Såå dyrt att registrera! :(
Hej!
Fick hem papprena idag om ägarregistrering för katterna i SKK. Det kostar ju 130 per katt! fyy vad mycket det blir.
Så därför skriver jag här för att kanske få in några korvören.
Du behöver absolut inte ge mycket, för varje liten slant betyder så mycket nu.
Har nästan helt slut på studiehjälpen och nu är det sommar och det kommer ta tid tills jag får lönen för sommarjobbet och pappa har oxå dåligt med pengar. *klagar*
För övrigt så ska Bertil få sin andra vaccinering imorgon. Det blev uppskjutet för att han inte var hemma, den busen.
*hoppas massor på bara ett litet bidrag*
PMa mej för kontonummer.
/Johanna och katterna.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Ja, trösta dig med, att det är en engångskostnad…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tycker inte det är dyrt.
jag tycker inte heller det är spec dyrt, men tanke på vad försäkringen kostar på katter. DEN ÄR DYR! jag blev snarare glatt överraskad när reg. inte visade sig kosta över 200 :) men sen har jag iof 2000 mer än studiebidraget varjemånad ;)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Det verkar förekomma en hel del "tiggeri" här på Hittekatter i fokus, vet inte riktigt vad man ska tycka om det………
Lite synd.
Gillar det inte.
Men det är kanske så det ska vara?

Tycker det är okej när det är kastreringar och sådant som ska betalas för hittekatter, men registrering för sina egna privata? Nä, där går min gräns.
Har man inte råd att registrera sin katt har man inte råd att ha katt.
Klart, ska man ut med många registreringar på en gång, då känns det….Speciellt om man har studiebidrag. Hennum, du hade väl en fyra.fem katter, som skulle reggas?

nej, det är bara 3. Tur är det! Tur oxå att det är en engångskostnad. Det är dom 3 som jag har haft insamling för innan. Jag trodde vi skulle klara det sista utan hjälp. men det gör vi inte.
Guuud vad snällt av dig lenarydstrom! tack så jättemycket. 
Ja, jag är ledsen att jag tigger. men det här är hemlösa katter som vi tagit hand om och inte hittat deras hem till. Så de har fått stanna. De är utekatter rakt igenom så jag tror det vore svårt att sälja dem, om det är det ni tycker jag borde. Men att ta deras utekattsliv ifrån dem vore grymt. De nätter de har varit tvungna att vara inomhus (tex när de ska till vette morgonen därpå osv) så har dom mått väldigt dåligt.
Om ni tycker det är fel att jag tigger om pengar för registreringarna så kan vi säga att jag tigger pengar för den sista vaccinationen. Men det blir ju ändå samma sak i slutändan.
Och ifall sajtvärdarna tycker det är fel att jag har en till liten snabbisinsamling här så får dom ta bort tråden. Jag blir inte sur på dom för det.

Jag hoppas att det var ok att jag startade en ny tråd för detta. det är ju en fortsättning på den gamla insamlingen jag hade, men den vart lite trög nu.

Ett litet tips: du kan ägarregistrera dem helt gratis i SVERAK, så strunta i SKK. Gäller även huskatter.
Tror dock att du måste vara med i en Sverak-ansluten kattklubb då, men då kan du välja den med billigast medlemsavgift. Du behöver inte välja en klubb i ditt område. Räkna på det och se om det lönar sig.

jag tycker inte att det är speciellt dyrt, inte om det är en engångssumma. klart jobbigt när man skickar in flera på en gång men skicka in i två omgångar så kommer ju räkningen i två omgångar,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jag tycker absolut inte du ska känna dig ledsen för att du "tigger". Jag föredrar orden ber om hjälp, för det är vad du gör. Det är dessutom helt frivilligt att skänka pengar, så vill man inte, är det är det bara att låta bli. Jag tycker du ska vara stolt över dig själv, som tar hand om tre hittekatter och kämpar för dem. Du gör en jättefin insats för de här katterna, så sträck på ryggen. Skulle gärna bidra med pengar om jag kunde. Bättre att ha en liten plånbok och ett stort hjärta, än en stor plånbok och litet hjärta. Jag beundrar människor som du, som gör något gott för sina medmänniskor eller djur!!!
Fast SVERAK har väl inget kattägarregister dvs. ett register man kan söka reda på ägare om man har ID-numret? De stambokför raskatter och utfärdar huskattbevis till huskatter, men inte mer än så. Meningslöst att registrera en katt där om man vill att katten ska vara sökbar i ett register via sitt ID-nummer.

men snälla rara peeps!
hon har ju tagit in 3 hittekatter o fått dom kastrerade o hela köret…tack vare er..
så bli ni arga när hon ber om hjälp till registreringen….
annars är ju id märkningen hopplöst..ge ju ingen info om va dom bor…om något skulle hända
ha man inte råd så har man inte råd är ju inte henens fel.
Pma mej ditt kontonr .så får du en slant
Raderade ju det efter förra ggn

#13 Jo, det ska de ha numera!

