Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1327 ggr
ParaKiss
0

Sökes akut: Strömstad - Hälsingland

Akut hjälp efter transport hjälp utav två hemlösa kattungar som ska komma hem till mig.
strömstad - Hälsingland, Bollnäs eller Söderhamn. Jag själv har utan körkort.

Hawknestgrove
0

JAg kan köra en bit. JAg bor ju i Strömstad! Hjälper det, om jag kan köra 15 mil? det blir ju 30 mil tor för mig… JAg ska ju hem också….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Fast torsdag är det omöjligt på förmiddagen. Ska till doktorn då.

ParaKiss
0

Tack =) ska kolla me den andra. Fick detta tips om en kvinna via mejl om två övergivna kattungar nyligen. Och har mejlad och smsat till den person som har dessa kattungar nu som behövde hjälp. Jag börjar redan nu kolla efter transport. Bra att ha och veta. Ifall det ev. skulle vara aktuellt fortfarande.

Hawknestgrove
0

Ja, jag kan faktiskt ställa upp och köra antingen till KArlstad eller Göteborg. Det är bra vägar, så det går fort. Bara jag får lite framförhållning.

ParaKiss
0

Japp. ska se om hon hör av sig under dagen. Hur långt är det emellan tro mellan Strömstad och Hälsingland? Ska kolla på eniro på det. Låter rätt så långt emellan. Kanske väldigt lång bit för två små kattungar att åka? Kanske bättre om någon i närheten kan ta sig an dem? Eller klarar sig små kattungar att åka långa sträckor?

ParaKiss
0

Jag lägger kopierar och klistar in mejlet jag fick hit (tar bort kontakt uppg.). hoppas de inte har något emot det ^^

Åh.. du är just personen som söks på ett annat forum. En tjej har hittat
2 st väldigt små mammalösa kattungar i sitt skjul och hon kan inte ta
hand om dem dels för att hennes hundar avskyr katter och dels för att
hon inte har kunskapen. Hon bor i strömstad men kanske kan transport
ordnas mellan er? Det är smått akut dessutom!

Hennes uppgifter:

My Mobil: ****

Saxar text:

*Citat:*
Har hittat två kattungar i vårat vedskjul!
ungarna har öppnat ögonen men har inte "slick reflex" de är inte heller
intresserade av fast föda så jag gissar på att de är någonstans mellan
två och tre veckor……

När jag hittade dom såg de ut att må bra men nu tror jag att mamman har
övergivit dom! kanske har hon blivit påkörd eller tagen av räven!
Ungarna har inte blivit tvättade de senaste tre dagarna, de har också
gått ner i vikt och skriker väldigt mycket.

Nu i kväll tog jag in dom och gav dom lite mjölkersättning, badade dom
och sprejade dom med lusmedel (det kröp lus ur öronen på dom eek )

Tyvärr tror jag inte dom kommer att överleva så länge i vårat hus (har
flera kattdödande hundar!)
Är det någon som har tid och lust att ta sig an och ge två små söta
kattungar en chans?
Är inte så duktig på katter men jag tror det är två hanar…. en creme
färgad och en tigrerad.

Hawknestgrove
0

Oj…ja här i Strömstad är det katernas uland, så glöm det. Vorer bäst om de kom till en amma, verkar det som! PM:A sofia här inne,hon har mammakatter! dessutom inom rimligt avstånd. JAg kan köra ner dem till henne på ett nafs, bara hon kan ta dem

SamanthaJones
0

Oh, hoppas att det kan lösa sig för de små bebisarna! Säg till om jag kan hjälpa på något sätt!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

kattassen
0

Oj det är en lång resa. Kikade lite på eniros vägbeskrivningar och det ser ut som det skulle röra sig om ca 60 mil en väg mellan Strömstad och Bollnäs.

Man kör visst lättast över Oslo, Kongsvinger, Torsby, Mora Bollnäs. Som sagt ingen enkel resa att stycka upp, det vill verkligen till att kunna hitta etapp-chaufförer på en sådan tripp.

