Sköldisar + vägkorsning
Har tidigare skrivit om de två sköldpaddorna (de var fler förut men de har troligen dött på grund av trafiken eller något annat) som föddes förra året under en pizzeria/grill i frölunda. Nu är de ca 9 mån och lever oerhört farligt då de flera ggr dagligen korsar en trafikerad vägkorsning för att komma till ett ställe med buskage där de brukar leka. Jag har sett allt med egna ögon dessa dagar. Många kör som dårar där! Jag visste inte hur illa det var förrän jag nu varit därute och försökt fotat och sett hur de betett sig i miljön.
Aldríg har jag sett katter leva så på gränsen till döden, de sitter kvar mitt på vägen ibland när de tycker det är för otäckt att gå vidare över ifall någon människa kommer gående eller om de hör något konstigt ljud.
Jag får hjärtsnörp :/ Ska framkalla rullen imorgon och se ifall det blivit några okej bilder. Det har varit rätt svårfotat. Säkert kommer man i alla fall att skymta katterna så får ni en liten bild av hur de ser ut och hur de lever.
Kan någon vara jourhem åt katterna, kan jag betala veterinären.
Åh jag hoppas de ska få komma in fort! Även mamma katt behöver hem givetvis och en till katt som jag inte sett, men som lever med de andra och äter under pizzerian. ALLA lever farligt och behöver hjälp.
putt

putt
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

usch så oroligt…puttar upp en oerhört viktig tråd!!
putt
Puttar, kan någon ta in de små och mammis? Göteborg var det, som de finns….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Lite bilder från igår och häromdagen. Fick inga tydliga bilder men ni ser hur de har det på ett ungefär. De två flickorna är lika, på bilden ser ni den ena som springer över vägen från buskaget till boplatsen.

Sista bilden för nu. Jag betalar som sagt veterinären bara någon kan tänka sig ta in dessa fröknar. Mamma katt icke att förglömma. Puttar för att de ska få komma in och för att fler ska slippas leva som dem, för de kommer säkert bli fler.

Man kan spara bilderna och förstora dem om man vill kunna se tydligare. Blir lite bättre då i alla fall :)
Puttar upp innan läggdags.. natti natti alla här på hittekatter
Oj vilken dramatik de lever under dessa snygga skölpaddsdamer! Ett under att de har klarat sig hitintills. Hoppas, hoppas att någon kan hjälpa till här!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Men en sån hemsk boplats för dessa kissar. Så förskräckligt!
Hoppas, Hoppas att nån kan ta dom….. dom lever verkligen farligt som korsar dessa vägar dagligen….. en dag går det kanske inte lika bra som hitintills.
Jag kan stå till tjänst och hjälp, bor själv i Göteborg.
Delar en 5½:a i lite lugnare områden i Gbg på 120 kvm, så här finns de privata rum om de skulle behövas..
Om hjälp fortfarande behövs så Pm:a mig.
www.blueberryhedgehogs.com
#19 Jo visst inga problem, visst de finns andra djur här, men som sagt på sån stor yta som vi bor i så är de inga problem att ha mina djur ifrån katterna, har etage lägenhet så kan lätt spärra av över och undervåning! har dessutom 2 lediga sovrum.
men hur många katter är det de gäller? någon som har lite koll?
Om ja fattat de rätt en hona + ungar + en hona till?
Är dom fortfarande ute eller är dom inne nu ?
Är dom ute så behöver jag hitte hjälp, har försökt se på bilderna vart sjutton de är men kommer inte på de…
Så finns behovet kvar så är de bara att säga till mig!

hurra om du Mikaela kan hjälpa till… som sagt vilken farlig miljö dom lever i….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Blev helt förskräckt när jag såg hur farligt kissarna lever och bilder säger mer än ord.
Vilken glädje att läsa att du Mikaela kan hjälpa dem. Håller nu tummar och tassar här för att de snart blir infångade. Det är dags att de får veta hur underbart ett kattliv kan levas.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
# 18 Oh detta låter ju fantastiskt! Underbart goda nyheter!
Katterna går ute, är alltså inte inne.
P:mar dig omgående. Jag har fälla och kommer stå med den. Så får man se hur svårt/lätt det går - det kan vara väldigt olika. Måste handla go mat idag också och se till att ta bort den andra som är utlagd. Kvinnan som matar är obehaglig (har någon slags psykisk ohälsa) och pizzeriaägaren är även han på sin vakt för henne. Men det får lösa sig på någe vis..
Mamma katt har jag inte sett till, men ägaren till pizzerian säger att hon ska finnas där, hon kommer framåt natten eller kvällen. Så även den fjärde katten (hona eller hane vet jag inte säkert). Det är alltså sammanlagt fyra katter med sköldpaddorna.
Pm:ar dig bland annat mitt nummer så kan vi pratas vid :)