Om ni går in på Norskskogkatt.ifokus och tittar i tråden "ang ägarregistrering" och scrolla ner till svaret från Taropaves, så ser ni. Annars kan ni ju ringa eller maila Sverak och höra.
Hur länge har Sverak haft den typen av registreringen.? Hur många känner till den? Jag tror att gemenman nog mer känner till SKK än Sverak och skulle då hellre välja SKK, men det är vad jag tror och tycker det. Fast om Sverak är gratis varför inte anmäla till båda, hängslen och livrem ifall de små liven försvinner en sväng
Det hos Sverak är väl relativt nytt va?
Dessutom så är ju fördelen med skk´s register att där kan man ju söka rätt på ägare dygnet runt via nätet. Hos sverak så är det väl bara på kontorstid?
jag har inte anmält mig själv till sverak, men då alla mina katter har stamtavla/huskattsbevis så antar jag att de finns med i deras register redan endå.
Men att vara med och regga i Sverak kostar ju en slant varje år.Precis som Silvestris säger. Så man får ju räkna på det. en engångskostand på 390 kr ovh vara garanterad att ha tillgång till register dygent runt, eller Sverak….

jag tror jag kör på skk… det känns ju lite onödigt med tatueringen om de inte är registrerade. och med tanke på att de är utekatter och ute på äventyr då och då, så är det bra att dom är tatuerade. ibland är bertil borta i flera dagar, men kommer hem i den bästa formen med glänsande päls o stor mage. antingen är han duktig på o fånga möss, eller så är det någon som matar honom (eller så snyltar han) har halsband (oftast, men dom åker av hela tiden) där telefonnummer står. tycker minsann att folk inte ska mata en katt som uppenbarligen har ett hem! grrr…. funderar på att ringa till polisen och anmäla dom försvunna, så att om någon ringer dit så vet dom… :P
hoppsan, kom ifrån ämnet lite :P ska ringa sverak och kolla upp det där oxå, skadar ju aldrig.

kan ju komplettera min redovisning då. med det sista här.
2008-06-04
REGISTRERI
130,00
2008-06-04
ESSUT50
100,00
Essut50 som köpte lenarydstroms fina tavla satte in 20 kr utom vad tavlan kostade. och så är det simson som satte in 130 kr. Tack så otroligt mycket! Jenna_Gun var oxå påväg att sätta in pengar, men 160 kr kan jag minsann komma med själv, så tur att där var problem med kontonumret, så hann hon inte sätta in pengar ^^ tack så mycket för omtanken!
Det var alltså 3 st ägarregistreringar som skulle betalas, vilket är gjort nu med er hjälp. Betalade igår.
Nu har nog den här tråden gjort vad den skulle. Tack än en gång för er hjälp.
kram /Johanna
Vad roligt att det går bra! Det dyker upp ett leende i mitt ansikte varje gång jag hör talas om att en till katt id-märks och registreras. Likaså när jag hör talas om att en katt kastrerats.

Underbart Johanna/Hennum!!!
Pussa katterna!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Jag undrar om inte SKKs och SVERAKS register är samma. För tyvärr var i alla fall tanken att SVERAK skulle ta över kattregistret

simson: hihi, det ska jag. ^^
just det ja, en dag ska jag ringa och kolla upp det där… nu är det ju inte så nödvändigt. men det kan ju va intressant o veta.
Vad bra att det har ordnat sig med bidrag till avgiften. Det blir ju lite mera kännbart när det är flera katter som registreras samtidigt, men som tur är handlar det om en engångsumma. Nu är det klart för resten av katternas liv. Tryggt och bra, så som vi vill att alla katter ska ha det! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

mm. det känns fantastiskt.
vill säga ett sista stort tack till alla.
katterna hälsar. :D
slut på tråden ^^
Kul att allt har gått bra! Lycka till i fortsättningen och du har gjort dessa katter en jättetjänst! För det blir ju du, som får dra det fortsatta lasset för deras existens!