam för att du gav honom chansen att försöka. För jag hade aldrig kunnat ta den tiden som det krävdes.

Ja, nu flödar tårarna.

Jag kommer att sakna honom oerhört mkt i denna värld.

chrisse-77
0

Hejdå Sparven. Må du få det bra i katthimlen.

MariannE11
0

näää…….stackars lilla dununge… men nu slipper du lida vännen…. du gav mej en häftig förälskelse i dej…..o du Crisse har gjort mer än man kunde önska… du gav honom en chans… synd bara att den inte räckte….. hoppas du har det bra däruppe…. hälsa till den stackars kattungen som jag själv begravde för en vecka sen….

Sagolika
0

Stackars liten! Men nu lider han inte mer i alla fall.

Solveig
0

Så sorgligt, en sån sötnos! Men du är en ängel Crisse som delade med dig av din värme så han kunde somna in trygg och lugn.

emjon
0

Sov gott lilla Sparven……..

essut50
0

Tröstkramar till dig Crisse,du har gjort ett jätte bra jobb…

Lilla sparven, hoppas du har det bra i Regnbågslandet.

anebit
0

Sov så gott du lilla sparvunge!   Din matte gjorde allt, men din längtan var för stor till landet på andra sidan regnbågen…     Kyss

maggan47
0

godnatt lilla sparven Eddie, och andra små kisseungar, som inte fått växa upp, men ni blir väl mottagna i regnbågslandet, av våra kattänglar, och behöver aldrig sakna värme och kärlek

kram Chrisse, ibland räcker inte ens det bästa till, men han fick mat och värme lilla sparven, och kärlek Maggan47

Kusten
0

Kramar om liten sparv.. nu är hans vingar fria och hans själ dansar med vänner..

Pysslan
0

Vila i frid lilla sparven  Gråter

En trösteblomma till Crisse, som du har kämpat vännen.

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

karins
0

Sov gott lilla Sparven..

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=d0099550-c139-4cf1-a1a5-e220141dd51d&Filename=angel with cat.jpg)

kattassen
0

Ja det var ledsamt med lille Sparven, men du gjorde vad du kunde för honom Crisse så jag hoppas du kan "överleva" tillvaron nu tillsammans med hanses syskon. De behöver också din närvaro!

Kram till dig och ros till lille Sparven!

Crisse
0

kattassen

Jo jag vet att jag måste samla ihop mig nu och ta hand om dom andra småttingarna. Man känner sig rätt misslyckad när det händer en sån här sak och man har kämpat och gjort allt man kan och ändå går det inte vägen. Jag kan inte ens titta på ett foto av honom förrän jag börjar gråta, tänk att denna pyttelilla katt kunde beröra mig så mycket på så kort tid och det är inte första gången jag har kämpat med små katter och det inte har lyckats men lilla Sparven var speciell.

kattassen
0

#138 Jag förstår dig till fullo! Det är mycket känslor inblandade i små liv som Sparvens. Varje liten individ berör på sitt sätt. Även om vi som skriver här aldrig har mött den lille så rinner tårarna ändå. Det blir så när man känner närvaro trots avståndet via "cyber space".

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.