#18 åhh..de vore ju verkligen toppen! Dom lever ju livsfarligt dom här stackars missarna…
Känner på mig att vi här får helgens spänning genom att följa denna tråd och som jag hoppas på lyckad fångst i fällan.
Japps, nu skall vi se om jag och Kusten kan komma fram till något idag, ev blir de väl att ta sig en tripp till förlunda ikväll för att hjälpa till lite, inväntar svar iallafall och telefon samtal så detta skall nog allt gå vägen!
men här lär de bli många uppdateringar efter vägen kan jag ju lova =) nu får vi hålla alla tassar och tummar på att vi får in dom iallafall
Hjälper du alla fyra katterna Mikaela_B? Du måste vara en ängel sänd från himlen….. Ni måste uppdatera så fort det händer något??
Nu har jag pratat med "kusten" ( Maria ) hehe
och ikväll ger hon sig ut på ett försök med att se ifall hon får in någon av dom.
Planerna är även långt fram så veterinär etc är inplanerade om vi bara får in dom, och kommer själv bidra med så mycket som jag kan till veterinär vården, cippning, kastrering etc och hjälpa Maria så hon slipper lägga ut allt själv =)
Jag kommer ta in alla 4 katter!
I den ordning som Maria får in dom vill säga, men jag tar
dom allihop.
Så nu har ni fått en liten pejl på hur de ligger till, Maria kommer att jobba med att få in dom hela helgen tills alla är på plats och jag kommer hjälpa till i den mån jag kan, men har dock egna katter i mina områden som skall in också, så de är fullt upp över allt.
Även fått nys om att jag och Maria försöker få in en katt hona + ungar ute på hisingen, världen är liten ändå, så vi får väl se om man kan köra ett samarbete på den planen där också. Kan områdena ganska bra då jag är därifrån och har folk där på uppsikt efter honan och ungarna. Så vi får väl se hur det går där med.
Hej hopp nu e jag på språng ut.
Tog bort utlagd mat på platsen tidigare under dagen och hoppas bara att där inte ligger ny när jag är framme. Siktar på att vara där kring 21:30 om bussen går som den ska.
#28 Jag tar kostnaden, det får ordna sig. Du tar ju så mkt ändå! Har 700 som jag fått från Billyhittekatt innan för Grålle som kan gå till ändamålet och kan kanske måla några fler motiv på katter som kan ge några kronor. Kanske motiv på dessa sköldisar :)
Ska denna helg ut till Renova (försöker få in en katt där) som jag brukar varje helg och eventuellt länsman och leta ungar som fötts, men dessa katter i frölunda hinns absolut också med. Ska försöka vara där nattetid imorgon om det är för stökigt under kvälltid på helgen. Ska ge mitt yttersta.
Samarbete vid länsman på hisingen vore toppen, det underlättar alltid :)
Nu ska jag iväg, hoppas det ska gå bra. Vet hur svårt det kan vara ibland men håller tummarna och tårna..
Kram Maria

Åhhhh..jag håller tummar så att dom blånar!!