Men jag håller tummarna! Lycka till!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

ParaKiss
0

Ok vad bra. Bästa är att de kom till ammor. Allafall någon närmare eftersom det är en bra bit emellan. Och inte så bra att de ska behöva åka så långt. Och sen så är jag så osäker me lus som de har om att ta in dem hit. ^^

Jag försöker fortfarande att få tag på henne som har kattungarna och se om det gäller än eller om det har löst sig. Så får se vad hon säger =)

Hawknestgrove
0

Ja man behöver från mitt håll inte köra över Norge. Kollade jag med. Kan köra till Torsby om det skulle knipa

[sofia-85]
0

Jag kan ev ta dom… om de är avlusade för ja kan inte lägga dom hos Puma med lus. Jag bor nära… Tycker ni ska försöka undvika transport om det går… Det är inte bra för så små pissar

ParaKiss: Kan du inte pm:a mig hennes mail.. Ja kan inte pm:a av nån knas anledning

ParaKiss
0

de har lus så de är nog inte avlusade. Och eftersom det inte finns nå speciellt medel för småttingar så vet inte jag hur man ska göra dem lus frisa.

Jag vet inte om mejl adresserna stämmer. Är osäker. men om de skulle stämma så skickar på pm till dig. Den första mejl adressen jag fick funkade inte. o den andra mejl adressen som jag hittade på ev. deras hemsida har jag ännu inte fått något svar på.  Och jag smsade på mobil nummret, men har inte heller fått något svar där ännu. Så får se om något sker om man får svar på något ^^

Hawknestgrove
0

Men jag pratade ju med sofia i telefon idag…

mossemarken@hotmail.com

Hawknestgrove
0

eller PMa henen här inne! hon är beredd att ta kisarna, bara de är avlusade. de kan alltså badas i medel som beskrivs här i någon tråd. Då åker vi halva vägen var hon och jag och vi möts upp i Tanum

ParaKiss
0

Jo vet det. Men jag menade hon som har kattungarna hos sig. Henne som jag inte får tag på.

Hawknestgrove
0

Du får väl skrika till på det forum som du fick kontakten…..

[sofia-85]
0

Ja finns på mailen och lite här uner dagen ska iväg och jobba 12-16 sedan direkt hem. om du hör ifrån henne ParaKiss.

Hawknestgrove
0

Ja vi står färdiga at köra, både Sofia och jag. MEn som sagt, i morrron kl 11 ska jag vara hos doktorn, så då passar det dåligt

[sofia-85]
0

Lördag kan ja inte… torsdag fredag jobbar ja 12-16

Hawknestgrove
0

HAh, men vi har onsdag i dag och torsdag i morron. Vi löser det, bara kisseungarna blir badade, eller hur?

ParaKiss
0

Har nu fått kontakt. Ena kattungen lever. Inte den andra. som det känns så svälts dom lite till döds där med då de inte verkar få mat så ofta som de behöver. men en kattunge kvar och den behöver komma därifrån så fort som möjligt. men är tydligen väldigt svag. och uttorkad.
dessa mejl fick jag svar tbx:

"Hej. Den ena dog tyvärr idag och den andra är väldigt svag och jag tvivlar tyvärr på att den kommer att överleva natten…. Jag har gett den mjölkersättning och bäddat ner den i filtar så nu är det bara att hoppas…. Jag skriver i morgon och berättar om den överlevt natten. Mvh /My"

Och nästa:

"Hej. Kattungen har klarat natten! Den var väldigt uttorkad och svag i morse. Har nu sprutat den med vätska under huden och lagt in en värmedyna. Ska ge den lite mjölk erättning innan jag åker till jobbet. Vill du försöka ge den en chans är det bara att höra av dig! Bor du långt härifrån? vi bor på lökholmen i strömstad. Mvh /My"

Låter som att den inte får så ofta mat som den behöver….?

Så vore bra om någon utav er kan/vill ta den… Är ju väldigt lång resa annars hem till mig. om den är så svag så vill jag undvicka det.

ParaKiss
0

Jag skickade kontaktuppgifter till dem på sofias pm

ParaKiss
0

Kan skicka till dig med gunnilla

Hawknestgrove
0

JAg vet var Lökholmen ligger och kan åka med en gång, bara det stämmer med Sofia….Kan vara där med en halvtimmes varsel

ParaKiss
0

Tydligen så är hon på jobbet nu. men skickade kontaktuppgifterna till dig. och på hennes hemsida finns nummer. du kan testa o ringa till henne o säga det. så slipper kattungen gå hungrig hela dagen allafall medans hon är på jobbet.

ParaKiss
0

och sofia vet jag inte hur jag ska kunna kontakta bara så dära. kanske du kan nå till henne?

ParaKiss
0

hon = hon med kattungarna.

tiggy
0

Åh jag hoppas så att det ska lösa sig för den sista kattungen. :(

ParaKiss
0

Jo jag med. synd att man bor så långt bort ifrån allt :(

Hawknestgrove
0

Jag kan ringa sofia

Ankie
0

Nu får vi hoppas på det bästa för denna lilla plutt.