håller tummarna jag med…
Håller tummrna här oxå…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Vi håller tummar och tassar här också.
Håller tummar och tassar här hemma och förbereder ifall man får samtal under helgen att någon dimper in ;)
Foder säckar är framsatta och upp med klösmöbler, lådor i massor och x-antal kilo kattsand :P Imorgon blir de att möblera om rum och allt mellan himel och jord, sedan får man vänta och se ifall någon dyker upp :P
Lite nya uppdateringar, en av 4 katter är påväg hit nu =)
Så ikväll hade Maria flyt och turen på sin sida!
Så ikväll får man lite Manligt? sällskap :P
Grattis till killen..
Hoppas dom andra katterna vill oxå in i buren…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Nu är "Melwin" här.
hur har de gått än så länge?
Jo de skall ja berätta :P
Han va snabb ut ur transporten och raka vägen till fönstret * smarta jag glömde dra ner persienerna*
Alla blomkrukor flög i golvet, min mors nya soffa blev pisseblöt och aah, olyckor händer lätt eller va säger man? :P
Gud va man kommer få höra imorgon haha!
Okastrerad hane, luktar underbart måste jag medge :P
Nu sitter han så högt upp han kan komma
*På skrivbordet och längst upp nästan i taket där hyllorna slutar*
Nu får han vara ifred ett tag och så får jag se till han om ett tag igen, om de blir mkt sovande ikväll? njee, tror inte de är vad som står på hans schema iallafall :P
Riktigt stor och smäcker svart/vit kille, otroligt fin måste ja medge!
#37 Ja han är definitivt okastrerad. Han kommer nog lugna ner sig snart :) Stora, granna, svartvita pojken.. Glad att han kommit in, ska koka mer torsk imorgon och hoppas på att få in någon mer då. Jag såg den troliga mamman till ungarna och hon är i så fall svanslös och mörk. Det är mååånga svanslösa i frölunda. Undrar hur många som är släkt..
Såg också en av ungarna som korsade vägen flera gånger. Det är en pina att se.. får ont i magen. Hon undersökte fällan men det var antagligen som pizzeriaägaren trodde - att de är för mätta. Det låg berg av mat där tidigare. Eller också är det för otäckt att ta steget in.. Nåja, jag gör mitt bästa och fortsätter med att försöka under morgondagen :)
Nu måste jag ta igen mig, är lite febrig igen av all anspänning. Måste upp och jobba på den röde dagen så det blir till att slockna kvickt :)
Godnatt eller godmorgonkram, Maria
#38 Man kan alltid hoppas, nu har ja inte sovit ett skit inatt
en viss liten kissemiss håller mig vaken än, har städat som en idiot i rummet, ner med gardinstänger, bort med stolar, hyllor, ut med skrivbort och bord + soffa, damsuga kl 5 imorse "uppskattat av övriga familjen? nee :P "
sedan in med transportburen ( öppen ) en stor kartong, klöspelare, 6 kattlådor, vatten och mat, div olika tänkbara gömställena, och lite lugn och ro.
är så trött, nog har man haft nojiga katter innan, men kära Melwin slår allt :P tappetsera om måste man göra och guuud va ja måste vädra! haha….
En natt och han lyckades riva allt och då är de ändå ett stort rum!
Denna katten kan flyga! ja lovar, varför ja fick ta ner gardinstängerna va för att han hoppade upp och greppade dom i ren panik…
Men men nu är kl 7 och ÄNTLIGEN sover pojken…
Vi får se hur de går under dagen, men nu förkännar han ett par timmars sovande… Jag med :P

haha ser framför mig hur Micki bär ut allting. Haha :).
Vad kul att du tog honom iaf.
någon bild? ;)
//Wizy

Grattis!!!! Va skönt att Melwin kommit in!
Kanske kan du prova att köpa Feliway (finns i veterinärbutiker & ev djurklinikar) för att lugna Melwvin lite. Finns som ett slags dosa man sätter i kontaktuttaget med en vätska i, som påminner om deras egna "lugnande" hormoner…
Ja det var roligt att han kom in. Vart jätteglad! Han klev omkring på pizzerians tak först och sen kom han trevande mot fällan. Tror fisken gjorde susen ;) Nykokt torsk är rätt gott.
Ska ut senare igen, igår var det rätt stökigt med firande ungdomar, många människor genar också intill pizzerian för att komma till spårvagnen.
Vill få in ungarna och mamman NU. Ja, helst innan nu..
# 39 ..ooooh vilken natt du och han haft, men skönt att han till slut lugnade sig och att du fått vila lite efteråt förhoppningsvis! Jag ringer dig lite senare och hör hur det går för er :)
Synd att min feliway är slut här hemma annars hade du fått den.
Jag kan lämna huvuddosan till dig iofs så är det bara att köpa en refill. Har två feliways. Kram
#41 tack för tipset!
#43 de spelar inte mig någon roll. funkar de så hade de vart super :P

vilken underbar tråd att läsa, Du är för bra för att vara sann nässtan Mikaela, 
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#45 Visst är hon :) Hon är en riktig ängel!!
haha! nu ska vi inte ta i här :D
va gör man inte för pälsbollarna…
Dock är de kattjakt för mig idag, fast inte på någon vild katt, utan på min egna!!!!! Min lilltös har rymt =(
Just de Melwin matvägrar! och han behöver verkligen en dusch, så sketen som han är och han luktar verkligen inte rosor direkt, men men, de där låter jag veterinärerna sköta om dom känner för de, för han har allt två skarpa ögon på mig hela tiden:P Minsta lilla steg iaktar han…

Men usch då..så oroligt med den lille rymlingen..hoppas verkligen att han kommer till rätta snart..du är en klippa som ställer upp på behövande katter..missarna kommer att vara dej evigt tacksamma..
Du är verkligen en ängel för dessa katter men de vet det inte ännu. Det är inte alls ovanligt att katterna matvägrar direkt då de byter miljö. Han måste bara förstå att du är hans vän och det gör han nog rätt fort.
Följer med spänning hur det går för resten av gänget och här håller vi fortfarande tummar och tassar för lyckad fångst.
Vilken tråd! En sannsaga! Vad ni är gulliga!
Hej vänner! Har varit ute hela kvällen och blivit ovän med myggen. Efter 6 timmar har jag nu fått in en av sköldisarna, den ena av ungarna alltså. Är vääldigt glad mitt i all trötthet
Hon är så ljuvlig, så fin! Just nu sover hon ut i mitt kök, hur lugn som helst. Kallar henne lilla Moa.. Ska fota henne imorgon om hon samtycker och lägga ut bild här. Sedan ska hon få träffa Melvin och Mikaela och jag ska ut och försöka fånga in hennes syster + mamma.
Upptäckte en högdräktig gråaktig katta som också bor under pizzerian.. Någon som önskar vara jourhem till fröken grå?
Nu ska jag klia myggbett och njuta av att ha Moa inne!
Natti natti kram

Moa har ätit upp sin mat nu på morgonen och är en riktigt duktig tjej, modig och helt enkelt underbar. Fast visst är hon också rädd i och med allt nytt, det är naturligt. Dessutom är hon ju inte med sin familj, fast jag hoppas det ska kännas lite bättre för henne när hon får träffa Melvin och vice versa. Är snart på väg med Moa till Mikaela, måste bara ringa henne, och ska samtidigt titta till hur fina Melvin mår
Senast på tisdag ska han till veterinären och kastreras, vaccineras, avmaskas, göras ren i öronen och hälsokollas. Jag hoppas att han har fått lite mer lugn i kroppen, de höga stressnivåerna han visar är inte så bra.
Ha en bra dag allihop!

Mikaela du ska ha all heder av ditt sätt att ta emot dessa missar. Finner inte ord för vad jag tycker om dig just nu. Så fina ord tror jag inte är uppfunna ännu. Ängel har du passaret liksom.
Hoppas så att din egen lilla misse kommer hem också.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag instämmer i varenda ord som Åsa skriver!

En ros till dej

Kram Jenna
Tar mig ett litet rosblad och doftar på.. behöver lite uppmuntran själv, det är ett hästejobb att göra med infångande och stå ute timmar i sträck i denna värme, all oro och att försöka få ihop allt så att allt får ett lyckligt slut på det man dragit igång. Men vad gör man inte för de små liven.. Känner mig bara just nu rätt skör, det har blivit för lite vila det sista tror jag. Oron är väl värst iofs, det finns ju katter kvar därute..
Har inte fått tag på Mikaela under dagen, så lilla Moa är hemma hos mig fortfarande.. hon är lugn och mår bra.. så rundhylt och go som en liten sockerärta.
Ser du detta meddelande Mikaela, var snäll och ring mig. Jag måste till Renova också och farmor fyller 90.. så henne vill jag gärna ge en liten blomst idag :)
Kramar Maria

Ros från mej med!

#58 Gulledej, tack snälla..jag tar med mig blommorna under näsan och samlar kraft i dem. Känner mig löjlig för att jag mår lite dåligt..
Är ju samtidigt så i i norden tusensjälaglad för det positiva som hänt. Behöver nog bara få i mig en glass eller nåt och sätta mig vid vattnet! Varva ner innan det varvas upp. Sedan är det full rulle igen hi hi

Självklart ska Kusten ha lika mycket berömm och lika mycket rosor och andra blomster hon med. Utan den insatts som Kusten gör kunde inte några katter räddas från att leva så där. Bodde jag närmare skulle jag gladerligen ha hjälpt dig och letat och fångat katter och servat med glass i lååånga lass.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Självklart skulle denna räddningsaktion inte kommit till stånd utan ert goda samarbete och ni båda är guld värda. En fångar och en tar emot sååå underbart. För varje katt ni räddar undan denna hemska miljö är ett mirakel.
Önskar också att jag bott närmare för att kunna hjälpa er.

bra jobbat tjejer…
Auww.. Ni e underbara och stöttar så himskans bra, önskar också ni bott på kortare avstånd för då hade jag fått den stora äran att lära känna er närmre. Har läst något om forumträff någonstans och är gärna med på en sådan framöver
En liten uppdatering.. Melvin ska få komma till ett annat jourhem efter att han kastrerats på måndag eller tisdag om inga tider finns på måndag. Mikaela, jag och kvinnan som erbjudit sig att ta honom akut för att underlätta för Mikaela har idag träffats. Mikaela har fått flytta kissen till annat rum och måste tapetsera och göra iordning det rum han varit i. Han har rivit tapeter bland annat. Goa Melvin.. han låg så lugnt och fint på fönsterbrädan när vi var där, hans ögon följde oss vaksamt. En fräsning när dörren öppnades, sen inget mer. Han var nog trött gubben.
Moa kommer till jourhemmet i början av veckan när Melvin inte är där eftersom han är okastrerad nu och vi inte vill riskera att det ska bli kattungar.. det blir lugnast för Moa också om jag kan få tid till kastrering och hela paketet innan hon får landa hos snälla Mikaela. Så blir det mindre bilfärder för tösen. Moa är lättare att ha att göra med också, hon har uppfört sig som en beskedlig artonhundratalsfröken här nästan ;) Om nu artonhundratalsfröknar var beskedliga.. Sedan hoppas jag i veckan få in systern till Moa och mamman - så de kan återförenas.
Den dräktiga honan jag sett behöver också ett hem. Tjock som en tunna.. Det kan ju vara mamman som är dräktig igen. Vet ju inte vem av de två honorna som är mamman till sköldisarna..
Man blir så glad när man läser om ert fina jobb. Lycka till.
Jenna :D
Ni är otroliga. En stor eloge för ett gediget samarbete. Mikaela fick verkligen offra rummet för grabben. Hoppas det löser sig för resten av gruppen nu.
//Pia

Jag kan ta någon o ge mig ut o försöka fånga om det finns någon sköldis kvar???

Det är ruddalen va?????
# 66 Hej, skicka gärna ett mejl till mig här, berätta lite då vem du är och sånt så vore det bra :)
Det är ett känsligt läge därborta och jag har lovat ägaren till stället där katterna är att sköta allt diskret för att inte den här kvinnan med psykisk sjukdom ska börja bråka. Det gagnar varken katter eller någon annan om det blir livat i luckan där.. De är oroliga för henne, vilket jag förstår. Har haft det jobbigt med henne i flera månader på det andra stället. Har blivit hotat, fått en laserpekare siktad i pannan, fått en massa infångningsförsök förstörda då hon ställt till med att göra en massa oljud o.s.v
Är därför ute sent på kvällen fram till natt och hoppas att hon inte ska dyka upp då. Katterna kommer ändå fram vid den tiden, sist såg jag dem allihop.
Jag åker dit med fällan igen imorgon. Ska ut och ta bort maten under huset ikväll och förbereda.. där kommer finnas högar med mjukmat som blivit dålig i värmen.
Men skicka som sagt ett litet meddelande till mig så kan vi pratas vid mer. Det kan ju komma dagar sen då jag behöver vila lite kanske. Och jourhem är dessutom aldrig fel eller samarbete av något slag :)
Gud va alla har skrivigt :P jag hänger inte med längre hehe :D
Tack ska ni ha alla, men behöver inga rosor för detta =) Jag nöjer mig med att veta att katterna får de bra tillslut och får komma in.
Min katt är dessutom tillbaka :D
Så nu behöver jag inte jaga efter henne längre =) mitt troll …
Tack ännu en gång, men jag är bara en vanlig människa med ett brinnande intresse för djur och som älskar att hjälpa till, inget annat =) allt slit dom #68 gjort och gör! Underbara människor finns de gott om och de är många som har hjärtat på plats =)
Och man blir själv glad av att se att de finns fler som har de och de är skönt att höra att folk uppskattar något som man gör!
Och tackar Maria som hade tålamod igår med ringandet till mig, efter att bilen blev stulen och gud i himel va stressad man var och hela dagen va kasatrof haha!
Tusen tack alla :D

Kom nyss hem från landet och vad ser jag, uppdatering med underbara människor som hjälps åt. Så skönt att ena sköldpaddan är inne och Melvin..
Blommor och kramar till er alla tre………..
#69 Klart det är så :) Instämmer till fullo. Belöningen är att katterna får det bra och kommer in, annars hade man aldrig orkat. Det blir en energikck utan dess like för varje katt man kan hjälpa. Samtidigt är det lätt att köra in i väggen om man helt glömmer sig själv och då kan man till slut inga katter hjälpa. Så nu blir det minst en eller två glassar per dag för egen del ;) Och gärna en promenix vid havet.
Tagit bort maten idag, var där tidigare och ska förbi efter 22:00 och titta till så att där inget nytt står. Måste alltså iväg nu :)
#70 Kram :)

lycka till!
Ni är fenomenala!!!!

En helt underbar tråd att läsa!! All heder till er alla som jobbar för dessa katter!!! Rosor i mängder!
Lycka till med allt!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#69 Men så gott att höra att din misse är hemma igen…det är ju mäkta oroligt om man har någon familjemedlem borta..
Hej! Nu har jag precis pratat med Mikaela och hon har en del att stå i med både flytt och annat akut så det blir kvinnan (Margareta) som tar de båda underverken Moa och Melvin i sin famn. När sedan Mikaela har kommit iordning i sin nya lägenhet bland annat ska det nog kunna gå att få in ett par missar där, vi håller kontakten såklart under tiden :) Hon ska även höra med några andra om de kan ta in någon katt.
Tänkte höra här igen också eftersom läget är akut, en fjolårsunge är ju kvar och även mamma katt + den dräktiga. Tre katter behöver få komma in. Jag står beredd med fälla, hade tänkt åka ut ikväll och försöka fånga in men måste ha jourhem.
Någon här som kan?
#69 och 71 Visst förstår jag att ni båda är stora djurvänner och gör detta för katternas skull. Varje dag man går in här på hittekatter så berörs man till tårar av att så många kissar är utsatta. Det är så oerhört många som behöver hjälp och därför har de flesta här fullt också.
När det då dyker upp en ängel (du Mikaela) som säger att hon kan ta alla katterna som Kusten bett om hjälp med då kommer tårarna. Tror att jag kan prata för väldigt många här som reagerar på samma sätt för glädjen blir stor för varje katt som kan räddas.
Beundrar dig också för ditt sätt att hantera situationen som uppstod när du fick hem hankatten. Det hade nog inte alla klarat av och risken hade varit att katten åkt ut igen.
#77 Ja det är underbart med alla som hjälps åt. Är också oerhört tacksam för Margareta just nu som ställer upp fastän hon inte hade tänkt att ha fler katter hos sig. Ska träffa henne snart och lämna Moa som finns kvar här hos mig nu. Jag har fäst mig vid söttrollet så mycket.. hade jag haft plats hade hon fått stanna.. man önskar man kunde ta om hand om varenda katt man får in.
Puttar för akuta jourhem för de tre katterna som är kvar vid pizzerian, däribland den unga sköldisen som lever extra farligt eftersom hon sticker över till buskaget flera gånger per dag och därför kilar över vägkorsningen.
Puttar också extra för mamman och den dräktiga. Fler missar som föds där vore katastrof..
Jag ska iväg nu men är tillbaka senare och ser ifall det finns någon slags lösning så att jag kan stå därute och försöka få in dem. Kram så länge och tack för att ni finns!! 
Ingen som kan vara jourhem eller känner någon som kan..?
Tre honor är kvar: mamma katt, en dräktig + en av ungarna.
Putt! Någon? Jag får så dåligt samvete, at jag itne kan…..
#81 det ska du inte ha raraste du! Jag vet att du Gunilla och alla andra här hade tagit in dem utan tvekan om det hade gått :-)
Har iaf varit ute idag ändå och satte ut fällan, mest för att vänja dem vid åsynen av den. Lilla sköldfröken dök upp som vanligt, hon kom springande över vägen och nosade, sen sprang hon tillbaka. En volvo kom farande och tog henne nästan i kurvan och jag trodde hjärtat skulle stanna!
Men allra först dök den ena av de två honorna upp och jag kunde se henne mer ordentligt denna gång. Hon är en svanslös dam, eller rättare sagt, hon har en lite längre stump till svans. Svart med mest vitt på bröstet och strumporna. Gav henne mat utanför fällan för hon var på väg in där flera gånger.
Den dräktiga dök inte upp när jag var där ikväll.
La mat i skålen och hällde på nytt kallt vatten, sen for jag hem och nu e jag här och nattsvamlar igen