Hawknestgrove
0

Pratat med sofia nu. Hon jobbar idag mellan 12-16. Hon ska ta kontkat med tjejen som har kattungen. Så mer kan vi inte göra. Så går allt i lås, så kör jag och hämtar upp den lille i eftermiddag och kör ner den till Sofia, eller så möts vi på halva vägen.

ParaKiss
0

Låter jätte bra =)

tiggy
0

Hoppas hoppas!

Hawknestgrove
0

Ja, jag har även mailat henne med kattungen. Så nu kan vi bara vänta. Sofia jobbar fyra timmar nu, så den tiden kan vi inget göra. Men vi har kontkat och händer något, så hör Sofia av sig.

ParaKiss
0

Okey =) Låter bra det.  Hoppas att kattungen klarar sig och att ni får tag i hon med kattungen.

Hawknestgrove
0

Pratat med tjejen. Åker och hämtar den lille kl 15.15 för vidare transport till Sofia. Ungen är ca 2-3 veckor. JAg kör den lille till Dingle, där Sofia möter upp

tiggy
0

Åh gunilla.h vad fantastiskt! Håller alla tummar, tassar och svansar som bara går att den kommer klara sig.

tiggy
0

Kan väl kanske presentera mig.. det var jag som slängde mig på mailen till ParaKiss. Så jag håller lite extra tummar för att det ska lösa sig.

Hawknestgrove
0

Ja den som är fantastisk är Sofia. Vilken tur!

emjon
0

Härligt både Gunilla och Sofia att ni gör en akututryckning för den lille.

Nu hålls både tummar och tassar för att den lille kissen klarar sig.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

Ja, tjejen jobbar, så den lille är själv just nu. Så vi får hoppas att det går bra. Skönt att för en gångs skull befinna sig på exakt rätt tid och plats.

ParaKiss
0

Vad skönt att allt går bra =)

Hawknestgrove
0

Ja jag ropar inte hej, förrän kissen är i min bil. Har precis börjat med en tidigarelagt middag här. Rapporterar via Åsa vad som händer, när jag fått den lille i bilen

Hawknestgrove
0

Jahapp, nu stänger jag ner och byter om och åker. HA kontakt med mig via mobilen, om det är något. 0732021321

tiggy
0

*Håller alla tummar och tassar som bara går*

ParaKiss
0

Hoppas att det går bra. Du får berätta allt sedan.

Hawknestgrove
0

Tyvärr, inget att berätta. Jag hade inte ens kört tre kilometer, dvs inte ens kommit ner till Näsinge, förrän mobilen ringde. Det var Janne som sa åt mig att vända, då han hade fått telefon om, att kissen var död…….Gråter

tiggy
0

Nej! :'( Gråter för de små liven.

ParaKiss
0

stackarna :( suck… :(
kanske fick återförenas med kattmamman om mamman är himmlen då. Eller att de led väldigt mkt så är väll den hära utvägen en befrielse och de inte behöver lida nå mera. MEn så synd att så små liv ska försvinna. *suck för människor* Så typiskt människor, slänger ut djur hursom helst och kan inte se vad som sker därefter och sånt. Varför ska oskyldiga djur även naturen lida så mkt pga människorna :( Jag brukar ofta kolla på djurpoliserna på animal planet. Och man läser alltid något i nyheterna om något som har hänt med djur eller natur. att en del djur kan ha ett sånt helvete till liv och lida så plågsamt för det mesta till döds. :( Oskyldiga liv…. *suck för människor*

anebit
0

Näääää lilla vän….      Gråter

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

MariannE11
0

nej vad tråkigt att hjälpen inte hann fram…..men nu är ungarna tillsammans där uppe o sitter o kikar på vilka som ska bli deras nya kompisar….bra jobbat alla ni som försökte!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

emjon
0

Gråter

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

Ja hade vi fått fart på det i går, så hade det antagligen gått. Men hon var inte anträffbar på mail, då hon jobbar och det var väl det som sinkade bort det hela. Nu fick Sofia och jag tag i henne på telefon i dag, men, som sagt, för sent….

kattassen
0

#55 Gräm inte er för mycket! Ni gjorde allt ni kunde och det är inget som säger att kissen inte hade gått samma väg fast kanske någon dag senare bara. Det var kanske redan försent när de hittades egentligen. Hos småttingar som dessa finns inte mycket marginaler. Heder åt alla som var igång med hjälpinsatserna!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus